DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 22. hétfő

„A kib*szott bokszba bevezető körön történt!” – Steiner Schumacher 700 ezer dolláros autótöréséről

Rövidesen megjelenik a Haas Formula-1-es csapatfőnökének, Günther Steinernek az új könyve, amely angolul a Surviving to Drive (szabad fordításban: Túlélni a vezetésért) címet viseli, utalva és játszva a Netflix dokumentumfilm-sorozatának címével. Ebben a 2022-es évad nehézségeit és örömeit részletezi a tőle megszokott stílusban Steiner, aki a The Times szemléje szerint igencsak kifakadva írt Mick Schumacher suzukai szabadedzés végén történt autótöréséről:

„A kib*szott bokszba bevezető körön történt! A bevezető körön! Persze, nagyon vizes volt a pálya, de senki más nem írt le úgy autót, hogy visszafelé tartott a bokszba. Öt perc után elveszítettünk egy autót, most pedig egy újat kell építenünk. Nem lehet olyan versenyzőm, akinél nem vagyok biztos benne, hogy biztonságosan körbe tudja vinni az autót egy lassú körön. Ez egyszerűen kib*szott nevetséges. Hány embert tudnánk foglalkoztatni 700 ezer dollárból? És most elő kell kerítenem ezt a pénzt” – írta Steiner. A Haas-vezér szerint egyébként összesen 2 millió dollárba kerültek a csapatnak tavaly Schumacher balesetei, ez is közrejátszott abban, hogy az idény végén nem volt maradása az amerikai istállónál a németnek.

f1-schumacher-suzuka-crash-2022

fotó: DPPI

A gyerekek kérdései ellen még az F1-ben sincs orvosság

Néha kicsit sajnáljuk, hogy nem vagyunk mi is gyerekek, hiszen a jelek szerint akkor a Formula-1 világának főszereplői sokkal szívesebben válaszolnának a kérdéseinkre! Ezúttal a 11 éves Charles volt az, akinek a McLaren műveleti igazgatója, Jonathan Neale sem tudott nemet mondani, így kénytelen volt felelni arra a kellemetlen kérdésre, hogy a Williams miért végzi el rendszerint gyorsabban a kerékcseréit, mint a McLaren.

"Egy néhány tizeddel tényleg gyorsabbak nálunk, és az igazság az, hogy jobb munkát végeztek a tengely és a kerékpisztolyok megtervezésével, és ez nagyban meghatározza, hogy mennyi időt vesz igénybe a folyamat" - felelte Neale.

 

Hat héttel a finálé előtt kellett megműteni a Formula-E bajnokesélyesét

Hogy miért lépett vissza a Le Mans-i 24 órástól Lucas di Grassi, ahol ezúttal a GTE Pro géposztályban szerepelt volna? És miért csak bicegve tudott felmenni a dobogóra az egy héttel korábbi berlini Formula-E-versenyeken? Az alábbi képen látszik, hogy miért. A brazil focizás közben szerzett lábsérülést, és csak napokkal később derült ki, hogy valójában a szárkapocscsontja is eltört. Most túlesett a műtéten, és az egy hónap múlva esedékes FE-versenyekre már minden bizonnyal teljesen rendben lesz.

19225570_1311450412306850_8479757728228397005_n

Videó is készült Kubica F1-es visszatéréséről

Robert Kubica nemrég egy 2012-es Lotusszal tesztelt Valenciában, első alkalommal több mint hat évvel ezelőtti súlyos balesete óta. A lengyel pilóta és a Renault nyilatkozatairól, valamint a jövő lehetséges alakulásáról már sokat olvashattatok nálunk, és az enstone-iak most egy videós összeállítást is készítettek a nagy napról, amely alatt szintén Kubica osztja meg érzéseit.

Gumifüstölésért kitiltották Ausztráliából Robby Gordont

Az Egyesült Államok egyik legsokoldalúbb autóversenyzője az elmúlt szombaton Ausztráliában, Darwinban mutatott be egy rögtönzött utcai parádét a népszerű és látványos Stadium Super Truck volánja mögött, amikor közúton való pörgéssel és gumifüstöléssel szórakoztatta az egybegyűlteket. A hatóságoknak viszont a legkevésbé sem tetszett a mutatvány: Gordont kihallgatták, majd Ausztrália motorsport-szövetsége határozatlan időre eltiltotta őt az országba történő versenyzési vízum igénylésétől.

De mit keres az osztrák Toto Wolff kezében a Brit Birodalmi Érdemrend keresztje?

Hát azt, hogy ő csak tartja a feleségének, hiszen Susie Wolffnak ítélték azt oda a tavalyi év végén, és most vehette át. Susie Wolff a nők és a motorsport összefonódásáért tett eredményeiért kapta meg az érdemrend MBE-fokozatát, ami noha nagy megtiszteltetés, mégsem nevezhető rendkívüli kitűntetésnek: csak tavaly 1197 személyt jutalmaztak ugyanezzel.

DCsTEUOXsAAOJsr

DCsTEUMXsAA34R1

DCsTEUMXoAMWmFC

A foci széthúz, az autósport összehoz

Kevés sportág résztvevői és rajongói képesek olyan összefogásra, mint amit az autósport világában tapasztalhatunk. Legutóbb Billy Monger szörnyű sorsa hozta össze a technikai sportok apraját-nagyját, de számos hasonló esetre találhatunk példát a múltban is. Ezeket kutatta fel legújabb számában az Autósport és Formula Magazin.

k8eas1n7bckcrpvjr3fh_lg

Dráma a leintés után is Le Mans-ban: Kizárták Piquet-éket, Jackie Chan kétszeres dobogós

Azt hittük, hogy a Le Mans-i verseny 24 óráig tart? Még annál is tovább! A leintés másnapjának délutánján meghozott versenybírói döntés értelmében kizárták az összetett 3., az LMP2 kategória második helyén végző autót, így a Rebellionnak mégsem lett meg a hőn áhított dobogó. Nelson Piquet Jr., David Heinemeier Hansson és Mathias Beche rendkívüli eredményét azért vették el, mert technikai szabálytalanságot fedeztek fel az autójukon: egy lyukat találtak a korábban már hitelesített motorborítás jobboldalán, amely azt a célt szolgálta, hogy a csapat hozzáférjen a motor indítójához az elem eltávolítása nélkül is. Miután a #13-as autónak a verseny korai szakaszában éppen az indítóval akadt gondja, a hátralévő távot már ezzel a szabálytalan motorborítással teljesítették.

Piquet-ék kizárásának Jackie Chan és csapata örülhetett a legjobban, hiszen így másik autójuk, a #37-es örökölte meg az összetett dobogó harmadik fokát, az új bronzérmesek pedig Alex Brundle, Tristan Gommendy és David Cheng. A Jackie Chan DC Racing így kettős dobogóval zárta a Le Mans-i 24 órást 2017-ben!

rebellion

Autóversenyzők, amikor hullahoppkarikáznak

A versenycsapatoktól nem szokatlan, hogy egy-egy vicces videó kedvéért olykor őrült dolgokra kérik meg a versenyzőiket, de az amerikai Penske azért most talán kicsit túlzásba esett, amikor erre a különös kihívásra fogta be négy IndyCar- és két NASCAR-pilótáját. Ráadásul a videót is eléggé túlnyújtották. Szóljon, aki végigbírta mind a három percet! 

Ő volt Le Mans csendes sztárja: Marija Sarapova

Az ötszörös grand slam-bajnok orosz teniszező a Porsche nagykövete, így került ő is a márka Le Mans-i 24 órásra meghívott vendégei közé. Pózolt a győztessel, állt Chase Carey mellett és mosolygott egy Porsche motoháztetejéről is, na meg végig árnyékként követte jó barátját, Mark Webbert, aki nem csak körbekalauzolta őt a nagy forgatagban, de néhány apróbb technikai dolgot meg is mutatott neki.

DCnKUGeXsAAhZzR

DCiaowKW0AADqBM

DCiaowHXgAAryy4

DCh6AGJXoAIQy8o

DCjWsygWsAARfX9

DCnzUkpXgAEihZa

Az Aston Martin megnyerte a 24 órást, nekünk pedig van egy remek akciónk

Ez a csapatpóló az eredeti ár feléért kapható webshopunkban, ahova a képre kattintva navigálhattok!

Idén is lesz hegyiverseny Parádsasváron!

 

Az első menet már le is zajlott a tavalyi verseny két főhőse, Nagy Norbert és Turán Frigyes között:

Tudnivalók a júliusi 34. Mátrai Hegyiversenyről itt.

Keszthelyi Vivien gyönyörű riválisa interjúvolta meg Raikkönent

Gosia Rdest az Audi Sport TT Cup másik női versenyzője, aki két forduló után második helyen áll a bajnokságban. Mint kiderült, nem csupán pilótaként ügyes, hanem riporterként sem utolsó: Varsóban, a Shell médiaeseményén ő kapta mikrofonvégre a finnt – ez a hónap elején történt, de most került fel róla videó.

Vicces pólóval és bögrével az erőszak ellen

Ha F1-et nézek, ne bosszants! Előzzük meg ezzel a tettlegességig fajuló vitákat!

Vicces feliratú bögrénk és pólónk elérhető webshopunkban!

ne-zavarj-reklam

Amikor a csapatok kétharmada feladta a felvezető kör után

A Formula-1 egyik legkevésbé dicső versenyét ezen a napon tartották 2005-ben: a Michelin gumijai nem bírták a terhelést Indianapolisban, ezért az ezt használó csapatok bojkottálták a futamot, melyen mindössze hat autó (a bridgestone-osok) álltak rajthoz. Óriási felhördülést váltott ki, miután 14 autó a felvezető kör végén behajtott a bokszba, a nézőknek pedig egy szinte néptelen pályát kellett figyelniük.

Milyen volt belülről az új Zengő KIA?

Mondja el maga Ficza Ferenc, aki hazai közönsége előtt vezethette először az új TCR-es KIA-t (az előző fordulókon még SEAT-tal vett részt):

 

Hány perces összefoglalóba férnek bele az idei elképesztő Le Mans-i 24 órás eseményei?

A WEC-nek sikerült 10 percbe sűrítenie mindazt, ami a 2017-es 24 óráson történt. Íme a hivatalos összefoglaló minden jelentős pillanattal.

Érdemes-e visszatérni, ha egyszer már szögre akasztottad a sisakot?

A versenyzők, akiknek F1-es távozása már véglegesnek tűnt, de ilyen-olyan okokból évek múltán mégis újra feltűntek a rajtrácson. Persze nem mindenkinek jött be a második próbálkozás. A kellemes meglepetést és csalódást okozó visszatérőkről is olvashattok az Autósport és Formula Magazin legújabb számában.

fa563a7gp98eywg2fdcg_lg

A magyar gyorsasági autósport egyik mozgatója: Egy népes versenycsapatot és két rangos sorozatot is irányít

Az AFM Motorsporthíradó adásának vendége Burkus Egon volt, a Swift Cup Europe és Lotus Cup Eastern Europe promótere, egyben a GFS Racing Team vezetője.

 

A teljes műsor itt tekinthető meg.

Mi az a Tündérdöme pályaszett???

Az egyik legnagyobb áruházlánc ezt kínálja eladásra – akárki is végezte el a címkézést, túlbuzgott benne a magyarosítási hajlam…

 

Vajon hogyan teljesítenek a (majdnem) sereghajtó csapat versenyzői a pilótakvízen?

Ezúttal a Sauber párosa, Pascal Wehrlein és Marcus Ericsson került sorra a Formula-1 hivatalos youtube-csatornájának sorozatában – ahhoz, hogy megtudd, hány kérdésre válaszoltak helyesen, kattints a képre!

sauber-grillthegrid