Csendben áthelyezték az Aston Martin technikai alapemberét
https://formula.hu/parc-ferme/34786
Andrew Green a legismertebb technikai szakemberek közé tartozik a Formula-1-ben. Már 1991-ben, a Jordan legelső autóján is dolgozott, majd egy BAR-Hondánál és a Red Bullnál tett kitérő után 2010-ben tért vissza az akkor már Force India névre hallgató alakulathoz. Onnantól kezdve technikai igazgatóként tevékenykedett a csapatnál, amely idő közben több átalakuláson is átesett (futott Racing Point, majd 2021-től Aston Martin néven), mígnem két éve júniusban hivatalosan a technikai vezetői pozíció lett az övé, miközben Lawrence Stroll csapata folyamatosan vette fel az újabb szakembereket. Köztük volt Dan Fallows is, aki a Red Bulltól érkezett, s aki a felmondási ideje lejárta után, némi vitát követően 2022 áprilisában átvette a technikai igazgatói posztot. Azóta a legtöbbször ő szólal meg az F1-es istálló és autó műszaki kérdéseivel kapcsolatban, a hétfői bemutatón is ő beszélt, miközben Green szép lassan eltűnt a nyilvánosság elől.
Mint kiderült, ez nem véletlen: az ismert szakembert az Aston Martin áthelyezte az F1-es csapattól az Aston Martin Performance Technologies, azaz a technológiai részlegre. A váltás csak nemrég történt meg Mike Krack csapatfőnök szerint, így Green az AMR23-as fejlesztésében még részt vett: „Növekszik a vállalatunk, és szükségünk volt egy komoly technikai tapasztalattal rendelkező szakemberre, aki felügyeli a projekteket, amiket csinálni akarunk. Logikus döntés volt, ilyen tekintetben szerencsések voltunk, hogy egy olyan ember állt rendelkezésünkre, mint Andrew” – magyarázta a Motorsport.com által idézett Krack a lépést. „Még eléggé érintett volt az AMR23-as fejlesztésében, csak nemrég történt a váltás. Meglátjuk, mindez hogyan alakul, de úgy éreztük, szerencsések vagyunk, hogy velünk van az üzletünk szélesítése kapcsán, legyen szó akár versenyzéssel vagy nem azzal kapcsolatos projektekről.”
F1-es Török Nagydíj és túraautó-futamok a vasárnapi menüben – itt a program
https://formula.hu/parc-ferme/30337
A nap csúcspontja egyértelműen az isztambuli Formula-1-es verseny lesz vasárnap, de láthatunk WTCR-t Mostból, miközben a DTM a Norisringen, a TCR Europe pedig Barcelonában futja idei utolsó viadalát, bónuszként pedig Ralikrossz-vb is lesz. Íme, a menetrend:
10:00 - 10:20 | DTM, 2. időmérő | (tv: DigiSport 2, élő) |
13:30 | DTM, 2. futam | (tv: DigiSport 1, élő) |
13:45 | TCR Europe, 2. futam | |
14:00 | Formula-1, Futam | (tv: M4 Sport, élő) |
14:15 | WTCR, 1. futam | (tv: Eurosport 2 és Sport1, élő) |
17:00 | WRX, Elődöntők és döntő | |
17:10 | WTCR, 2. futam | (tv: Eurosport 2 és Sport1, élő) |
Átugrott Csehországból Spanyolországba a Zengő versenyzője, és a mezőnyt oktatva bajnok lett
https://formula.hu/parc-ferme/30341
Mint azt már a hétvége előtt jeleztük, nem akármilyen napjai vannak Mikel Azconának: miközben a WTCR mosti fordulóján érintett, szombaton – kihasználva, hogy aznap a motoros endurance-vb futamát rendezik a cseh pályán – átutazott Barcelonába a TCR Európa-kupa idényzárójára, hogy az első futamon bebiztosítsa bajnoki elsőségét.
Nos, a világkupán a Zengő Motorsportot erősítő, a TCR Europe-ban viszont a Volcano Motorsport Cupráját vezető spanyol nem bízta a véletlenre a dolgokat: megnyerte az időmérőt, majd a versenyt is, ezzel pedig matematikailag behozhatatlan előnyre tett szert, ezzel megnyerte a bajnokságot – mindezt úgy, hogy a zandvoorti fordulót kihagyta anno, és nyilván a vasárnapi utolsó futamon sem áll rajthoz, hiszen megy vissza Mostba. A pilóta amúgy másodszor lett bajnok a sorozatban, hiszen 2018-ban is győzni tudott.
Ahol vasárnap a WTCR-ben is erősen szerepelhet a Zengő Motorsporttal, hiszen a pénteki időmérőn ő volt a leggyorsabb, így a pole-ból vághat majd neki a második futamnak.
Videó: Így nyerte a szombati időmérőt Hamilton a száradó pályán
https://formula.hu/parc-ferme/30340
Rendhagyó végeredmény született a Török Nagydíj időmérő edzésén, bár talán nem annyira mint tavaly, hiszen azon kevés alkalmak egyikét láthattuk, mikor nem az szerezte meg a pole-pozíciót, aki az első rajtkockát. Ennek magyarázata Hamilton motorcserés büntetésében keresendő, s miután a brit volt a leggyorsabb a kvalifikáción, de vasárnap csak a 11. helyről rajtolhat, a pole-pozíció hivatalosan Valtteri Bottast illeti meg. Nézzétek meg, hogyan alakult ki a rajtsorrend az idő előrehaladtával szinte teljesen felszáradó isztambuli pályán! A videó a képre kattintva tekinthető meg!
Vizsgálat alá került Fernando Alonso
https://formula.hu/parc-ferme/30342
Bár nagyszerűen teljesített a Török Nagydíj időmérő edzésén, van miért aggódnia az Alpine kétszeres világbajnokának. Fernando Alonso a hatodik helyen zárt a kvalifikáción, így Lewis Hamilton büntetése után az ötödik helyről indulhatna vasárnap, ám egyelőre ez nem vehető biztosnak. A spanyol pilótát ugyanis vizsgálni kezdték, mivel a vád szerint a Q1-ben dupla sárga zászlós jelzés alatt nem lassított le rendesen.
DTM: Mercedes-győzelem szombaton a Norisringen, három esélyes maradt
https://formula.hu/parc-ferme/30339
A két fő bajnokesélyes, Liam Lawson és Kelvin van der Linde startolhatott az első sorból a Néemt Túraautó-bajnokság norisringi szezonzárójának első versenyén. A dél-afrikai azonban egy optimista manőverrel próbálkozott a hajtűben, amely után ő maga nagyon visszaesett, míg a ferraris éllovas is kissé szélesen fordult, így Philip Ellis került az élre. Aztán viszont Maximilian Götz percei következtek: folyamatosan levadászta az előtte lévőket, beleértve Lawsont és Ellist is, így átvette a vezetést – amit már ki sem engedett a kezéből, így győzni tudott a Mercedesszel.
Lawson elé Arjun Maini furakodott még be a végén – az indiai első dobogóját jegyezte –, így az F2-ben is vitézkedő ferraris harmadik lett. Viszont ezzel is növelte előnyét fő üldözője előtt: a szombaton negyedik Van der Linde hátránya 18 pontra nőtt. Götz is életben tartotta az esélyeit idei második diadalával, hiszen egyetlen pontos távolságból követi az audist. Folytatás és idényzárás vasárnap egy újabb időmérővel és futammal, amelyeken összesen 28 pont szerezhető még, azaz bár hárman maradtak versenyben, Lawson tetemesnek mondható előnnyel várhatja a finálét.
Kémfotót lőttünk Budapesten – milyen autó lehet?
https://formula.hu/parc-ferme/30336
Néhány napja készítettük az alábbi képet fővárosunkban – ha valakinek van tippje, milyen autót láthatunk rajta álcafestésben, a Facebook-oldalunkon jelezze kommentben!
Az Alfa-főnök szerint az Alpine úgysem engedi el az F2-es éllovast
https://formula.hu/parc-ferme/30335
Mi is beszámoltunk arról a sajtóértesülésről, miszerint mégis képben lehet a Formula-2-es bajnokságot jelenleg vezető Oscar Piastri neve az Alfa Romeónál, ahol az egyetlen kiadó ülés van a jövő évi F1-es rajtrácson. A fő esélyesnek Guanyu Zhou tűnik, ám állítólag a támogatói hároméves szerződést szeretnének, ami viszont nem tetszik Frederic Vasseur csapatvezetőnek. Isztambulban ugyanakkor Vasseur arra tett utalást, hogy nem valószínű, hogy Piastri kiköthet náluk:
„Oscar nagyon jó munkát végez. De amennyire tudom, a Renault-hoz vagy az Alpine-hoz kötődik. Nem beszéltem erről az Alpine-nal, de ha befektetsz egy pilótába a juniorszériákban és hosszú távú programod vele, akkor nem látom értelmét, hogy elengedd egy másik csapathoz az F1-ben, furcsa lenne” – idézi szavait a RaceFans.net szakoldal.
Piastri valóban az Alpine akadémiájának tagja, de Vasseur érvelése némileg sántít, mivel Zhou is az, a kínai kapcsán pedig korábban már elmondta, hogy a listájukon van. Az ausztrál kapcsán egyébként azt is hozzátette az Alfa Romeo Racing vezetője, hogy egyértelműen a jelenlegi F2-es mezőny egyik legjobbja, s az sem feltétlenül jelent majd számára hátrányt, ha esetleg a bajnoki cím megszerzése miatt jövőre nem versenyezhetne majd tovább a szériában, s az után érkezne meg a Formula-1-be.
Nem véletlenül Méhészborz Ricciardo
https://formula.hu/parc-ferme/30334
A McLaren ausztrálja a Méhészborz becenevet viseli, a Török Nagydíj pénteki napján pedig kiderült, valóban ott van, ahol a méhek is. Ricciardót interjú közben ugyanis egy méretesebb példány támadta meg, de szerencsére mindketten megúszták a találkozót.
Is that why they call him the Honey Badger? #TurkishGP #F1 @danielricciardo pic.twitter.com/QKFSiO90gN
— Formula 1 (@F1) October 8, 2021
Különleges trófeát kap a Mexikói Nagydíj pole-pozíciósa
https://formula.hu/parc-ferme/30330
Az egy szezon kimaradása után november 5-7-én esedékes Mexikói Nagydíj szervezői a megszokott kicsinyített Pirelli-gumi helyett egy sokkal sajátosabb díjjal készülnek az időmérő nyertese számára. A nagydíj ügyvezetője, Federico Gonzalez Compeon és csapata Latin-Amerika F1-es kiválósága, az argentin Juan Manuel Fangio előtt tiszteleg, együttműködve a Fangio Alapítvánnyal.
Az ötszörös világbajnok Fangio 70 évvel ezelőtt, 1951-ben szerezte meg első világbajnoki címét, a sportág csupán második bajnokaként. Ebből az apropóból az argentin legenda említett szezonban használt sisakjának hiteles másolatát ajándékozzák a mexikóvárosi pole-pozíciósnak. A sisakot, amely farost, parafa, bőr és selyem alkotóelemekből készült, a háromszoros világbajnok Jackie Stewart és az argentin újságíró, Fernando Tornello fogják átadni az időmérő után.
Szerepcsere: Vajon hogy került Angela Cullen Hamilton autójába?
https://formula.hu/parc-ferme/30332
Angela Cullen neve főként a Hamilton-rajongóknak csenghet ismerősen. Bizony, ő az az alacsony, szőke hölgy, aki a hétszeres világbajnok körül sürög-forog, és akinek már számos alkalommal megköszönte kiemelkedő munkáját és támogatását a bajnoki éllovas. Cullen hivatalosan Hamilton fizioterapeutája, aki teljesen véletlenül pottyant a brit életébe, ám azóta elválaszthatatlan kötelék fűzi össze minden idők egyik legnagyobb Formula-1-es bajnokával. A pöttöm hölgynek jó eséllyel nagy szerepe van Hamilton évek óta tartó kiegyensúlyozott és szinte megingathatatlan teljesítményében. A brit ezt korábban meg is erősítette: „Ő a legkeményebben dolgozó nő, akinek a közelében voltam. Koncentrált, önzetlen, és békéssé teszi a versenyhétvégéimet. Mindig pozitív, egyetlen nap sem telik el úgy, hogy negatív lenne. Szerintem nagyon fontos, hogy pozitív emberekkel vegyük körül magunkat. Nem tölthetjük az időnket olyanokkal, akik nem inspirálnak, vagy nem emelnek fel, amikor elcsúszunk. Ő olyan, aki képes ezekre" – fejtette ki egy 2020-as interjúban az éllovas.
View this post on Instagram
Angela Cullent több Hamiltonhoz fűződő tevékenység közben láthattuk már az évek alatt, ám állandó közlekedési eszközüket, a rollert ezúttal egy F1-es autóra cserélte. Nem is akármilyenre: a szőke hölgy Hamilton nyolcadik világbajnoki címéért harcoló Mercedesébe ült be, és úgy tűnt, többé ki sem akar szállni onnan. Élményeit Instagram oldalán osztotta meg a követőkkel.
„Amikor a főnököd azt mondja, beülhetsz az autójába, naná, hogy nem mondasz nemet! Egyértelműen az egyik legmenőbb dolog volt, amit valaha csináltam. Őrület, hogy milyen alacsonyan ültem, majdnem hátradőlve, és valóban nem láttam ki a kormány felett. Olyan érzés volt, mintha egy űrrakétában volnék.. vagy egy ágyúból készülnének kilőni. Szuper keskeny az egész, és az erőt már pusztán attól éreztem az autóban, hogy ott ültem. Szinte sírt azért, hogy gyorsan mehessen... De sajnos nem sikerült kihajtanom a garázsból, mert nem értem el a pedálokat. Micsoda őrült, elképesztő élmény, és Lewis is nagyon ügyesen tartotta a vizes palackom" – írja a megosztott kép alatt Cullen.
View this post on Instagram
Ne maradj le semmiről: itt a szombati program
https://formula.hu/parc-ferme/30327
Természetesen a Formula-1 uralja a szombati motorsport-programot, de azért akinek ez nem elég, nézhet mást is - íme a menetrend és a tv-közvetítések.
Szombat (október 9.)
10:00 - 10:20 DTM, 1. időmérő (tv: DigiSport 1, élő)
10:40 - 11:15 TCR Europe, Időmérő
11:00 - 12:00 Formula-1, 3. szabadedzés (tv: M4 Sport, 11:30, csúsztatott élő)
11:00 - 17:00 EWC, Mosti 6 órás motorverseny (tv: Eurosport 2, élő)
13:30 DTM, 1. futam (tv: DigiSport 1, élő)
14:00 - 15:00 Formula-1, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)
15:40 TCR Europe, 1. futam
fotó: dppi
A Zengő és Michelisz elfoglalta az első rajtsort Csehországban
https://formula.hu/parc-ferme/30333
Elképesztően kis különbségek és magyar szempontból optimális eredmény jellemezték a WTCR péntek délutáni időmérő edzését Mostban. A Q1-ben, amelyet Gilles Magnus műszaki hibája miatt piros zászlóval megszakítottak, Esteban Guerrieri teljesítette a legjobb köridőt a zengős Mikel Azcona előtt. Mivel a Q1-ben az első ötnek jár pont, a hatodik Michelisz Norbert épp lemaradt a bajnoki egységről. A többi magyar kiesett a szakaszban: Tassi Attila csak 17. lett, Boldizs Bence 19. pozícióba kvalifikált.
Századokban mérhető különbségek jellemezték az első két fázist: a Q1-ben két tized volt a differencia az első tíz, a Q2-ben 138 ezred az első öt között, akik bejutottak a Q3-ba: sorban Jean-Karl Vernay, Azcona, Michelisz Norbert, Guerrieri és az összetettbeli éllovas Yann Ehrlacher fértek a döntő fázisba. Tizedik eredményével a szabadkártyás hazai, Petr Fulin fordított rajtrácsos pole-t szerzett az első futamra Nestor Girolami előtt.
Az egykörös szétlövésben Azcona–Michelisz csata bontakozott ki a pole-pozícióért: a középső szektor végén a Hyundai magyarja 33 ezreddel maradt csak le. Végül a Zengő Motorsportnak jutott a rajtelsőség, Michelisznek a második rajtkocka és az ezzel járó négy pont, azaz a magyar rajongók számára kiváló eredmény született.
Versenyző | Márka | Köridő | Hátrány | |
1 | Mikel Azcona | Cupra | 1:38.757 | |
2 | N.Michelisz | Hyundai | 1:38.848 | 0.091 |
3 | Yann Ehrlacher | Lynk & Co | 1:38.887 | 0.130 |
4 | E.Guerrieri | Honda | 1:38.890 | 0.133 |
5 | Jean-Karl Vernay | Hyundai | 1:39.068 | 0.311 |
Q2 | ||||
6 | N.Berthon | Audi | 1:39.036 | |
7 | Thed Björk | Lynk & Co | 1:39.071 | |
8 | Yvan Muller | Lynk & Co | 1:39.088 | |
9 | Néstor Girolami | Honda | 1:39.096 | |
10 | Petr Fulín | Cupra | 1:39.407 | |
11 | F.Vervisch | Audi | 1:39.810 | |
12 | G.Tarquini | Hyundai | 1:40.643 | |
Q1 | ||||
13 | Rob Huff | Cupra | 1:39.522 | |
14 | Tom Coronel | Audi | 1:39.543 | |
15 | Santiago Urrutia | Lynk & Co | 1:39.557 | |
16 | Tiago Monteiro | Honda | 1:39.587 | |
17 | Attila Tassi | Honda | 1:39.647 | |
18 | Luca Engstler | Hyundai | 1:39.831 | |
19 | Bence Boldizs | Cupra | 1:40.580 | |
20 | Gilles Magnus | Audi |
Oké, hivatalosan is itt van Humoros Valtteri
https://formula.hu/parc-ferme/30329
A Mercedestől való távozásának bejelentése óta egyre felszabadultabbnak tűnik Valtteri Bottas, az utóbbi időben már a róla alkotott mémekkel is poénkodott, most pedig újabb vicces videót osztott meg: az Oroszlánkirályból ismert jelenetet "játszotta újra"...
View this post on Instagram
WTCR: Michelisz a pénteki edzések leggyorsabbja
https://formula.hu/parc-ferme/30331
Csehországban rendezik a Túraautó-világkupa szezonjának ötödik fordulóját – melynek különlegessége, hogy egy motoros sorozattal, az Endurance-világbajnoksággal osztozik a pályán –, a két pénteki edzés pedig remekül alakult magyar szezonpontból: az első tréningen 1:39,654-gyel a Zengő Motorsport spanyolja, Mikel Azcona volt a leggyorsabb. Szintén Cuprával a hétvége szabadkártyása, Petr Fulin teljesítette meglepetésre a második legjobb köridőt.
A második szabadedzésen viszont Michelisz Norbert diktálta a tempót, 1:39,178-ra csökkentve a legjobb köridőt. Mindössze 23 ezredmásodpercre végzett tőle hyundaios márkatársa, Jean-Karl Vernay, valamint Santiago Urrutia és Azcona is egyetlen tizeden belül voltak. Tassi Attila 14. helyet szerzett a második tréningen.
Az időmérőre még ma délután, 16:45-kor sor kerül Mostban – a szombati nap a motoroké, a két WTCR-futamot vasárnap tartják majd.
A második szabadedzés eredménye:
Versenyző | Autó | Köridő | Hátrány | |
1 | N.Michelisz | Hyundai | 1:39.178 | |
2 | Jean-Karl Vernay | Hyundai | 1:39.201 | 0.023 |
3 | Santiago Urrutia | Lynk & Co | 1:39.257 | 0.079 |
4 | Mikel Azcona | Cupra | 1:39.271 | 0.093 |
5 | Yann Ehrlacher | Lynk & Co | 1:39.279 | 0.101 |
6 | Thed Björk | Lynk & Co | 1:39.320 | 0.142 |
7 | Yvan Muller | Lynk & Co | 1:39.383 | 0.205 |
8 | G.Tarquini | Hyundai | 1:39.440 | 0.262 |
9 | Néstor Girolami | Honda | 1:39.564 | 0.386 |
10 | N.Berthon | Audi | 1:39.577 | 0.399 |
11 | Rob Huff | Cupra | 1:39.620 | 0.442 |
12 | Gilles Magnus | Audi | 1:39.679 | 0.501 |
13 | Luca Engstler | Hyundai | 1:39.783 | 0.605 |
14 | Attila Tassi | Honda | 1:39.809 | 0.631 |
15 | Tom Coronel | Audi | 1:39.917 | 0.739 |
16 | E.Guerrieri | Honda | 1:39.950 | 0.772 |
17 | Tiago Monteiro | Honda | 1:40.025 | 0.847 |
18 | Petr Fulín | Cupra | 1:40.239 | 1.061 |
19 | Bence Boldizs | Cupra | 1:40.785 | 1.607 |
20 | F.Vervisch | Audi |
Vajon Ricciardo túléli-e a „Red Light, Green Light” játékot?
https://formula.hu/parc-ferme/30328
A Netflix nagy népszerűségnek örvendő sorozatában, a Squid Game-ben látható jelenetre húztak fel egy játékot - amikor a "baba" megfordul és piros a lámpa, akkor nem szabad mozogni, amikor zöld, akkor viszont mozogni kell és egy meghatározott időn belül el kell jutni a vonalon túlra. Nos, ezúttal Daniel Ricciardo arca került bele a játékba a McLaren posztjában:
View this post on Instagram
Már csak a zenei fellépők miatt is megéri kimenni a Szaúd-arábiai Nagydíjra
https://formula.hu/parc-ferme/30326
Ahogyan arra számítani lehetett, elképesztő lesz a sztárparádé az idén debütáló Szaúd-arábiai Nagydíjon, ahol a hétvége folyamán nem kisebb nevk fogják szórakoztatni a közönséget, mint Tiesto - aki már a holland Nagydíjon is fellépett -, David Guetta, A$AP Rocky, Jason Derulo és Justin Bieber, így a szezon legerősebb hétvégéjét egyértelműen Dzsidda produkálja majd, legalábbis a pályán kívüli szórakoztatás terén. Arról a napokban számoltunk be, hogy olyan jól halad az építkezés, hogy már autózni is lehet a szaúdi aszfalton, de még nincsenek teljesen készen a pályával az arabok, így sietniük kell, hiszen már csak nyolc hét választja el őket az első Szaúd-arábiai Nagydíjtól.
Vlogot is készített a Magyar Nagydíjon tett látogatásáról a hollywoodi színésznő
https://formula.hu/parc-ferme/30325
Mint azt megírtuk annak idején, Alexandra Daddario színésznő is ott volt a hungaroringi lelátón az idei Formula-1-es futamon: a hollywoodi hírességet olyan filmekből ismerhetjük, mint a Percy Jackson, az új Baywatch vagy a Törésvonal. Most azt is kiszúrtuk, hogy az egyébként gyakran hazánkba látogató Daddario egy rövid vlogot is készített a Magyar Nagydíjon tett látogatásáról – így az is kiderül, ő hogyan kommentálta a Valtteri Bottas által okozott rajtbalesetet:
Nem sokszor volt ilyen szoros a vb-harc 15 futam után, mint most
https://formula.hu/parc-ferme/30323
A szezon gyakorlatilag kétharmadánál mindössze két pont Lewis Hamilton előnye Max Verstappennel szemben, így roppant izgalmas hét verseny várhat még ránk. A Formula-1 Instagram-oldalán összeszedték azokat az éveket, amikor hasonlóan kiélezett volt az állás a vb-tabella élén 15 forduló után – bizony nem sok ilyen eset volt (persze eleve csak azok a szezonok jöhettek számításba, amikor rendeztek ennyi futamot):
View this post on Instagram
Kinek szurkolna Verstappen, ha nem lenne F1-es versenyző?
https://formula.hu/parc-ferme/30322
Az idei évben már fiatal rajongók is kérdezhetnek a csütörtöki médianapon a Formula-1-es versenyzőktől, a Török Nagydíjon pedig Max Verstappen azt a kérdést kapta, hogy kinek szurkolna a mai mezőnyből, ha ő maga nem lenne versenyző. A holland vb-aspiráns Fernando Alonso mellett tette le a voksát: „Ha nem lennék F1-es pilóta vagy nem sikerült volna bekerülnöm, talán Fernandónak szurkolnék. Szeretem a stílusát, és ahogy versenyez” – fogalmazott a Red Bull-os, akivel egyetértett a mellette ülő Lance Stroll is, hozzátéve, hogy ő eleve Alonso rajongója volt, mielőtt ő maga bekerült az F1-be.
Verstappen válaszával aztán később Alonsót is szembesítették, aki korábban úgy nyilatkozott, hogy a holland miatt nézte az F1-es futamokat az előző két évben, amíg nem indult a versenyeken, s ezt most is elismételte: „Örömmel hallom. A szezon előtt is elmondtam, hogy a tv-k előtt ülve George és Max volt az, akik a leginkább lenyűgöztek – ők adtak hozzá valami extrát, valószínűleg miattuk kapcsoltam be a tv-t” – mondta a spanyol. Ezen a ponton a vele párban lévő Daniel Ricciardo közbeszólt, hogy meg persze miatta is, mire Alonso úgy reagált, hogy „Daniel miatt is, mivel érdeklődéssel figyeltem az autót, amivel ment” – utalt arra az Alpine versenyzője, hogy az ausztrál tavaly még a Renault-nál versenyzett, s az ő helyét vette át visszatérésekor az alakulatnál.
Személyes okokból kihagyja a hétvégi WTCR-fordulót a Zengő Motorsport versenyzője
https://formula.hu/parc-ferme/30324
Szűkszavú közleményt tett közzé csütörtök este a Túraautó-világkupa honlapja, amelyben tudatták, hogy Jordi Gené nem áll rajthoz a hétvégi, a csehországi Mostban rendezendő versenyeken. A közlemény csupán annyit ír, hogy a veterán spanyol személyes okokból hagyja ki a futamokat, a Zengő Motorsport pedig nem indít helyettest, így három pilótával (Boldizs Bence, Rob Huff és Mikel Azcona) képviseltetik magukat.
Gené egyébként a Pure ETCR-ben is a magyar csapatot erősíti, az elektromos szériának jövő hétvégén következik az évadzárója a WTCR-rel közös franciaországi hétvégén, s a spanyolnak matematikailag még a bajnoki címre is van esélye.