A fordított rajtrácsnak köszönhetően Moller és Altoe indulhatott az első sorból. A M1Ra versenyzői hátrébbról indulhattak: Colciago a hatodik, Tassi a nyolcadik, míg Michelisz a 10. rajthelyet foglalta el.
Moller kiválóan kapta el a rajtot, mögötte viszont nagy tülekedés alakult ki, mely hatalmas balesetet eredményezett. A biztonsági autót is egyből be kellett küldeni a pályára. Az incidens miatt Gianni Morbidelli, Daniel Lloyd és Davit Kajaia sem tudták folytatni a futamot. Az állás ennek köszönhetően alaposan átrendeződött: Tassi Attila a harmadik, Roberto Colciago a negyedik, Michelisz Norbi pedig a hetedik pozícióban haladt a safety car után.
A romeltakarítás után útjára engedték a mezőnyt és folytatódhatott a verseny. Moller és Altoe maradtak az élen, Tassi és Colciago szorosan követte őket. A fiatal magyar versenyző folyamatosan támadta a volkswagenest, és az ötödik kör második kanyarjában átvette a második pozíciót.
Michelisz Norbi Paulsen mellett ment el, és felkapaszkodott hatodiknak. A Seattal Oriola is lépkedett előre, és a harmadik helyért Altoe-t támadta. Az Audisok továbbra sem szerepeltek jól, Vervisch és Comini a 10. és a 11. pozícióban haladtak. Huff támadta a címvédő versenyzőt és egy koccanáskor le is repült az Audiról egy alkatrész.
A kilencedik körben az élen továbbra is Moller, Tassi és Altoe haladtak, Oriola, Colciago, Michelisz és Vernay kíséretében. A tizenegyedik kört viszont Tassi már az élről kezdhette, ugyanis sikerült az utolsó kanyarkombinációban elmennie Moller mellett. Oriola félelmetes tempóban jött előre, és az utolsó kört Tassi mögött kezdhette meg a második helyen.