DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
F1

Egyre valószínűbb, hogy jövőre nem lesz Alfa Romeo az F1-ben

Egyre biztosabbá válik, hogy az Alfa Romeo név jövőre nem lesz jelen a mezőnyben, miután a Sauberrel idén véget ért a megállapodásuk.

Az Alfa Romeo 2018-ban már szponzorként csatlakozott a Sauber csapatához, majd 2019-től pedig már a svájci istálló névadó szponzoraként vállalt szerepet a legendás olasz márka, a 2023-as szezon végén azonban nem újították meg szerződésüket, a Sauber pedig 2026-tól már egyébként is az F1-be frissen érkező Audi partnere lesz.

A Haas lehetne az egyetlen megoldás

A Monacói Nagydíj környékén vetődött fel az a pletyka, amely szerint 2024-től az Alfa Romeo a Haasszal léphet üzleti kapcsolatba, amely gyakorlatilag az egyetlen megoldás lett volna az olaszok számára, hiszen a Ferrari ennek a két csapatnak szállít erőforrásokat, az pedig alighanem furcsán festene, ha egy Mercedes-motoros istálló venné fel az Alfa Romeo nevet.



Sokat mond, hogy bár megköszönték a Saubernek az öt közös esztendőt és a szép emlékeket, hivatalos erősítés továbbra sem érkezett az Alfától azt illetően, hogy 2024-ben tagjai lesznek-e a mezőnynek vagy sem.

Elakadtak a tárgyalások

A Racing News 365 utánajárt a dolgoknak, és arra jutottak, hogy azért nem érkezett még hivatalos kommüniké az olaszok részéről, mert megrekedtek a tárgyalások a Haasszal az elmúlt hónapokban. A hírek szerint az Alfa Romeo relatíve kevés pénzért válhatott a Sauber névadó szponzorává, a Haas azonban már nem adná magát ennyire olcsón, így pedig még az is kérdéses, hogy milyen minőségben vállalna partneri szerepet az Alfa.

Mivel az F1 piaci értéke hatalmasat nőtt az elmúlt években, nyilván nem juthat már hozzá ugyanahhoz a szerepkörhöz az első F1-es futamot és világbajnoki címet is megnyerő márka hasonlóan jutányos áron, a tárgyalások pedig ennek következtében elakadtak.

Valószínűsíthető tehát, hogy az Alfa Romeo névvel már nem találkozhatunk a 2024-es rajtrácson, az olasz márka pedig minden bizonnyal olyan más, rangos versenysorozatokra koncentrál inkább, mint például a WEC, igaz itt is valószínűleg csak névadó szponzorként, noha anyavállalatuk, a Stellantis már képviselteti magát a Peugeot-val. Mindenesetre az Alfa Romeónál abban reménykednek, hogy egy új megállapodást jelenthetnek be még idén decemberben a motorsport valamely területén.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: