DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 22. hétfő

„A kib*szott bokszba bevezető körön történt!” – Steiner Schumacher 700 ezer dolláros autótöréséről

Rövidesen megjelenik a Haas Formula-1-es csapatfőnökének, Günther Steinernek az új könyve, amely angolul a Surviving to Drive (szabad fordításban: Túlélni a vezetésért) címet viseli, utalva és játszva a Netflix dokumentumfilm-sorozatának címével. Ebben a 2022-es évad nehézségeit és örömeit részletezi a tőle megszokott stílusban Steiner, aki a The Times szemléje szerint igencsak kifakadva írt Mick Schumacher suzukai szabadedzés végén történt autótöréséről:

„A kib*szott bokszba bevezető körön történt! A bevezető körön! Persze, nagyon vizes volt a pálya, de senki más nem írt le úgy autót, hogy visszafelé tartott a bokszba. Öt perc után elveszítettünk egy autót, most pedig egy újat kell építenünk. Nem lehet olyan versenyzőm, akinél nem vagyok biztos benne, hogy biztonságosan körbe tudja vinni az autót egy lassú körön. Ez egyszerűen kib*szott nevetséges. Hány embert tudnánk foglalkoztatni 700 ezer dollárból? És most elő kell kerítenem ezt a pénzt” – írta Steiner. A Haas-vezér szerint egyébként összesen 2 millió dollárba kerültek a csapatnak tavaly Schumacher balesetei, ez is közrejátszott abban, hogy az idény végén nem volt maradása az amerikai istállónál a németnek.

f1-schumacher-suzuka-crash-2022

fotó: DPPI

Ismét változott az éllovas személye Mick Schumacher versenysorozatában

A DTM és a TCR mellett a Formula-3-as Eb is a Hungaroringen vendégeskedett a napokban. Szombati győzelme után még Maximilian Günther ragadta magához a tabella első helyét, a vasárnapi két futam után viszont már Joel Eriksson hagyhatja el vezető pozícióban a mogyoródi pályát. A svéd ugyanis rajt-cél győzelmet aratott a nap utolsó viadalán, míg a délelőtti versenyt Callum Illot húzta be, így ő áll a tabella harmadik helyén.

Ami pedig Mick Schumachert illeti: nem zárt jó napot a hétszeres F1-es világbajnok fia, hiszen csak egy 9. és 11. helyre futotta neki vasárnap, az összetettben pedig a tizedik pozíciót foglalja el.

f3-eriksson

Ugye te sem zavarnád meg, ha ilyen szépen kéri...?

Ha F1-et nézek, ne bosszants! Hozd mindenki tudtára, hogy vannak határok!

Vicces feliratú bögrénk és pólónk elérhető webshopunkban!

ne-zavarj-reklam

Örökérvényű igazsággal veszi tudomásul az újabb drámai vereséget a Toyota

„Nem te döntesz arról, hogy nyersz-e Le Mans-ban, Le Mans választ ki téged. Reméljük, egyszer minket fog választani. Visszatérünk!” – írta közösségi oldalán a japán gyártó, amely tavaly az utolsó percekben, idén pedig éjjel egyetlen óra leforgása alatt bukta el a győzelem esélyét a legendás 24 óráson.

 

De jó ránézni a TCR bajnoki tabelláira!

Tassi Attila duplázott hazai versenyén, a Hungaroringen, ennek köszönhetően pedig a tízfordulós szezon hatodik állomása után átvette a vezetést az összetettben. Ráadásul őt saját csapattársa, a M1RA olasz veteránja követi a második helyen hatpontos hátránnyal, azaz az első két helyen a Michelisz-csapat pilótái! Norbi és a zengős Ficza Ferenc szerzett még pontot idén: mindketten 31 egységgel állnak.

tcr-drivers-standings

Ami pedig a csapatokat illeti, ott egyre nagyobb a M1RA fölénye: a JAS Motorsport által is támogatott hondás alakulat 79 egységgel vezet a második Lukoil Craft-Bamboo Racing előtt:

tcr-teams-standings-2

Ha van csapat, amelyik együttérez a Toyotával…

A tavalyi drámai befutó után idén éjszaka csapott le az átok a japán gyártóra: alig néhány óra leforgása alatt mindhárom autójuk kiszállt a győzelemért zajlott csatából Le Mans-ban. A McLarennél alighanem átérzik, milyen az, ha műszaki hiba miatt hiúsulnak meg az eredmények – vagy a Toyota valójában Honda?

 

 

Az első sorba egy BMW is befért, Rast indulhat a pole-ból

A DTM második kvalifikációján az Audi ismét nagyon gyorsnak bizonyult, ugyanis az edzés felénél négy audis versenyző állt az élen. Őket két BMW, Glock és Wittmann követte. Az első kifutás nem sikerült jól a Mercedeseknek, mivel Auert csak a kilencedik pozícióban láthattuk.

rast pole

A második etap alaposan átrendezte az eddigi állást. A leintés előtt Wittmann ugrott az élre, akinek az idején Rast javított 1:34.470-re, így övé lett a pole-pozíció. Mögötte maradt a kétszeres bajnok, a harmadik pozícióba pedig Ekström ért fel az Audival. Nico Müller és Mike Rockenfeller tette teljessé az első öt pozíciót.

# Versenyző Csapat Autó Idő Hátrány
1 Rene Rast Rosberg Audi 1:34.740 -
2 Marco Wittmann RMG BMW 1:34.803 0.063
3 Mattias Ekstrom Abt Audi 1:34.896 0.156
4 Nico Muller Abt Audi 1:34.931 0.191
5 Mike Rockenfeller Phoenix Audi 1:35.018 0.278
6 Jamie Green Rosberg Audi 1:35.050 0.310
7 Lucas Auer HWA Mercedes 1:35.109 0.369
8 Timo Glock RMR BMW 1:35.236 0.496
9 Augusto Farfus RMG BMW 1:35.246 0.506
10 Tom Blomqvist RMR BMW 1:35.282 0.542
11 Gary Paffett HWA Mercedes 1:35.284 0.544
12 Paul Di Resta HWA Mercedes 1:35.406 0.666
13 Robert Wickens HWA Mercedes 1:35.416 0.676
14 Edoardo Mortara HWA Mercedes 1:35.445 0.705
15 Loic Duval Phoenix Audi 1:35.562 0.822
16 Maxime Martin RBM BMW 1:35.685 0.945
17 Maro Engel HWA Mercedes 1:35.727 0.987
18 Bruno Spengler RBM BMW 1:35.874 1.134

 

A folyamatos szenvedésük ellenére is McLaren-rajongó vagy?

Akkor mutasd is meg ezt a világnak: rendelj ide vagy a képre kattintva az alább látható mclarenes sapkák közül webshopunkban!

sapka-mclaren

Néhány versenyzőnek nem alakult "túl jól" a Ciprus Rali

Az ERC három pilótája is egyazon helyen törte össze autóját, de a hírek szerint egyiküknek sem esett baja.

Mutatjuk, hol tudod nézni Micheliszék és Tassiék hungaroringi versenyeit!

A Sport1 is élőben közvetíti a TCR 9:10-kor és 13 órakor startoló futamait, de a széria hivatalos Youtube-csatornáján is nyomon lehet követni az eseményeket – mutatjuk a két videót, ahol nézhetők lesz a két vasárnapi viadal:

 

 

Megtaláltuk a jövő Formula-1-es bajnokait

És cikkbe is foglaltuk a nevüket. Nagyon úgy fest, hogy a 2000-es évek kezdete óta nem volt olyan erős az újoncfelhozatal az F1-ben, mint amilyet jelenleg tapasztalunk, és szinte garantált, hogy a közeljövő nagy bajnokai is közöttük bújnak meg. Elemzés az Autósport és Formula Magazin legújabb számában.

aoc1zybct7kbwk7kwguk_lg

11 év kihagyás után visszatért a kétszeres bajnok

Mi sem mulasztottuk el, hogy Kiss Ferencet, az 1998-as és 1999-es év abszolút magyar ralibajnokát kérdezzük: milyen volt ennyi idő után újra odalépni?

Ritkán látni ilyen balesetet a Hungaroringen

A TCR-ben szereplő Jens Reno Moller Hondája az egyes kanyar féktávján balra vágódott az időmérő második szakaszában, és előbb a korlátnak, majd a gumifalnak csapódott. A dán szerencsére sértetlenül szállt ki autójából.

Nézd vissza a DTM első hungaroringi versenyét ITT!

Izgalmasan alakult a Német Túraautó Bajnokság szombati megmérettetése, mely ezen a videón az elsőtől az utolsó percig újranézhető - ha viszont csak az összefoglalóra vagytok kíváncsiak, azt is megtekinthetitek alant.

Nem könnyű a rajtrácslányok dolga a Hungaroringen

Az egész szombati napon egy valami volt változatlan a Hungaroringen: a hatalmas szél, amely nem csak a versenyzők dolgát nehezítette meg, de a rajtrácslányokét is: ők azonban oda sem figyelve rá, ugyanolyan mosolygósak, mint mindig. (A képre vagy ide kattintva galéria nyílik!)

grid-girl-dtm

Ez történik, amikor Bottast beengedik egy lezárt területre

A Mercedes finn pilótája a Petronas olaszországi, Villastellonéban található bázisát látogatta meg, és ha már ott volt, autózott egy kicsit...

Teljesen elektromos meghajtású autó indulhat Le Mans-ban

A Panoz és a Green4U Technologies nemrég mutatta be Green4U Panoz Racing GT-EV nevet viselő koncepcióját, mellyel egyértelmű céljuk, hogy a kísérleti projekteknek fenntartott 56-os garázst megszerezze a jövőben, és elinduljon a világ leghíresebb megbízhatósági viadalán.

Az autó ugyanolyan teljesítményre lesz képes, mint a hagyományos és hibrid meghajtást használó gépek, és megbízhatóság terén is a csúcsot fogja képviselni majd. A modell várható végsebessége 288 km/h lesz, erőforrásaként pedig egy olyan energiatároló fog funkcionálni, amely cserélhető lesz a bokszkiállások alatt - a tervek szerint egy feltöltés 144-176 km közötti távolság megtételére lesz elég, ami nagyjából 12 körnek felel meg a La Sarthe-pályán.

ÉLŐ szöveges közvetítés 24 órán át itt!

Nézz élő onboard-felvételeket Le Mans-ból, megállás nélkül!

A Ford csapata jóvoltából, fedélzeti kamerákon keresztül élőben követhetjük figyelemmel autóik pozícióját a pályán.

ÉLŐ szöveges közvetítés 24 órán át itt!

Drámai véget ért a Superbike első misanói versenye (frissítve!)

Már csak néhány kanyar volt hátra a Superbike-világbajnokság misanói versenyéből, amikor az élen álló Chaz Davies elcsúszott, a mögötte haladó Jonathan Rea pedig telibekapta riválisát. Bár az ütközés nem volt nagy, ijesztően festett, ahogy a kawasakis áthajt a Ducati motorosán. A versenyt így Tom Sykes nyerte Alex Lowes előtt - Daviest kórházba szállították, de a levezetőkörön hozzá szaladó Rea szerint nem esett komolyabb baja.

FRISSÍTÉS: A Rimini Kórházban elvégzett MRI-vizsgálatok kimutatták, hogy Davies harmadik ágyélcsigolyájának nyúlványa eltört, emellett a bal hüvelykujja is zúzódott.

Tíz éve: Alonsónak kezdett eldurrani az agya

A spanyol nehezen viselte, hogy nem tudja megelőzni Lewis Hamilton a 2007-es USA Nagydíjon.

A McLaren F3-as tehetsége elmehetne GPS-hangnak

Az ezen a hétvégén Hungaroringen szereplő brit pilóta ugyanis kanyarról kanyarra leírta, merre kell fordulni a Hungaroringen - az angolul kevésbé értők kedvéért a right jobbot, a left pedig balt jelent.