Kedden jelentette be a Nemzetközi Automobil Szövetség és a Formula-1, hogy lezárult a hónapokkal ezelőtt kiírt tender az egyedüli hivatalos gumibeszállítói partner kapcsán: a várakozásoknak megfelelően a Pirelli hosszabbított a 2025-től 2027-ig terjedő időszakra, 2028-as hosszabbítási opcióval.
Ezúttal volt egy kihívója is amúgy a pozíciót 2011 óta betöltő olasz cégnek, méghozzá a Bridgestone, amely éppen előttük, 2010 végén távozott az F1-ből. A hírek szerint a japán gyártó egyébként igen jó ajánlatot tett le az asztalra sportszakmai és kereskedelmi szempontból egyaránt.
Végül állítólag elsősorban az döntött a Pirelli mellett, hogy nekik van tapasztalatuk a jelenkori versenygépekkel, ráadásul a 2025-ös csatlakozás azt jelentette volna a Bridgestone számára, hogy a 2026-ban érkező új szabályok miatt két éven belül két különböző abroncsot kellett volna kifejleszteniük és tesztelniük.
A Bridgestone eddig publikusan nem beszélt az F1-es visszatérés lehetőségéről, most azonban a bejelentés után kiadtak egy közleményt, amelyben elismerték, hogy valóban újra szerepet vállalnának a száguldó cirkuszban:
„Miközben a Bridgestone 2023-ban ünnepli az autósportos tevékenységei kezdetének 60. évfordulóját, a cég továbbra is támogatja a fenntartható prémium autósportokat. A Formula-1 az egyik legnagyobb presztízzsel bíró globális autósportos platform, a Bridgestone pedig tanulmányozta az F1-et egyik opcióként a fenntartható globális motorsportos stratégiája részeként.”
„A Bridgestone folyamatosan és nyíltan kommunikált az FIA-val és a Formula One Grouppal a következő F1-es gumitenderi időszak kapcsán, és fejlett innovatív technológiát és fenntarthatósági kezdeményezéseket ajánlott” – fogalmazott a Bridgestone közleménye.
Bár arról részletek nem derültek ki, pontosan mit takart volna az innovatív technológia, de a Motorsport szerint vélhetően az Enliten névre hallgató projektjükről van szó, amelynek keretében jórészt újrahasznosított anyagokból gyártanak utcai abroncsokat, amelyek ennek köszönhetően 20 százalékkal voltak könnyebbek az elődjeiknél. Valószínűleg ezt a technológiát ültették volna át az F1-re is.
Mindenesetre Shuichi Ishibashi, a Bridgestone elnökségi tagja elmondta, hogy a mostani visszautasítás és vesztes pályázat ellenére is pozitív visszajelzéseket kaptak az F1 és az FIA részéről is az innovációik kapcsán, s a továbbiakban is laborként tekintenek majd az autó-motorsportokra.
A japánok előtt amúgy hamar mégis megnyílhat az út a Formula-1-be, hiszen feltételezések szerint a Pirelli a szerződése 2027 vagy 2028 végi lejárta után távozhat a sportból, miután úgy érezhetik, hogy már mindent kihoztak a projektből marketing szempontból – márpedig ha így lesz, az ismét esélyt kínálhat a Bridgestone-nak vagy bármely más jelentkezőnek.