DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Red Bull: Új F1-es autó helyett Ford-bejelentés?

Sajtóértesülések szerint elképzelhető, hogy a világbajnok istálló pénteki szezonindító eseményén a 2023-as autó helyett egy bejelentés lesz a fő szenzáció.

A Formula-1-es istállók közül másodikként tartja a Red Bull a maga szezon eleji csapatbemutató eseményét: a Haas január 31-i festésleleplezése után február 3-án, New Yorkban kerül sor a rendezvényre. Ám mint a legtöbb alakulat esetén, az energiaitalosoknál is felmerül a kérdés, hogy valójában mit fognak leleplezni: láthatjuk-e a tényleges autót vagy sem?

A Red Bullnál két okból is különösen aktuális a kérdés. Egyrészt a regnáló világbajnok gárda tavaly is egy 2022-es bemutatóautót akart eladni a sajátjaként az eseményen. Másrészt a helyszín is kérdéseket vet fel: nehezen elképzelhető, hogy a gyártási időszak kellős közepén, amikor a bahreini előszezoni teszthez közeledve minden napnak jelentősége van, egy megépített autót vinnének át az Egyesült Államokba, a tengerentúlra.

f1-redbull-rb18-bemutato-2022

Nem is az új F1-es autó lesz a nagy durranás?



Sajtóértesülések szerint az is elképzelhető, hogy még csak nem is a 2023-as autón lesz a hangsúly pénteken. Az F1 üzleti ügyeiben jártas újságíró, Vincenzo Landino nemrég a közösségi oldalán egy érdekes egybeesésre hívta fel a figyelmet: „A Red Bull bemutatójára február 3-án kerül sor New Yorkban. A Fordtól származó kontaktjaimtól hallottam, hogy ugyanazon a napon ők is küldenek tartalomgyártókat és influenszereket New Yorkban. Véletlen lenne?” – írta.

A Red Bull és a Ford esetleges együttműködéséről már hetek óta keringenek pletykák. Erre csak rátett egy lapáttal, hogy nemrég a Ford részéről is úgy fogalmaztak, hogy megfontolásra érdemesnek találják az F1-es szerepvállalást a sportág elképesztő népszerűségnövekedése okán. Ha pedig mindez nem lenne elég, szintén árulkodó jel lehet, hogy Mohammed ben Sulayem FIA-elnök a Monte-Carlo Ralin arra célzott, hogy nagyon rövid időn belül egy újabb gyártó kötelezheti el magát a Formula-1 mellett 2026 után.

A Red Bull korábban a Porschével is egyeztetett arról, hogy partnerek legyenek 2026-tól, ám a tárgyalások befulladtak, miután a német gyártó jelentős tulajdonrészt is akart az alakulatban. Ezután kerülhetett a képbe a Ford, amely jó eséllyel nem konkrétan motorgyártóként csatlakozhatna a bikákhoz, hanem a Red Bull Powertrains részleg által gyártott erőforrások névadójává válhat.

A Mirror Sport konkrétan arról számolt be, hogy értesüléseik szerint a felek már gyakorlatilag meg is állapodhattak minderről – igaz, a lap hozzáteszi, hogy a szerződéseket még nem írták alá. Mindenesetre ha a fentieket összerakjuk, valóban nem kizárt, hogy pénteken akár a Ford-bejelentésre is sor kerülhet – elvégre ehhez adná magát az amerikai helyszín.

Ha pedig mégsem ilyesmiről rántják le a leplet február 3-án, még mindig lehet azon tanakodni, hogy vajon hosszú évek után változik-e jelentősen az RB19-es festése: legalábbis ezt a gondolatot ültette el a rajongók fejében a csapat a néhány nappal korábbi tiszta lapos, fehér autós poszttal.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: