DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 19. vasárnap
F1

Ez győzte meg az AlphaTaurit De Vriesről

Nem a monzai beugrása irányította a hollandra Franz Tosték figyelmét, de a csapatfőnök elismerte, hogy utána már könnyű döntés volt a leigazolása. Arra számít, hogy egyből versenyképes lesz.

A Japán Nagydíj szombatjának reggelén megtörtént a várt dupla bejelentés: az Alpine leigazolta Pierre Gaslyt, a francia helyét pedig az elmúlt hetek pletykáinak megfelelően Nyck de Vries veszi át az AlphaTaurinál. Amikor a szombati suzukai sajtótájékoztatón arról kérdezték utóbbi csapat vezetőjét, Franz Tostot, hogy mi győzte meg arról, hogy a hollandot kell szerződtetniük, prózai választ adott a Formula.hu online jelenlétében:

„Mert gyors” – felelte Tost. „Ismerem a történetét, láttam már gokartban is, azt hiszem, 2010-ben és 2011-ben az Európa-bajnokságon, és már akkor is nagyon sikeres volt. Később nyert a Formula Renault-ban, a GP3-ban, a Formula-2-ben, valamint megnyerte a Formula-E világbajnokságot is, úgyhogy szerintem egy kiemelkedő képességekkel rendelkező pilóta, és megérdemli, hogy itt legyen a Formula-1-ben. Várom, hogy beüljön az autónkba.”

devries-f1-2022



De Vries megítélésének természetesen jót tett, hogy amikor az Olasz Nagydíjon be kellett ugrania a vakbélműtétje miatt kidőlő Alexander Albon helyére a Williamsnél, remek teljesítményt nyújtott és pontot szerzett. Tost nem tagadta, hogy az ottani produkció is szerepet játszott a döntésükben: „Komoly hatása volt, hiszen megmutatta a benne rejlő potenciált. Fantasztikus versenyt futott, egyetlen hibát sem követett el. Éppen ezért könnyű döntés volt leigazolnunk őt” – fogalmazott a csapatfőnök, de azért hozzátette, hogy már Monza előtt is a radaron volt számukra De Vries, s a körülmények alakulása – például az, hogy a Red Bull 2024-től már nem tervezett Gaslyval – tette lehetővé a leigazolását.

Joggal merülhet fel a kérdés, hogy az energiaitalosok korábbi módszerének megfelelően miért nem egy Red Bull-junior került az Alpine-hoz elengedett Gasly helyére, Tost szerint azonban még túl kevés a rutinjuk a potenciális jelölteknek: „Minden Red Bull-juniort számításba vettünk. Ott van Liam Lawson, Ayumu Iwasa és Dennis Hauger a Formula-2-ben, Isack Hadjar pedig az F3-ban, de mindegyiküknél hiányzik még a tapasztalat, szükségük van még egy vagy két évre a kategóriájukban, aztán meglátjuk, mit hoz a jövő.”

Meg kell persze jegyezni, hogy nem De Vries volt az AlphaTauri és a Red Bull elsődleges opciója Gasly helyére, hiszen eleinte Colton Hertát próbálták meg megszerezni. Tost elmondta a sajtótájékoztatón, hogy amint világossá vált, hogy az FIA nem fog különengedélyt adni az IndyCar-pilóta számára a szuperlicenszpontok hiánya okán, hamar eldőlt, hogy ő már nem opció számukra – pedig a csapatvezető szerint az amerikai piac miatt (is) vonzó lett volna számukra a szerepeltetése.

devries-f1-2022-2

Visszatérve De Vriesre: Tost szerint leghamarabb alighanem az Abu Dhabi Nagydíjat követő fiatal pilóták tesztjén ülhet majd az autójukba, valamely versenyhétvége első szabadedzésén aligha, hiszen még köti őt a szerződése a Mercedeshez.

A holland érkezésével az a szokatlan helyzet áll elő 2023-ban az AlphaTaurinál, hogy bár De Vries lesz az újonc, mégis ő lesz az idősebb Yuki Tsunodához képest. Tost szerint a holland és a japán is segíthet vezetni a csapatot a remélt fejlődésben: „Ez függ az autó teljesítményétől is. Ha jó az autó, mindkét versenyzőnek könnyebb. Ha viszont problémák vannak vele, akkor nem annyira egyszerű mindent megoldani, mivel Nycknek nincs olyan sok F1-es tapasztalata, Yuki pedig még mindig a tanulási fázisban jár. De jövőre Yukinak már eléggé érettnek kell lennie ahhoz, hogy technikai útmutatást adjon. Mindenesetre sokat várok Nycktől, mert rengeteg tapasztalata van a különböző kategóriákból, ahol futamokat és bajnokságokat nyert, úgyhogy ha az autó működik, szerintem sikeres évünk lesz.”

Tost ez utóbbi kapcsán még arról is beszélt, hogy bár többször elmondta, hogy az új versenyzőknek legalább három szezont kell adni a bizonyításra, de szerinte De Vries esetén ez a belerázódási és tanulási fázis néhány tesztre fog redukálódni az életkora és az egyéb szériákban szerzett rutinja révén, így arra számít, hogy rögtön a jövő évi első futamoktól kezdődően versenyképes lesz.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: