Mégsem kell megműteni Quartararo ujját
https://formula.hu/parc-ferme/34230
Fabio Quartararo a Malajziai Nagydíj negyedik edzésén bukott úgy, hogy a balesetben eltört az ujja a bal kezén. Bár ez saját bevallása szerint nem korlátozta őt a valenciai idényzárón – amelyen igazából nem volt esélye rá, hogy elhappolja a vb-címet a ducatis Francesco Bagnaia elől –, eleinte úgy tűnt, hogy a téli szünetben így is meg fogják műteni a francia kezét. Erre azonban a Yamaha közlése szerint végül nem kerül sor: „Kielégítően felgyógyult a sérülés, s a műtét is inkább esztétikai, mintsem terápiás célokat szolgált volna” – idézi a hangvillásokat a Motorsport. Quartararónak két hónap múlva, február elején kell ismét motorra ülnie majd a sepangi teszt keretében.
Ellenben egy másik versenyzőt, a kiszálló Suzukitól az LCR Hondához igazoló Alex Rinst a minap megoperálták: a motorversenyzők karját sokszor kínzó kompartment-szindróma miatt feküdt kés alá a spanyol.
Pequeña reparación de chapa y pintura hoy para llegar a tope al 2023, que tenemos trabajo que hacerGracias a todos los doctores
— Alex Rins (@Rins42) December 2, 2022
Small surgery today to be at 100% for the next year, we’ve got some work to do Thanks to all doctors #MotoGP #42ins #preseason pic.twitter.com/UvS5Ot224T
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Nincs értelme az egyes kanyarban előzni – a DRS-zónák bosszantják Ricciardót
https://formula.hu/parc-ferme/36887
Két oda-vissza előzést is bemutatott a brazil sprint utolsó pontjáért küzdő páros: Daniel Ricciardo a célegyenesben nyitott DRS segítségével az első kanyarban bevetődött Carlos Sainz elé, csakhogy a következő egyenesben a spanyol nyithatta a hátsó szárnyat, így mindig visszavágott az ausztrálnak. Ricciardo ki is jelentette: így nincs értelme előzni a célegyenes végén.
„Nem volt egy unalmas verseny, élveztem, de tele vagyok bosszúsággal is, mert megvolt a tempónk a pontokhoz, de ahányszor megelőztem Carlost, DRS-t adtam neki a 2-es kanyar utáni szakaszra” – mondta az ausztrál a riportereknek. „Megelőztem, úgy éreztem, megvolt, aztán gyakorlatilag el kellett engednem a DRS-e miatt. Bár azt hiszem, mindig is ott volt, de az az érzékelési pont dühítő. Arra ösztönöz, hogy ne előzz az egyesben. Holnap megpróbálok taktikusabban előzni.”
Ricciardo bosszús magára azért is, mert a második Sainz-összecsapás után nyitva hagyta az ajtót Piastrinak. A honfitársat később visszaelőzte, így lett kilencedik, pontszerzés nélkül – de ha nem veszteget el köröket mögötte, akkor Sainz és talán Hamilton is meglehetett volna.
Fotó: Red Bull Content Pool
Ocon és Alonso nem értettek egyet a stewardoknál
https://formula.hu/parc-ferme/36886
A sportfelügyelők ítélete szerint Esteban Ocon és Fernando Alonso közös felelőssége volt az SQ1-nek véget vető baleset, melyet követően a francia az orvosi központot is meglátogatta, ám az Alpine versenyzője nincs ezzel kibékülve, aminek a sprint előtt hangot is adott: „Nehéz lenyelni ezt, mert sokat javíthattunk volna, amivel bejutunk az SQ2-be, de Alonso az utunkat állta.”
The dramatic scenes in #F1Sprint Shootout that saw Fernando Alonso and Esteban Ocon make contact! #BrazilGP #F1 pic.twitter.com/viBlEaHnJN
— Formula 1 (@F1) November 4, 2023
„Azt hallottam, hogy egyesek szerint elvesztettem az irányítást, de ez nem igaz. Mindenkinek voltak hasonló korrekciói, még Landónak is az edzés leggyorsabb körén” – fejtette ki a francia versenyző. „Fernando a kanyar közepe felé, balra húzta az autót, nem hagyott helyet, és összeütköztünk” – tette hozzá Ocon, aki azt is felidézte, mi történt a stewardoknál:
„Megpróbált az összes érvemnek ellentmondani, azt mondta, hogy elég helyet hagyott nekem, de a valóság az, hogy ha Fernando nincs ott a jobbomon, akkor nem ütközünk össze.”
Massa váratlanul megjelent Interlagosban!
https://formula.hu/parc-ferme/36885
Bár eredetileg arról volt szó, hogy Felipe Massa nem vesz részt a Sao Pauló-i Nagydíj hétvégéjén, a 2008-as világbajnoki címért Don Quijote-i küzdelmet vívó brazil versenyző váratlanul feltűnt a paddockban, s itt-ott beszélget az emberekkel, ahogy arról kollégánk által a helyszínen készített fotó is tanúskodik.
Massa a hét közepén úgy nyilatkozott, hogy csak hivatalos minőségben, az F1 nagyköveteként látogatná meg a nagydíjhétvégét, de mivel nem kapott meghívást, az Olasz és a Japán Nagydíjhoz hasonlóan hazai versenyét is kihagyja.
Michelisz vezet, de már csak egyetlen ponttal – így áll a TCR World Tour két fordulóval a vége előtt
https://formula.hu/parc-ferme/36883
A Sydney Motorsport Parkban rendezett három futam után továbbra is az egy-egy nyolcadik, negyedik és második helyet begyűjtő Michelisz Norbert vezeti a TCR Világsorozat összetettjét, előnye azonban már csak egyetlen pont az élen. A fő üldöző személye viszont változott, a roppant erős hétvégét teljesítő – a harmadik futamot meg is nyerő – Rob Huff jött fel másodiknak az Audival, átlépve a 21 ponttal leszakadó Yann Ehrlacher-t (Lynk & Co) és Michelisz csapattársát, a már 39 egységnyi hátrányban lévő Mikel Azconát. Huffnak viszont nem indul majd jól a következő hétvégéje, egyhelyes rajtbüntetést kap ugyanis az éppen Norbival történt ütközése miatt (Thed Björk hasonló okból kap három rajthelyes hátrasorolást majd Bathurstben).
A bajnoki címért reálisan ők négyen vannak harcban (bár elképzelhető, hogy Azconát a Hyundai beállítja Michelisz mögé, a sydney-i harmadik futamon is parádésan védekezett Ehrlacher ellen a spanyol), mivel Frederic Vervisch lemaradása már 70 pont a magyar mögött két fordulóval – jövő hétvégén Bathurst, utána pedig Makaó látja vendégül a mezőnyt – és összesen öt futammal az évad vége előtt. Kiemelendő még az is, hogy a TCR Australia menője, Will Brown egyetlen – két győzelmet és még egy dobogót hozó – hétvége alatt felugrott a kilenc full szezonos World Tour-szereplő mögé a tizedik pozícióba, megelőzve a TCR Europe-ban bajnoki címig is jutó Tom Coronelt, aki három állomáson volt ott a mezőnyben.
A TCR Világsorozat pontversenyének állása Sydney után:
1. | Michelisz Norbert | Hyundai | 327 |
2. | Rob Huff | Audi | 326 |
3. | Yann Ehrlacher | Lynk & Co | 306 |
4. | Mikel Azcona | Hyundai | 289 |
5. | Frederic Vervisch | Audi | 257 |
6. | Nestor Girolami | Honda | 240 |
7. | Ma Qing Hua | Lynk & Co | 218 |
8. | Thed Björk | Lynk & Co | 217 |
9. | Santiago Urrutia | Lynk & Co | 194 |
10. | Will Brown | Audi | 92 |
Wolff cáfolja, hogy a sikertelenség miatt kellett távoznia a Mercedes F1-es technikai vezetőjének
https://formula.hu/parc-ferme/36882
Néhány napja jelentette be a Mercedes, hogy távozott az alakulattól a vezető műszaki igazgatói posztot betöltő Mike Elliott. A közlemény egyértelműen arra utalt, hogy a néhány hónappal ezelőtt a technikai igazgatói posztot James Allisonnak visszaadó és vele pozíciót cserélő szakember önmaga döntött a Formula-1-es istálló elhagyása mellett. Ennek ellenére felröppentek olyan pletykák, hogy Elliottnak esetleg a Mercedes 2022-es szabályváltozások óta tartó sikertelen időszaka és a félresikerült zéró oldaldobozos koncepció miatt kellett mennie, ám ezt Toto Wolff csapatfőnök a Sao Pauló-i Nagydíj helyszínén határozottan cáfolta:
„Nem. Mike volt hosszú-hosszú évekig az első számú alkalmazottam annak tekintetében, hogyan teljesítünk. Hiányozni fog az iparág egyik legokosabb szakembere. Egyszerűen csak keményen megviselték ezek az évek, és szerintem elismerésre méltó, ha valaki azt mondja, másra van szüksége. Az autó tervezése pedig sosem egyetlen ember döntésén múlik. Úgy vélem, mi egy csoportként igyekszünk a leggyorsabb autót megépíteni, és nyilvánvalóan annyira messze jártunk a koncepcióval, hogy azt hittük, úrrá lehetünk rajta. Nem így történt, ezért változtattunk. És sokat módosítottunk az autón, ahogy láthatjuk, hogy versenyképes legyen, de ez nincs összefüggésben a távozásával” – mondta el Wolff a Formula.hu jelenlétében. A Mercedes-vezér hozzátette: pontosan emiatt úgy gondolja, a 2024-es autó fejlesztésénél és versenyképességénél sem lehet majd érezni Elliott távozását, mivel olyan erős a csapat felépítése, hogy bárki is válik ki a rendszerből, a többi szakember pótolni tudja a hiányát.
„Sokkal gyorsabbak voltunk ennél” – Ricciardo a Q1-es búcsúról
https://formula.hu/parc-ferme/36881
Míg egy hete Mexikóban Daniel Ricciardo jelentette az egyik kellemes meglepetést az időmérőn elért második soros rajthelyével és a futamon begyűjtött hetedik pozíciójával, addig az F1-es Sao Pauló-i Nagydíj kvalifikációjának egyik csalódása volt. Az ausztrál ugyanis már az első szakaszban búcsúzott és mindössze a 17. helyen végzett – igaz, Yuki Tsunoda is csupán egy hellyel előzte meg őt a másik AlphaTauriban –, pedig a többszörös nagydíjgyőztes úgy érzi, több lehetett volna bennük:
„Úgy gondolom, sokkal gyorsabbak voltunk annál, mint amit az összidő mutat” – idézi Ricciardót a RaceFans.net portál. „Csak abban a körben majdnem megforogtam a második kanyarban. Kicsit túl nagy hévvel mentem be az első kanyarba, valószínűleg nem sikerült megfelelő tartományba hoznom a gumikat, szóval már az első szektorban is rengeteg időt veszítettünk. Az első köreink után az ötödik-hatodik helyen álltunk. Nem tudom, ott maradtunk volna-e, de egyértelműen úgy festett akkor, hogy esélyünk van a Q2-be jutásra, s akár a Q3-ra is. De nyilvánvaló, hogy az utolsó kör nem sikerült, úgyhogy frusztrált vagyok emiatt.”
Russellt és mindkét Alpine-t megbüntették feltartásért
https://formula.hu/parc-ferme/36880
Nem maradtunk utólagos szankciók nélkül a Formula-1-es Sao Pauló-i Nagydíj pénteki időmérőjén. George Russell még a Q1-ben haladt lassan a bokszutca kijáratánál, amikor megérkezett mögé Pierre Gasly, aki panaszkodott is a britre a rádión. Mivel az elmúlt versenyeken gyakorivá váltak a bokszutca végi torlódások amiatt, mert a pilóták ott igyekeztek helyet hagyni maguknak az előtte haladóhoz képest, hiszen az SC2-es és az SC1-es vonal között tartaniuk kellett magukat a megadott minimumidőhöz, a versenyigazgató az interlagosi hétvégére azzal egészítette ki az előírást, hogy haladhatnak lassan a versenyzők a bokszkijárati szakaszon, de csak akkor, ha mindezt balra húzódva teszik meg.
Nos, a felügyelők úgy ítélték meg, hogy Russell nem felelt meg ez utóbbinak, s így feltartotta Gaslyt, emiatt pedig két rajthelyes büntetéssel sújtották a Mercedes pilótáját. A stewardok viszont Gaslyt és alpine-os Esteban Ocont is vétkesnek találták ugyanebben – ők Sergio Pereznek kerültek az útjába –. így a két francia ugyancsak két rajthelyes hátrasorolásban részesült a vasárnapi versenyre. Mindez azt eredményezi, hogy Russell a hatodik helyett a nyolcadik pozícióból startolhat majd, így előrelép a rajtrácson Lando Norris és Carlos Sainz, míg Ocon és Gasly párosa a 14. és 15. rajthelyekre sorolódik hátra (itt Kevin Magnussen és Alexander Albon a két „kedvezményezett”). Az időmérő eredeti végeredménye itt található.
Egy lelátó is megsérült az F1-es időmérő végére megérkező viharban Brazíliában
https://formula.hu/parc-ferme/36879
Hatalmas vihar csapott le az interlagosi pályára az F1-es időmérő végén, ami miatt meg is szakították az edzést és befejezettnek nyilvánították a programot. Az erős szél, a szakadó eső és a villámlás közepette pedig az utolsó kanyar egyik lelátója is megsérült, egy helyszíni fotón látható, hogy a tető feladta a küzdelmet.
What a scary 10 minutes on track! A grandstand roof collapsed at the last corner and nearly got decapitated by falling debris! #F1 #Formula1 #BrazilianGP pic.twitter.com/dWvkpgVweO
— Andy Hone (@andyhone) November 3, 2023
Jön az F1-es sprintnap, de lesz TCR és bahreini WEC-futam is: menetrend és tv-közvetítések szombatra
https://formula.hu/parc-ferme/36878
Kora reggel már jön a TCR Világsorozat második, aztán a harmadik futama, nap közben megrendezik a bahreini 8 órás WEC-futamot, és jön az F1-es sprintnap is: íme a program a tv-közvetítésekkel együtt.
Szombat
6:05 TCR World Tour, második futam (YouTube)
9:55 TCR World Tour, harmadik futam (YouTube)
12:00-20:00 WEC, bahreini 8 órás futam (12:00-14:00 és 18:30-20:00 Eurosport2)
15:00 Formula-1, sprintszétlövés (M4 Sport)
19:30 Formula-1, sprintfutam (M4 Sport)
21:35 NASCAR Cup Series, időmérő
A hétvége teljes menetrendje ezen a linken megtekinthető!
Perez számít Verstappen segítségére, holott a holland megmondta, hogy ne tegye
https://formula.hu/parc-ferme/36877
Újabb érdekes ellentmondás alakulhat ki nagyjából ugyanabban a témában a Red Bullon belül, mint egy éve ilyenkor, amikor puskaporos lett a hangulat a két pilóta között azért, mert Max Verstappen nem adott vissza egy pozíciót Sergio Pereznek.
A mexikói most is a második helyért küzd az egyéni tabellán, Verstappen viszont nagyon egyértelműen fogalmazott a kérdéssel kapcsolatban:
„Úgy gondolom, hogy összességében nem mindig nekem kellene a pontok nagy részét szállítani a csapatnak. Biztos vagyok benne, hogy Checo meg tudja tartani a helyét, mivel gyorsabb az autónk” – nyilatkozta a világbajnok, hozzátéve, hogy ebben a helyzetben most fontos a nyílt és világos kommunikáció.
Perez azonban továbbra is úgy számol, hogy ha szüksége lesz rá, akkor Verstappen segíteni fog neki:
„Nem beszéltünk erről, de szerintem ha ilyen szituáció áll elő, nyilvánvalóan megkapom a segítséget Maxtól” – mondta.
Egyetlen csapat készült fejlesztéssel az F1-es Sao Pauló-i Nagydíjra
https://formula.hu/parc-ferme/36876
A Formula-1-es csapatoknak kötelességük minden versenyhétvége előtt leadni az autójukra érkező újítások listáját, amelyet aztán az FIA közzé is tesz. Ez most a Sao Pauló-i Nagydíjon sincs másként, ezúttal viszont igencsak kurta a vonatkozó dokumentum: a tízből kilenc alakulat ugyanis egyáltalán nem vitt fejlesztést Interlagosba. Ez persze több szempontból sem meglepő: egyfelől már nagyon a szezon végén járunk (ezzel együtt összesen három forduló van hátra), ráadásul ismét sprinthétvégét rendeznek, így az esetleges csomagot is csupán egyetlen szabadedzésen át próbálgathatnák – márpedig ez legutóbb Austinban néhány istállón azért kifogott.
Az egyetlen kivételt a Haas jelenti, ám a sereghajtó istállónál sincs szó világmegváltó fejlesztésről, csupán egy pályaspecifikus új elemről. Konkrétan egy új első szárnyvéglapverzióról van szó, amelyet legyártottak és elérhetővé tettek erre a hétvégére, hogy az „megfeleljen a pályához szükséges beállítások követelményeinek”.
Az elsők között próbálhatta ki a magyar pilóta a Ferrari új versenyautóját
https://formula.hu/parc-ferme/36875
Válint Bence nemrég harmadikként zárta a szezont a Ferrari Challenge Trofeo Pirelli Europe kupasorozatban. A hét elején pedig Mugellóban az elsők között és egyedüli magyarként próbálhatta ki a maranellóiak új versenygépét, a Ferrari 296 Challenge-et.
„Nagy megtiszteltetés volt számomra meghívást kapni azon kevesek közé, akik most, egyből az autó premierje után részt vehettek egy tesztvezetésen, mivel a legtöbb csapat majd csak márciusban próbálhatja ki először ezt a valóban lenyűgöző, új autót!” – posztolta minderről Válint Bence a sportolói Facebook-oldalán.
„A mugellói pályán, esős körülmények között zajlott a tesztvezetés. 3 kört mentem, ami fantasztikus élmény volt. A kocsi lélegzetelállítóan néz ki. Bár a korábbi hírek azt mondták, kicsit kisebb lesz, jól elfértem benne és kényelmes volt anélkül is, hogy az ülést rám szabták volna. A Ferrari minden előzetes híre igaznak bizonyult: jóval nagyobb a tapadás és sokkal gyorsabb az autó, mint az idei volt! A hátsókerék meghajtású 6 hengeres, biturbó motorra épített, csúcskategóriás versenyautó, elképesztően erős: 7500 fordulatszámon 700 lóerős teljesítményt ad le! Nagyon izgalmas lesz vele versenyezni, már alig várom, hogy elkezdjük a teszteket a következő szezonban!”
„Fontos visszajelzés volt számomra az is, hogy miután mentem pár kört, a Ferrari tesztpilótája, valamint több versenyzőtárs és csapatvezető is odajött hozzám és a véleményemet kérdezték az autóról. Elmondhatatlan motivációt ad, hogy az idei – nem teljes – szezon után máris olyan szereplője lehetek a Ferrari top versenyzői “családjának”, ahol mind a gyártónak, mind a versenytárs csapatoknak számít a véleményem” – írta a magyar pilóta.
Marko szerint Alonso maga terjesztette a Red Bull-os pletykákat
https://formula.hu/parc-ferme/36874
Az elmúlt időszakban röppentek fel azok a vad pletykák, miszerint Fernando Alonso az Aston Martin formahanyatlása után elhagyná a csapatot, s ő vehetné át a szintén küszködő Sergio Perez helyét a világbajnok Red Bullnál. Amikor erről kérdezték az F1-es Sao Pauló-i Nagydíj csütörtöki sajtónapján, Alonso meglehetősen bosszúsan reagált, jelezve, hogy alaptalanok a híresztelések és „következményei” lesznek a valótlanságok terjesztésének. A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko viszont az F1-Insidernek arról beszélt, hogy szerinte nem kizárt, hogy azok magától a kétszeres világbajnok spanyoltól származnak:
„Nagyon is el tudom képzelni, hogy Alonso maga terjesztette a pletykákat. Ez azért van, mert az Aston Martin eredményei csalódáskeltők voltak az utóbbi időben. Nem ez lenne az első alkalom, amikor a spanyol médiát használja arra, hogy megkavarja a dolgokat. Ismétlem: nekünk továbbra is csak sportszakmai céljaink vannak. Szeretnénk megnyerni az összes hátralévő versenyt és második helyen végezni Checóval.”
Leclerc: Mindent megteszünk, hogy elkapjuk a Mercedest
https://formula.hu/parc-ferme/36873
Három versenyhétvégével a szezon vége előtt mindössze 22 pont a Mercedes előnye a konstruktőri második helyért zajló csatában a Ferrarival szemben. Miközben Hamilton is sokkal inkább a csapat második helyére összpontosít, mintsem az egyénire, a ferrarisok abszolút kizárólag az istálló érdekeit tartják szem előtt.
"Természetesen rosszul érintene bennünket, ha csak harmadik helyen végeznénk a konstruktőriben. Nem akarok harmadik lenni. Az egyéni pontversenyben kevésbé érdekes pozíciókért harcolhatnánk, így most az az elsődleges célunk, hogy megszerezzük azt a második helyet."
"Nagy jelentőséggel bír, hogy ki szerzi meg ezt a pozíciót év végén, mi pedig egy csapatként fogunk mindent megtenni azért, hogy legyünk a másodikok. Arra számítok, hogy a Mercedes erős lesz itt, Brazíliában, de talán a sprintformátum a kezünkre játszhat."
Este már F1-es időmérő – pénteki program
https://formula.hu/parc-ferme/36872
Péntek
1:10-1:25 TCR World Tour, bemelegítő edzés
3:20-3:50 TCR World Tour, első szabadedzés
5:50-6:20 TCR World Tour, második szabadedzés
8:00-8:30 TCR World Tour, időmérő (YouTube)
10:00-11:00 WEC, harmadik szabadedzés (eurosport.hu, előfizetés után)
10:40 TCR World Tour, első futam (YouTube)
14:15-15:20 WEC, időmérő (eurosport.hu, előfizetés után)
15:30-16:30 Formula-1, szabadedzés (M4 Sport)
19:00 Formula-1, időmérő (M4 Sport)
Megérkezett a Brawn GP „lehetetlen történetét” feldolgozó dokumentumfilm-sorozat előzetese – videó
https://formula.hu/parc-ferme/36870
Mint arról már írtunk, november 15-én mutatják be a Hulu streamingfelületen a Brawn: The Impossible F1 Story című négyrészes minisorozatot, mely a 2009-es szezont dolgozza fel, amikor a nagy szabályváltozásokat követően a Honda gyári csapatát megmentő Ross Brawn egyetlen szezonjában világbajnoki címig vezette a saját nevét viselő istállót, Jenson Button pedig az egyéni trófeát szerezte meg. A széria narrátora Keanu Reeves lesz, aki egyúttal a sorozat egyik producere is. A sorozatban Ross Brawn, Jenson Button, Rubens Barrichello, Nick Fry és Christian Horner is feltűnik majd, s az alkotók ígérete szerint korábban nem látott felvételek is feltűnnek majd az epizódokban. Az alkotásnak pedig most megérkezett a hivatalos előzetese is – mutatjuk:
Kínos csend volt a pilóták válasza a Massa-ügyet firtató kérdésre
https://formula.hu/parc-ferme/36871
Egy helyi újságíró megkérdezte a sajtótájékoztató második felvonására beülő Carlos Sainzt, Logan Sargeantet, Charles Leclerc-t, Valtteri Bottast és Lewis Hamiltont, hogy mi a véleményük Felipe Massa harcáról a 2008-as vb-címet illetően, miután a brazil szerint az lenne a megfelelő megoldás, ha megosztanák a 2008-as világbajnoki címet közte és Lewis Hamilton között.
Legutóbb a brazil pilóta ügyvédje beszélt arról, haladékot adtak az F1-nek és FIA-nak belső vizsgálatuk lezárására november 15-ig, most azonban egyetlen pilótának sem igazán akaródzott véleményt nyílvánítani az üggyel kapcsolatban, aminek hatására Massa el sem utazott az idei versenyre. A kérdés így szólt: "Mindenkitől kérdezném, hogy mi a véleményetek Felipe Massa 2008-as vb-címet illető hadjáratáról?"
Ezt követően síri csend uralkodott a sajtóteremben, amelyet legalább 10-15 másodperc elteltével tört meg Carlos Sainz: "Nem szeretnék erről beszélni." Később az érintett Lewis Hamilton is csak megismételni tudta spanyol kollégája szavait: "Nem áll szándékomban erről beszélni, így nem formálnék véleményt."
Csapatot vált, de marad az IndyCarban Grosjean
https://formula.hu/parc-ferme/36869
Romain Grosjean 2021 óta versenyez az IndyCarban, miután a Haasnál nem maradt neki hely a Formula-1-ben. Az elmúlt két szezont az Andretti Autosport színeiben töltötte, s bár a tempója sokszor ígéretes volt, több pole-t és dobogós helyezést is gyűjtött, az idei évad második felére beleszürkült a mezőnybe és inkább a hibáival hívta fel magára a figyelmet. A franciát nem is tartja meg 2024-re az Andretti, ami miatt Grosjean választottbírósági eljárást indít az istálló ellen.
Ennek a kimenetele még kérdéses, az viszont most eldőlt, hogy az F1-ben is dobogós helyezésekig jutó versenyzőt 2024-ben is az IndyCarban láthatjuk majd: a Juncos Hollinger Racing jelentette be az érkezését. Grosjean Callum Ilott helyét veszi át jövőre Augustin Canapino oldalán. Korábban felmerült az is, hogy visszatérhet a Dale Coyne Racinghez, ahol három éve debütált a tengerentúli formulaautós szériában, végül azonban a Juncos Hollinger Racingnél fog szerepelni a következő idényben.
Az F1-be várja a francia-algériai tehetséget az AlphaTauri vezetője
https://formula.hu/parc-ferme/36868
Az algériai származású francia tehetség, Isack Hadjar a hétvégén túlesett F1-es versenyhétvégi debütálásán, hiszen a Red Bull őt ültette be az egyik AlphaTauriba az első mexikói szabadedzésen. Az energiaitalosok nevelőprogramjába tartozó fiatal versenyző a csapatrádióban úgy adott hangot lelkesedésének, hogy ez élete legjobb napja, amire Franz Tost csapatfőnök reagált is:
„Remélem, nem ez volt élete legjobb napja, remélem, hogy versenyeket és bajnokságokat fog nyerni. Ne ez legyen a legjobb nap az életében. Persze jó munkát végzett, mindannyiunkat legnyűgözött” – mondta a szezon végén búcsúzó rutinos szakember, majd hozzátette: „Nagyon jó volt a technikai szempontú visszajelzése, hiszen ha összehasonlítjuk azt az adatokkal, akkor nagyfokú egyezést látunk. Szerintem hamarosan a Formula–1-ben fog szerepelni.”
Ha ez valóban bekövetkezik, úgy Felipe Nasr után Hadjar lehetne a második arab származású versenyző a királykategóriában.
A leglágyabb gumikkal készül a „szuperhideg” Las Vegasra a Pirelli
https://formula.hu/parc-ferme/36867
Bár még a Sao Pauló-i Nagydíj is előttünk áll, de a Pirelli már bejelentette az utolsó két fordulóra választott gumikiosztását: mind a most debütáló Las Vegas-i pályára, mind a már-már hagyományosan az évadzáró posztját betöltő Abu Dhabi GP-re a három leglágyabb, azaz a C3-as, a C4-es és a C5-ös keveréket szállítja az abroncsgyártó.
Nyilvánvalóan előbbi az érdekesebb: a Pirelli a közleményében rámutatott, hogy a legendás Stripet is magába foglaló Vegas-i pálya mindenki számára ugrás lesz az ismeretlenbe, hiszen nincsenek adataik a helyszínről. Mindenesetre Mario Isola, a gumigyártó F1-es főnöke arra számít, hogy nehéz lesz bemelegíteni az abroncsokat, két okból is: „Amennyire tudom, az aszfalt nagyon sima, szóval azt várom, hogy gyenge lesz a tapadás. Emellett hideg, szuperhideg lesz, így egy olyan pályán, amely eleve nem generál sok hőt, trükkös lesz a gumik felmelegítése” – idézi a szakembert a RaceFans.net szakoldal. Isola a hideggel arra utalt, hogy a Las Vegas-i eseményeket helyi idő szerint már naplemente után, késő este, sőt éjfél környékén fogják megrendezni (ami magyar idő szerint másnap hajnali-reggeli időpontokat eredményez), ezért addigra már jelentősen lehűl majd a levegő, komoly kihívás elé állítva a csapatokat.