DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 26. szombat

A NASCAR újra megidézi a múltat a hétvégén

Vannak, akik ellenzik, másoknak egyből elnyerte a tetszését a széria salakpályás versenye, ami szervesen hozzátartozik a NASCAR történelméhez. Azon persze szintén lehet vitatkozni, hogy mennyire volt jó ötlet pont az egyik legrövidebb és legszűkösebb pályát, a Bristol Motor Speedway aszfaltját átalakítani erre a célra, ám a szervezők kitartanak emellett. 2021 óta ezen a helyszínen egy különleges hétvégét láthatnak a rajongók, amire sokáig nem volt példa, mivel még 1970-ben hagyták maguk mögött a dirtpályákat, de a dolog most reneszánszát éli. Ehhez azonban komoly munkálatokra van szükség, hiszen jelentős mennyiségű agyagból és fűrészporból álló keveréket visznek fel ilyenkor a bristoli vonalvezetésre.

A hétvége különlegességét azonban a pálya mellett a megváltozott lebonyolítás is adja, mivel szombaton kvalifikációs futamok határozzák meg a rajtsorrendet. A mezőnyt négy csoportra osztják, majd a 15 körön át tartó úgynevezett heat-futamok során dől el, honnan indulnak a pilóták, mégpedig az egyedi pontozás által. Az egyes versenyek győzteseit 10 ponttal jutalmazzák, a második helyezettek 9 pontot kapnak, a harmadikok 8 egységet és így tovább. Ezen túl a heat-versenyen mindenki annyi pontot zsebelhet be pluszban, amennyi pozíciót sikerült javítania, az ebből összeállt tabella pedig meghatározza majd a végső sorrendet. Mindez a bajnokságba persze nem számít bele, oda majd a szokásos vasárnapi futamon lehet pontokat gyűjteni. Itt a résztvevőknek 250 kört kell majd teljesíteni három szakaszra bontva, de különlegesség, hogy csak az etapok között lehet kijönni kerékcserére és tankolni. Ez alól kivételt képez persze, ha valamelyik autó megsérülne és indokolt lenne a szervizelés.  

A 2021-es versenyt Joey Logano nyerte, tavaly pedig Kyle Busch diadalmaskodott.

Elsőre Oliver Rowland volt a leggyorsabb Szaúd-Arábiában

A hétvégén megkezdődik a Formula-E idei szezonja, mégpedig rögtön egy duplafutamos fordulóval. Mindez azt jelenti, hogy pénteken és szombaton is versenyt rendeznek, a program viszont már csütörtökön megkezdődött az első szabadedzéssel Dirija városában. A gyakorláson nagyon kicsik voltak a különbségek, a listavezető személye pedig többször is változott, végül Oliver Rowland bizonyult a leggyorsabbnak. A Mahindra pilótája 0.158 másodperccel előzte meg a második helyezett Antonio Felix da Costát, akitől kevesebb, mint három századdal maradt le a harmadik pozícióban záró Jake Dennis.

Mögöttük Jean-Eric Vergne, Mitch Evans, Eduardo Mortara, Pascal Wehrlein, Sebastian Buemi, Lucas di Grassi és Nick Cassidy zárták az első tízet. Az edzésnap vesztese a címvédő Nyck de Vries volt, a Mercedes holland versenyzője a hármas kanyarban csapta falnak az autót, így az utolsó helyen végzett.

A Mercedes csapatát is elérte a legújabb őrület

December óta rengetegen elkezdték használni a Wordle névre hallgató játékot, melynek lényege, hogy minden nap egy ötbetűs szót kell kitalálni. Színes lapok jelzik a hibákat és azt is, ha megfelelő betűket választottunk, december óta pedig a Twitteren is megoszthatjuk az eredményeinket. Mióta él ez a lehetőség, azóta jelentősen nőtt a népszerűsége, amire valószínűleg a Mercedesnél is rájöttek. Az általuk megosztott fotón a Lewis név volt a helyes megfejtés, amivel egyértelműen a hétszeres világbajnok Lewis Hamiltonra utaltak.   

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@mercedesamgf1) által megosztott bejegyzés

Újabb fotók jelentek meg a Porsche LMDh-autójáról

Ahogyan arról nemrégiben már beszámoltunk, a háttérben gőzerővel folyik a munka a német márka legújabb versenygépén. A Porsche ugyanis hamarosan visszatér a WEC mezőnyébe, egyelőre viszont még csak a fejlesztési fázisban tart Hypercar/LMDh projektjük. Bő egy hete már tesztelték az autót, de most újabb képeket osztottak meg a munkáról. A Hosszútávú Világbajnokság már az idei szezonban is rekordszámú résztvevővel büszkélkedhet, a csúcskategória pedig folyamatosan bővülni fog. A Peugeot már ebben az évben csatlakozik, hamarosan pedig a Porsche az Audi és a Ferrari is megérkezik.

 

Bearanyozta sisakját az idei évre Verstappen

Az alapvető dizájn nem változott, de a színek és néhány apró elem igen: a vörös helyét az arany vette át, amellyel a fiatal holland mindenkit emlékeztet rá, ki a Formula-1-es aktuális világbajnoka – akárcsak az 1-es számmal és az apró csillaggal hátul.

Amikor Verstappen Godzillát látott Szingapúrban

A mai bejelentés értelmében a Szingapúri Nagydíj 2028-ig kap helyet a Formula-1-es versenynaptárban. A Red Bull egy hat évvel ezelőtti emléket bányászott elő: ekkor történt, hogy a csapatnál első évét töltő Max Verstappen hihetetlen dolgot vett észre a pálya szélén, egy varánuszt.

„Egy hatalmas gyík van a pályán!” – „Szembenéztél Godzillával, haver?” – „Igen, nem viccelek, a 3-as kanyarban volt” – hangzott a szürreális beszélgetés a rádión.

Schumacher: Néha nem értem Steiner vicceit

Günther Steiner a Formula-1 egyik legsajátosabb egyéniségeként ismert: Mick Schumacher az interjúban, amelyben Mazepinről és a Ferrariról is beszélt, csapatfőnökére is kitért.

„Nagyon szereti a vicceket. Ezt meg is kellett szoknom, hogy hajlamos a viccelődésre. Néha nem is értem őket: ő pedig mindig azt mondja, hogy mivel német vagyok, nem értem a viccet. De komolyra fordítva a szót remekül megvagyunk. Voltak pillanataink, de összességében remek a kapcsolat” – mondta a Crash.net-nek Schumacher.

Megszületett Jacques Villeneuve fia, Gilles

A Formula-1 1997-es világbajnoka a közösségi médiában osztotta meg az örömhírt: a tegnapi „tökéletes napon” megszületett feleségével, Giulia Marrával közös fia, akit Gilles-nek nevezett el – apja, az 1982-es Belga Nagydíjon tragikusan elhunyt Gilles Villeneuve után.

Az 50 éves Villeneuve ötödször lett apa, valamennyi gyermeke fiú: első nejétől, Johanna Martineztől született fiai Jules (2006) és Joakim (2007), míg Camila Lopezzel kötött házasságából Benjamin (2013) és Henri (2014) született.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Jacques Villeneuve (@jacques_villeneuve_official) által megosztott bejegyzés

Rossi vagy Marquez, Marquez vagy Rossi – ki végzett a MotoGP-s toplistánk élén?

Azzal aligha okoztunk meglepetést, hogy a Formula Motocast idei első adásában felállított top 10-es MotoGP-versenyzői rangsor első két helyén a két sokszoros világbajnok végzett, de vajon milyen sorrendben és milyen érvek mentén döntöttünk úgy, ahogy? Hallgassátok meg a vonatkozó részt 1:15:55-től:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

A McLaren is beindította az új autóját

A szokásos "beindítjuk a motort" posztok sorában most a McLaren következett:

 

A McLaren csapatfőnöke szerint az a baj, hogy a tv-közvetítésekben hallhatóak bizonyos rádióüzenetek

A Formula-1 motorsport-igazgatója, Ross Brawn beszélt arról az Auto Motor und Sportnak, hogy a csapatfőnököknek nem szabad futam közben nyomást helyezniük Michael Masira (vagy az utódjára), ezt pedig megszüntetik az idei szezontól. Andreas Seidl, a McLaren csapatvezetője szerint viszont nem ezzel van a gond, hanem azzal, hogy a nagyközönség hallja ezt és ez generálja a nyomást.

"Szerintem csak azért beszélnek most erről ennyit, mert ott volt a tv-közvetítésekben. Korábban nem lehetett ezt hallani és szerintem ez egy jelentős különbség. Őszintén szólva én sosem szerettem, hogy ezeket közvetítik, mert például a biztonsággal kapcsolatban is oda-vissza mennek a dolgok és azokat sem kellene közvetíteni. Ez az én véleményem" - mondta Seidl a Speedweeknek, hozzátéve, hogy nem maga a beszélgetés a gond, hanem az, hogy ezt ország-világ elé tárják, kiragadják a kontextusból és a néző azt hiheti, hogy ez valami bődületes dolog, pedig nem az.

seidl_4

fotó: dppi

Váratlan találkozás: Mazepin és Ronaldo a konditeremben futottak össze

„Az év eddigi legjobb konditermi edzése” – posztolta az Instagramra Nyikita Mazepin, a jelző pedig annak köszönhető, hogy a Manchester United sztárjával, Cristiano Ronaldóval futott össze erősítés közben, amit természetesen képen is megörökített.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

NIKITA (@nikita_mazepin) által megosztott bejegyzés

Újabb szponzorral gazdagodott a Ferrari

Bár a futamgyőzelemre kevés esélyük volt a 2021-es esztendőben, a Ferrari akkor is rengeteg szurkolóval büszkélkedhet, így ennek köszönhetően a támogatók is szívesen kötnek üzletet a maranellói alakulattal. Ezúttal a CEVA Logistics lett a partnerük, miután mindkét fél elkötelezett a karbonsemlegesség elérésében.

„Örömmel üdvözöljük a CEVA Logistics vállalatát új csapattársunkként. A kiválóság, az elkötelezettség, az innováció és a szenvedély alapvető közös értékeink. Az autóversenyzés világában a hatékonyság és a szervezettség elengedhetetlen ahhoz, hogy minden területen elérjük céljainkat, a logisztika pedig létfontosságú szerepet játszik mindennapi tevékenységünkben, a pályán és Maranellóban is. A CEVA Logistics személyében egy olyan vállalatra számíthatunk, amely a legmagasabb szinten működik a saját területén, valamint nagy figyelmet fordít arra, hogy támogasson minket egy olyan célkitűzés elérésében, amely kulcsfontosságú a Ferrari és a Formula-1 számára egyaránt” – idézte a Ferrari csapatfőnökét az istálló és a cég közös közleménye.

 

Valentin-napon érkezik az új AlphaTauri, egy héttel később az Alpine

Egy következő csapat is kijelölte 2022-es versenygépének bemutatását: a héten Imolában tesztelő AlphaTauri az ilyenkor szokásos sejtelmes videóval közölte, hogy új modellje, az AT03 február 14-én, hétfőn érkezik – egyelőre nincs információ arról, milyen formában. Így már öt csapat hírt adott autóbemutatójának időpontjáról.

Az olasz istálló hatodik lett a konstruktőri versenyben 2021-ben, míg egyéniben Pierre Gasly 9., Yuki Tsunoda 14. helyen végzett – ők lesznek az AlphaTauri pilótái az idei szezonban is.

Frissítve: Röviddel az AlphaTauri után az Alpine is megerősítette autóbemutatójának dátumát: az A522 február 21-én érkezik.

A 2022-es autóbemutatók időpontjai:

Február 10. – Aston Martin

Február 11. – McLaren

Február 14. – AlphaTauri

Február 17. – Ferrari

Február 18. – Mercedes

Február 21. – Alpine

Isten éltesse Sergio Perezt!

A mai napon töltötte be 32. életévét a mexikóiak nagy kedvence. Sergio Perez már hosszú ideje a mezőny tagja, még 2011-ben mutatkozhatott be a Sauber színeiben, a további években pedig a McLaren, a Force India, majd a Racing Point istállóknál szerepelhetett mielőtt a Red Bull csapatához került volna. Eddig összesen két futamgyőzelmet ünnepelhetett, az elsőt a fordulatosan alakuló Szahíri Nagydíjon szerezte még 2020-ban, amit egy bakui siker követett a tavalyi esztendő első felében. Amennyiben az energiaitalosok továbbra is jó formát mutatnak, alighanem növekedni fog ez a szám a jövőben.

Múltidézéssel hangolódik az idei szezonra a McLaren

Ahogy a többi csapat, úgy a wokingi gárda is komolyan készül az új szabályok miatt kifejezetten izgalmasnak ígérkező 2022-es szezonra. A McLaren gyárában már az autó összeszerelése zajlik éppen, erről pedig elég érdekes fotókat készíttetek. Az istálló közösségi oldalaira ugyanis olyan képeket tettek közzé melynek hátterében a jelenlegi munkálatok, középen viszont korábbi legendás pillanatok láthatóak ugyanerről fázisról.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

McLaren (@mclaren) által megosztott bejegyzés

Ha csak a nyers tehetséget nézzük, Stoner lehetne a MotoGP legjobbja

A Formula Motocast idei első adásában – amelyben nyereményjátékot is hirdettünk – az elmúlt két évtized legjobb MotoGP-versenyzőit állítottuk rangsorba, top 10-es listánk harmadik helyén pedig a 2012-ben 27 évesen visszavonult Casey Stoner szerepel, akit elsősorban a Ducatival elért vb-címe és a döbbenetes ösztönös érzéke miatt tettünk ennyire előkelő pozícióba. Az ausztrál szóló részt 1:08:34-től hallgatható:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Péntek-szombati dupla versennyel rajtol a Formula-E szezonja – hétvégi program

A Dakar és a hagyományos WRC-nyitány, a Monte-Carlo Rali után január utolsó napjain elrajtol az első világbajnoki sorozat a pályaversenyzésen belül is a Formula-E révén. A duplafutamos évadnyitónak Szaúd-Arábia, azon belül is Dirija ad otthont, de legyünk résen, mivel a versenyeket pénteken és szombaton fogják rendezni – méghozzá este, villanyfényben. A nagy újítás persze a kvalifikációt érinti, hiszen bemutatkozik a párharcos-kieséses időmérő, amely során eleinte két csoportba osztják a versenyzőket, majd a legjobbak negyeddöntős párosításokban csapnak össze, amelyeket követ a két elődöntő és végül a finálé, amelynek győztese megszerzi a pole-pozíciót.

Mutatjuk a szezonnyitó hétvége programját a közvetítésekkel együtt – a pénteki időmérőt felvételről, a futamokat viszont már élőben adja az Eurosport 2 (az Eurosport Playeren pedig minden élőben követhető):

Csütörtök (január 27.)    
16:00 - 16:30 1. szabadedzés  
     
Péntek (január 28.)    
11:30 - 12:00 2. szabadedzés  
13:40 - 15:00 1. időmérő edzés (tv: Eurosport 2, 17:00, felv.)
18:00 1. futam (tv: Eurosport 2, élő)
     
Szombat (január 29.)    
11:30 - 12:00 3. szabadedzés  
13:40 - 15:00 2. időmérő edzés  
18:00 2. futam  (tv: Eurosport 2, élő)

fe-diriyah-eprix-2021

Videó: Tíz zseniális Vettel-pillanat

Zseniális bemutatkozás 2007-ben, az első győzelem a Toro Rossóval, világbajnoki címek a Red Bull-lal, a ferraris évek és az Aston Martin első dobogója. Ezek mind Sebastian Vettel érdemei, akinek tíz legbriliánsabb pillanatát állította sorba az F1 YouTube-csatornája. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

 

Loebék maradnak Hamilton versenyzői az Extreme-E-ben

A Lewis Hamilton által alapított X44 volt az Extreme-E tavalyi első szezonjának egyik meghatározó alakulata, hiszen csupán pontegyenlőséggel maradtak le a bajnoki címről Nico Rosberg csapatával szemben. Ráadásul a tempó mindvégig megvolt, hiszen mind az öt helyszínen az X44 lett a leggyorsabb a kvalifikációk során. Mindezek után nem meglepő, hogy nem változik a pilótafelállás: továbbra is Cristina Gutierrez lesz a női, a friss Dakar-második és Monte-Carlo Rali-győztes Sebastien Loeb pedig a férfi tagja a párosnak a február közepén rajtoló új évad során.

loeb-gutierrez-x44-xe

A legjobb versenyző, aki soha nem nyert világbajnokságot a MotoGP-ben

A Formula Motocast idei első adásában az elmúlt két évtized, azaz a MotoGP-éra legjobb versenyzőinek top 10-es listáját állítottuk össze, amelyre természetesen olyanok is felfértek, akik nem értek a csúcsra a legnagyobbak között. De vajon közülük ki végzett a legelőrébb a rangsorunkban? Nos, az a spanyol klasszis, aki alkatánál fogva eleve nehezebb helyzetből indult, mint riválisai, egy bivalyerős mezőnyben szerepelt a legjobbak között egy évtizeden át, amikor pedig igazán esélye nyílt volna, mindig összeszedett egy sérülést – a róla szóló részt 53:30-tól hallgathatjátok:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!