„A kib*szott bokszba bevezető körön történt!” – Steiner Schumacher 700 ezer dolláros autótöréséről
https://formula.hu/parc-ferme/35244
Rövidesen megjelenik a Haas Formula-1-es csapatfőnökének, Günther Steinernek az új könyve, amely angolul a Surviving to Drive (szabad fordításban: Túlélni a vezetésért) címet viseli, utalva és játszva a Netflix dokumentumfilm-sorozatának címével. Ebben a 2022-es évad nehézségeit és örömeit részletezi a tőle megszokott stílusban Steiner, aki a The Times szemléje szerint igencsak kifakadva írt Mick Schumacher suzukai szabadedzés végén történt autótöréséről:
„A kib*szott bokszba bevezető körön történt! A bevezető körön! Persze, nagyon vizes volt a pálya, de senki más nem írt le úgy autót, hogy visszafelé tartott a bokszba. Öt perc után elveszítettünk egy autót, most pedig egy újat kell építenünk. Nem lehet olyan versenyzőm, akinél nem vagyok biztos benne, hogy biztonságosan körbe tudja vinni az autót egy lassú körön. Ez egyszerűen kib*szott nevetséges. Hány embert tudnánk foglalkoztatni 700 ezer dollárból? És most elő kell kerítenem ezt a pénzt” – írta Steiner. A Haas-vezér szerint egyébként összesen 2 millió dollárba kerültek a csapatnak tavaly Schumacher balesetei, ez is közrejátszott abban, hogy az idény végén nem volt maradása az amerikai istállónál a németnek.

fotó: DPPI
Paddy Lowe megnevettette az Aston Martint
https://formula.hu/parc-ferme/14941
Ez aranyos
- ennyit reagált az Aston Martin a Twitteren arra a cikkre, melyben Paddy Lowe arról beszélt, hogy az azeri futam nagy állóképességet követel a pilótáktól és a csapatoktól is. A Le Mans-i 24 órás után pár nappal valóban mókás lehetett ezt olvasni!
That's cute... https://t.co/pa9KcJSZ8X
— Aston Martin Racing (@AMR_Official) June 21, 2017
Közeleg a 34. HE-DO Mátrai Hegyiverseny - Norbi és Frici különleges felkészülésen vesz részt!
https://formula.hu/parc-ferme/14940
Ti kinek szurkoltok, Nagy Norbertnek vagy Turán Frigyesnek?
Négyszeres F1-es bajnok elektromos autóval Monacóban
https://formula.hu/parc-ferme/14938
Ez a videó pontosan azt adja, amit a címe ígér... ![]()
Le Mans: Igazságtalan büntetés?
https://formula.hu/parc-ferme/14943
Az idei Le Mans első komolyabb balesete a #26-os G-Drive (LMP2) és a #88-as Proton Porsche ütközése volt, mely mindkét autó kiesését okozta. A stewardok úgy döntöttek, hogy mivel előbbi autó a teljes WEC-sorozatban részt vesz, a vétkes Ruszinovot megbüntetik, melyet a következő, nürburgringi hétvégén kell letöltenie. A versenyző igazságtalannak érzi a döntést, mivel csapatát és partnereit is kőkeményen sújtja a háromperces időbüntetés - a Nürburgringen ez közel két kör hátrányt jelent.

Az F1 legkisebb óriása - te is rajongó vagy?
https://formula.hu/parc-ferme/14937
Webshopunkban nemcsak a nagycsapatok rajongói találhatnak kedvükre való termékeket, hanem néhány kisebb együttesé is, többek között a Force India-szurolók is.
Hoppá: egy komoly jel a China F1 Racing érkezésére
https://formula.hu/parc-ferme/14945
Nemrég bukkant fel a Twitteren egy dokumentum, mely szerint egy 2003-ban Bronze Fortune Limited néven megalapított cég nevet változtatott, s az új elnevezése China F1 Racing Team Limited lett. Nos, ez mindenképpen érdekes...

Hihetetlen! Itt a jelenet, ami a Toyota versenyébe kerülhetett!
https://formula.hu/parc-ferme/14936
Egészen érthetetlen...
Mennyire ismeri a rózsaszín dolgokat a rózsaszín csapat pilótája?
https://formula.hu/parc-ferme/14935
Esteban Oconnak egy csomó ilyen színű képet kell felismernie az alábbi rózsás videóban. Azért ez már eléggé az "élcelődés" kategóriába esik az interjút készítő Channel 4 csatorna részéről.
We saw plenty of the pink cars in Canada but does @OconEsteban like pink?
— Channel 4 F1® (@C4F1) June 20, 2017
We find out as the @ForceIndiaF1 driver takes #C4F1's quiz pic.twitter.com/ZT3ps9NYZK
Az F1-esek ideális születésnapi ajándékai
https://formula.hu/parc-ferme/14928
Ki fagyira, ki motorra, ki tehetségre és tempóra vágyik... Köszönjük, Trollmula1!

Szenzációs videó: Ilyen volt egy Le Mans-i kör 60 évvel ezelőtt
https://formula.hu/parc-ferme/14931
Onboard-felvétel Mike Hawthornnal!
Elment, de sosem feledjük: Bianchira emlékezik keresztfia
https://formula.hu/parc-ferme/14930
A Monacóban speciális sisakkal szereplő GP3-as címvédő és Ferrari-növendék Charles Leclerc ismét módosított fejvédője mintáján: az eddiginél is nagyobb teret adott két éve elhunyt keresztapja, Jules Bianchi emlékének:
2nd @FIA_F2 helmet done. A very important detail I wanted to add since a long time. #JB17Forever pic.twitter.com/Tc5B42zArV
— Charles Leclerc (@Charles_Leclerc) June 19, 2017
Hátborzongató: Egy klasszikus sportautó visító V12-ese
https://formula.hu/parc-ferme/14929
Ricciardo erre az öt helyszínre vinne F1-et
https://formula.hu/parc-ferme/14934
Ebből az egyik persze "hazai pálya" a számára... ![]()

A legszexibb rajtrácslány, akit láttál (18+)
https://formula.hu/parc-ferme/14927
Az egzotikus indiai szépségről, Priya Rairól készült galéria ide vagy a képre kattintva érhető el.
Japán pilóta a dobogón: ma 13 éve!
https://formula.hu/parc-ferme/14926
Ma 13 évvel ezelőtt olyasmi történt, ami az F1-ben csak nagyon ritkán fordult elő: egy japán versenyző a dobogóra állhatott! Mindez a 2004-es USA Nagydíjon történt, ami természetesen számunkra elsősorban nem erről, hanem Baumgartner Zsolt pontjáról maradt emlékezetes - a versenyről magáról ide kattintva olvashatsz bővebben.
Takuma Sato egyébként Aguri Suzuki után mindössze a második japán dobogós lett az F1-ben, s azóta is csak egy újabb volt Kamui Kobayashi személyében.
Itt a bizonyíték, mennyire szoros volt az idei Le Mans
https://formula.hu/parc-ferme/14925
Mármint elsősorban a GTE Próban: az alábbi táblázatban "TOP20" oszlopában a kategória összes versenyzőjének 20 legjobb körideje látható átlagolva. A 13 és fél kilométeres pályán a legjobb 27 pilóta egy másodpercen belül volt - egészen elképesztő! A Balance of Performance a tavalyi évvel ellentétben ezúttal tökéletesen működött.

Jó hír a súlyosan sérült BTCC-pilótáról!
https://formula.hu/parc-ferme/14932
Nincs már kómában Luke Davenport, a Motorbase Performance BTCC-pilótája - ezt a jó hírt tette közzé a versenyző családja: a másfél hete a crofti időmérő edzésen súlyosan sérült versenyző eszméleténél van és kommunikál, miután hosszú napokig mesterséges kómában volt és több műtétet is végrehajtottak rajta. A pilóta persze továbbra is a middlesborough-i James Cook-kórházban lábadozik.

Kicsi és lassú versenyautóval is lehet óriásit repülni
https://formula.hu/parc-ferme/14923
A baleset egy Formula Vee-futamon történt Ausztráliában: ezeknek a végletekig butított versenygépeknek a felépítése leginkább a 60-as évek F1-eseire emlékeztet. A tempó lassú volt, de elég volt egy ütés hátulról, hogy Kathy Lisson autója megugorjon az előtte levő gépen, többször megforogjon a levegőben, majd fejtetőn érjen földet. Csodával határos módon a versenyzőnő zúzódásokkal és nyakfájással megúszta.
13 évvel ezelőtt volt ott a "pontocskánk"
https://formula.hu/parc-ferme/14922
"Jó'van, nem a kilencedik. Nyó'cadik lesz az!" Örökérvényű és megunhatatlan kommentár Palik Lászlótól a máig egyetlen magyar Formula-1-es pontszerzés napján, 2004. június 20-án.


