A nap cukisága: Kelly Piquet kislánya zavarta meg szimulátorozás közben Verstappent – videó
https://formula.hu/parc-ferme/35280
Szimulátorversenyzéssel üti el az időt a többhetes F1-es szünetben Max Verstappen, szerda este azonban nem tudta mindezt zavartalanul megtenni. Ugyanis mint az a közösségi médiában terjedő videón látszik, párja, Kelly Piquet Danyiil Kvjattal közös kislánya, Penelope többször is megpróbálta magára irányítani a számítógép helyett a Red Bull-pilóta figyelmét. Verstappen később ott is hagyta a streamet, hogy inkább a kislánnyal játsszon.
@formula1b He is such a girl dad, and YES I know he isn’t her biological dad! But the way Max treats her is wonderful. #f1 #formula1 #formule1 #f1edit #maxverstappen #verstappen #supermax #maxverstappenedit #f1wags #kellypiquet original sound
Nem ez volt egyébként az egyetlen „malőr” a holland számára, a verseny előtti pillanatokban ugyanis a monitor kábelét sikerült kihúznia a kétszeres F1-es világbajnoknak:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ahogy Ricciardo kimondja, hogy Scooby-dooby-doo, azzal szinkronhangnak is elmehetne
https://formula.hu/parc-ferme/27004
Asszociációs játék a Renault pilótáitól, amit még a Hungaroringen vettek fel, ennek apropóján pedig Budapesthez kötődő szavakból kiindulva kellett egymásnak dobálnia az először eszébe jutó szót Esteban Oconnak és Daniel Ricciardónak. Így jutottak el például a gulyástól Scooby-Dooig.
Ijesztő baleset miatt csúszott a spái 24 órás rajtja
https://formula.hu/parc-ferme/27003
A Lamborghini Super Trofio szombat délutáni versenyén történt ronda baleset miatt fél óra késéssel vette kezdetét az idei spái 24 órás (ami az előzetes tervekkel ellentétben mégsem lesz 25 órás) verseny - közölte az Autosport. A betétfutamon a La Source és az Eau Rouge kanyarokat összekötő egyenesben ütközött össze három autó, aminek következtében a pályát övező szalagkorlát is csúnyán megsérült. A három érintett pilóta közül Raul Guzmant lábtöréssel szállították kórházba.
A futamot már nem indították újra, a 24 órás viadal pedig 30 perc késéssel, délután 4 órakor rajtolhatott el.
Helyettese elszólta magát: Marquez már nem tér vissza 2020-ban
https://formula.hu/parc-ferme/27002
Marc Marquez még a szezonnyitó Spanyol Nagydíjon szenvedett jobb felkartörést, amely miatt azóta se tudott rajthoz állni egyetlen versenyen sem. A nyolcszoros világbajnokot kétszer is műteni kellett, sőt nemrég pletykáltak egy harmadik operációt is, ezt azonban a Repsol Honda cáfolta. Az viszont egyértelmű, hogy jócskán elhúzódik a spanyol felépülése, s már csak a novemberi Valencia-Valencia-Portimao triplára van esélye visszatérni (már ha marad ez a versenynaptár, merthogy arról is felröppentek eléggé kétségesnek tűnő híresztelések, miszerint a spanyol karanténszabályok szigorítása miatt ez még változhat).
Nos, úgy tűnik, hogy ez sem fog megvalósulni, a Marquezt pótló Stefan Bradl ugyanis Aragóniában elárulta, hogy ő fogja befejezni az idényt a Repsolnál. „Tegnap értesültem erről. Nem tudom, hogy hivatalosan elmondhatom-e ezt, de ez tény. Marcnak arra kell koncentrálnia, hogy minden rendben legyen, nem hiszem, hogy érdemes lenne bármit is kockáztatnia” – fogalmazott a német versenyző. A HRC egyelőre nem kommentálta a dolgokat, de valóban logikusnak tűnik az, hogy nem lenne célszerű egy esetleges újabb sérülést megkockáztatnia a címvédőnek. Mindenesetre az Instagramjára feltöltött fotók tanúsága alapján már egyre intenzívebb edzésmunkát végez.
FRISSÍTÉS: Bradl a Terueli GP szombati napjának végén újságíróknak nyilatkozva módosította korábbi kijelentését, elmondása szerint ez csak az ő megérzése, hogy Marquez már nem tér vissza idén, a hivatalos álláspontról azonban a HRC-főnök Alberto Puigot kell megkérdezni. Persze nem kizárt, hogy a Honda szólt rá a németre, hogy pontosítson, mivel még nem akarták most bejelenteni, hogy a címvédő 2020-ban már nem ül motorra nagydíjhétvége keretein belül.
Hamilton bejelentkezett Leclerc rádióján
https://formula.hu/parc-ferme/27001
Charles Leclerc békésen körözgetett Ferrarijával a Portugál Nagydíj harmadik szabadedzésén a hullámvasútszerű algarvei pályán, senki által nem zavartatta magát, békésen hallgatta mérnöke instrukcióit, miközben 300 km/órás tempónál lágy szellő simogatta a sisakját. Aztán egyszer csak:
Leclerc: Mi történik, mi történik? Miért hallom mások rádióját? Hamiltont hallottam a rádióban.
Mérnök: Oké, fogalmam sincs.
Leclerc: És egy mérnököt vagy valaki mást is hallottam.
Mérnök: Vettem. Most már rendben kell lennie.
Az esetre azóta sem érkezett magyarázat, de alighanem valahogy összekuszálódhattak a F1 zárt, csak a pályán való kommunikációra használt frekvenciái az éterben. Persze a közösségi média nagyon gyorsan ráugrott erre a furcsa jelenségre, elképzelve forgatókönyveket arról, hogy mit is mondhatott Hamilton Leclerc fülébe: "Bono, a gumijaimnak annyi!"
Vagy éppen Hamilton eddigi egyetlen nyilvános dala, a Pipe csendült fel?
What charles was really hearing on his radio pic.twitter.com/UBR3tzmmg4
— Yade// (@FormulaY4DE) October 24, 2020
Grosjean életének legnépszerűbb bejegyzése lett, hogy kirúgták
https://formula.hu/parc-ferme/27000
Romain Grosjean megítélése rendszeresen fluktuált F1-es karrierje során: nagy ígéretként tért vissza 2012-ben, majd balesetkirállyá vált, aztán újra magára találva győzelmi esélyes lett a Lotusszal, utána erősen kezdett a Haasszal, de renoméja az utóbbi években ismét megcsorbult, főleg amiatt, mert a mezőny egyik gyengébb autójában ülve elsősorban csak ügyetlen megmozdulásai vagy balesetei során irányul rá a figyelem. A francia a héten jelentette be, hogy 2021-re nem hosszabbítja meg szerződését a Haas, a következő Twitter-posztja viszont az alábbi volt:
"Az első olyan Instagram-képem, amely 100 ezer feletti lájkot kapott, az lett, amelyben bejelentem, hogy nem fogok a Haasnál versenyezni 2021-ben... Nem tudom, ezt hogyan kell értenem..."
Az öniróniáért mindenképp elismerés jár Grosjeannak, védelmében azonban mi felhoznánk, hogy Instagramon egyedül a like-gombbal lehet reakciót kifejezni, így alighanem ebben a nagy mennyiségű visszajelzésben az együttérzők, a sajnálkozók, valamint a francia karrierjének jobbra fordulásában bízók is benne foglaltatnak, nem csupán a kárörvendők.
My first ever 100k + like picture on Instagram is the one I announce I'm not going to race with Haas in 2021...
— Romain Grosjean (@RGrosjean) October 22, 2020
Not sure how I should take it pic.twitter.com/zRwiQFVJK3
Az FIA a saját szabályait szeghette meg a „homofób” Petrov kinevezésével
https://formula.hu/parc-ferme/26999
Emlékszünk még, amikor pár héttel ezelőtt az első orosz F1-es versenyző, Vitalij Petrov gúnyos hangvételű kommentárban leszólta a Black Lives Matter kampány élére álló Lewis Hamilton törekvéseit, összemosva annak eszmeiségét a homoszexualitás melletti kiállással? Nos, akkor ez még komolyabb válaszreakció nélkül maradt, elvégre mindenkinek joga van a saját véleményéhez. Ám most, amikor a Portugál Nagydíj hétvégéjén Petrovot első alkalommal kinevezték a versenybírók segédjének, egyes vélemények szerint ezzel az FIA is állást foglalt a kérdéses témákban.
A Racing Pride nevű szervezet, amely a kevésbé elfogadott nemi identitású autóversenyzők támogatását, befogadását segíti, most levélben fordult a Nemzetközi Automobil Szövetséghez az ügyben, rámutatva, hogy talán saját szabályukat is megszegték.
„A Racing Pride ki szeretné fejezni aggályait Vitalij Petrov versenyzői stewardnak való kinevezése miatt a Portugál Nagydíjon, hiszen a #WeRaceAsOne kezdeményezéssel kapcsolatos, széles nyilvánosságot kapott megjegyzései egyszerre rasszisták és homofóbok. Ez nemcsak szembemegy a sport által képviselt befogadás eszméjével, de sejtésünk szerint egy hivatalos FIA-személytől érkező ilyesfajta megjegyzés összeegyeztethetetlen az FIA etikai kódexének 1.2-es cikkelyével, amely kimondja, hogy az FIA eseményeinek résztvevőit nem érheti diszkrimináció faj, bőrszín, nem, szexuális orientáció, nemzeti vagy társadalmi háttér alapján.”
Petrov kinevezését egyébként Hamilton is kérdőre vonta.
Az FIA később közleményben reagált a vádakra, amit a Motorsport idéz:
"Az FIA olyan versenyzőket választ felügyelőnek, akik releváns Formula-1-es tapasztalattal és kellő szakértelemmel rendelkeznek ahhoz, hogy magas színvonalon tudják ellátni ezt a feladatot, illetve akik kifejezték ez irányú érdeklődésüket az FIA felé. A Szövetség a kiválasztási folyamat során nem zár ki senkit azon az alapon, hogy milyen nézeteket fogalmazott meg az FIA-tisztségén kívül, feltéve, hogy a megnyilvánulásaival nem sértette meg az etikai kódexet" - írják. És ezt az utolsó tagmondat lehet az igazi sarkalatos pont, az egyébként a korábbi McLaren-sajtófőnök, Matt Bishop által vezetett Racing Pride ugyanis azt feltételezi, hogy Petrov éppenhogy megsértette abban a bizonyos etikai kódexben foglaltakat.

F1-es nagydíjhétvégén debütálhat a Honda japán reménysége
https://formula.hu/parc-ferme/26995
Első szabadedzésen kap gyakorlási lehetőséget a 2021-es szezonra való felkészülése során Yuki Tsunoda. A Formula-2-ben versenyző japán számára ez egy újabb lépés a királykategória felé, miután a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko korábban úgy fogalmazott vele kapcsolatban, hogy "tervben van" az előléptetése.
A Red Bull és a Honda közös protezsáltja az Alpha Taurinál kap majd lehetőséget valamelyik soron következő F1-es helyszínen, de nem ez lesz az egyetlen tesztlehetősége. A gárda Imolában egy 300 kilométeres tesztet is szervez számára az egyik 2018-as autóval. Ha pedig ezeken jól teljesít, könnyedén a csapat állandó pilótájává léphet előre 2021-re, vélhetően Danyiil Kvjat helyére.

Fotó: DPPI
Aki azt hitte volna, hogy Spielbergben nagyok a szintkülönbségek...
https://formula.hu/parc-ferme/26997
Az alábbi felvételnél nem is találhatnánk jobbat, ha arra vagyunk kíváncsiak, mégis milyen érzés végigszáguldani a Portugál Nagydíj helyszínéül szolgáló Algarvén egy F1-es autóval. Ez volt a mindkét szabadedzésen leggyorsabbnak bizonyuló Valtteri Bottas pénteki legjobb köre.
F1 és MotoGP vár ránk szombaton - ne maradj le
https://formula.hu/parc-ferme/26998
F1-es és MotoGP-s szabadedzések és időmérők várnak ránk szombaton - íme a program:
10:55-11:40 MotoGP, harmadik szabadedzés (Aréan4)
12:00-13:00 Formula-1, harmadik szabadedzés (M4 Sport)
14:10-14:40 MotoGP, negyedik szabadedzés (Aréna4)
14:50-15:30 MotoGP, időmérő (Aréna4)
15:00-16:00 Formula-1, időmérő (M4 Sport)
21:05-22:15 IndyCar, időmérő

Videó: Ezért a rádióüzenetért kritizálják Verstappent
https://formula.hu/parc-ferme/26996
A Red Bull pilótája a Portugál Nagydíj második szabadedzésén fogalmazott meg néhány megosztó gondolatot élő adásban, miután Lance Stroll-lal belekeveredett egy elkerülhető ütközésbe. A páros a célegyenesben csatázott egymással, ám az egyes kanyarhoz érve Stroll rázárta az ajtót Verstappenre, így kiütötte saját magát a pályáról. Míg a kanadai egy higgadt "nem láttam semmit, a sóderágyban ragadtam" üzenettel reagált, addig Verstappen kikelt magából, és vaknak, valamint különböző kifejezésekkel szellemileg sérültnek nevezte riválisát. Mivel a felvétel adásba került, így a holland felé több irányból is kritikák záporoznak az interneten. Az ütközést egyébként vizsgálja az FIA.
A baleset:
És a cenzúrázatlan rádióüzenet:
Csak az első szabadedzésen 65 alkalommal töröltek köridőt a felügyelők
https://formula.hu/parc-ferme/26994
Érdekes időmérő vár a mezőnyre Portugáliában, ha szombaton folytatódik a ma tapasztalt trend. A WTF1 szerint az F1 első portimaói szabadedzésén pályaelhagyás miatt nem kevesebb, mint 65 megfutott kör idejét törölték az FIA felügyelői, ami elképesztő szám egy 90 perces edzésről. Főleg az 1-es és a 4-es kanyarban hibáztak a versenyzők. Ebben a rekordközeli helyzetben több faktor is szerepet játszik: egyrészt a mezőny még sosem versenyzett ezen a pályán, másrészt az FIA most különösen szigorú pályahatárokat szabott meg. Egyedül Kevin Magnussen tűnt ki a mezőnyből, ő egyetlen alkalommal sem követte el a vétséget. Szombatra bizonyára a többiek is alkalmazkodnak, így a fenti szám jelentősen lecsökkenhet.

Fotó: Haas
Abiteboul megnyugodhat, nem Ricciardo tervezi a tetoválását
https://formula.hu/parc-ferme/26992
Az idei F1-es szezon egyik átívelő szála a Daniel Ricciardo és csapatvezetője, Cyril Abiteboul között megkötött fogadás, miszerint ha a pilóta év végéig dobogós helyezést ér el a Renault-val, akkor kiválaszthat egy tetoválást főnöke számára. Mivel Ricciardo az Eifel Nagydíjon harmadik lett, eljöhetett a tervezés időszaka. Az ausztrál elárulta: már felkért egy művészt két különböző dizájn megalkotására, így közel a végleges változat. Mivel az utolsó három F1-es hétvégét szünet nélkül tartják a Közel-Keleten, ezért abban bízik, hogy a november 29-i Bahreini Nagydíj előtt sikerül eljutniuk egy szalonba.
Kíváncsian várjuk a végeredményt.

Fotó: DPPI
Portimaóban a pályahatár tényleg a pálya határát jelenti
https://formula.hu/parc-ferme/26993
A szokásosnál némileg szigorúbb feltételek között versenyeznek az F1-es pilóták a Portugál Nagydíjon, ahol a pályaelhagyásokat nem a rázókövek külső peremétől, a műfű kezdetétől és az aszfalttól távolabb eső egyéb pontoktól mérik, hanem rögtön az aszfalt szélétől. Ennek megfelelően az egyes, a négyes és a tizenötös kanyar kijáratát is szigorúan ellenőrzik az FIA versenybírái. Az alábbi felvételeken a biztonsági autót vezető Bernd Maylander mutatja meg, mire kell figyelni.
Ha nem lenne elég átigazolási pletyka, a Mercedes koholt még egyet: a Hamilton-Renault sztorit
https://formula.hu/parc-ferme/26989
A komplett csütörtöki FIA-sajtótájékoztatón arról szólt a kérdések és válaszok döntő többsége, hogy ki hol vezethet 2021-ben: kik lesznek a Haas új versenyzői, mi Grosjean és Magnussen minden bizonnyal F1-en kívüli sorsa, hol köt ki Perez, tart-e Russell a mexikóitól, mikor dönt Raikkönen és mi igaz a Gasly-Renault kapocsból – csak hogy párat említsünk.
Talán a Mercedes is azt érezte, sok ez így már egyszerre, ezért a következő kommentárt fűztek a jövő évi szerződéssel még szintén nem rendelkező Lewis Hamilton újabb feltűnő, a mezőny egy bizonyos csapatát idéző öltözékéhez: „Lewis ezzel a sárga-fekete szereléssel táplálja a pletykát, hogy a Renault-hoz csatlakozik.” Azért a későbbi hozzászólások között – ahol a Renault reakcióját is megtaláljuk – tisztázzák, csak vicceltek.
Lewis fuels rumours he's joining @RenaultF1Team by wearing this yellow and black look... pic.twitter.com/RQJYPSlwsR
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) October 22, 2020
Szépen gömbölyödik Verstappen húgának a pocakja
https://formula.hu/parc-ferme/26990
Május végén számoltunk be róla, hogy Max Verstappen húga, a 21. születésnapját épp a minap ünneplő Victoria babát vár. A kisfiú születése az év vége felé várható, Victoria pedig egy fotót is feltöltött arról az Instagramjára, milyen szépen kerekedik már a hasa - ehhez a Red Bull pilótája is csak két szívecskés szemű szmájlit tudott kommentelni:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
WRC-futamgyőztes indul a Rally Hungaryn
https://formula.hu/parc-ferme/26991
A világbajnoki futamgyőztes Andreas Mikkelsen is indul a hazai ralibajnokság és az ERC következő állomásán, a nyíregyházi Rally Hungaryn. A hírt a Topp-Cars csapata közölte – Mikkelsen az ő autójukkal (Skoda Fabia R5 EVO) áll majd rajthoz a megmérettetésen.
“Már várom a Topp-Carsszal való együttműködést, nyerni szeretnénk a Rally Hungaryn. Alig várom, hogy részt vegyek az ERC futamán – remélem, hogy a csapattal együtt élvezni fogjuk. Találkozunk Nyíregyházán!” – mondta az ERC hivatalos weboldalán Mikkelsen.

George Russell itt talán azt akarja bemutatni, hogy mennyire ragaszkodik az üléséhez
https://formula.hu/parc-ferme/26985
Felmerültek olyan pletykák, melyek szerint az eddig parádésan teljesítő George Russell williamses F1-es ülése veszélyben lehet, mert jöhet más, aki pénzt hoz - ezzel a videóval a fiatal pilóta talán azt akarta demonstrálni, hogy hiába akarják lerángatni két kézzel, ő akkor is nagyon ragaszkodik ahhoz az üléshez. Vagy nem ezt...
A bejegyzés megtekintése az InstagramonYou ok George?! #Repost x @georgerussell63 #F1 #Formula1 #GeorgeRussell #PortugueseGP
Így készül az egyik legnagyobb hazai autóverseny: A Rally Hungary kulisszatitkai
https://formula.hu/parc-ferme/26965
Az autóversenyzés elengedhetetlen szereplői a versenyzők és a csapatok mellett a különböző megmérettetések szervezői is. Ezúttal az ő munkájukba pillanthatunk be, az AFM stúdióvendége ugyanis Őry Kornél, a novemberi 6-8-i Rally Hungary promótere volt. A 2020-as év ráadásul különleges kihívásokat támaszt a nézők előtt zajló verseny létrehozói számára.
Kezdődik a Formula-1 és a MotoGP hétvégéje - ne maradj le
https://formula.hu/parc-ferme/26982
Pénteken F1-es és MotoGP-szabadedzéseket is nézhetünk a tv-ben - íme a program:
Péntek
10:55-11:40 MotoGP, első szabadedzés (Aréna4)
12:00-13:30 Formula-1, első szabadedzés (M4 Sport)
14:30-15:15 MotoGP, második szabadedzés (Aréna4)
16:00-17:30 Formula-1, második szabadedzés (M4 Sport)

fotó: dppi
Daniel Ricciardo mutatja be nekünk a dimbes-dombos portimaói pályát
https://formula.hu/parc-ferme/26984
Annyi, hogy az első kanyar nem a sikán lesz, hanem a kívül látható tempós jobbos - Daniel Ricciardo még egy régebbi, alacsonyabb kategóriában futott körrel mutatta be a pályát.