Az immár közel egy évtizede az F1-es élmezőnybe tartozó Red Bull fő erősségének mindig is a karosszéria számított: köztudott volt, hogy ha komoly aerodinamikai szabályváltozások jönnek, az energiaitalosok a tervezőzseni, Adrian Newey és a mögötte álló remek szakembergárda ötletei révén olyan területeket aknázhatnak ki, amelyek akár évekre szóló előnnyel ruházhatják fel őket a riválisokkal szemben. Éppen ezért meglepő, hogy 2017-ben, amikor húsz év óta a legnagyobb külsőbeli változáson esett át a Formula-1, a Red Bull csak harmadik erőként senyved a mezőnyben, alapos lemaradással a Mercedes és a Ferrari mögött. Az Autósport és Formula Magazin utánajárt, hova tűnhetett Newey „varázsereje”.
Alonso, Hamilton, Raikkönen, Vettel, Massa - a versenyzők, akikről a Formula-1 elmúlt egy-másfél évtizede szólt, ma azonban már mind óhatatlanul is a mezőny legidősebbjei közé tartoznak, és hosszú ideig már aligha szórakoztatnak minket a száguldó cirkuszban. Az utánpótláson persze mindig rajta tartja a szemét a szakma és a rajongók is, most viszont úgy tűnik, hogy az évtized talán legjobb versenyzőgenerációja tart az F1 felé, sőt, egy részük máris megvetette a lábát a királykategóriában. Az AFM utánajárt, kik lesznek azok, akik meghatározzák a formulaautózás következő egy-két évtizedét, miután a jelenlegi nagyok szögre akasztják a sisakjukat.
Jenson Button a Monacói Nagydíjon olyasmibe vágta a fejszéjét, amire a sportág történetében csak kevesen vállalkoztak: egy befejezettnek nyilvánított, sikeres karrier után tért vissza, hogy egy beugrás erejéig helyettesítse a McLarennél Fernando Alonsót. A brit - egyelőre - csak egyetlen futamra porolta le a versenyzői overallt, a múltban azonban találhatunk olyanokat, akiket másodszor is elkapott a hév és ismét teljes erőbedobással harcoltak a legjobb eredményekért. Egyeseknek bevált a döntés, míg mások inkább csak beégették magukat azzal, hogy túl sokáig akartak maradni. A magazin mindkét csoportból előbányászta a legemlékezetesebb példákat.
A Formula-1-nek, és úgy általában az autósportnak sok más sportággal ellentétben nem megosztó, hanem összetartó ereje van. Nemcsak a rajongók képesek közösen átérezni egymás örömét és bánatát, hanem maguk a főszereplők, a pilóták is példátlan összefogásról adnak tanúbizonyságot, amikor ezt kívánja a helyzet. Amikor egy versenyzőtársuk jár szerencsétlenül, akkor végképp nincs helye ellenségeskedésnek: legutóbb a pályán történt balesetben mindkét lábát elveszítő F4-es versenyző, Billy Monger mellett sorakozott fel a technikai sportok apraja-nagyja, de az elmúlt évekből - sajnos - több példát is lehet találni hasonló összetartásra. A lap összefoglalja ezen esetek hátterét a közelmúltból.
Június közepén ismét a Hungaroringre látogat a világ legelismertebb túraautós sorozata, a DTM. Az AFM átfogó összegzést és pilótabemutatót közöl kedvcsinálóként, amelyből a mezőny összes versenyzőjét megismerhetik az olvasók, emellett pedig egy interjút is olvashatnak a DTM egyik legsokoldalúbb újoncáról.
További témák a lapból:
- Spanyol és Monacói Nagydíj versenyriport
- Dávid Sándor különvélemény rovata
- Alonso remekelt, majd kiesett Indianapolisban
- Ezt láttuk a Párizs ePrix-n és Monacóban
- Angolról magyarra: Tanuld meg az F1 nyelvét!
- Búcsú a tragikus hirtelenséggel elhunyt Nicky Haydentől
- Michelisz csapatával remekel Tassi Attila
- WRC: Bejelentkezett Ogier kihívója
- Szombathely Rali: Murvára váltottak Herczigék
- Jönnek a kínaiak: Qoros Model K-EV
- Üdv a sporttagozatról: Honda Civic 1,5
- Egy lány és egy motor: Krisztina és a Yamaha
A legfrissebb AFM a MotoGP, a rali-vb és a többi népszerű hazai és nemzetközi autósport-széria híreivel és háttéranyagaival megvásárolható az újságosoknál vagy előfizethető a formula.hu weboldalán.