DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Mikor mutatnak be igazi 2023-as autót?

Az első F1-es bemutatót a Haas tartotta, de már előre leszögezték, csak az új festést prezentálják. Ezektől a csapatoktól várható, hogy valódi autót is lelepleznek.

Az elmúlt években tradícióvá vált a Formula-1-ben – a rajongók körében nem túl népszerű tradícióvá –, hogy a csapatok jelentős része nem tényleges azévi autóját mutatja be, csupán egy bemutatómodellt a megújult fényezéssel, esetleg korábbi autót. A döntés érthető a csapatok részéről is, hiszen a bemutatók és első teszt között hetek telhetnek el, az istállók pedig igyekeznek a lehető legtovább rejtegetni az ellenfelek előtt megoldásaikat.

A 2023-as előszezonban is várható, hogy kevesen mutatják meg valódi autójukat: mivel a szabályok csak kismértékben változtak, egy digitális bemutatóautó vagy a 2022-es modell is eladható mint a 2023-as autó prezentálása. Ezt az utat választotta a Haas is: a 2022-es VF-22-n alapuló digitális bemutatómodellt öltöztették be az új, nagy mennyiségű fekete színt kapó külsőbe. Néhány aerodinamikai változás található az autón, de az Auto Motor und Sport a Haastól megtudta, ebből felesleges következtetéseket levonni, a csapat is hangsúlyozta, csak egy modellautót látunk. De mikor érkezik valódi Formula-1-es autó, amely versenyezni is fog a 2023-as szezonban?

A bejáratások lehetnek az igazi bemutatók



A következő esemény a Red Bullé február 3-án, pénteken: a New York-i rendezvényre – amely kapcsán arról folyik a találgatás, egy nagy bejelentésre készülnek-e a Forddal – a The Race szaklap szerint azonban „szinte biztos”, hogy nem visznek valódi autót. A Red Bull 2022-ben is az előszezon egyik csalódása volt, mikor lényegében az F1 egyik bemutatóautóját leplezték le RB18-ként. A csapatnak azonban szokása röviddel a bemutató után bejáratást tartani Silverstone-ban: így a tényleges RB19-et talán jövő héten már látjuk.

Ezen a héten három bemutatót tartanak, hétfőn a Williams, kedden az Alfa Romeo kerül sorra. A forrás szerint a Williams esetében szintén csak a fényezés közszemlére tétele várható, de a következő napokban szintén kigurulhat a tényleges versenygép. Az Alfa Romeónak ugyancsak szokása Fioranóban bejáratást tartani, de egyelőre nincsenek hírek arról, hogy 7-én már az igazi autót látjuk-e.

A Red Bull 2022-es bemutatója az ál-RB18-cal

Az AlphaTauri szintén New Yorkba szervezte évindító eseményét február 11-én: itt is egy átfestett 2022-es autó várható, a 2023-as modellről renderelt képeket fognak bemutatni. Erre a napra szervezte a Haas a VF-23 bejáratását: ha a gyakorlatnak megfelelően közzétesznek róla képeket, akkor már a tényleges versenyautót láthatjuk – előfordulhat, hogy az idei elsőt.

Négy csapattól valódi autó várható

A múltból kiindulva négy csapatnak nem szokása bemutatóautóval vacakolni, helyette az igazi konstrukciót – vagy legalábbis nagyrészt a tényleges dizájnt – szokták megmutatni és jellemzően bejáratást is szerveznek a bemutató napján vagy ahhoz közel: ezek az Aston Martin, a Ferrari, a McLaren és a Mercedes. Mind a négy csapat csak a február 13-án kezdődő héten bemutatózik, elsőként közülük a szóban forgó napon az Aston és a McLaren. Ezen a héten – már 10 napon belül a teszthez képest – már biztosan látunk több igazi 2023-as F1-es autót is, a kérdés csak az, hogy addig melyik csapatok új modelljét ismerjük meg.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: