DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. június 13. péntek

Fegyvert találtak a reptéren a kétszeres NASCAR-bajnoknál, fogva tartották

A NASCAR-ban versenyző Kyle Busch egy kellemetlen közjátékot élt át a téli szünetben, mikor Mexikóban pihent a feleségével. A történtekről a Twitteren számolt be: "Janár végén Samantha és én egy többnapos pihenésen vettünk részt Mexikóban. Amikor el szerettük volna hagyni az országot, az átvilágításnál kiszúrták a fegyveremet. Érvényes fegyvertartási engedéllyel rendelkezem, amit a lakhelyem szerinti önkormányzat állított ki, és megfelel a szükséges előírásoknak, ugyanakkor hibát követtem el, mikor megfeledkeztem róla, hogy a táskámban van" - írta ki Busch a Twitterre.

"A fegyver felfedezése miatt fogva tartottak, amíg a helyzet tisztázódott. Nem szerettem volna megsérteni a mexikói törvényeket és nem állt szándékomban fegyvert vinni Mexikóba. Amint fény derült az esetre, mindenben együttműködtem a helyi hatóságokkal, elfogadtam a büntetésem és visszatértem Észak-Kaliforniába. Elnézést kérek, hibáztam! Szeretném kiejezni a hálámat mindenki megértéséért és a tiszteletért, melyet az ügyben résztvevők tanúsítottak velem szemben, amíg megoldottuk a problémát. Én és a családom ezzel lezártnak tekintjük az ügyet."

Hiába a heves tiltakozás, megszavazták az FIA vitatott alapszabály-módosításait

A BBC Sport és a RacingNews365.com szakportálok egybehangzó értesülései szerint 83,35 százalékos többséggel megszavazták az FIA tagszervezetei a Szövetség alapokmányának sokat vitatott módosításait. Annak ellenére fogadta el a többség a változtatásokat, hogy a csütörtöki szavazás előtt az osztrák autóklub, az ÖAMTC nyílt levélben kérte ennek ellenkezőjére a tagszervezeket, többek között úgy fogalmazva, hogy „a demokratikus hanyatlás sötét időszaka” következhet a Nemzetközi Automobil Szövetség vezetésében.

A szóban forgó módosítások az elnök, Mohammed ben Sulayem hatalmát igyekeznek megszilárdítani a kritikusok szerint a decemberi választás előtt. Többek között a változtatások között szerepel, hogy szigorúbban ellenőrzik az elnökjelölteket: hivatalosan egyébként még nincs kihívója Ben Sulayemnek, csupán idősebb Carlos Sainz jelezte, hogy fontolgatja az indulást, és esetében például állítólag a módosítás lehetővé tenné, hogy megnehezítsék a kandidálását amiatt, mert a fia az F1-ben versenyez. Kritizálták azt is, hogy eltörölték azt a szabályt, hogy a Motorsport Világtanács 28 tagjából 21-nek különböző nemzetiségűnek kell lennie: az ellenzők szerint ez lehetővé teszi, hogy az elnök a saját embereivel töltse fel a szervezetet a sokszínűségre való törekvés helyett. Hasonló aggályok övezik a Szenátus és a különböző felügyelő bizottságokat illetően is, amelyek fölött nagyobb irányítást gyakorolhat az FIA-elnök, miközben tőle függetlenül kellene működniük.

fia-bensulayem_2

fotó: DPPI

Marko: Max csak fejlődik, egyre jobb és jobb

Max Verstappen fejlődése még most, négyszeres világbajnokként sem torpant meg – fogalmazta meg véleményét dr. Helmut Marko.

A Red Bull tanácsadója szerint a holland klasszis még a tizenegyedik idényében is tud újat mutatni, például olyan előzést, mint amit Oscar Piastri ellen hajtott végre Imolában, de egyébként is egyre csak jobb és jobb pilóta lesz.

„Egyértelműen ő a valaha volt legjobb pilótánk. Fejlődik, folyamatosan fejlődik, nem látom, hogy az előrelépése megállna. Mindig előhúz valami extrát” – mondta Marko a BBC-nek.

„Egyre gyorsabbá válik, miközben kevesebbet kockáztat és nyugodtabb marad. Nem kell minden körben nyomnia, nyugodt, és nem tűnik, hogy feszegetné a határokat. De amikor szükséges, akkor teljesít” – tette hozzá.

„Még mindig fejlődik, de van egy tulajdonsága, ami nem változik: nem kell neki semmilyen bemelegítés. Ha mondjuk esik az eső, kimegy és elsőre két-három másodperccel gyorsabb mindenki másnál. Aztán a többiek mennek három-négy kört és felzárkóznak hozzá, de elsőre mindig ő a legjobb. Ez az egyik legnagyobb erőssége. 2023-ban Japánban az első körében például döbbenetesen nagy előnyben volt az első szabadedzésen közvetlenül a szingapúri vereség után.”

f1-redbull-verstappen

fotó: Red Bull Content Pool

 

Le Mans: Kizárták a világbajnok autót az időmérőről

Utólag kizárták a világbajnoki címvédő #6-os Porschét a Le Mans-i 24 órás verseny időmérőjéről. 

Az egység a negyedik helyen zárta a szerda esti kvalifikációt, ezzel bejutott a csütörtök esti Hyperpole-ba, de az utólagos technikai ellenőrzés során kiderült, hogy az autó nem érte el az előírt minimumsúlyt, így törölték az eredményeit – így a hypercar kategória utolsó helyéről vághat majd neki a 24 órás versenynek szombaton.

A kizárás miatt a #009-es Aston Martin jutott be a hyperpole-ba. Az időmérő beszámolója itt olvasható!

Az eset érdekessége az, hogy a Porsche programját az a Penske csapat üzemelteti, amely az utóbbi időszakban több hangos IndyCar-botrányt is megélt technikai szabálytalanságok miatt.

6os

 

Le Mans: Cadillac-vezetés és Toyota-kiesés az első időmérőn

Alex Lynn 3:22,847-es köre révén a #12-es Cadillac volt a leggyorsabb a Le Mans-i 24 órás első, szerdai időmérőjén, amelyen a Hypercar-kategóriában a legjobb tizenöt egység közé kerülés volt a cél. És bizony volt nagynevű búcsúzó már az első nap során is, meglepetésre ugyanis csupán a 17. helyen végzett a #7-es Toyota legénysége (Nyck de Vries, Mike Conway és Kamui Kobayashi). Rajtuk kívül a #99-es Proton Porsche, valamint a két-két Peugeot és Aston Martin esett el a csütörtöki folytatástól. Az élen egyébként változatos a kép, hiszen a leggyorsabb Cadillac mögött a #15-ös BMW (Dries Vanthoor), az #51-es Ferrari (Antonio Giovinazzi) és a #6-os Porsche (Kevin Estre sorakozott).

Az LMP2-es géposztályban – amely csak Le Mans-ban csatlakozik a WEC mezőnyéhez – az AO by TF #199-es egysége zárta az élen az első kvalifikációt, míg a legnagyobb nevű kieső az André Lotterert és Jamie Chadwicket is a soraiban tudó #18-as IDEC Sport volt. Az LMGT3-ban a Valentino Rossi nevével fémjelzett #46-os Team WRT BMW húzta be az első időmérőt Ahmad Al Harthy körével, érdekességképp pedig meg lehet jegyezni, hogy kiesett viszont a női egység, azaz az Iron Dames – ahol Michelle Gatting már a tesztnap során megsérült.

Folytatás csütörtökön 20 órától a további két szakaszból álló Hyperpole-edzésekkel (illetve előtte ma este és holnap délután még két szabadedzéssel). A verseny maga szombaton 16 órakor startol, és szokásainknak megfelelően folyamatos élő szöveges közvetítés formájában tudósítunk majd róla!

A Hypercar kategória első időmérőjének sorrendje:

1. 12 Cadillac Hertz Team Jota A. Lynn, N. Nato, W. Stevens
2. 15 BMW M Team WRT D. Vanthoor, K. Magnussen, R. Marciello
3. 51 Ferrari AF Corse A. Pier Guidi, J. Calado, A. Giovinazzi
4. 6 Porsche Penske L. Vanthoor, K. Estre, M. Campbell
5. 38 Cadillac Hertz Team Jota E. Bamber, S. Bourdais, J. Button
6. 50 Ferrari AF Corse A. Fuoco, M. Molina, N. Nielsen
7. 5 Porsche Penske J. Andlauer, M. Christensen, M. Jaminet
8. 20 BMW M Team WRT R. Rast, R. Frijns, S. Van der Linde
9. 311 Cadillac Whelan J. Aitken, F. Drugovich, F. Vesti
10. 36 Alpine Endurance Team J. Gounon, F. Makowiecki, M. Schumacher
11. 8 Toyota Gazoo Racing S. Buemi, B. Hartley, R. Hirakawa
12. 83 AF Corse Y. Ye, P. Hanson, R. Kubica
13. 101 Cadillac Wayne Taylor Racing J. Taylor, R. Taylor, F. Albuquerque
14. 4 Porsche Penske F. Nasr, N. Tandy, P. Wehrlein
15. 35 Alpine Endurance Team P. Chatin, F. Habsburg, C. Milesi
Nem jutott be a Hyperpole 1-be:  
16. 009 Aston Martin Thor Team A. Riberas, M. Sorensen, R. De Angelis
17. 7 Toyota Gazoo Racing M. Conway, N. De Vries, K. Kobayashi
18. 94 Peugeot Totalenergies S. Vandoorne, M. Jakobsen, L. Duval
19. 93 Peugeot Totalenergies J. Vergne, P. Di Resta, M. Jensen
20. 99 Proton Competition N. Jani, N. Pino, N. Varrone
21. 007 Aston Martin Thor Team H. Tincknell, T. Gamble, R. Gunn

wec-lynn-cadillac-lemans-1

fotó: DPPI/WEC Media

Ráejtették az autót, kihagyja a hétvégi Le Mans-i 24 órást a pilótahölgy

Kihagyja az idei Le Mans-i 24 órás versenyt Michelle Gatting, az Iron Dames egyik pilótája, miután csapata a tesztnapon véletlenül ráejtette a pilótahölgy lábára autójukat a bokszutcában. Gatting lába több helyen is eltört, így a trióban Sarah Bovy veszi majd át a helyét Rahel Frey és Célia Martin mellett. 

„Amikor kiszálltam az autóból, láttam, hogy Rahel nincs ott mellettem, úgyhogy körbenéztem, hogy megkeressem. Ebben a pillanatban sajnos a csapatom elejtette az autót és az a lábamra esett. Tiszta balszerencse volt, senkit sem hibáztatok.”

„Több száz, több ezer cserét hajtottam már végre karrierem során – a legtöbbet pont Rahellel –, szóval ez csak egy nagyon rossz, szerencsétlen szituáció volt.”

„Az autó pont a lábfejem kellős közepére esett, emiatt három helyen eltörött a lábam. Megpróbáltam meggyőzni a csapatot, hogy képes vagyok így is vezetni, de ők nem voltak erről meggyőződve” – idézi a Motorsport szaklap a versenyzőhölgyet. 

A hétvége teljes programja, köztük a Le Mans-i 24 órásé, itt megtekinthető

Tragédia: 21 éves raliversenyző vesztette életét egy tesztbalesetben

Hétvégén rendezik a Rali-Eb idei negyedik futamát Lengyelországban, szerdán a hivatalos teszt szerepelt a verseny programjában. Ez azonban tragikus véget ért: a Peugeot 208 Rally4-gyel versenyző 21 éves olasz Matteo Doretto olyan szerencsétlen balesetet szenvedett, hogy életét veszítette. Az információk szerint egy fát talált el a maga oldalán.

Az olasz versenyző az első szezonját teljesítette a nemzetközi porondon, a magyarországi Rally Hungaryn egy hónappal ezelőtt az ERC4 és az ERC Junior kategória harmadik helyén ért célba.

Nyugodjon békében!

doretto

Folyékony hidrogénnel hajtott tesztautót mutatott be a Toyota Le Mans-ban

Hidrogén hajtású autót leplezett szerdán Le Mans-ban a Toyota, ezzel újabb lépést tettek afelé, hogy alternatív üzemanyaggal hajtott versenygéppel álljanak rajthoz a legendás 24 óráson. A GR LH2 Racing Concept névre hallgató tesztautó azt a célt szolgálja, hogy a japánok tudást és tapasztalatot gyűjtsenek a folyékony hidrogént használó belsőégésű motor által hajtott járművekről. Túl sok technikai részletet egyelőre nem árult el a gépről a gyártó, a Toyota Gazoo Racing Europe vezetője, Kazuki Nakajima pedig azt sem tudta pontosan meghatározni, mikor gurulhat pályára az autó tesztelés céljából, „csak annyit mondhatok, hogy nincs messze”.

A Le Mans-i 24 órás programja szerdán kezdődik az edzésekkel és az első időmérővel, a szombaton 16 órakor startoló versenyről pedig szokásainknak megfelelő végig élő szöveges közvetítés formájában fogunk tudósítani!

toyota-hidrogen-1

toyota-hidrogen-2

toyota-hidrogen-3

Binotto szerint túl későn igazolta le Hamiltont a Ferrari

Már egy bizonyos életkorban és az F1-es karrierje végén jár Lewis Hamilton, így korábban kellett volna őt megszerezni – vélekedik a jelenleg a Saubert és az Audi projektjét irányító, de korábban a Ferrari csapatfőnöki posztját is betöltő Mattia Binotto. A maranellóiak egykori vezére már előzőleg is bírálta a Scuderia döntését annak kapcsán, hogy leszerződtették az idén a kínai sprintgyőzelmét leszámítva inkább csak küszködő hétszeres világbajnokot, most pedig az Automoto.it hasábjain megismételte a véleményét:

„Hamilton már egy bizonyos életkorban jár. A Ferrari akkor igazolta le, amikor a karrierje végén jár. Az ideális az lett volna, ha néhány évvel korábban át tudják hozni” – fogalmazott Binotto, aki ugyanakkor abban bízik, hogy a Ferrari feltámadhat a nehezebb szezonkezdés után 2025-ben:

„Világos, hogy a pályán nyújtott teljesítmény és az eredmények nincsenek ott, ahol jelenleg szeretnék. De nagyon jól ismerem a csapat minden egyes tagját, és tudom, hogy tehetségesek, erősek és jók a képességeik. Képesek lesznek fejleszteni az autón és jól teljesíteni a jövőben. És hiszem, hogy a Ferrari még arathat némi sikert idén.”

f1-hamilton-ferrari-1_1

Egy jelenlegi és egy korábbi F1-es pályával duzzasztja jövőre naptárát a Formula-E

A Motorsport Világtanács keddi ülésén nemcsak a Formula-1, a Formula-2 és a Formula-3 2026-os versenynaptárát fogadták el, hanem a Formula-E-ét is – amelynek hivatalosan 2025-2026-os szezonja lesz majd a következő, hiszen az évadnyitóra már idén decemberben sor kerül Brazíliában. Az évad rekordot jelentő 18 futamból (összesen 12 helyszínen) fog állni, igaz az elektromos világbajnokság egyelőre nem engedte el azt a „jó” szokását, hogy úgy teszi közzé a következő évi menetrendjét, hogy még vannak benne kérdőjelek: ezúttal két helyszín is ismeretlen még, amelyek a The Race értesülése szerint Sanya révén egy második kínai állomást, valamint az idei naptárban szereplő, de a jövő éviből egyelőre hiányzó Jakartát takarhatja.

A Formula-E naptár egyik fő érdekessége, hogy a Miami ePrix helyszínt vált, jövőre immár az F1-es nagydíjnak is otthont adó utcai pályán fogják rendezni a versenyt január végén a közeli Homestad Speedway helyett. Emellett pedig egy korábbi F1-es pálya is bekerült a körforgásba, méghozzá Jarama révén, amely több évtizeddel ezelőtt a Spanyol Nagydíjaknak adott otthont: tavaly az előszezoni tesztet már ezen a madridi pályán tartották a valenciai áradások után, 2026-ban pedig immár versenynek is otthont fog adni.

A Formula-E 2025-2026-os versenynaptára:

December 6. Sao Paulo, Brazília
Január 10. Mexikóváros, Mexikó
Január 31. Miami, Egyesült Államok
Február 13-14. Dzsidda, Szaúd-Arábia (dupla futam)
Március 21. Jarama, Spanyolország
Május 2-3. Berlin, Németország (dupla futam)
Május 16-17. Monte-Carlo, Monaco (dupla futam)
Május 30. ???
Június 20. ???
Július 4-5. Sanghaj, Kína (dupla futam)
Július 25-26. Tokió, Japán (dupla futam)
Augusztus 15-16. London, Egyesült Királyság (dupla futam)

fe

Adrian Newey hatása: mérnökök hada akar az Astonhoz igazolni!

Bár Adrian Newey csak nemrég kezdte meg a munkát az Aston Martinnál, hatása máris kézzelfogható – állítja a csapat F1-es nagykövete, Pedro de la Rosa. A legendás mérnök érkezése hatalmas motivációs löketet adott, és új lendületet hozott a toborzásba is.

„A változás óriási. Amióta bejelentették, hogy Newey csatlakozik hozzánk, teljes szemléletváltás történt a csapatnál. Egyre többen jelentkeznek az Aston Martinhoz – más F1-es csapatoktól is, de különösen sok friss diplomás, fiatal mérnök az egyetemekről. Ez olyasmi, amivel előzetesen nem számoltunk, de természetes: a fiatalok a legnagyobb nevektől akarnak tanulni.”

Az F2 és az F3 is ellátogat az új madridi pályára

Nem sokkal a Formula-1 2026-os versenynaptára után az FIA közzétette a két betétszéria, a Formula-2 és a Formula-3 jövő évi menetrendjét is. Meglepetés nincs az idei leosztás fényében: az F2-esek 14, az F3-asok 10 fordulót teljesítenek majd, és mindkét sorozat elkíséri a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra az F1-et, ám Melbourne az egyetlen helyszín, amely nem Európában vagy a Közel-Keleten található.

Az öreg kontinens futamai közül egyébként csak a Holland Nagydíj és Zandvoort marad ki a két bajnokság 2026-os naptárából, viszont ott szerepel az állomások között az új madridi pálya, a Madring. Sőt, mivel az F3 nem követi az F2-et a szezon végi Katar–Abu Dhabi duplára (ahogy áprilisban Dzsiddába, szeptember végén pedig Bakuba sem látogatnak el), számukra konkrétan Madrid ad majd otthont a szezonzárónak.

A Formula-2 2026-os versenynaptára:

Március 6-8. Ausztrália, Melbourne
Április 10-12. Bahrein, Szahír
Április 17-19. Szaúd-Arábia, Dzsidda
Június 5-7. Monaco, Monte-Carlo
Június 12-14. Spanyolország, Barcelona
Június 26-28. Ausztria, Spielberg
Július 3-5. Egyesült Királyság, Silverstone
Július 17-19. Belgium, Spa-Francorchamps
Július 24-26. Magyarország, Hungaroring
Szeptember 4-6. Olaszország, Monza
Szeptember 11-13. Spanyolország, Madrid
Szeptember 25-27. Azerbajdzsán, Baku
November 27-29. Katar, Lusail
December 4-6. Abu Dhabi, Yas Marina

 

A Formula-3 2026-os versenynaptára:

Március 6-8. Ausztrália, Melbourne
Április 10-12. Bahrein, Szahír
Június 5-7. Monaco, Monte-Carlo
Június 12-14. Spanyolország, Barcelona
Június 26-28. Ausztria, Spielberg
Július 3-5. Egyesült Királyság, Silverstone
Július 17-19. Belgium, Spa-Francorchamps
Július 24-26. Magyarország, Hungaroring
Szeptember 4-6. Olaszország, Monza
Szeptember 11-13. Spanyolország, Madrid

f2-start

Csak egy kis lépés kell a Red Bullnak?

Sebastien Buemi szerint nincs szükség hatalmas előrelépésre ahhoz, hogy a Red Bull ismét harcban legyen a világbajnoki címért. Az endurance-klasszis, aki régóta dolgozik a csapattal fejlesztőpilótaként, úgy látja, a McLaren előnye nem behozhatatlan. „Nem kell sok ahhoz, hogy jobb legyen az autó, és újra valós esélyük legyen harcolni” – mondta Buemi a RacingNews365 podcastjában.

„Max képes felülteljesíteni, idén három pole-t is szerzett, sokszor egészen szoros volt a küzdelem” – tette hozzá Buemi, aki példaként a barcelonai futamot emelte ki, ahol a biztonsági autós fázis után Verstappen mindössze négy másodpercre volt Lando Norristól: „Nem volt olyan messze.”

Buemi szerint a Red Bull jól kezeli az erőforrások elosztását, miközben már készülnek a 2025-ös autóra is: „Nem hiszem, hogy a Red Bull egyszerűen feladná ezt az évet és csak a következő szezonra koncentrálna. Ez egy jól szervezett csapat, képesek egyszerre több fronton dolgozni” – mondta, ugyanakkor elismerte, hogy ha egy ponton kiderül, nincs már esély a címre, érdemesebb lehet az új szabályrendszerre előre dolgozni: „Ha már nincs mit nyerni, logikus, hogy az ember inkább a 2026-os előnyt próbálja meg kiépíteni.”

buemi-redbull

Hill: Schumacher nélkül nem tudtam volna meg, mire vagyok képes

Damon Hill a High Performance Podcast vendégeként idézte fel pályafutása legnagyobb riválisával, Michael Schumacherrel való harcait. Mint mondta, a német legenda komoly hatással volt rá: „Michael mindig az volt, ami: egy versenyző. Képes volt nyomást gyakorolni az életed minden apró részletére.”

„Kimondom, Michael nélkül sosem tudtam volna meg, milyen magasságokat érhetek el versenyzőként. Miatta kellett túllépnem a saját határaimon” – mondta, majd így folytatta: „Van egy kép, amin gratulál nekem Suzukában, és ezt nem tette meg gyakran. Azt hiszem, elismerte, hogy jól versenyeztem, ami nagyvonalúságra vall. A rivalizálás lehetőséget adott számomra.”

A brit pilóta több alkalommal is legyőzte Schumachert a pályán, és végül világbajnoki címet is szerzett, de hangsúlyozta, hogy a bajnoki címet évben riválisa épp egy gyengébb autóban ült. „De egyébként is a legnagyobbak ellen küzdhettem” – folytatta Hill. „Alain Prost ellen is megálltam a helyem, Ayrton ellen sajnos nem volt esélyem, nem voltam olyan gyors, de jó lett volna látni, mennyire tudtam volna megközelíteni. Michael és Nigel Mansell ellen is versenyeztem, és azt hiszem, nem csináltam rosszul.”

hill-schumacher-dppi

Fotó: DPPI

A Haas különleges festéssel ünnepel Kanadában

A Haas különleges festéssel tiszteleg fennállása 200. Formula–1-es nagydíja előtt a Kanadai Nagydíjon.

haas-kanada-1

Az amerikai csapat részben visszatér a 2016-os, debütáló idényének színvilágához: a szokásos fekete-piros kombináció mellé ezúttal szürke szín is társul, a megszokott fehér helyett.

haas-kanada-2

A világbajnok jogosítványa nyelvi akadályokba ütközött

A 1979-es F1-es világbajnok, Jody Scheckter, aki tavaly költözött át az Egyesült Királyságból Olaszországba, jelenleg nem vezethet választott otthonában, mivel lejárt a jogosítványa, és az új engedély megszerzéséhez elméleti vizsgát kellene tennie – olaszul. Scheckter a Corriere della Serának adott interjúban elmondta:

„Olaszországot választottam hazámnak, itt akarok élni. A probléma az, hogy nagyon rosszul beszélek olaszul, így képtelen lennék átmenni a vizsgán. Egy évig még vezettem a régi jogosítványom alapján, de most az is lejárt.”

A tízszeres futamgyőztes, aki 1979-ben négy ponttal előzte meg csapattársát, Gilles Villeneuve-öt a világbajnoki címért vívott küzdelemben, jelenleg jogi úton próbál megoldást találni. Scheckter ügyvédet fogadott, és a Ferraritól is támogatást kért, akiknek egészen Michael Schumacher érkezéséig az utolsó világbajnoka volt.

scheckter-dppi

Fotó: dppi

Bottas nem akar újra hibázni: az IndyCar lehet a B-terv

Valtteri Bottas nyíltan beszélt arról, mennyire hiányzik számára a versenyzés, és hogy miként látja saját jövőjét, ha nem sikerül visszakerülnie az F1-es rajtrácsra 2026-ban. A finn pilóta jelenleg a Mercedes tartalékversenyzőjeként tevékenykedik, de ez nem pótolhatja számára az igazi küzdelmet. „Az első futam volt talán a legnehezebb. Hiányzik az időmérő, amikor mindent beleadsz, a versenyek egésze, a rajtrács előtti pillanatok.”

„Csak arra tudok gondolni, hogy a fenébe, ott akarok lenni" – mondta a Mirror Sportnak, majd hozzátette: „Ez csak megerősíti, hogy még bőven van bennem néhány év versenyzés. Továbbra is imádom, és sosem kételkedtem benne, hogy folytatni akarom. Jövőre a rajtrácson akarok lenni, ez a célom, ilyen egyszerű” – mondta a finn, aki nemrég arról is beszélt, hogy vonzza a Cadillac projektje, és szerinte akár a Red Bull is jól járna vele, de egyelőre semmi sem dőlt el, amíg nincs aláírt szerződés.

Bár Bottas hangsúlyozta, hogy az F1 maradt számára az első számú cél, de tanult a korábbi tapasztalatokból, ezért már dolgozik egy B-terven is. „Az F1 a prioritás, de kell egy vészforgatókönyv. Egy stabil lehetőség lehetne az IndyCar, már folytattam is erről néhány megbeszélést” – árulta el. „Az évek során megtanultam, hogy kell egy B-terv. Amíg a toll nem érinti meg a papírt, semmi sem biztos, tavaly is láttam, hogy mennyire gyorsan változhatnak a dolgok. Nem fogom ugyanazt a hibát még egyszer elkövetni.”

bottas-2025-2

Monaco: Norris rekordja évtizedekre szólhat

A legendás monacói pálya történetében először 70 másodperc alatti köridőt teljesítő Lando Norris úgy véli, hogy idei pole-pozíciós köre hosszú évekig pályacsúcs marad majd, mivel a sportág 2026-tól jelentős technikai szabályváltozások elé néz, s az aerodinamikai és motorváltoztatások várhatóan lassabb köridőket eredményeznek.

„A 1:09-et nagyon valószínűtlen, hogy egyhamar megdöntsék, hacsak a pálya nem változik valamiért. Az autók jövőre meg sem közelítik majd ezt a tempót. Remélem, ez az idő nagyon-nagyon sokáig fennmarad” – mondta, Norris, aki különösen büszke arra, hogy a Hercegség utcáin tudott pole-t szerezni, hiszen ez pályafutása során először sikerült neki.

„A jelentősége, a történelme, azok a pilóták, akik itt nyertek… Nem mindegyikük lett bajnok, de a legtöbben igen. Harminc év múlva is elmondhatom majd, hogy abban az évben én uraltam Monacót, persze remélhetőleg nem csak akkor, mindenesetre örömmel mondom majd” – tette hozzá a brit.

norris-monaco-3

Sajtó: Három F1-es személy látogatja még Schumachert

A 2013-as síbaleset óta, az első néhány hónapot leszámítva nem sokat tudunk a fejsérülést szenvedett Michael Schumacher pontos állapotáról. Csak néhányan ismerhetnek konkrétumokat a családtagokon kívül, köztük az a három személy a hétszeres világbajnok Formula-1-es múltjából, akik a mai napig rendszeresen látogatják a család svájci otthonában.

A brit Telegraph szerint egyikük az egykori ferraris csapatfőnök, Jean Todt – ő időnként nyilatkozik a sajtóban Schumacher kapcsán, innen tudjuk, hogy havonta két alkalommal látogatja a családot, és nagydíjakat is néz a némettel. Ross Brawn szintén a Ferrari 2000-es évekbeli sikercsapatának alapembere volt. A harmadik név a legérdekesebb, róla ugyanis korábban nem esett szó a sajtóban: Gerhard Berger sosem volt Schumacher csapattársa, de a család közeli barátjává vált az évek során, a lap forrásai szerint ő is visszatérő látogató.

Beszámolók szerint Schumacher korábbi menedzsere, Willi Weber, a márciusban elhunyt Eddie Jordan, valamint az egykori Ferrari-tesztpilóta Luca Badoer korábban szintén látogathatták Schumachert, de később kitiltották őket a svájci villából, mivel nem kívánatos részleteket osztottak meg nyilvánosan.

Fotó: DPPI

Csak az NFL-ben mozog több szponzorpénz, mint az F1-ben

2024-ben 2,04 milliárd dollár szponzorbevételt generált a világbajnokság és a tíz csapat összesítve – olvasható a sportszponzorációval foglalkozó SponsorUnited jelentésében. A Formula-1 ezzel megelőzte a nagy amerikai sportbajnokságokat, az NBA-t, MLB-t és NHL-t, egyedül az amerikaifutball-bajnokság, az NFL van előtte, amely 2,5 milliárd dollár értékű szponzorációt termelt tavaly.

A két bajnokság bevétele eltérő forrásból fakad, mivel az NFL-nél elsősorban a ligát támogató megállapodásokból folyik be az összeg nagy része, a Formula-1-nél viszont a csapatszponzorációból.

A jelentés több mint 365 márkáról és 400 megállapodásról tud az F1-ben: egy átlagos szponzoráció értéke 6,01 millió dollár. A legtöbb bevétel technológiai cégektől származik, 543 millió dollár, a pénzügyi szektorból pedig 379 millió dollár érkezik. Jelentős a kriptovaluták szerepe is, tavaly 174 millió dollár értékű szponzorációval.

Fotó: Red Bull Content Pool

Közel járt a top 10-hez kategóriájában a motoros endurance-vb magyar csapata Spában

A Superstock-kategória 11. helyén, összesítésben a 23. pozícióban ért célba a FIM Endurance-világbajnokság idei második futamán, a spái 8 órás versenyen a Hungarian Endurance Racing Team by Moto-Jungle alakulata. A Kovács Bálint, Számadó Máté, Görbe Soma összeállítású trió a kategória hetedik (összesítésben a 17.) helyéről vághatott neki a viadalnak, amely végig változó, jórészt esős körülmények között zajlott. A #713-as BMW legénysége két kicsúszás – ebből az egyiket az utolsó órában gyűjtötték be – és néhány kisebb műszaki probléma után futott be a kategória 11. helyén, ezzel pedig a HERT a fennállása harmadik EWC-s versenyén (előzőleg két 24 óráson, a tavalyi Bol d’Oron és az idei Le Mans-i nyitányon álltak rajthoz) első értékelt célba érkezését könyvelhette el.

A spái 8 órást egyébként az F.C.C. Honda TSR #5-ös rajtszámú alakulata nyerte a #37-es BMW és az élről kétszer is bukó #7-es YART Yamaha előtt.

hert2

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!