Mégsem azt mondta Steiner, és csak ölelgette volna a paddockot?
https://formula.hu/parc-ferme/31918
„Tavaly két pontért az egész paddockot megd*gtam volna” – hozta le a komplett F1-es sajtó Günther Steiner szavait arról, mekkorát fordult a világ egy év alatt, amikor is 2022-ben egy kilencedik helyezés már csalódásnak számít a csapatnál. Ha valaki a csapatfőnökök közül, az olasz nem kerüli a trágárságot, de ez a kijelentés még tőle is erősnek tűnt – utólag kiderült, állítólag nem is ezt mondta.
A WTF1.com „oknyomozó” cikke előkereste az eredeti hanganyagot, állítva, Steiner igazából azt mondta: „Tavaly két pont miatt az egész paddockot megöleltem volna.” A csapatfőnök akcentusa miatt az angol „would have f**ed” és „would have hugged” kifejezés cseng össze. Az eredeti interjú folytatásában is megmagyarázzak a riporterek, Steiner valójában ölelkezésről beszélt. Mindenki meghallgathatja (0:14-től) és eldöntheti, mit hall ki a Haas-főnök szavaiból…
Why the world loves Guenther Steiner, his no BS comments from Saudi Arabia LIVE on @SIRIUSXM.
— Speed City Broadcasting (@Speedcaster) March 28, 2022
He gives @ChrisMedlandF1 an assessment of their day and also candidly (explicit) tells us what he would have done for points last year. #F1
Full interview: https://t.co/mk5LH3cLGi pic.twitter.com/nskK7JmRG4
Marko a kilépési záradék ellenére sem tart Verstappen távozásától
https://formula.hu/parc-ferme/39522
Helmut Marko szerint a jelenlegi állás szerint „semmi ok nincs” arra, hogy Max Verstappen ne töltse ki 2028 végéig szóló szerződését. Az F1-es Osztrák Nagydíjon a holland nullázott, miután Andrea Kimi Antonelli az első körben kiütötte, a versenyt követően pedig a teljes Red Bull lemondóan nyilatkozott a pilóta címvédési esélyeiről. Az pedig nyílt titok, hogy Verstappen kontraktusában van kilépési záradék, ám az energiaitalosok F1-es sportszakmai tanácsadója annak ellenére sem tart versenyzője távozásától, hogy folyamatosak a Mercedes-érdeklődéssel kapcsolatos pletykák:
„Gyanítom, az emberek ki fognak használni egy ilyen versenyt arra, hogy felkavarják a dolgokat. De ismétlem: Verstappennek 2028-ig szerződése van. Mint minden toppilóta esetén, vannak teljesítményhez kötődő kilépési záradékok. De ahogy jelenleg állnak a dolgok, abszolút semmi ok nincs arra, hogy ne töltsük ki ezt a szerződést” – nyilatkozta az ORF-nek Marko, aki hozzátéve azt is egyértelműsítette: bár fejből nem emlékszik a záradék részleteire, pillanatnyilag nem kell tartaniuk annak aktiválásától.

Fogytak Verstappen F1-es büntetőpontjai, de továbbra is közel az eltiltás
https://formula.hu/parc-ferme/39521
Bár az Osztrák Nagydíj után elévült két büntetőpont Max Verstappen szuperlicenszén, még mindig kilenc egységgel rendelkezik, ráadásul ez így is marad október végéig, szóval csak minimálisan lélegezhet fel a négyszeres F1-es világbajnok. A szabályok értelmében azt a versenyzőt, aki 12 hónap leforgása alatt összegyűjt 12 büntetőpontot, automatikusan egy futamtól eltiltják, ahogy azt tavaly Kevin Magnussen esetén láthattuk.
Verstappen a George Russell-lel történt barcelonai ütközés után került ehhez nagyon közel, hiszen az ottani három egységgel 11-re nőtt a büntetőpontjai száma. Ezek kereken 12 hónap után törlődnek, és mivel kettőt tavaly a spielbergi futamon kapott a Lando Norrisszal történt összeérés okán, ezek most elévültek, viszont még így is maradt kilenc büntetőpontja a hollandnak – amelyből legközelebb csak október végén újabbakat veszíteni, így továbbra is ott lebeg a feje fölött az eltiltása veszélye.
Verstappen büntetőpontjai, azok okai és elévülési idejük:
2 pont – lejár: október 27. – Lando Norris mexikóvárosi leszorításáért;
1 pont – lejár: november 1. – az interlagosi sprinten a VSC-fázis alatt az előírt minimum deltaidő alatt maradt;
1 pont – lejár: december 1. – szükségtelenül lassan vezetett a Katari Nagydíj időmérője során az egyik hűtőkörén;
2 pont – lejár: december 8. – az Oscar Piastrival az Abu Dhabi Nagydíjon történt ütközésért;
3 pont – lejár: 2026. június 1. – a George Russell-lel Barcelonában történt ütközésért.

Hihetetlen: Ecclestone először adott át díjat F1-es dobogón
https://formula.hu/parc-ferme/39520
Bernie Ecclestone adta át a győztesnek járó érmet Lando Norrisnak a vasárnapi Formula-1-es Osztrák Nagydíjon, ez pedig bizonyos értelemben történelmi pillanat volt, ugyanis mint a 94 éves üzletember elárulta: először vett részt pódiumceremónián. Mindez természetesen annak fényében döbbenetes, hogy évtizedekig Ecclestone irányította az F1-et, mielőtt a Liberty Media átvette a kereskedelmi jogokat. Persze az is igaz, hogy közismert volt, hogy az F1 egykori ura rendszerint már a futam közben el szokta hagyni a pályát, hiszen a tárgyalásokra általában a verseny előtt került sor. Ecclestone most Mohammed ben Sulayem FIA-elnököt helyettesítette a díjátadásnál:
„Úgy gondolom, nagyon jó, hogy az elnök személyesen gratulál a győztesnek” – fogalmazott Ecclestone, akit az F1i.com idéz. „Mivel nem tudott jelen lenni a futamot itt Ausztriában, megkért engem, hogy adjam át a nevében az érmet, amit örömmel és megtiszteltetve tettem meg. Emellett nagyszerű volt ott lenni, mert bár furcsának tűnhet, de ez volt az első alkalom a majdnem 70 évem alatt ebben a sportban, hogy ott voltam a dobogón.”

fotó: DPPI
Újabb versenyző tűnt fel a Cadillac radarján
https://formula.hu/parc-ferme/39519
A RacingNews365 szaklap arról számolt be, hogy immár Yuki Tsunoda szolgálatai iránt is érdeklődik a hamarosan 11. Formula-1-es csapatként csatlakozó Cadillac. Tsunodát sokáig az Aston Martinnal kapcsolatban hozták szóba, hiszen az istálló a japán pilótát támogató Honda erőforrására fog váltani 2026-ban, viszont mind Fernando Alonso, mind Lance Stroll jövője biztosnak tűnik a gárdánál.
A hírek szerint az amerikai alakulat több vezető tagja a Brit Nagydíjra utazik ezen a hétvégén, s tárgyalásokat fognak folytatni azokkal a pilótákkal, akiknek neve felmerült a Cadillac csapatával kapcsolatban. Ezen versenyzők közé tartozik többek között Sergio Perez, a Mercedes-tartalék Valtteri Bottas, valamint több fiatal is, például az amerikai Jak Crawford.
Tsunoda egyelőre nem találja a ritmust új csapatánál, a Red Bullnál. A japán az Osztrák Nagydíjon is szenvedett, elmondása szerint pedig nem érti, miért nem megy neki a bikások autójának volánja mögött.

Fotó: Red Bull Content Pool
„Az Alpine még ennyi év után is megtalálja a módját, hogy kicsesszen velem” – Piastri beszólt a rádión
https://formula.hu/parc-ferme/39518
Rádióüzenetben szólt be korábbi csapatának az Osztrák Nagydíjon Oscar Piastri. A McLaren pilótája éppen a futamgyőzelemért üldözte Lando Norrist, amikor utolérte Yuki Tsunoda és Franco Colapinto lekörözött párosát, akik éppen szintén egymással harcoltak. A fiatal argentin nem vette figyelembe a kék zászlós utasítást, és nemhogy nem engedte el a bajnoki éllovast, de keményen le is terelte a pályáról. Az Alpine-pilótát ezért meg is büntették a későbbiekben.
A frusztrált Piastri, aki emiatt az incidens miatt időt veszített Norrishoz képest, a csapatrádión tett egy szúrós megjegyzést az Alpine irányába: „Az Alpine még ennyi év után is megtalálja a módját, hogy kicsesszen velem.”
"alpine still find a way to fuck me up all these years later huh" OSCAR pic.twitter.com/YTPKfiNvM6
— jay (@landoscrs) June 29, 2025
Az ausztrál pilóta ezzel arra az emlékezetes szituációra utalt, amikor 2022-ben elhagyta a francia istállót, miután évekig ők támogatták juniorversenyzőjükként, majd tartalékpilótájukként. Piastri nem számított arra, hogy 2023-ra F1-es ülést kaphat az Alpine-tól, így megegyezett a McLarennel. Az Alpine viszont később „bejelentette” Piastrit 2023-ra F1-es pilótájukként, aki hamar a közösségimédia-felületein keresztül cáfolta, hogy aláírt volna addigi csapatával. Úgy tűnik, a nagy port kavaró ügy a mai napig él Piastri fejében.
Verstappen nem is nézte az Osztrák Nagydíjat a kiesése után, inkább másra figyelt
https://formula.hu/parc-ferme/39517
Nem érdekelte az F1-es Osztrák Nagydíj a kiesése után Max Verstappent: a holland meglepően nyugodtan konstatálta a nullázást, majd inkább saját GT-csapatát, a Verstappen.com Racinget követte a spái 24 órás futamon.
„Hogy őszinte legyek, nem nagyon követtem a versenyt, a Spa 24-et néztem” – mondta a riportereknek.

fotó: Red Bull Content Pool
Tsunoda és Colapinto büntetőpontokat kapott, de meg is úsztak egy incidenst
https://formula.hu/parc-ferme/39516
Hasonlóságokat találunk Yuki Tsunoda és Franco Colapinto Osztrák Nagydíjában: mindketten büntetőpontot érő incidensbe keveredtek – Tsunoda éppen Colapinto megforgatásáért, Colapinto pedig egy olyan helyzetben, ahol Tsunoda is jelen volt –, de egy másik esetet mindketten megúsztak.
A Red Bull-os a 4-es kanyarban próbálta előzni Colapintót, de a manőver az argentin megforgásával ért véget. A stewardok megállapították, hogy a japán kizárólagosan felelős az ütközésért, mivel első tengelye egyetlen alkalommal sem volt előrébb, mint Colapinto visszapillantójának vonala, azaz az argentinnak volt joga a kanyarhoz. 10 másodperc időbüntetése mellé két büntetőpontot kapott, így négynél jár. Mivel az ütközés után kénytelen volt kereket is cserélni, az utolsó, 16. helyen ért célba.

Korábban a 2-es kanyarban volt egy hasonló esete Lance Stroll-lal, szintén támadó félként koccant az Aston Martinnal: ez esetben azonban a felügyelők vizsgálata szerint a 22-es autó első tengelye a kanyarcsúcspont előtt és közben is Stroll tükrének vonala előtt volt, azaz a most már nyilvánosan is hozzáférhető irányelvek szerint teljesítette az előzést, így nem járt retorzió.
A korábbi esetben áldozat Franco Colapinto elkövető lett a hajrában: megint csak Tsunodával versenyzett, mikor a lekörözésben levő Oscar Piastrit kiszorította a fűre. A stewardok megállapították, hogy a csapat értesítette Colapintót a kék zászlóról, de figyelembe vették, hogy abban a pozícióban az argentin alig láthatta a McLarent. Ezért járt csak öt másodperc büntetés és egy büntetőpont a 15. helyen végzett Colapintónak.
Az Alpine versenyzőjét vizsgálták Oliver Bearman pályáról való kiszorításáért is, de ebben az esetben felmentették, mivel első tengelye az előzéssel próbálkozó Haas tengelye előtt volt végig.

Rövidhír: Fred Vasseur hazautazott Ausztriából
https://formula.hu/parc-ferme/39515
Az Osztrák Nagydíj vasárnapjának délelőttjén rövid bejelentést tett a Ferrari: Fred Vasseur csapatfőnök nem lesz a pályán ma délután, a futam során, mivel személyes okok miatt hazautazott a helyszínről.
A francia csapatvezető feladatait a Ferrari helyettes csapatfőnöke, Jerome d’Ambrosio látja el. A 39 éves belga személyében egykori F1-es pilóta áll a kormányhoz: D’Ambrosio 20 nagydíjat teljesített a királykategóriában pont nélkül. A Ferrarihoz 2024 októberében csatlakozott, előtte a Mercedest erősítette, ahol távollétében szintén helyettesítette Toto Wolff csapatfőnököt, így a szerep ismerős számára.
A Ferrari az eddigi legjobb kombinált rajteredményét szerezte meg az Osztrák Nagydíjra: Charles Leclerc második, Lewis Hamilton negyedik rajtkockából indul.

Fotó: Ferrari
Lawson: Ez nem bosszúállás Verstappenen
https://formula.hu/parc-ferme/39514
Szezonja legjobb rajteredményét, a hatodik rajtkockát szerezte meg az Osztrák Nagydíj időmérőjén Liam Lawson, így a Racing Bulls versenyzője egy helyezéssel szezon eleji csapattársa, Max Verstappen elől indul vasárnap délután. Az új-zélandi nem érez elégtételt a négyszeres világbajnok legyőzése miatt, és nem is fűti a bosszúvágy.
„Ez nem bosszúállás, nem is igazán versenyeztem vele. Jó pozícióban vagyunk, kihoztuk a maximumot a mai napból, de arra nem számítok, hogy holnap versenyben leszek vele és a körülöttem levő srácok közül párral. Helyettük a mögülünk indulók közül kerülnek ki az ellenfelek” – nyilatkozta a riportereknek Lawson.
„Szuper érzés, de büszkébb vagyok a csapatra az utóbbi időben elvégzett kemény munkáért, különösen a felém eső oldalra, amely azért dolgozott, hogy komfortosabb legyek az autóban és jobban kedvezzenek számomra a dolgok. Ez a nap ezt tükrözte” – hangsúlyozta Lawson a Racing Bulls által elvégzett munkát, amely lehetővé tette a harmadik rajtsoros eredményt.

Padlólemez-sérülés és fékprobléma vezetett Sainz Q1-es kieséséhez
https://formula.hu/parc-ferme/39513
Yuki Tsunoda mellett Carlos Sainz volt a legváratlanabb búcsúzó az F1-es Osztrák Nagydíj időmérőjének első fázisában. A spanyol a kiesése után a rádióban vezethetetlennek titulálta a Williamst, és sérülést gyanított. Ez utóbbi be is igazolódott: mint azt James Vowles csapatfőnök az istálló közleményében elárulta, Sainz és a 12. rajthelyig jutó csapattársa, Alexander Albon autóján is padlólemez-sérülést találtak, köszönhetően a spielbergi kerékvetőknek.
Sainzot azonban nem csak ez sújtotta: „Új fékeket szereltünk be az időmérőre, mint azt mindig tesszük, és amint kimentem a bokszból, éreztem, hogy amikor keményen fékezek, az autó egyik irányba húz. Túl sok problémánk volt, ki kell elemeznünk a csapattal, mi okozza ezt az időmérős sorozatát és lágy gumis formát” – tette hozzá a spanyol pilóta. A 19. pozícióból startoló pilóta hozzátette: a versenytempójában jobban bízik majd a futamon.

A Mercedes megrovást, Russell figyelmeztetést kapott a bokszutcai incidensért
https://formula.hu/parc-ferme/39512
Megúszta megrovással és figyelmeztetéssel a Mercedes és George Russell-lel azt, hogy nem megfelelő módon fordult ki a brit a garázsból a bokszutcai gyorssávba az F1-es Osztrák Nagydíj időmérőjének utolsó fázisában. Russell mellett többek között a két Ferrari is elhaladt, miközben a Mercedes már várt a besorolásra, ezzel pedig nem feleltek meg a versenyigazgató által a hétvégén elején kiadott útmutatásnak, megfelelő rés hiánya ellenére igyekeztek besorolni.
A stewardok az indoklásukban arról írtak, hogy Russell úgy fordult ki a garázsból, hogy közben autók érkeztek a gyorssávban, majd olyan szögben állt már az autója, hogy ezt a versenyző fejének limitált mozgathatósága miatt nem is láthatta. Ráadásul amikor megpróbált rádiózni a csapattal a történésekről, véletlenül megcsúszott a kuplung, amitől megugrott egy kissé az autója. A Mercedes képviselője a meghallgatáson amúgy elismerte, hogy jobban is kezelhették volna a helyzetet, emiatt maga a csapat megrovást, a brit pilóta pedig figyelmeztetést kapott a felügyelőktől.

Elsőre elutasíthatta Briatorét, mégis az Alpine élén köthet ki a veterán F1-es szakember
https://formula.hu/parc-ferme/39511
A The Race értesülései szerint közel jár ahhoz az Alpine, hogy kinevezzék Steve Nielsent a kvázi csapatfőnöki posztra. Az enstone-i F1-es istálló azóta keres új csapatvezetőt, hogy május elején személyes okokra hivatkozva távozott Oliver Oakes. Nielsen neve nem először merült fel, néhány hete is ő tűnt a befutónak, az idézett szaklap azonban arról ír, hogy elsőre elutasította a szakember a vezetői szerepet ideiglenes átvevő Flavio Briatore ajánlatát, mivel nem akarta feladni jelenlegi F1-mentes életét. Csakhogy Briatore pedig Nielsen szerződtetését nem adja fel, s a The Race úgy tudja, hogy egy átalakított pozícióra neveznék ki, amelyben nem konkrétan csapatfőnök lenne, mint Oakes, hanem az F1-es alakulat működéséért felelne – igaz, ahogy végleges megállapodás nincs, úgy ennek a posztnak a konkrét elnevezése sem ismert még.
Nem véletlen, hogy Briatore nagyon szeretné megszerezni Nielsent, hiszen elképesztően rutinos szakemberről van szó – és ami ennél is fontosabb: dolgoztak együtt a Benettonnál és a Renault-nál, ahol Nielsen sportigazgató volt a Fernando Alonso-féle sikerkorszak idején is. Emellett megfordult a Lotusnál, a Tyrrellnél, a Hondánál, az Arrowsnál, a Caterhamnél, a Toro Rossónál és a Williamsnél is, rendszerint sportigazgatói vagy csapatmenedzseri szerepkörben, de volt magának az F1-nek is a sportigazgatója, sőt szűk egy éven keresztül az FIA-nál is betöltött hasonló vezető szerepet 2023-ban.

fotó: DPPI
Marko szerint sokkal kisebb a különbség Verstappen és a McLarenek között, mint hinnénk
https://formula.hu/parc-ferme/39510
Az F1-es Osztrák Nagydíj pénteki napjának végén elmaradt a McLarenek tempójától Max Verstappen a Red Bullban. A fejlesztésekkel támadó bikások sportszakmai tanácsadója, Helmut Marko szerint azonban nem tükrözi a valóságot az a három tizedmásodperces lemaradás, amiben Verstappen volt a leggyorsabb Lando Norrishoz képest – ezt pedig a mclarenesek is így gondolják.
„Nincs messze lemaradva. Nem hiszem, hogy ez három tizedmásodperc lenne. Nem raktunk be új motort, szóval ez nem változtat semmin, de szerintem megtöltött tankkal olyan fél tized lehet a különbség” – mondta Marko a média képviselőinek a helyszínen.

Marko azt is elárulta, hol veszít időt a McLarenekhez képest a Red Bull Ringen a holland világbajnok.
„A négyes kanyarból kifelé, és emiatt az ötös bejáratánál is veszít némi időt. De csak pár századról beszélünk. Nagyon szoros a mezőny. Ami világos, hogy a McLarenek nagyon könnyen tudnak korrigálni, ha megcsúszik oldalra az autójuk. Könnyebben irányítható, mint a miénk. Nem az van, hogy a mi autónk azonnal elúszik oldalra, de sokkal nehezebb kontrollálni” – magyarázta a főtanácsadó.
Fotó: Red Bull Content Pool
A McLaren vezető pozíciójában folytatja a Ferrari korábbi vezére
https://formula.hu/parc-ferme/39509
A McLaren Csoport igazgatójaként folytatja Luca di Montezemolo, aki sokáig a rivális Ferrarinál töltött be vezető szerepet – írja a RacingNews365. Az olasz még az 1970-es években került a maranellóiakhoz, akkor Niki Laudával értek el nagyszerű sikereket, majd az 1990-es évektől kezdve elnökként irányította az alakulatot, amely később Michael Schumacherrel a volán mögött tarolta le a mezőnyt.
Montezemolo 2014-ben távozott a Scuderiától, most pedig a Companies House brit oldalán megjelent dokumentumok alapján a McLaren Group Holdings Limited igazgatójává nevezték ki június 27-ével. Ezzel a szakember elsősorban a brit vállalat autóipari részéért lesz felelős. Hivatalos bejelentés egyelőre nem történt.

Verstappennek jól ment a munka új mérnökével
https://formula.hu/parc-ferme/39508
Max Verstappen hosszú idő után először nem Gianpiero Lambiase versenymérnöki irányításával vesz részt egy F1-es hétvégén, ugyanis a Red Bull hazai futamáról személyes okok miatt hiányzik a szakember, aki 2016 óta minden versenyen ott volt a holland pilóta oldalán. Lambiasét a csapat tapasztalt mérnöke, Simon Rennie helyettesíti, aki korábban többek között Daniel Ricciardóval és Alex Albonnal is dolgozott. Rennie nevét sokan egy legendássá vált rádióüzenet miatt is ismerhetik, hiszen ő volt az, akinek Kimi Raikkönen 2012-ben Abu Dhabiban odaszólt, hogy „Hagyjatok békén, tudom, mit csinálok”.
Verstappen elégedetten nyilatkozott Rennie beugrásáról: „Jól ment a közös munka Simonnal, hiszen régóta ismerem őt a garázs másik oldaláról és a szimulátoros munkákból. Rengeteg tapasztalata van, gyorsan képbe került, jó volt vele dolgozni.”
A spielbergi hétvége első napját összességében problémamentesnek nevezte a világbajnok, ugyanakkor megjegyezte, hogy az autó alulkormányozottsággal küzdött, ami mind a rövid, mind a hosszú etapokon érezhető volt – ezen igyekeznek javítani a hétvége további részére.

MotoGP: Hatalmas bukások és Quartararo-elsőség pénteken Assenben (videók!)
https://formula.hu/parc-ferme/39507
Óriási balesetek tarkították a Holland TT pénteki edzéseit a MotoGP-ben. A délelőtti gyakorláson Marc Marquez ducatis karrierje talán legnagyobb esését jegyezte – igaz, végül így is ő zárta a legjobb köridővel az FP1-et:
Far from ideal for @marcmarquez93
— MotoGP (@MotoGP) June 27, 2025
A big whack for the Championship leader but glad to see he got back up#DutchGP pic.twitter.com/hX6uoLvJtt
A délutáni edzés első perceiben bukott Alex Marquez, Fermin Aldeguer, Johann Zarco, Franco Morbidelli, Enea Bastianini és Aleix Espargaro, a leglátványosabb incidenst azonban Ai Ogura szenvedte el, akinek a motorja ki is gyulladt az esés következtében. Emiatt a piros zászlók is előkerültek, ahogy a tréning utolsó negyed órájában újra Lorenzo Savadori highside bukása miatt.
FIRE @AiOgura79 suffers a MASSIVE CRASH! And the session gets red-flagged#DutchGP pic.twitter.com/N1I6XyuOJw
— MotoGP (@MotoGP) June 27, 2025
Ami az eredményeket illeti, az utolsó pillanatokban Fabio Quartararo futott 1:31,156-os kört a Yamahával, ezzel megelőzte a gresinis Alex Marquezt, a KTM-es Brad Bindert és az apriliás Marco Bezzecchit – azaz négy gyártó motorosai sajátították ki az első négy helyet. A gyári Ducatik az 5-6. helyeken Francesco Bagnaia, Marc Marquez sorrendben: a spanyol vb-éllovas a hajrában egy második kicsúszást is begyűjtött. Rajtuk kívül a VR46 duója, valamint Maverick Vinales és Johann Zarco jutott be a top 10-be és ezáltal a másnapi időmérő második felvonásába.
A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):
| 1. | Fabio Quartararo | Yamaha | 1'31.156 | |
| 2. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 1'31.258 | 0.102 |
| 3. | Pedro Acosta | KTM | 1'31.349 | 0.193 |
| 4. | Marco Bezzecchi | Aprilia | 1'31.352 | 0.196 |
| 5. | Francesco Bagnaia | Ducati | 1'31.410 | 0.254 |
| 6. | Marc Márquez | Ducati | 1'31.455 | 0.299 |
| 7. | Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | 1'31.528 | 0.372 |
| 8. | Maverick Viñales | Tech3 KTM | 1'31.604 | 0.448 |
| 9. | Franco Morbidelli | VR46 Ducati | 1'31.748 | 0.592 |
| 10. | Johann Zarco | LCR Honda | 1'31.776 | 0.620 |
| 11. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'31.777 | 0.621 |
| 12. | Fermín Aldeguer | Gresini Ducati | 1'31.805 | 0.649 |
| 13. | Alex Rins | Yamaha | 1'31.831 | 0.675 |
| 14. | Miguel Oliveira | Pramac Yamaha | 1'31.942 | 0.786 |
| 15. | Enea Bastianini | Tech3 KTM | 1'31.953 | 0.797 |
| 16. | Jack Miller | Pramac Yamaha | 1'31.992 | 0.836 |
| 17. | Joan Mir | Honda | 1'32.023 | 0.867 |
| 18. | Brad Binder | KTM | 1'32.366 | 1.210 |
| 19. | Lorenzo Savadori | Aprilia | 1'32.452 | 1.296 |
| 20. | Ai Ogura | Trackhouse Aprilia | 1'32.617 | 1.461 |
| 21. | Somkiat Chantra | LCR Honda | 1'33.114 | 1.958 |
| 22. | Aleix Espargaró | Honda | 1'33.249 | 2.093 |
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Kihagyja az Osztrák Nagydíjat Verstappen versenymérnöke
https://formula.hu/parc-ferme/39506
Nem a megszokott hangot hallhatjuk majd Max Verstappen rádióüzeneteiben az Osztrák Nagydíjon, ugyanis a holland megszokott versenymérnöke, Gianpiero Lambiase kihagyja a mostani versenyhétvégét személyes okok miatt. A hírt az Autosport szaklapnak erősítette meg a regnáló világbajnok csapata, a Red Bull.
A szakember helyét erre a hétvégére Simon Rennie fogja átvenni. Rennie korábban a Renault és a Lotus csapatánál is dolgozott, 2013-tól kezdve pedig már az energiaitalosokat erősíti. Az évek során Mark Webber és Daniel Ricciardo versenymérnökeként is dolgozott.
A bikások arra számítanak, hogy a silverstone-i Brit Nagydíjra már visszatérhet Verstappen eredeti mérnöke, a GP becenévre hallgató Lambiase.

Fotó: Red Bull Content Pool
Verstappen tudta, hányat nyert Ausztriában – de nem hittek neki!
https://formula.hu/parc-ferme/39504
Az F1-es Osztrák Nagydíj első hivatalos sajtótájékoztatóját Tom Clarkson a következő kérdéssel nyitotta Max Verstappen felé: „Max, kezdjük veled. Hihetetlen eredménylistád van itt, a Red Bull Ringen, eddig négy győzelmet szereztél. Mennyire bízol egy ötödikben ezen a hétvégén?”
Ezt követően egy érdekes párbeszéd alakult ki:
Verstappen: Négyet? Ötöt.
Clarkson: Most mész az ötödikért.
Verstappen: Ötöt nyertem.
Clarkson: Mennyire magabiztos vagy egy újabb sikerben!
A holland tehát nem tudta meggyőzni Clarksont az igazáról, akit valószínűleg az zavart meg, hogy bár tény, hogy Verstappen „csak” négyszer nyerte meg az Osztrák Nagydíjat, ám az ugyanezen a pályán rendezett Stájer Nagydíjat is behúzta 2021-ben – azaz a hollandnak volt igaza.

Verstappen: Vettelnek mindig lesz helye a Red Bullnál
https://formula.hu/parc-ferme/39503
Max Verstappen is megszólalt a Sebastian Vettel jövőjét övező találgatások kapcsán a Red Bull hazai versenye, az F1-es Osztrák Nagydíj sajtónapján. A német klasszis, aki mind a négy bajnoki címét a Red Bull színeiben szerezte, az utóbbi időben újra kapcsolatba került az energiaitalos alakulattal, és maga is utalt rá, hogy lehetséges a visszatérése – persze már nem versenyzőként, hanem Helmut Marko utódaként.
Verstappen világossá tette: szívesen látná Vettelt újra a csapat kötelékében, bármilyen formában is térne vissza. „Teljesen természetes, hogy valakinek, aki annyi mindent elért a Red Bull-lal, akit a Red Bull nevelt fel, mindig van helye nálunk” – fogalmazott. „Seb mindig nagyon jó kapcsolatban maradt Helmuttal, még azután is, hogy elhagyta a csapatot. Nem tudtam, hogy most beszélnek, de biztos vagyok benne, hogy mindig lesz helye Sebnek, bármilyen szerepben is.”
A nyilatkozat nem sokkal azt követően hangzott el, hogy Vettel az ORF-nek adott interjújában elismerte: eszmecserét folytat Helmut Markóval a jövőről, de még nem jutottak el komoly döntésekig. A visszatérés lehetősége tehát nem csak spekuláció, hiszsen maguk az érintettek is reális lehetőségként kezelik azt.

„Hamiltonnak kiemelkedő autó kellene már”
https://formula.hu/parc-ferme/39502
A Ferrari korábbi versenyzője, Rene Arnoux szerint Lewis Hamiltonon már érződik a kora: úgy látja, hogy a hétszeres világbajnok már csak kiemelkedő autóval tudna versenyképes lenni.
„Hamilton nagyon keményen próbálkozik, de a kora csak egy hátrány” – mondta Arnoux.
„40 évesen hihetetlenül nehéz beletenni azt az erőfeszítést, amit ezek az autók megkövetelnek. Ahhoz, hogy tartani tudja a tempót, olyan autóra van szüksége, ami jelentősen gyorsabb, mint bárki másé, és ez most egyszerűen nem így van.”
A La Gazzetta dello Sportnak adott interjújában azt is kiemelte, hogy Charles Leclerc viszont minden problémát megold, az autó minden gondját felülírja a vezetési tudásával.

fotó: Scuderia Ferrari HP