DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 19. szombat

Csendben áthelyezték az Aston Martin technikai alapemberét

Andrew Green a legismertebb technikai szakemberek közé tartozik a Formula-1-ben. Már 1991-ben, a Jordan legelső autóján is dolgozott, majd egy BAR-Hondánál és a Red Bullnál tett kitérő után 2010-ben tért vissza az akkor már Force India névre hallgató alakulathoz. Onnantól kezdve technikai igazgatóként tevékenykedett a csapatnál, amely idő közben több átalakuláson is átesett (futott Racing Point, majd 2021-től Aston Martin néven), mígnem két éve júniusban hivatalosan a technikai vezetői pozíció lett az övé, miközben Lawrence Stroll csapata folyamatosan vette fel az újabb szakembereket. Köztük volt Dan Fallows is, aki a Red Bulltól érkezett, s aki a felmondási ideje lejárta után, némi vitát követően 2022 áprilisában átvette a technikai igazgatói posztot. Azóta a legtöbbször ő szólal meg az F1-es istálló és autó műszaki kérdéseivel kapcsolatban, a hétfői bemutatón is ő beszélt, miközben Green szép lassan eltűnt a nyilvánosság elől.

Mint kiderült, ez nem véletlen: az ismert szakembert az Aston Martin áthelyezte az F1-es csapattól az Aston Martin Performance Technologies, azaz a technológiai részlegre. A váltás csak nemrég történt meg Mike Krack csapatfőnök szerint, így Green az AMR23-as fejlesztésében még részt vett: „Növekszik a vállalatunk, és szükségünk volt egy komoly technikai tapasztalattal rendelkező szakemberre, aki felügyeli a projekteket, amiket csinálni akarunk. Logikus döntés volt, ilyen tekintetben szerencsések voltunk, hogy egy olyan ember állt rendelkezésünkre, mint Andrew” – magyarázta a Motorsport.com által idézett Krack a lépést. „Még eléggé érintett volt az AMR23-as fejlesztésében, csak nemrég történt a váltás. Meglátjuk, mindez hogyan alakul, de úgy éreztük, szerencsések vagyunk, hogy velünk van az üzletünk szélesítése kapcsán, legyen szó akár versenyzéssel vagy nem azzal kapcsolatos projektekről.”

f1-andrew-green-aston-2022

Kemény hangvételű közleményt adott ki a Dorna a Suzuki-pletyka kapcsán

Mint arról mi is beszámoltunk, a hétfői jerezi teszt estéjén robbant a hír, miszerint a Suzuki a 2022-es szezon végén elhagyhatja a MotoGP-t. Bár ezt a gyártó még nem erősítette meg, szinte az összes helyszíni forrás egybehangzóan állította, hogy a GP-s csapattal tegnap közölte a gyár felsővezetése a döntést. A lépés olyan szempontból (is) váratlan, hogy a Suzuki a többi gyártóhoz hasonlóan tavaly aláírta a 2026-ig szóló kontraktust a kereskedelmi jogokat birtokló Dornával. Nos, a Dorna erre most fel is hívta a figyelmet egy kedd délutáni közleményben:

„A pletykákat követően, miszerint a Suzuki elhagyja a MotoGP-t a 2022-es szezon végén, a Dorna Sports hivatalos úton felvette a kapcsolatot a gyárral, hogy emlékeztesse őket, hogy a MotoGP-s szereplésükről szóló szerződésükben foglalt feltételek nem teszik lehetővé, hogy ilyen döntést egyoldalúan meghozzanak” – hangzik a viszonylag erős hangvételű mondat. A Dorna ugyanakkor hozzáteszi: amennyiben a felek megállapodnak arról, hogy a Suzuki valóban távozik, úgy mérlegelni fogják, mennyi lenne a királykategória ideális létszáma 2023-tól. Ez egyértelműen arra vonatkozik, hogy érkezik-e más csapat a „kékek” helyére vagy sem: a közlemény szerint az érdeklődés megvan ilyen téren.

suzuki-1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Brazília is Formula-E-futamot rendezhet jövőre

Az elektromos formulaautós világbajnokság bejelentette, hogy 2023-tól kezdődően öt évre aláírták Sao Paulo városával, így a tervek szerint a következő idényben Brazíliába is ellátogat a mezőny. Ha ez megvalósul, a jövő évi versenynaptárban négy új helyszín is szerepelni fog, hiszen a bejelentések alapján Fokváros, az idei versenyt elhalasztó Vancouver és az indiai Hyderabad egyaránt szerződéssel rendelkezik.

Brazília kapcsán egyébként nem először van szó Formula-E-rendezésről: már rögtön az első szezon menetrendjében helyet kapott volna Rio de Janeiro, de végül kikerült a naptárból, később pedig Sao Paulo jelent meg egy előzetes tervezetben, de helyette inkább az uruguayi Punta del Este lett a befutó a 2017/2018-as évadban.

fe-2022-dppi_1

Riválisa kiakadt Grosjeanra: „Gyorsan megismertük a hírnevét…”

A hétvégi IndyCar-futam utolsó köreiben Romain Grosjean Graham Rahalt támadta a Barber Motorsports Parkban, az egyik kísérlete során pedig kétszer is összeért a két autó. Rahal már a rádión kifakadt a korábbi F1-es pilótára, mondván, hogy szándékosan ütközött neki, s a leintés után is igencsak ideges volt a francia miatt: „Szerintem egyértelmű a belső kamerás felvételből, nézzük csak meg a fejét. Tudtam, hogy Romain be fog vetődni mellém.”

Később élő adásban játszották vissza neki a felvételeket, Rahal pedig tovább füstölgött: „Itt már egyenesben vagyunk, miért kanyarodik belém? Frusztrált vagyok, mert ez nem az első alkalom. St. Petersburgben mindenkinek nekiment, akinek neki tudott, itt eltalálta Rossit, Hertát és engem. Valaki mondta, hogy egy öreg kutyának már nem tudunk új trükköket megtanítani, és igazából erről volt híres az európai karrierje során, mi pedig most gyorsan megismerjük a hírnevét. Ha a versenyirányítás nem akar semmit tenni, akkor nem is fog, de korábban engem ennél kevesebbért is büntettek.”

Természetesen Grosjean véleményét is kikérték a történtekről (a videóban 4:14-től látható a jelenet), az Andretti pilótája pedig másképp látta az eseményeket: „Összeértünk párszor, de jó versenyt vívtunk. Barber nagyon jó pálya, de nehéz előzni, főleg, ha beragadtál egy vonatba. Szóval összeéregettünk, de szerintem ilyen a versenyzés és ilyen az IndyCar, kerék a kerék ellen csatázunk.”

„Hogy megvan? Hogy nyertünk? Háháááá! Komolyan? Megvan? Nem vicceltek?” – így lehet örülni egy Rali2-es futamgyőzelemnek

Fekete Gyula és Szegedi Máté elképesztő teljesítménnyel nyerte meg a Rali2 versenyét hétvégén Egerben. Fekete a szombati szuperspeciálon még csak az ötödik időt futotta, vasárnap viszont begyújtotta a rakétákat, háromszor is második időt autózott, majd az utolsó körben rátett egy lapáttal és mindkét pályán ő szaladt át a leggyorsabban – 5,4 másodpercet dolgozott le a címvédő ifj. Fogarasiékkal szemben, az utolsó pályának még 3,5 másodperc hátránnyal ment neki, de ezt meg tudta fordítani és 0,8 másodperces előnnyel megnyerni a versenyt.

Íme a mindent eldöntő és győzelmet érő szakasz belső felvétele, majd a páros begurul a beíróba, ahol megtudják, hogy megnyerték a futamot - elsőre nem gondolták...

Arab F1: Múló hóbortnak gondolták – tévedtek

Bár sokan szkeptikusan fogadták az arab világ megérkezését a száguldó cirkuszba, ma már (ha tetszik, ha nem) nehezen lehet kétségbe vonni, hogy a régió az F1 egyik fontos bázisává vált. Erről is beszélgettünk az elmúlt másfél évtizedben bemutatkozó F1-es helyszíneket sorra vevő adásunkban, méghozzá 10:51-től.

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Marquez a majdnem esésről: „A spanyol közönség állított fel!” – videó

Bár dobogóra sem tudott állni, helyenként a régi önmagát idézte a Spanyol GP-n Marc Marquez, aki az Aleix Espargaróval és Jack Millerrel vívott harca során egy már a védjegyének számító mentést is bemutatott (lásd a videón). „Az utóbbi két évben nem tudtam ilyet menteni” – ismerte el a Motorsport.com által idézett repsolos. „Majd ha a jobb oldalon kell ilyet mentenem, akkor más lesz a helyzet… A bal oldalon rendben volt. De úgy gondolom, a spanyol közönség állított fel, mert teljesen az aszfalton feküdtem! Mindkét kerék csúszott, mégis hirtelen felállítottam a motort.”

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

MotoGP™ (@motogp) által megosztott bejegyzés

Miért bukott meg a Koreai Nagydíj?

Az elmúlt másfél évtizedben bemutatkozó F1-es helyszíneket sorra vevő adásunkban részletesen beszéltünk a Koreai Nagydíjról is, mely helyszín nagy reményekkel fogadta ugyan a királykategóriát, végül mégsem tudott gyökeret ereszteni a versenynaptárban – sőt, a bukott futamok egyik iskolapéldájának nevezhető. Adásunk e szakaszát 49:20-tól hallhatod.

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Ficza Ferenc visszatér: a magyar ralikrosszban folytatja

Ifj. Ficza Ferenc ismét magyar licensszel és magyar csapatban, az EAK M-Sport színeiben egy Peugeot 208-assal indul az idei Magyar Rallycross Bajnokságban. A csapattulajdonos Kovács Emil, a raliőrült producer mesélt az Eurosportnak a meglepő bejelentés hátteréről

„20-21 éve az autósportban és főleg a rally világában élek, és nagyon régóta ismerem Ferikét. Sokszor összefutottunk ilyen-olyan versenyeken, eseményeken. Mindig is nagyon tehetségesnek tartottam, de érdemben sosem tudtam hozzátenni a pályafutásához, mert ő pályán versenyzett, én meg rallyban. Nem sokat tudtam a rallycrossról, de Nagy Biggy Róbert többszörös magyar driftbajnokkal együtt egy szerencsétlen véletlen következtében úgy döntöttünk, hogy belevágunk ebbe a teljesen új világba. És egy nagyon pozitív csalódásban volt részünk az első fordulóban, hiszen amellett, hogy annyira segítőkész és családias az egész közeg, hogy az embert már az is feltölti, hogy itt lehet, nagyon eredményes is volt az első hétvége. Úgy jöttünk ide, hogy azt se tudtam mi fán terem az egész, úgy jöttünk el Máriapócsról, hogy az összértékelésben a harmadik helyen állunk. És ezt még megspékelte ez az új ötlet, hogy Feri is hozzánk igazoljon az év hátralevő részére.”

Ficza az előttünk álló hétvégén már a Peugeot 208-assal fog rajthoz állni Monorierdőn az STC -2000 kategóriában.

„Fecó képességeit és szorgalmát ismerve ki merem jelenteni, hogy harcban lehetünk a bajnoki címért. Hiába új szakág, jobbat nem is kívánhatnék, minthogy együtt tanuljuk ezt ki. És bár nem akarok nagyon előreszaladni, ha év végén úgy dönt, hogy ezt akarja folytatni, abban támogatni fogjuk, de ha úgy dönt, hogy visszamenne pályára, azt is megoldjuk valahogy. Egy ilyen vérbeli versenyzőnek mennie kell. Nincs olyan, hogy nem mehet.”

3365393

fotó: Eurosport

23 éve ezen a napon többen is csatlakoztak a százasok klubjához

1999-ben ezen a napon rendezték meg a San Marinó-i Nagydíjat, melyet Michael Schumacher nyert meg. A német pilótának nagy segítségére volt, hogy a pole-pozícióból induló Mika Hakkinen a 17. körben balesetet szenvedett, de másról is emlékezetes marad a verseny. A dobogó legalsó fokára Rubens Barrichello állhatott fel a Stewart színeiben, a brazil pilóta pedig akkor teljesítette karrierje 100. nagydíját, valamint két év után végzett ismét a legjobb három között. Rajta kívül a Sauber csapata is ünnepelhetett egy jubileumot, a svájci gárda 100.versenyén Jean Alesit a pontszerző hatodik helyen intette le a kockás zászló.

Ha még több ehhez hasonló tartalomra vagytok kíváncsiak, akkor csatlakozzatok a Formula Retro nevű csoportunkhoz.

Pato O’Wardnak elege lett a középmezőnyből

Idei első győzelmét aratta Pato O’Ward, és a McLaren csapata az IndyCarban. A mexikói pilótának eddig nem volt igazán szerencséje, mivel az első két futamon a legjobb tízen kívül zárt, így már a Long Beachen elért ötödik hely is örömre adhatott okot a számára. A Barber Motorsport Parkban rendezett versenyen azonban már jól alakulat a dolgok, és egy kiváló előzéssel nyerte meg a futamot. A 22 esztendős versenyző érthetően elégedett volt a leintés után, hiszen megunta, hogy a középmezőnyben kellett autóznia. „Belefáradtam már a 10., a 11. és az 5. helyezésbe, ezért azt mondtam, szerezzünk egy győzelmet, hogy visszakapaszkodhassunk a bajnoki küzdelembe”  - idézte O’Ward szavait az Indycar hivatalos oldala.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

NTT INDYCAR SERIES (@indycar) által megosztott bejegyzés

Messze a pontzónától Loeb DTM-debütálásán

A kilencszeres ralivilágbajnok erősen kezdte 2022-es szezonját: második lett a Dakar Ralin, a WRC-be egy év kihagyás után visszatérve megnyerte Monte-Carlót, győzött a Race of Championson, sőt még az Extreme-E szezonnyitóján is dobogót szerzett. Ilyen eredménysorral nagy dolgokat lehetett várni a francia legenda DTM-bemutatkozásától: a sorozat tavalyi csapatbajnoka, az AF Corse Ferrarijával állt rajthoz, maga Loeb pedig hatszoros WTCC-futamgyőztes.

A hétvégi teljesítmény azonban elmaradt a várttól, Loeb a 29 fős mezőnynek csak az utolsó harmadában tartózkodott. A szombati versenynapon a 21. helyre kvalifikált, ahonnan a 16. helyig zárkózott fel a futamon. A vasárnapi időmérőn csupán a 27. lett, innen a 18. pozíció volt elérhető, igaz, eltolt stratégiájának köszönhetően egy darabig megmutatta magát a második helyen. Mindeközben szintén újonc csapattársa, Felipe Fraga második lett a vasárnapi futamon.

Az eseményről posztoló Loeb – akárcsak a Ferrari – tapasztalatszerzésként hivatkozik a versenyre. „Első verseny a DTM-ben. Igazán nagyszerű tapasztalat volt, köszönöm a Red Bullnak és a csapatnak” – posztolta tömören Loeb. A francia, aki a hétvégén Formula-E-ben versenyző Nick Cassidy autóját vezette, egyelőre nem tervez más DTM-hétvégén szerepelni.

Nem a ralilegenda volt az egyetlen, akinek teljesítménye keserű szájízt hagyott maga után: a szériába egy év után visszatérő háromszoros bajnoktól, René Rasttól is többet lehetett volna várni egy kiesésnél és a 12. helynél.

Vettel: A tettek valódi változást hozhatnak

Miután tavaly méhek számára épített hotelt, idén tovább folytatja nagyköveti munkáját Sebastian Vettel. A németek négyszeres világbajnoka már számtalanszor hangoztatta, hogy fontos számára a környezetvédelem, és igyekszik tenni a fenntarthatóbb jövő érdekében. Néhány napja Andreas Gabalier osztrák énekessel együtt csatlakozott a BEESandAPPLE projekthez, azon belül pedig a „Keep the Bees Humming”, vagyis a „Tartsuk meg a méhek zümmögését” nevű kezdeményezéshez, melynek célja 100 hektárnyi új élőhely létrehozása a méhek számára. Mindezt Ausztria legnagyobb zöldség és gyümölcstermelője, illetőleg forgalmazója, a Frutura hozta létre azért, hogy 2030-ig fenntarthatóbb jövőt teremtsen az élelmiszer termelés szempontjából.

„A jövőért való felelősségvállalás nem jelenti azt, hogy fel kell áldoznunk az életminőségünket. Így tiszta lelkiismerettel élvezheted az életet, és közben védheted a környezetet. Azért lettem a BEESandAPPLE projekt nagykövete, mert szeretném, ha mindenki tudná, hogy tettei valódi változást hozhatnak” – mondta szerepéről Vettel.

Biztosították a Holland Nagydíj jövőjét

A holland futam a tavalyi évben tért vissza a versenynaptárba, ami elsőre teltházat eredményezett, Max Verstappen sikereinek köszönhetően. Ennek ellenére veszélybe került a további rendezés, mivel a zandvoorti pályával kapcsolatban aggályok merültek fel. A Mobilizáció a környezetért, és több hasonló környezetvédelmi csoport nemrégiben úgy vélte, hogy a helyszín tevékenységéből származó károsanyag-kibocsátás károsítja a homokdűnéket és a védett természetet, ahol a pálya található. Ebből az okból kifolyólag felmerült, hogy Zandvoort elveszítheti versenyengedélyét, ám egy bírósági döntés nyomán ettől már nem kell tartaniuk, utóbbi ugyanis kimondta, a helyszínen történő tevékenység nem vezet több nitrogén lerakódáshoz.

„Ez volt a 35. jogi eljárás, amelyet egy engedély vagy kérelem ügyében lefolytattunk, és a 35. alkalommal is igazat adtak nekünk. Kár, hogy ennyiszer kellett megjelennünk a bíróságon egy ilyen szép esemény miatt, de ami minket illet, most már egyértelmű, hogy mindent gondosan csináltunk. Az összes eljárás során legalább húsz különböző szemszögből nézték meg az engedélyeinket, és minden alkalommal megállták a helyüket. Ez azt mutatja, hogy mindent gondosan csináltunk, és ezt a bíróság is megerősítette” – idézte a De Telegraaf a zandvoorti pálya igazgatóját, Robert van Overdijket.

Mégis ott lehet az egyik versenyigazgató Miamiban

A múlt héten informálta a világot a SkySports arról, hogy a Formula-1 mindkét versenyigazgatója koronavírusos lett, így közvetlenül a Miami Nagydíj előtt bajba került az FIA. A szervezet sem akkor, sem azóta nem kommentálta a hírt, így lehetséges helyettest sem nevezett meg. A The Race szaklap értesülései szerint viszont már nem is kell: mint írják, Niels Wittich a hét végére már negatív tesztet produkált, így gond nélkül elutazhat az Egyesült Államokba. Hozzátették, a másik versenyigazgató, Eduardo Freitas egyébként sem lett volna opció a hétvégi versenyre, mivel a WEC-ben tesz eleget kötelezettségeinek.

Veszélyt jelenthet az IndyCarra az F1?

Idén kettőre bővült a Formula-1 USA-beli futamainak száma, jövőre pedig Las Vegas is csatlakozik a versenynaptárhoz, így három nagydíjat is rendeznek majd az Egyesült Államokban. A hír korábban vegyes fogadtatásban részesült, egy egykori F1-es, az azóta IndyCarban versenyző Alexander Rossi pedig igyekezett rávilágítani a jó és a rossz oldalára is a száguldó cirkusz tengerentúli terjeszkedésének.

„Nagyon izgatott vagyok miatta, hiszen hosszú ideje nem volt egynél több verseny az Államokban. De ez egy nagy ország, szóval semmi nem indokolja, miért ne lehetne három is. Az embereket pedig egyre jobban érdekli a motorsport” – elmélkedett az egykori Marussia-pilóta arról, mennyire felszállóágban van nemcsak az F1, de minden más autóverseny is, és hogy mennyire jó ezt látni. Ugyanakkor a királykategória vetélytársat is jelent az amerikai szériáknak. „Három verseny is lesz itt, szóval mindenképpen résen kell lennünk. A Formula-1 remek munkát végez a marketing területén, az IndyCarnak ebben fejlődnie kell. Mi is különlegesek vagyunk, de ezt kreatívan meg is kell mutatni az embereknek” – mondta Rossi, aki szerint az autóversenyzésnek a showról kell szólnia.

Ebből merít erőt Hamilton a nehéz időkben

A Mercedes TikTok-csatornáján tartott kérdezz-feleleket a hétszeres világbajnokkal, aki rajongói kérdéseire válaszolt. Sok minden más (bőrápolási rutin vagy épp George Russell szörfözési készségei) mellett azt is megkérdezték tőle, mivel igyekszik motiválni magát a nehéz időkben. A kérdés igencsak aktuális, hiszen a Mercedes az idei szezonban visszaesett és egyelőre csak álmodhatnak a címvédésről. Hamilton a családja mellett az edzést emelte ki; úgy érzi, ha például futás közben a fizikai határait feszegeti, az feltölti őt.

@mercedesamgf1 Reply to @bernard33_f1 Kicking off the #AskLewis TikTok Q&A! How does Lewis keep positive during the tough times? #F1 #MercedesF1 #Motorsport ♬ original sound - Mercedes-AMG F1

Ezt hiányolja Brawn az idei szezonból

A 2021-es szezon parádésra sikeredett, a Formula-1 legnagyobb örömére, és úgy tűnik, 2022 is folytatja a hagyományokat. Ismét kétesélyes a bajnokság, Max Verstappen kihívója ezúttal a Ferrari, Charles Leclerc vezetésével. Eddig kiegyensúlyozott és fordulatos küzdelem zajlik a két fiatal között, így az idei szezonra sem lehet eddig panasz. A sportért felelős igazgatónak, Ross Brawnnak azonban még hiányérzete van.

„Nagyon élvezem kettejük csatáját, de őszintén szólva reméltem, hogy a Mercedes mostanra azért már versenyképesebb lesz. Nehezen indult a szezonjuk, és nagyon keményen dolgoztak, szóval azt hittem, látunk majd némi fejlődést tőlük, de egyelőre tovább szenvednek. Fantasztikus lenne, ha egy harmadik csapat is beszállna a küzdelembe” – fogalmazott Brawn, aki máskülönben elégedett eddig a látottakkal.

A Miami pálya álkikötője nem sikerült túl élethűre

A floridai Formula-1-es pálya több kilométerre található Miami ikonikus tengerpartjától, de hogy megidézzék a hangulatot, a pálya egyik kanyarjába terveztek egy jachtkikötőt, hajókkal, mólókkal és vízzel. A látványtervek alapján sokan találgatták, vajon valódi vizet vezetnek-e a területre. Nos, a válasz megérkezett: a szervezők felfestették a vizet, ami, valljuk be, nem lett túl élethű, így a közösségi média felhasználói jót szórakozva osztják meg a frissen készült képeket. Bárki nyeri a versenyt, lehetőleg ne ugorjon egy fejest!

DTM: Müller 2020 után újra futamot nyert, Schumacher vezetett Portimaóban

A Német Túraautó-bajnokság 2019-es és 2020-as ezüstérmese, Nico Müller utoljára az utóbbi év szezonzáróján szerzett futamgyőzelmet. A 2022-es nyitóforduló hétvégéjén, vasárnap azonban ismét régi önmagát idézte: előbb a pole-pozíciót szerezte meg, majd a futamot is megnyerte, gyakorlatilag végig a vezetést érő pozíciót tartva a Team Rosberg Audijával a rajtnál történt pár kiesést leszámítva eseménytelen futamon.

Fő üldözője a brazil Felipe Fraga volt a Red Bull–Ferrarival, aki a futam többségében két másodperc alatt tartotta lemaradását – előzési közelségbe nem került, de újoncként nem rossz eredmény a második hely. Mirko Bortolotti dupla dobogót ünnepelt két harmadik pozíciójával. Marco Wittmann és a címvédő Maximilian Götz végeztek az első ötben, a szombati győztes, a negyedik helyről startoló Lucas Auer azonban végül pontot sem szerzett. David Schumachert érdemes kiemelni, aki körökön keresztül vezette a futamot, mivel jóval később állt ki a mezőny többségénél – a német újonc így sem volt pontszerzés közelében, 15. helyen ért célba.

Button: Nem vagyok korábbi világbajnok, világbajnok vagyok

A 2009-es szezont megnyerő Jenson Buttonra, akárcsak a Formula-1 többi bajnokára, leszámítva az éppen aktuális címvédőt, szokás a „korábbi világbajnok” kifejezést használni. A 42 éves brit azonban gyűlöli ezt a titulust.

„A világbajnoki cím örökké veled marad. Én nem leszek soha korábbi világbajnok, utálom, ha az emberek így mondják. Világbajnok vagyok, ezt nem lehet elvenni tőlem” – mondta a Gentleman’s Journalnak Button. „Amikor reggelente az ember felébred, akkor nem a győzelmek jutnak eszébe, hanem az: a fenébe, világbajnok vagyok!”

A Formula-1-hez továbbra is szálak fűzik a Williams tanácsadójaként, de a versenyzői létet nem sírja vissza: „Nem hiányzik a Formula-1. Ez a sport csúcsa, nem bánom, hogy nem kell 23 versenyre elutaznom szerte a világban. Veszélyes hely, hiszen én 20 és 36 éves korom között voltam a Formula-1-ben, és ezalatt nem tanultam meg sokat az életről. Utána kellett felnőnöm” – fogalmazta meg a (nem korábbi) világbajnok.