Mégsem azt mondta Steiner, és csak ölelgette volna a paddockot?
https://formula.hu/parc-ferme/31918
„Tavaly két pontért az egész paddockot megd*gtam volna” – hozta le a komplett F1-es sajtó Günther Steiner szavait arról, mekkorát fordult a világ egy év alatt, amikor is 2022-ben egy kilencedik helyezés már csalódásnak számít a csapatnál. Ha valaki a csapatfőnökök közül, az olasz nem kerüli a trágárságot, de ez a kijelentés még tőle is erősnek tűnt – utólag kiderült, állítólag nem is ezt mondta.
A WTF1.com „oknyomozó” cikke előkereste az eredeti hanganyagot, állítva, Steiner igazából azt mondta: „Tavaly két pont miatt az egész paddockot megöleltem volna.” A csapatfőnök akcentusa miatt az angol „would have f**ed” és „would have hugged” kifejezés cseng össze. Az eredeti interjú folytatásában is megmagyarázzak a riporterek, Steiner valójában ölelkezésről beszélt. Mindenki meghallgathatja (0:14-től) és eldöntheti, mit hall ki a Haas-főnök szavaiból…
Why the world loves Guenther Steiner, his no BS comments from Saudi Arabia LIVE on @SIRIUSXM.
— Speed City Broadcasting (@Speedcaster) March 28, 2022
He gives @ChrisMedlandF1 an assessment of their day and also candidly (explicit) tells us what he would have done for points last year. #F1
Full interview: https://t.co/mk5LH3cLGi pic.twitter.com/nskK7JmRG4
Hadjar: Hamilton minden idők legjobbja, de Senna a valaha volt leggyorsabb
https://formula.hu/parc-ferme/39501
Isack Hadjar szerint a teljes versenyzői csomagot illetően Lewis Hamilton minden idők legjobb Formula-1-es pilótája, nyers tempó tekintetében viszont Ayrton Senna jelenti az etalont. A Racing Bulls francia újonca a Beyond the Grid podcast adásában osztotta meg ezzel kapcsolatos véleményét:
„Ha megnézzük Hamilton vasárnapjait a tavalyi évig… Számomra ez a versenytempóról szól: ahogy a rajtrács végéről indulva kerül harcba George-dzsal, aki előrébb startolt. Amilyen előnye van versenytempóban a csapattársaival szemben. Ahogy előz, amikor a mezőnyben van, mindig más volt a hozzáállása: más ívek, elkerüli a felkavart piszkos levegőt.”
„Számomra Senna minden idők leggyorsabbja” – tette hozzá Hadjar. „Úgy gondolom, minden idők legjobb versenyzője a Formula-1-ben Lewis Hamilton, ő jelenti a teljes csomagot. De a leggyorsabb egyértelműen Ayrton. Akár esett, akár száraz volt, akár vegyesek a körülmények: mindig Ayrton Senna.”

Sainz, Gasly és Hamilton: ők lehetnének színészek Brad Pitt szerint
https://formula.hu/parc-ferme/39500
Brad Pitt szerint Carlos Sainz és Pierre Gasly az a két F1-es pilóta, akiből akár professzionális színész is lehetne – ezt mondta a sztár az F1 című film londoni premierén.
A vörös szőnyegen az ABC-nek adott interjújában azt kérdezték tőle, hogy szerinte kik azok az F1-es pilóták, akik színészként is megállnák a helyüket, amire így válaszolt:
„Azt mondanám, hogy Carlos Sainz, ő egyértelműen. És azt mondom, hogy Pierre Gasly, neki van hozzá érzéke. Persze Lewis bármit meg tud csinálni” – tette hozzá a producerként a filmben is közreműködő Lewis Hamilton nevét.

fotó: Williams
„Hat évet fizettek” – Perez a Red Bull-éráról
https://formula.hu/parc-ferme/39499
A mexikói Desde el Paddock podcastnek adott interjújában arról is kérdezték Sergio Perezt, hogy hogyan kezdődött a Red Bull-os időszaka – ami egy vicces elszólást is eredményezett:
„Amikor először találkoztam és beszéltem Christiannal személyesen, azt mondta nekem: ’Nézd, két autóval versenyzünk, mert annyival kell, de őszintén szólva elégedettek lennénk csak Maxszal is.’ Akkoriban Alex (Albon) volt a másik versenyző és tudtam, hogy nagyszerű pilóta, amit azóta bizonyít is. Szóval azt mondtam, hogy na, akkor versenyezhettek kettővel is, igazoljatok le engem – és nevetett” – emlékezett vissza Perez.
„Aztán amikor megérkeztem, a történelem egyik legjobbja ellen versenyeztem, aki mélyen beágyazott volt már ott akkoriban, a mérnökeim pedig ugyan nagyon tehetségesek voltak, de nulla tapasztalattal rendelkeztek. De nem panaszkodtam, azt mondtam, hogy ez van, erre kell koncentrálnom. A második hétvégén Max elé kvalifikáltam, az ötödiken futamot nyertem. Jó jövőt láttam ott, és végül hat évig maradtam” – fogalmazott.
A kérdező itt közbevetette, hogy az igazából csak négy volt, mire Perez így felelt:
„Nos, hatot fizettettem ki velük” – nevetett.

Marko: Lindblad akár már F1-es versenyen is vezethet
https://formula.hu/parc-ferme/39498
Ahogy arról korábban beszámoltunk, Arvid Lindblad a Motorsport Világtanács döntése értelmében korengedménnyel megkapta az F1-es szerepléshez szükséges szuperlicencet – így a Red Bull fiatalja immár akár versenyhétvégén is lehetőséget kaphat.
Helmut Marko a német Sky kérdésére elmondta, hogy bármikor beültethetik az autóba a fiatal tehetséget: „Lindblad mostantól már F1-es versenyen is vezethet. Még csak 17 éves és minden versenykategóriában nagyon gyors volt, valamint mentálisan is erős. Hihetetlenül lelkes a tanulás iránt.”
„Ayumu Iwasa személyében eddig csak egy tartalékversenyzőnk volt, neki azonban kötelezettségei vannak a Super Formulában. Fontos volt tehát számunkra, hogy legyen valaki más is. Lindbladnak minden tulajdonsága megvan ahhoz, hogy igazán nagyszerű versenyző legyen.”
Lindblad egyébként nemrég tesztelt Imolában egy 2023-as AlphaTaurit – azaz a mai Racing Bulls tavalyi autóját –, a teszt részletei elérhetők ide kattintva.

„A McLaren eldöntötte, hogy Piastrira fókuszál” – Ralf Schumacher
https://formula.hu/parc-ferme/39497
Ralf Schumacher szerint Lando Norris legutóbbi, kanadai hibája után eldönthette a McLaren, hogy Oscar Piastrira fog koncentrálni a világbajnoki versenyfutásban. Bár a wokingiak F1-es csapatfőnöke, Andrea Stella állította a montreali ütközés után is, hogy továbbra is maradnak a „papaja szabályok”, azaz szabad a versenyzés a két pilóta között – ami már csak azért is logikusnak tűnik, mivel összességében úgy fest, Max Verstappen is csak ideig-óráig tudja majd tartani velük a lépést, azaz kettejük között dől majd el a vb-cím sorsa –, a korábbi többszörös nagydíjgyőztes ex-F1-es szerint a konstruktőri címvédő dönthetett:
„Úgy hiszem, csapaton belül mostanra eldöntötték, hogy Piastri az ember, akire fókuszálni fognak a világbajnokságot illetően” – elemezte a helyzetet Ralf Schumacher a Sky Germany kamerái előtt. „Lando túl sok gyengeséget mutat és túl sok hibát követ el, beleértve azt, ahogy értelmetlenül belement hátulról Oscarba Kanadában. Elnézést kért érte, ami megmutatja, mennyire remek ember. De ennek nincs haszna, mivel remek emberek ritkán nyernek címeket.”
„Ez most a mélypont, mert kissé elveszítette a higgadtságát. Egy dolgot meg kell adni neki: ismét gyorsabb volt Piastrinál. Az időmérőn nem tudta ezt összerakni, de a futamon csökkentette a hátrányát és egyszerűen jobb volt. Még mindig megvan a sebessége, főleg futamon. Norrisban megvan ez az érzékenység, ami a gumik terhelését illeti. Prost idejében professzornak hívták volna. Az egyetlen probléma Lando fejében van.”

„Nem olyan rossz a Red Bull autója, mint gondolják” – Montoya
https://formula.hu/parc-ferme/39496
Juan Pablo Montoya szerint valójában eléggé versenyképes a Red Bull 2025-ös F1-es autója, csak éppen egyedül Max Verstappen tudja igazán jól vezetni azt. Az eddig látottak alapján idén egyelőre határozottan a McLarené a legjobb konstrukció a Formula-1-ben, de nyert már két futamot Verstappen is a Red Bull-lal – sőt, egy győzelmet George Russell és a Mercedes, valamint egy sprintelsőséget Lewis Hamilton és a Ferrari is magáénak tudhat.
A Red Bull kapcsán nehéz pontosan belőni az autó szintjén, mivel Verstappen mindenkori csapattársa már hosszú ideje jócskán elmarad tőle: Liam Lawson az idény első két futamán a sereghajtók között kullogott, és Yuki Tsunoda is csak pár villanásra és pontszerzésre volt eddig képes. A korábbi többszörös F1-es futamgyőztes Montoya szerint azonban valójában egész jó az RB21-es:
„Nem hiszem, hogy a Red Bull autója annyira rossz, mint azt az emberek gondolják” – nyilatkozta a kolumbiai exversenyző a CasinoHawksnak. „Ez egy autó, amelyet Max számára építettek: egy autó, amit tud vezetni, amit nem egyszerű vezetni, de az autó azt csinálja, amit ő akar. Nézzük meg Lewist a Ferrarinál és ahogy a kormánnyal bánik: nem magabiztos, csúszkál. Maxnál sosem látod, hogy izgága lenne az autó, sosem veszíti el az irányítást.”
„Idén csak akkor történt ilyen, amikor a barcelonai futam végén felrakták neki a kemény gumikat, akkor gyenge volt a tempója. Kikerült a komfortzónájából és zavarba jött. De ezt leszámítva az autó versenyképes. Nagyon másképp kell vezetni ahhoz képest, mint amit mindenki más vezet. Max lenyűgöző munkát végez: ő egy agresszív verziója George-nak. George csendesebb srác, nem vállal sok kockázatot, de tempó tekintetében azt kell mondani, hogy bámulatos volt, amit Kanadában művelt azzal a Mercedesszel.”

Humoros célzást tett Bottas a Cadillac F1-es ülésével kapcsolatban
https://formula.hu/parc-ferme/39495
Egy rövid vicces videóban tett utalást az esetleges jövőjére Valtteri Bottas. Az idén a Mercedes tartalékosaként állandó Formula-1-es üléssel nem rendelkező finnt jó ideje a 2026-ban tizenegyedik csapatként érkező Cadillac egyik potenciális versenyzőjeként emlegetik, és erre játszik rá a finn közösségi oldalán közzétett kisvideó, amelyben a többszörös futamgyőztes egy Cadillac SUV üléseit vizsgálja.
„Ezek tényleg remek ülések! Nem bánnám” – hangzik el Bottastól- A a pilóta kamerázó társa rámutat, hogy „két ülés van”, a finn pedig visszakérdez, hogy „mindkettő szabad?”, majd amikor megkérdezik tőle, hogy „szeretnél beülni?”, a versenyző sokat sejtető, félmosollyal kísért választ ad: „Még nem…”.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A McLaren F2-es éllovasa veszi át Norris helyét az Osztrák Nagydíj első edzésén
https://formula.hu/parc-ferme/39494
Nem sokkal azt követően, hogy a Ferrari jelezte, hogy Dino Beganovic lehetőséget kap Charles Leclerc autójában pénteken, a McLaren azt jelentette, hogy náluk pedig Alex Dunne ülhet Formula-1-es autóba a Red Bull Ringen. Dunne ezzel először vesz részt F1-es nagydíjhétvége keretein belül hivatalos eseményen, Lando Norris autóját vezetheti az FP1-en. Az ír pilóta idén a Formula-2-ben pallérozódik, és jelenleg két főfutamos győzelemmel vezeti a bajnoki összetettet.
„Jól felkészültem az edzésre, részt vettem korábbi autós teszteken az MCL60-assal, valamint a szimulátorban is töltöttem időt, ami fantasztikus tanulási élménynek bizonyult” – mondta el a 2023-as McLarent korábban Zandvoortban vezető Dunne, aki egyúttal köszönetet mondott Zak Brown vezérigazgatónak és Andrea Stella csapatfőnöknek is. Dunne szerepeltetésével a McLaren letudja az elsőt a kötelezően előírt négy újoncszerepeltetésből a 2025-ös F1-es szezon során.

Leclerc helyett egy fiatal ül a Ferrariba pénteken
https://formula.hu/parc-ferme/39493
A Ferrari bejelentette, hogy az Osztrák Nagydíj első szabadedzésén ismét Dino Beganovic ül majd az SF-25 volánja mögé.
A Scuderia akadémiájának növendéke Charles Leclerc autóját veszi majd át a Red Bull Ringen, miután korábban, Bahreinben már debütálhatott Lewis Hamilton helyett. A 21 éves versenyző jelenleg a tizedik helyen áll az F2-es pilóták tabelláján.
A spielbergi váltás azt jelenti, hogy az idei évre kiírt négy kötelező FP1-es fiatalszerepeltetés felét már teljesíti a Ferrari.

IndyCar: Palou visszatért a dobogó tetejére
https://formula.hu/parc-ferme/39492

Újabb győzelmet aratott a bajnokságot idén is domináló Alex Palou: a spanyol pilóta ugyan a második helyről rajtolt, de igazából nem volt meccsben a végső sikerért az IndyCar hétvégi futamán a Road America versenypályán, ám csapatával, a Chip Ganassival együtt remekül osztották be az üzemanyagot, és a szerencse is melléjük állt.
Az egész futam a spórolásról szólt, végül hat autónál is kiürült a tank a kockás zászló után, nekik ott félre kellett állniuk, Santino Ferrucci pedig víz helyett egy sört kapott a szurkolóktól, hogy közben fel tudjon frissülni.
A versenyen Palou végig okosan és taktikusan autózott, majd Josef Newgarden baleseténél a szerencse is kisegítette, mert így előnybe került a bokszkiállásoknál – a végén Scott Dixon vezetett, de nem tudott végigmenni annyi üzemanyaggal, két körrel a vége előtt kellett kiállnia, így hullott a győzelem Palou ölébe.
A listavezető mögött Felix Rosenqvist és az említett Ferrucci állhatott még fel a dobogóra, a top ötbe pedig Kyle Kirkwood és Marcus Armstrong fért még be.
A bajnokságban így kilenc fordulót követően Palou 93 ponttal vezet Kirkwood előtt.
A futam végeredménye:
| 1. | Alex Palou | Chip Ganassi Racing | 1:53:30,5 |
| 2. | Felix Rosenqvist | Meyer Shank Racing | +2,1 |
| 3. | Santino Ferrucci | A.J. Foyt Enterprises | +17,9 |
| 4. | Kyle Kirkwood | Andretti Global | +19,1 |
| 5. | Marcus Armstrong | Meyer Shank Racing | +19,6 |
Perez: Lépésről lépésre kell haladnia Colapintónak
https://formula.hu/parc-ferme/39491
Sergio Perez dicsérő, de óvatos szavakkal beszélt Franco Colapintóról, aki Imolától kezdve Jack Doohan helyét vette át az Alpine csapatánál. A mexikói pilóta egy közösségi médiában közzétett beszélgetésben szólalt meg az argentin tehetség kapcsán.
„Szerintem Franco nagyon jó munkát végez. Nagy jövő áll előtte, de az F1-ben lépésről lépésre kell haladni, mert hosszú az út, amit be kell járni” – fogalmazott Perez.
A tapasztalt versenyző szerint Colapinto tudja, mire vállalkozott: „Biztos vagyok benne, hogy jó döntéseket fog hozni a karrierje során.”
Colapinto kapcsán nemrég Flavio Briatore is megszólalt, aki cáfolta az esetleges leváltásáról szóló pletykákat, és kijelentette, hogy az Alpine vezetése elégedett az argentin eddigi teljesítményével.

Alonso: „Nem mindig a legtöbbet nyerő a legjobb”
https://formula.hu/parc-ferme/39489
A kétszeres világbajnok szerint a paddockban sokkal árnyaltabban látják a versenyzők teljesítményét, mint azok a rajongók, akik nem követik közelről az F1-et, és csupán statisztikákból ítélnek.
Fernando Alonso kifejtette, hogy az eredménylisták nem mindig tükrözik pontosan, ki a mezőny legjobbja: „Látsz versenyzőket, akik frusztráltak az ötödik helyezéseik miatt, miközben sosem estek ki a Q1-ben, vagy nem füstölt el alattuk 12–13 motor egy idényben.”
Az Aston Martin versenyzője úgy látja, sokan kizárólag a győzelmek számából indulnak ki: „A paddockban bárkit megkérdezel, egy pillanat alatt felsorol egy top 5-ös listát. De kint, az új rajongók vagy azok, akik csak felületesen követik az F1-et, a győzelmeket látják, és azt feltételezik, hogy aki a legtöbbet nyer, az a legjobb – mindeközben a paddockban nem mindenki ért ezzel egyet.”
„Mentálisan is erősnek kell lenni. Ez a sport extrém ebből a szempontból, és a vezetésen túl rugalmasnak is kell lenned, a morált pedig mindig fenn kell tartani. Természetesen mindannyian bizonyítani akarunk, de vannak időszakok, amikor az autó egyszerűen nem teljesít.”

Túlerőlteti? Russell teóriája Hamilton küszködésére
https://formula.hu/parc-ferme/39487
George Russell szerint elképzelhető, hogy túlságosan is kompenzálni akarja a teljesítmény hiányát, ezért küszködik Lewis Hamilton a Ferrarinál. A hétszeres F1-es világbajnok eddigi kalandja vörösben a Kínai Nagydíj sprintjén aratott váratlan győzelemtől eltekintve nem épp diadalmenet, a nyilatkozataiban is érződik, hogy nem érzett rá az SF-25-ösre. Volt mercedeses csapattársa, az őt a három közös idényükből kettőben is legyőző Russell ennek kapcsán fogalmazott meg egy teóriát:
„Úgy gondolom, amikor egy hétszeres világbajnok vagy, bármi, ami kevesebb a győzelemnél, kudarcnak érződik, és talán túlzottan is hajtod magad és a csapatodat, hogy megpróbálj a potenciálon túlmutató eredményeket elérni, és ez valószínűleg kontraproduktív. Szóval nem tudom. Az biztos, hogy amit tavaly láttam, hogy amikor a legjobbját hozta, akkor igazi ellenfelem volt és lenyűgözően vezetett” – tette hozzá a brit, akit a MotorsportWeek.com idézett.

Magyar sikerek: Michelisz győzelemre, Molnár dobogóra váltotta pole-ját
https://formula.hu/parc-ferme/39488
Remekeltek több szériában is a magyar versenyzők szombaton. A TCR World Tour monzai állomásán Michelisz Norbert az első két forduló kisebb-nagyobb küszködése után megszerezte idei első pole-ját, amelyet rajt-cél győzelemre is váltott az első versenyen: ez volt a kétszeres bajnoki címvédő első sikere a 2025-ös idényben. A versenyen egyébként sokan defektet kaptak, köztük Michelisz csapattársa, Mikel Azcona, valamint a Lynk & Co bajnokaspiránsa, Santiago Urrutia is. Mindezek után Yann Ehrlacher és Thed Björk futott be még dobogós helyen, így Norbi minimálisan közelített csak a francia bajnoki éllovasra – igaz, viszont feljött már közben az összetett ötödik helyére. Folytatás vasárnap a fordított rajtrácsos viadallal.
Mindeközben a brit Formula-4-ben is magyar rajtelsőségnek tapsolhattunk az Oulton Parkban: a bajnokságot vezető Molnár Martin karrierje első formulaautós pole-pozícióját jegyezte. A szombat délutáni első futamon aztán riválisa, Fionn McLaughlin a rajtnál elkapta és be is húzta a győzelmet, így csökkentette a hátrányát a táblázaton. A Virtuosi Racing színeiben szereplő Molnár a második helyével viszont továbbra is tartja azt a mintázatot, hogy minden helyszínen szerzett legalább egy pódiumot – és ehhez még hozzátehet majd a vasárnapi két versenyen, amelyek közül az utolsót ugyancsak az élről kezdhet majd meg.

Formula-E: Ütközés az élen, Ticktum először győzött
https://formula.hu/parc-ferme/39486
Meglepetésre Dan Ticktum és a bajnokságban a sereghajtók közé tartozó Cupra Kiro diadalát hozta a Formula-E jakartai versenye. Ticktum és csapata ezzel első futamgyőzelmét aratta az elektromos világbajnoki sorozatban, a korábban a botrányairól elhíresült brit pilóta ráadásul csaknem négy év után, a 2021-es oroszországi Formula-2-es forduló óta először állhatott fel a dobogó legfelső fokára egy verseny után.
Ticktum sikeréhez kellett, hogy az utolsó körök kisebb káoszt hozzanak a Jakarta ePrix-n, amelyen sokáig a pole-ból induló Jake Dennis és az őt üldöző Nyck de Vries tűnt esélyesnek. Csakhogy amikor az F1-et is megjárt korábbi bajnok megelőzte ellenfelét, túl korán vágott keresztbe előtte, így összeért és megsérült a két autó, és végül pontot sem szereztek.
We have contact at the front of the pack!
— Formula E (@FIAFormulaE) June 21, 2025
De Vries makes the move on Dennis causing the Andretti front wing to fly off.#JakartaEPrix pic.twitter.com/oJiupxaupi
Később Jake Hughes is leállt, Stoffel Vandoorne pedig nagy tempónál szenvedett balesetet műszaki hiba miatt – mindezek után került az élre Ticktum, aki maga mögött tudta tartani Edoardo Mortarát, míg a dobogót büntetések után Nico Müller tette teljessé. A bajnokságot vezető Oliver Rowland tizedik lett a Nissannal, de így is megerősítette vezetését a vb-tabellán: előnye 69 és 72 pont a Porsche duója, Pascal Wehrlein és Antonio Felix da Costa előtt, miközben már csak négy futam – kettő Berlinben és kettő Londonban – van hátra az évadból.
A futam végeredménye:
| 1. | Dan Ticktum | Cupra Kiro | |
| 2. | Edoardo Mortara | Mahindra | 0.371 |
| 3. | Nico Müller | Andretti | 2.936 |
| 4. | Antonio Felix da Costa | Porsche | 4.316 |
| 5. | Nick Cassidy | Jaguar | 4.833 |
| 6. | Taylor Barnard | McLaren | 5.741 |
| 7. | Sam Bird | McLaren | 6.060 |
| 8. | Sébastien Buemi | Envision | 7.513 |
| 9. | Robin Frijns | Envision | 7.745 |
| 10. | Oliver Rowland | Nissan | 10.142 |
| 11. | Pascal Wehrlein | Porsche | 13.128 |
| 12. | Mitch Evans | Jaguar | 14.387 |
| 13. | Lucas di Grassi | Lola Yamaha Abt | 14.965 |
| 14. | Norman Nato | Nissan | 15.241 |
| 15. | David Beckmann | Cupra Kiro | 16.011 |
| 16. | Jean-Éric Vergne | DS Penske | 20.541 |
| 17. | Jake Dennis | Andretti | 33.034 |
| 18. | Zane Maloney | Lola Yamaha Abt | 34.737 |
| Nyck de Vries | Mahindra | Kiesett | |
| Stoffel Vandoorne | Maserati | Kiesett | |
| Jake Hughes | Maserati | Kiesett | |
| Max Günther | DS Penske | Kiesett |

Antonelli tanára: Kimi a versenyzés mellett sem hanyagolta az iskolát
https://formula.hu/parc-ferme/39485
Büszkén beszélt Andrea Kimi Antonelliről a pilóta középiskolai osztályát vezető Alessandra Regina. Mivel a Mercedes versenyzője még csak 18 éves, most esedékesek számára a középiskolát lezáró vizsgák: miután megszerezte karrierje első F1-es dobogóját a Kanadai Nagydíjon, egyből haza is utazott emiatt a versenyzői pályafutása mellett a tanulásra is koncentráló olasz. Erre pedig büszke tanárnője is:
„Bár Kimi Antonellinek mindig is sok sportbeli kötelezettsége volt, sosem tévesztette szem elől az iskolát és a célt, hogy letegye a záró vizsgáit. Nagyon boldogok és büszkék vagyunk, hogy Kimi az osztálytársaival együtt teljesítette a vizsgáit. Nagyon alázatos fiú, és az osztálytársai támogatják őt” – fogalmazott az ANSA hírügynökségnek, kihangsúlyozva, hogy remek a kapcsolata a Formula-1-es pilótának a társaival, akiket pár hete az imolai hétvége csütörtökjén meg is hívott a paddockba.
Antonelli korábban elmondta, hogy hálás azért, hogy a Bologna közelében található iskolája minden segítséget megadott neki, tanárnője pedig kiemelte, hogy még az F1-es futamok közben is figyelmet fordított a tanulására az ifjú olasz: „Amikor nagydíjakra utazott, felhívott vagy írt, hogy kérdéseket tegyen fel, vagy egyenesen órára jött a reptérrel, hogy valamit újra elmagyarázzanak neki, aztán pedig megcsinálta a teszteket.”

MotoGP: Vinales révén KTM-vezetéssel indult a mugellói hétvége
https://formula.hu/parc-ferme/39484
Némi meglepetésre Maverick Vinales elsőségével zárult a MotoGP Olasz Nagydíjának pénteki edzésnapja. Azok után, hogy a délelőtti tréningen még ezredre azonos idővel végzett elsőként az apriliás Marco Bezzecchi és a KTM-es Pedro Acosta, a délutáni gyakorláson utóbbi Tech3-s márkatársa 1:44,634-es kört repesztve maga mögé utasította a Ducati-armadát, ami erős utalás arra, hogy előreléphetett az aragóniai teszten is próbálgatott aerodinamikai fejlesztésekkel az osztrák gyártó
Őt ugyanis Francesco Bagnaia, Marc Marquez és Alex Marquez, azaz a vb-összetett első három helyezettje követte a sorban, majd az ötödik helyen jött az a Fabio Quartararo a Yamahával, aki az edzés első felében bukott és a kificamított vállát is vissza kellett rakniuk az őt ellátó sportbíróknak. Bezzecchi és Acosta ezúttal hatodik és nyolcadik lett, közéjük a másik yamahás, Alex Rins fért be, míg a top 10-be és ezáltal a Q2-be a VR46-os duó, Franco Morbidelli és Fabio di Giannantonio jutott be – a többieknek már az időmérő első szakaszában is lesz jelenésük szombat délelőtt.
A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):
| 1. | Maverick Viñales | Tech3 KTM | 1'44.634 | |
| 2. | Francesco Bagnaia | Ducati | 1'44.744 | 0.110 |
| 3. | Marc Márquez | Ducati | 1'44.780 | 0.146 |
| 4. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 1'44.787 | 0.153 |
| 5. | Fabio Quartararo | Yamaha | 1'44.945 | 0.311 |
| 6. | Marco Bezzecchi | Aprilia | 1'44.995 | 0.361 |
| 7. | Alex Rins | Yamaha | 1'45.084 | 0.450 |
| 8. | Pedro Acosta | KTM | 1'45.100 | 0.466 |
| 9. | Franco Morbidelli | VR46 Ducati | 1'45.144 | 0.510 |
| 10. | Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | 1'45.279 | 0.645 |
| 11. | Miguel Oliveira | Yamaha | 1'45.404 | 0.770 |
| 12. | Enea Bastianini | Tech3 KTM | 1'45.405 | 0.771 |
| 13. | Jack Miller | Pramac Yamaha | 1'45.441 | 0.807 |
| 14. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'45.486 | 0.852 |
| 15. | Fermín Aldeguer | Gresini Ducati | 1'45.610 | 0.976 |
| 16. | Joan Mir | Honda | 1'45.652 | 1.018 |
| 17. | Johann Zarco | LCR Honda | 1'45.881 | 1.247 |
| 18. | Brad Binder | KTM | 1'45.898 | 1.264 |
| 19. | Ai Ogura | Trackhouse Aprilia | 1'45.998 | 1.364 |
| 20. | Takaaki Nakagami | Honda | 1'46.068 | 1.434 |
| 21. | Lorenzo Savadori | Aprilia | 1'46.341 | 1.707 |
| 22. | Somkiat Chantra | LCR Honda | 1'47.327 | 2.693 |

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Jelentős nyereséget könyvelhetett el a Mercedes F1-es csapata
https://formula.hu/parc-ferme/39483
A Mercedes közel 120 millió fontos adózás utáni nyereségről számolt be 2024-re, Lewis Hamilton utolsó szezonjára.
Pénzügyileg erős évet zárt a Mercedes, a csapat 120 344 000 font adózás utáni nyereséggel büszkélkedhet az Egyesült Királyságban a Companies House-on közzétett, nyilvánosan elérhető és a törvény által előírt dokumentumok szerint.
Ez 36 498 000 fonttal növekedést jelent a 2023-as, 83,846 millió fontos adózás utáni nyereséghez képest, a csapat pedig azt állítja a Toto Wolff csapatfőnök és vezérigazgató által aláírt dokumentumokban, hogy „a szponzorációból és licenszelésből származó magasabb kereskedelmi bevételek 2024-ben a bevételek több mint 60%-át tették ki”.

Piastri: Alacsony feszültségű a kapcsolatom a mérnökömmel
https://formula.hu/parc-ferme/39482
Oscar Piastri elmondta, hogy a versenymérnökkel, Tom Stallarddal való „alacsony feszültségű” kapcsolata hogyan segíti az F1-es bajnoki címért folytatott küzdelmét.
„Tom és én nagyon jól kijövünk egymással, és már a harmadik közös évünkben vagyunk, így azt hiszem, sok ki nem mondott dolog egy kicsit természetesebben zajlik" – idézi Piastri szavait a Racingnews365.com.
„A helyünkön vagyunk, jó munkát végeztünk, nem csak én és Tom, hanem a körülöttem lévő többi mérnök is tett egy lépést feljebb idén, és kitalálják, hogyan tudunk minden szempontból nagyobb teljesítményt elérni.”
„Ez azzal is összefügg, hogy hogyan kommunikálunk a pályán, és az én oldalamról mindig eléggé alacsony feszültségű, de Tom részéről is eléggé nyugodt a kommunikáció. Mindketten elég jól kommunikálunk, és így amikor mégis ki kell tennünk a könyökünket, vagy határozottnak kell lennünk egymással vagy más emberekkel, akkor megtehetjük, és ez egy jó kapcsolat."
fotó: McLaren
Hat F1-es pályának adna „megkülönböztetett státuszt” Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/39481
Max Verstappen sosem titkolta, hogy nem híve a Formula-1-es versenynaptár utóbbi években tapasztalt átalakulásának: sem annak, hogy egyre több, immár 24 futamot rendeznek egy szezonban, sem annak, hogy olyan helyekre látogat el a száguldó cirkusz, ahol nincsenek komoly gyökerei a sportágnak. A négyszeres világbajnok reméli, ez utóbbi változni fog – hat pályát azonban így is védett státuszba tenne:
„Végső soron reméljük, hogy azokban az országokban is kialakul az autósportos kultúra” – utalt az újonnan csatlakozó országokra a Formule1 Magazine-nak nyilatkozva. „De ha rajtam állna, nagyon másképp nézne ki a naptár, és kevesebb is lenne a verseny. Azok a pályák, amelyek szerintem megkülönböztetett státuszt érdemelnék és pusztán sportszakmai szempontból mindig a naptárban kellene szerepelniük: Spa-Francorchamps, Zandvoort, Silverstone, Imola, Suzuka és Brazília.”
Nos, Verstappen vágya nem fog teljesülni: Imola már jövőre sem kapott helyet a kalendáriumban, saját hazai pályája, Zandvoort az utolsó F1-es nagydíjat fogja rendezni 2026-ban, míg Spa ugyan marad, de elsőként csatlakozik a rotációs rendszerhez, azaz néhány év múlva már csak kétévente láthatunk Belga Nagydíjat.
Egy szintén a holland által kedvelt pálya viszont nem fog visszatérni az F1-es körforgásba: a 25 kilométeres, rettegett Nordschleife, ahol nemrég GT-autóval tesztelt Verstappen. „Ez nem fog megtörténni a jelenlegi Formula-1-es autókkal, attól tartok. GT3-as tempóval rendben van és megcsinálható. Láttam régebbi felvételeket, arról is, amikor az F1 a Nordschleifén versenyzett. Egy dolog biztos: az F1 biztosan nem fog újra ott menni. Messze túl veszélyes” – fogalmazott a Red Bull pilótája.
