DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 4. hétfő
F1

Ezért nem marad az F1-ben az Alfa Romeo

Bár szóltak hírek a Haasszal való partnerségről, az olasz márka nem akart még egy olyan együttműködést, mint a Sauberrel. Helyette a WEC lehet a cél.

Miután tavaly bejelentették, hogy 2026-ban az Audi motorgyártóként érkezik a Formula-1-be, méghozzá a Sauber partnereként, amelyet így gyakorlatilag a saját gyári csapatukká alakítanak, a hinwili istállóval több éve együttműködő Alfa Romeo hamar közölte, hogy a 2023-as idény végül lezárul a névadó szponzori megállapodásuk.

alfa-1



Ennek ellenére volt rá esély, hogy az Alfa Romeo neve az F1-ben maradjon: a sajtóban mindenekelőtt a másik Ferrari-motoros alakulattal, a Haasszal való együttműködést emlegették. Ám mint arról néhány napja beszámoltunk, a hírek szerint megrekedtek az egyeztetések a felek között, most pedig az Alfa Romeo elnök-vezérigazgatója, Jean-Philippe Imparato el is magyarázta, miért hiúsul meg az új F1-es projekt:

„Nem érdekelt minket az, hogy lemásoljunk egy ugyanolyan együttműködést, mint amilyen a Sauberrel volt. Ez oda vezetett volna, hogy azok közé tartozzunk, akik csak matricákat ragasztanak a karosszériára. Nem számított volna már újdonságnak, és nem lettünk volna részesei egy történetnek” – magyarázta Imparato a Motorsport.com szakoldal hasábjain, majd azt is hozzátette, milyen irányt vehet a márka ehelyett:

„Úgyhogy elkezdtünk más irányba nézelődni, és gyorsan megoldásra jutottunk. Az Alfa Romeónak semmi köze a rali világához, a Formula-E-ben már most is érintett a Stellantis csoport két márkája, úgyhogy a fókuszunk a WEC-re váltott, egy olyan világra, ahol az Alfa Romeo a múltban varázslatos élményeket élt át.”

Az Alfa Romeo első embere kiemelte, hogy még nem született végleges döntés az Endurance-világbajnoki szereplésről és különösen annak módjáról:

alfa-3

„Óriási érdeklődést él át a WEC világa, és amikor mindent eláraszt az eufória, nehéz megérteni, milyen befektetés szükséges a legnagyobb célok eléréséhez. Láthattuk például 2015-ben az LMP1-ben, hogy a költségek elszabadulása végül visszaüt, szóval időt szakítunk arra, hogy megértsük, hogyan működne mindez.”

Imparato elismerte: mivel a Peugeot is a Stellantis csoporthoz tartozik, „több mint elképzelhető”, hogy valamilyen módon a WEC Hypercar-kategóriájában érintett márkával lépnek majd együttműködésre, de ismét hangsúlyozta, hogy még semmiről nem született hivatalos döntés.

 

A legjobb befektetés volt az F1

Végül az Alfa Romeo vezére arról is beszélt, hogy a Sauberrel 2018 óta meglévő együttműködésük abszolút pozitív mérleggel zárult, éppen ezért kicsit sajnálják is, hogy véget ér a kapcsolat:

„Azt mondanám, ez volt a történelem legjobb befektetése. Mondhatjuk, hogy az imázsépítés tekintetében minden elköltött euró után húsz euróval térült meg. Ugyanakkor kicsit szomorúak vagyunk, hiszen egy olyan csapatot hagyunk el, amely hat éve egybeforrt a márkánkkal és amellyel rendkívüli kapcsolatot alakítottunk ki.”

Megjelent a Száguldás és cirkusz F1-es szezonösszefoglaló album és falinaptárunk, amelyek webshopunkban most nagy kedvezménnyel megvásárolhatóak!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: