DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 22. hétfő

„A kib*szott bokszba bevezető körön történt!” – Steiner Schumacher 700 ezer dolláros autótöréséről

Rövidesen megjelenik a Haas Formula-1-es csapatfőnökének, Günther Steinernek az új könyve, amely angolul a Surviving to Drive (szabad fordításban: Túlélni a vezetésért) címet viseli, utalva és játszva a Netflix dokumentumfilm-sorozatának címével. Ebben a 2022-es évad nehézségeit és örömeit részletezi a tőle megszokott stílusban Steiner, aki a The Times szemléje szerint igencsak kifakadva írt Mick Schumacher suzukai szabadedzés végén történt autótöréséről:

„A kib*szott bokszba bevezető körön történt! A bevezető körön! Persze, nagyon vizes volt a pálya, de senki más nem írt le úgy autót, hogy visszafelé tartott a bokszba. Öt perc után elveszítettünk egy autót, most pedig egy újat kell építenünk. Nem lehet olyan versenyzőm, akinél nem vagyok biztos benne, hogy biztonságosan körbe tudja vinni az autót egy lassú körön. Ez egyszerűen kib*szott nevetséges. Hány embert tudnánk foglalkoztatni 700 ezer dollárból? És most elő kell kerítenem ezt a pénzt” – írta Steiner. A Haas-vezér szerint egyébként összesen 2 millió dollárba kerültek a csapatnak tavaly Schumacher balesetei, ez is közrejátszott abban, hogy az idény végén nem volt maradása az amerikai istállónál a németnek.

f1-schumacher-suzuka-crash-2022

fotó: DPPI

Paddy Lowe megnevettette az Aston Martint

Ez aranyos  - ennyit reagált az Aston Martin a Twitteren arra a cikkre, melyben Paddy Lowe arról beszélt, hogy az azeri futam nagy állóképességet követel a pilótáktól és a csapatoktól is. A Le Mans-i 24 órás után pár nappal valóban mókás lehetett ezt olvasni!

Közeleg a 34. HE-DO Mátrai Hegyiverseny - Norbi és Frici különleges felkészülésen vesz részt!

Ti kinek szurkoltok, Nagy Norbertnek vagy Turán Frigyesnek?

Tudnivalók a júliusi 34. Mátrai Hegyiversenyről itt.

Négyszeres F1-es bajnok elektromos autóval Monacóban

Ez a videó pontosan azt adja, amit a címe ígér... 

Le Mans: Igazságtalan büntetés?

Az idei Le Mans első komolyabb balesete a #26-os G-Drive (LMP2) és a #88-as Proton Porsche ütközése volt, mely mindkét autó kiesését okozta. A stewardok úgy döntöttek, hogy mivel előbbi autó a teljes WEC-sorozatban részt vesz, a vétkes Ruszinovot megbüntetik, melyet a következő, nürburgringi hétvégén kell letöltenie. A versenyző igazságtalannak érzi a döntést, mivel csapatát és partnereit is kőkeményen sújtja a háromperces időbüntetés - a Nürburgringen ez közel két kör hátrányt jelent.

gdrive

Az F1 legkisebb óriása - te is rajongó vagy?

Webshopunkban nemcsak a nagycsapatok rajongói találhatnak kedvükre való termékeket, hanem néhány kisebb együttesé is, többek között a Force India-szurolók is.

Ajánlataink ide vagy a képre kattintva érhetők el!

pf-ws-forceindia

Hoppá: egy komoly jel a China F1 Racing érkezésére

Nemrég bukkant fel a Twitteren egy dokumentum, mely szerint egy 2003-ban Bronze Fortune Limited néven megalapított cég nevet változtatott, s az új elnevezése China F1 Racing Team Limited lett. Nos, ez mindenképpen érdekes...

china-f1-racing

Hihetetlen! Itt a jelenet, ami a Toyota versenyébe kerülhetett!

Egészen érthetetlen...

Az esetről bővebben ide kattintva olvashatsz!

Mennyire ismeri a rózsaszín dolgokat a rózsaszín csapat pilótája?

Esteban Oconnak egy csomó ilyen színű képet kell felismernie az alábbi rózsás videóban. Azért ez már eléggé az "élcelődés" kategóriába esik az interjút készítő Channel 4 csatorna részéről.

Az F1-esek ideális születésnapi ajándékai

Ki fagyira, ki motorra, ki tehetségre és tempóra vágyik... Köszönjük, Trollmula1!

pf-birthday

Szenzációs videó: Ilyen volt egy Le Mans-i kör 60 évvel ezelőtt

Onboard-felvétel Mike Hawthornnal!

Elment, de sosem feledjük: Bianchira emlékezik keresztfia

A Monacóban speciális sisakkal szereplő GP3-as címvédő és Ferrari-növendék Charles Leclerc ismét módosított fejvédője mintáján: az eddiginél is nagyobb teret adott két éve elhunyt keresztapja, Jules Bianchi emlékének:

Hátborzongató: Egy klasszikus sportautó visító V12-ese

Ricciardo erre az öt helyszínre vinne F1-et

Ebből az egyik persze "hazai pálya" a számára... 

pf-ricciardo-palyai

A legszexibb rajtrácslány, akit láttál (18+)

Az egzotikus indiai szépségről, Priya Rairól készült galéria ide vagy a képre kattintva érhető el.

pf-lanylead-0620

Japán pilóta a dobogón: ma 13 éve!

Ma 13 évvel ezelőtt olyasmi történt, ami az F1-ben csak nagyon ritkán fordult elő: egy japán versenyző a dobogóra állhatott! Mindez a 2004-es USA Nagydíjon történt, ami természetesen számunkra elsősorban nem erről, hanem Baumgartner Zsolt pontjáról maradt emlékezetes - a versenyről magáról ide kattintva olvashatsz bővebben

Takuma Sato egyébként Aguri Suzuki után mindössze a második japán dobogós lett az F1-ben, s azóta is csak egy újabb volt Kamui Kobayashi személyében.

Itt a bizonyíték, mennyire szoros volt az idei Le Mans

Mármint elsősorban a GTE Próban: az alábbi táblázatban "TOP20" oszlopában a kategória összes versenyzőjének 20 legjobb körideje látható átlagolva. A 13 és fél kilométeres pályán a legjobb 27 pilóta egy másodpercen belül volt - egészen elképesztő! A Balance of Performance a tavalyi évvel ellentétben ezúttal tökéletesen működött.

pf-lemans-top20

Toto Wolff szerint a Mercedesé a legjobb autó és csapat – De vajon a legjobb rajongók is?

Mercedes-termékek kínálata érhető el webshopunkban. Részletek a képre kattintva.

Jó hír a súlyosan sérült BTCC-pilótáról!

Nincs már kómában Luke Davenport, a Motorbase Performance BTCC-pilótája - ezt a jó hírt tette közzé a versenyző családja: a másfél hete a crofti időmérő edzésen súlyosan sérült versenyző eszméleténél van és kommunikál, miután hosszú napokig mesterséges kómában volt és több műtétet is végrehajtottak rajta. A pilóta persze továbbra is a middlesborough-i James Cook-kórházban lábadozik.

davenport-1

Kicsi és lassú versenyautóval is lehet óriásit repülni

A baleset egy Formula Vee-futamon történt Ausztráliában: ezeknek a végletekig butított versenygépeknek a felépítése leginkább a 60-as évek F1-eseire emlékeztet. A tempó lassú volt, de elég volt egy ütés hátulról, hogy Kathy Lisson autója megugorjon az előtte levő gépen, többször megforogjon a levegőben, majd fejtetőn érjen földet. Csodával határos módon a versenyzőnő zúzódásokkal és nyakfájással megúszta.

13 évvel ezelőtt volt ott a "pontocskánk"

"Jó'van, nem a kilencedik. Nyó'cadik lesz az!" Örökérvényű és megunhatatlan kommentár Palik Lászlótól a máig egyetlen magyar Formula-1-es pontszerzés napján, 2004. június 20-án.