DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek

Mégsem azt mondta Steiner, és csak ölelgette volna a paddockot?

„Tavaly két pontért az egész paddockot megd*gtam volna” – hozta le a komplett F1-es sajtó Günther Steiner szavait arról, mekkorát fordult a világ egy év alatt, amikor is 2022-ben egy kilencedik helyezés már csalódásnak számít a csapatnál. Ha valaki a csapatfőnökök közül, az olasz nem kerüli a trágárságot, de ez a kijelentés még tőle is erősnek tűnt – utólag kiderült, állítólag nem is ezt mondta.

A WTF1.com „oknyomozó” cikke előkereste az eredeti hanganyagot, állítva, Steiner igazából azt mondta: „Tavaly két pont miatt az egész paddockot megöleltem volna.” A csapatfőnök akcentusa miatt az angol „would have f**ed” és „would have hugged” kifejezés cseng össze. Az eredeti interjú folytatásában is megmagyarázzak a riporterek, Steiner valójában ölelkezésről beszélt. Mindenki meghallgathatja (0:14-től) és eldöntheti, mit hall ki a Haas-főnök szavaiból…

IndyCar: Palou a hajrában hibázott, Dixon nyert

Sokáig úgy tűnt, újabb győzelmet ad hozzá idei eredménysorához Alex Palou, hiszen a pole-ból indulva uralta az IndyCar versenyét Mid-Ohióban. A spanyol azonban hat körrel a vége előtt hibázott, minimálisan lesodródott – ahogy tette azt egyszer már a futam korábbi részében is –, ez pedig lehetővé tette ganassis csapattársa, a remek taktikával felzárkózó Scott Dixon számára az előzést. Dixont pedig utána hiába érte utol újra Palou, támadni már nem tudott, így a hatszoros bajnok veterán új-zélandi megszerezte idei első, karrierje 59. győzelmét – és továbbra is elmondhatja magáról, hogy 2005 óta (!) minden szezonban diadalmaskodott legalább egyszer.

A Chip Ganassi párosa mellé az Arrow McLarent erősítő Christian Lundgaard állhatott még fel, megelőzve Colton Hertát és Pato O’Wardot, míg a legközelebbi üldözőnek számító Kyle Kirkwood nyolcadik lett, így Palou előnye 113 pontra hízott az amerikaival szemben. A Team Penske-nek eközben ismét katasztrofális napja volt, hiszen Josef Newgarden már rögtön a start után kiforgott, eltalálta Graham Rahalt, a kavarodásban pedig Will Power is koccant, így ő is kiesett. A verseny hosszabb videós összefoglalója:

A futam végeredménye:

1. Scott Dixon Chip Ganassi Racing  
2. Alex Palou Chip Ganassi Racing 0.4201
3. Christian Lundgaard Arrow McLaren 2.1222
4. Colton Herta Andretti 7.2620
5. Patricio O'Ward Arrow McLaren 10.3286
6. Felix Rosenqvist Meyer Shank Racing 27.6686
7. Marcus Armstrong Meyer Shank Racing 28.8640
8. Kyle Kirkwood Andretti 31.8748
9. Rinus VeeKay Dale Coyne Racing 33.9777
10. Kyffin Simpson Chip Ganassi Racing 34.9879
11. Nolan Siegel Arrow McLaren 35.3276
12. Marcus Ericsson Andretti 38.3348
13. Callum Ilott Prema Racing 39.8048
14. Louis Foster Rahal Letterman Lanigan Racing 40.2151
15. Alexander Rossi Ed Carpenter Racing 43.7343
16. Santino Ferrucci A.J. Foyt Enterprises 45.8651
17. David Malukas A.J. Foyt Enterprises 47.9888
18. Sting Ray Robb Juncos Hollinger Racing 48.7960
19. Conor Daly Juncos Hollinger Racing 57.3140
20. Devlin Defrancesco Rahal Letterman Lanigan Racing 57.6819
21. Robert Shwartzman Prema Racing 58.8091
22. Jacob Abel Dale Coyne Racing 59.3303
23. Scott McLaughlin Team Penske 1 kör /21.7231
24. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Racing 1 kör /42.0489
25. Christian Rasmussen Ed Carpenter Racing Kiesett
26. Will Power Team Penske Kiesett
27. Josef Newgarden Team Penske Kiesett

Michelisz: 5. hely és műszaki hiba Vila Realban

Nehéz hétvégén van túl a címvédő Michelisz Norbert a TCR World Tour portugáliai állomásán. A Hyundai tempója végig elmaradt a Lynk & Cóktól Vila Real utcáin – ami annak fényében nem váratlan, hogy Michelisz autója kapta ezúttal a maximális 40 kg-os kompenzációs súlyt –, de a magyar versenyző így is hozott egy hatodik helyet az időmérőn. Ezt az első vasárnapi futamon egy ötödik helyre váltotta, miután márkatársa, Mikel Azcona defekt miatt kihullott előle. A második versenyen aztán ugyancsak az ötödik hely felé haladt a meglehetősen eseménytelen viadalon, amikor a hajrában probléma adódott a kardántengellyel, így le kellett lassítania és csupán 13. lett.

A Lynk & Co eközben mindkét portugál futamon kettős győzelmet aratott: előbb Yann Ehrlacher győzött Santiago Urrutia előtt, majd – helycserét követően – Thed Björk Ma Qing Hua előtt. Ezzel a négy pilóta ott van az összetett első öt helyezettje között: csak a hondás és Vila Realban is dobogóra álló Esteban Guerrieri tud beférkőzni közéjük. Michelisz jelentős, 102 pontos hátránnyal a hatodik, ráadásul több riválisa is ott lohol a sarkában. A szezon szeptember közepén folytatódik Ausztráliában.

A bajnokság állása négy forduló után:

1. Yann Ehrlacher Lynk & Co 250
2. Esteban Guerrieri Honda 223
3. Santiago Urrutia Lynk & Co 215
4. Thed Björk Lynk & Co 207
5. Ma Qing Hua Lynk & Co 149
6. Michelisz Norbert Hyundai 148
7. Aurélien Comte Cupra 147
8. Nestor Girolami Hyundai 145
9. Ignacio Montenegro Honda 144
10. Mikel Azcona Hyundai 92

tcr-michelisz-vilareal

Verstappen Hülkenbergről: Fantasztikus, de nem egy dobogótól leszel hirtelen sokkal jobb

Kevesen lehetnek a Formula-1-es paddockban, akik nem örülnek Nico Hülkenberg karrierje első dobogójának – még az a Max Verstappen is a németet ünneplők között van, aki minden bizonnyal a Sauber-versenyző helyett állt volna a dobogóra, ha nem forog meg a biztonsági autós újraindításkor. Vasárnapi értékelése mellett Verstappen hosszasan beszélt arról, örül Hülkenbergnek, és vajon mit jelenthet számára az első dobogó:

„Fantasztikus, nagyon örülök neki, jó látni ezt, mert feltételezem, ha ilyen rég az F1-ben vagy és nem álltál még dobogón, de párszor már közel kerültél hozzá, akkor különleges pillanat” – fejtegette Verstappen. A négyszeres világbajnok nem gondolja, hogy Hülkenberg önbizalmán változtatna ez az eredmény.

„Szerintem Nico eleve elég higgadt típus, tudja, mire képes, amit megmutatott már a múltban, a Formula-1 előtt és Formula-1-ben is. Valamiért eddig nem működött. Biztos, hogy nagyon boldog lesz, de úgy gondolom, azt már eddig is tudta, mennyire jó. Nem egy dobogótól leszel hirtelen sokkal jobb, de örömteli, hogy végre dobogóra állt” – beszélt arról, hogy Hülkenberg ugyanaz a versenyző marad az F1-es debütálása után 15 évvel megszerzett első dobogó ellenére is.

Fotó: Stake F1 Team Sauber

Megszületett az ítélet a Hadjar–Antonelli és a Bearman–Ocon ütközések ügyében

Az Andrea Kimi Antonellit hátulról eltaláló Isack Hadjart, valamint az egymással koccanó két Haas-pilótát is felmentették a felügyelők az F1-es Brit Nagydíjat követően. Előbbi incidensnél Hadjar az ütközés miatt a falban is kötött ki. A stewardok meghallgatták a Racing Bulls és a Mercedes újoncát is, akik egyetértettek abban, hogy a szakadó esőben alig lehetett látni, Antonelli pedig hamarabb fékezett a megszokottnál, ami váratlanul érte francia ellenfelét. A két versenyző szerint a körülmények miatt egyikük sem volt hibáztatható a balesetért, s ebben a felügyelők is egyetértettek velük.

Oliver Bearman és Esteban Ocon esetében is hasonló volt az indoklás a szankció elmaradásáért. Az FIA honlapján közzétett dokumentum szerint a két Haas-versenyző rámutatott, hogy a körülmények „jelentős szerepet” játszottak az ütközésükben, mivel slick gumikon haladtak a még az ideális íven kívül nedves pályán. A felügyelők szerint ugyan Bearmannek a versenyzési irányelvek alapján joga volt a kanyarhoz, de a körülményeket figyelembe véve arra jutottak, hogy az ütközés a két pilóta mozgása egybeesésének volt betudható, nem pedig egyikük hibájának – ezért itt sem látták indokoltnak a büntetést.

Bearman amúgy a futamon Yuki Tsunodával is ütközött, amiért a japánt már a verseny közben megszórták 10 másodperces időbüntetéssel: a leintés után az is kiderült, hogy a Red Bull-os egy büntetőpontot is kapott a történtek miatt.

Szakadó eső miatt félbeszakították az F3-as főfutamot Silverstone-ban

Nagyjából a versenytáv kétharmadánál piros zászlóval félbe kellett szakítani az egyre hevesebbé váló esőzés miatt a Formula-3-asok silverstone-i főversenyét. Már eleve vizes aszfalton startolt el a vasárnapi futam, de így is csak a mezőny egy része szavazott esőgumikra, néhányan a slicken maradtak – többek között a bajnokságban élen álló Rafael Camara, valamint két üldözője, Tim Tramnitz és Nicola Tsolov is. Hamar kiderült azonban, hogy az esőgumi a jó választás, a slickesek rettenetesen hátraestek a mezőnyben, a vezetést pedig már az 1-es kanyarban Mari Boya ragadta magához. Az eső intenzívebbé válásával és a végül újraindítást nem hozó megszakítással a Campos pilótája be is húzta a győzelmet Theophile Nael és Noel Leon előtt.

f3-brit-eso

A bajnokság éllovasai egyaránt pont nélkül maradtak, így az összetett pontversenyt csak a pénteki időmérő és a szombati sprintfutam eredménye befolyásolta a brit hétvégén. A pole-ért Tsolov kapott két egységet, a sprinten viszont csak Camara végzett pontszerző, egész pontosan a nyolcadik helyen, így a brazil Ferrari-junior 27 ponttal vezet Tramnitz és 29-cel Tsolov előtt. A szombati viadalt egyébként a thai és szintén camposos Tasanapol Inthraphuvasak nyerte Martinius Stenshorne és Boya előtt.

A szombati sprintfutam végeredménye:

1. T.Inthraphuvasak Campos Racing  
2. M.K.Stenshorne Hitech TGR 1.748
3. Mari Boya Campos Racing 6.466
4. L.Van Hoepen ART Grand Prix 8.856
5. Ugo Ugochukwu Prema Racing 9.365
6. Christian Ho DAMS Lucas Oil 11.291
7. Noel León Prema Racing 12.083
8. Rafael Câmara Trident 12.757
9. Charlie Wurz Trident 15.354
10. Roman Bilinski Rodin Motorsport 16.767
11. Tim Tramnitz MP Motorsport 17.369
12. A.Giusti MP Motorsport 19.012
13. Noah Strømsted Trident 20.458
14. Brad Benavides AIX Racing 21.090
15. Santiago Ramos Van Amersfoort Racing 21.449
16. James Wharton ART Grand Prix 22.072
17. Ivan Domingues Van Amersfoort Racing 22.443
18. Tuukka Taponen ART Grand Prix 22.785
19. Théophile Naël Van Amersfoort Racing 23.108
20. B.del Pino MP Motorsport 26.438
21. Louis Sharp Rodin Motorsport 28.237
22. Callum Voisin Rodin Motorsport 29.486
23. Nicola Lacorte DAMS Lucas Oil 30.069
24. Gerrard Xie Hitech TGR 30.735
25. Matías Zagazeta DAMS Lucas Oil 31.715
26. James Hedley AIX Racing 32.180
27. Nikita Johnson Hitech TGR 32.703
28. N.Marinangeli AIX Racing 35.137
29. Nikola Tsolov Campos Racing 37.697
  Brando Badoer Prema Racing Kiesett

A vasárnapi főfutam végeredménye:

f3-fofutam-brit

Csak a bokszutcából rajtol Colapinto az F1-es Brit Nagydíjon

Több motorkomponenst is kicserélt Franco Colapinto autójában az Alpine, így az argentin csak a bokszutcából vághat majd neki a vasárnapi F1-es Brit Nagydíjnak – közölte a csapat. Colapinto eleve az utolsó helyre kvalifikált, miután a szombati időmérőn már a Q1-ben hibázott és lekoccolta a falat, így kiesett. A rajtrácson így végül 19 autó fog állni, de azok sorrendje nem változik, hiszen az argentin – aki a folyamatos pletykák ellenére „nem aggódik túlságosan” a jövője miatt – a 20. rajtkocka helyett startol majd a bokszutcából. A teljes silverstone-i rajtrács ide kattintva böngészhető.

f1-colapinto-crash-2

fotó: DPPI

„Jó irány, kis előrelépés” – Alonso az Aston F1-es fejlesztéseiről

Pozitívan értékelte az Aston Martin Silverstone-ba vitt fejlesztéseit és saját időmérőjét Fernando Alonso az F1-es Brit Nagydíjon. A Haas mellett az Aston érkezett a legjelentősebb új csomaggal a hétvégére: szinte teljesen átszabták az AMR25-ös padlólemezét, emellett a motorborításon is módosítottak. Az újítás pedig azt eredményezte, hogy Alonso bejutott a Q3-ba, ahol ugyan kilencedik lett, de Kimi Antonelli és Oliver Bearman rajtbüntetései miatt a hetedik pozícióból startolhat a futamon.

„Teszteltük pénteken a fejlesztéseket, és kis előnyt láthattunk az új csomagnál. Időbe telt kielemezni az adatokat és látni a különbségeket, de ez egy kis lépés a helyes irányba” – idézi a spanyolt a Motorsport.com „Nem voltunk benne biztosak, de azt gondoltuk, hogy a mindenki által hozott fejlesztések kiegyenlítették egymást. Nem tudsz nagyot lépni előre.”

„És ezt láthattuk az időmérőn is: egy Haas a Q3-ban, még egy Alpine is. Szóval továbbra is keményen kell dolgoznunk minden hétvégén, de elégedett vagyok a mai nappal. Nem volt annyira egyértelmű a Q3-ba jutás, főleg úgy, hogy a harmadik edzés végén kihagytuk a lágy gumis próbát a piros zászló miatt, úgyhogy némileg ugrás volt az ismeretlenbe beállítás terén. Úgyhogy összességében jól hajtottuk végre az időmérőt, aztán meglátjuk, mire leszünk képesek a futamon” – fogalmazott Alonso, hozzátéve: komoly veszélyként tekint a gyors Williamsekre, valamint a 11. helyről startoló Yuki Tsunodára is vasárnap.

f1-alonso-aston-silverstone-1

Brown szerint „kicsit ijesztő” lenne a Verstappen–Mercedes házasság

Az elmúlt bő egy hét fő slágertémája az F1-ben Max Verstappen esetleges Mercedeshez igazolása. Az ezzel kapcsolatos kérdést pedig a konstruktőri vb-éllovas McLaren vezérigazgatója, Zak Brown sem kerülhette ki: „Ez egy kicsit ijesztő. Úgy gondolom, a Mercedes egyértelműen felfelé ívelő pályán halad, míg a Red Bull határozottan nem, Max pedig egy hihetetlen tehetség. Szóval Max a Mercedesben… elég komoly versenytárs lenne” – fogalmazott az ESPN kamerái előtt.

Brown azt is leszögezte, hogy ők nem akarják meg elcsábítani Verstappent a Red Bulltól, mivel szerinte Oscar Piastri és Lando Norris párosa a jelenlegi legjobb az F1-ben: „Nem is lehetnék boldogabb a versenyzői felállásunkkal. Az első naptól kezdve mondom, hogy szerintem a miénk a legjobb pilótapáros a Formula-1-ben: azt hiszem, jelenleg nehéz lenne az ellen érvelni, hogy ez tényszerűen és statisztikailag igaz. És a pályán és azon kívül mutatott személyiségük és a tehetségük miatt egyetlen másik versenyzőre sem cserélném le őket a mezőnyből.”

f1-verstappen-redbull-1_1

Pártatlanságot és semlegességet vár embereitől az FIA az elnökválasztási folyamat során

Rövid közleményt adott ki szombat délelőtt az elnökválasztási procedúra kapcsán a Nemzetközi Automobil Szövetség. Tették mindezt azok után, hogy pénteken hivatalosan is eldőlt, hogy lesz kihívója Mohammed ben Sulayem regnáló elnöknek, miután a korábbi versenyfelügyelő Tim Mayer bejelentette az indulását – ráadásul egyúttal egyből igen komoly kritikát fogalmazott meg a jelenlegi vezetés felé, többek között úgy fogalmazva, hogy „elég a terrorból az FIA-nál”. Az FIA a mostani kommünikében a választási folyamat részletei mellett a munkatársak semlegességét hangsúlyozta:

„Az FIA elnökválasztása egy strukturált és demokratikus folyamat, amely minden szakaszban biztosítja a tisztességességet, az átláthatóságot és a feddhetetlenséget. A választás az FIA alapszabálya alapján zajlik. Az FIA elnöki listáját, amelyen az FIA elnöke is szerepel, az FIA tagklubjai választják meg teljes szavazati joggal, képviselve egyaránt a szervezet sport és mobilitási pilléreit.” 

„Az FIA pártatlanság iránti elkötelezettségével és a jelöltek egyenlő bánásmódjának megőrzésével összhangban az FIA munkatársai a folyamat során szigorú semlegességet kötelesek tanúsítani. A szövetség továbbra is a megszokott módon fog működni, teljesítve kötelezettségeit a tagok felé, valamint a motorsport és a mobilitás minden területén” – olvasható a közleményben, amely azzal zárul, hogy az elnökválasztásra a december 12-i közgyűlésen kerül majd sor.

fia-logo-dppi-1

fotó: DPPI

Horner: Tsunoda még bizonyíthat – a szezon végén döntünk

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner megerősítette: egyelőre nincs végleges döntés arról, ki vezeti majd a csapat második számú autóját 2026-ban, és noha elsődlegesen a saját juniorprogramjuk versenyzőivel számolnak, nem kizárt, hogy külsős jelölteket is fontolóra vesznek.

„Yukinak a szezon végéig van ideje bizonyítani, hogy ő az a srác, aki maradhat az autóban” – fogalmazott Horner a Brit Nagydíj pénteki sajtótájékoztatóján.

„Jelenleg házon belül bőven akad tehetség, hiszen Isack Hadjar is jó munkát végez, Liam Lawson pedig kezd visszatalálni a formájához – így mindketten esélyesek lehetnek a Red Bull ülésére.”

„Az elsődleges feladatunk az, hogy megnézzük, mi történik a saját tehetségprogramunkban. Természetesen mindig nyitottak vagyunk arra is, hogy mi van ezen kívül. Az elmúlt években többször is kiléptünk a keretből, és ha szükségét érezzük, most sem félnénk újra megtenni” – utalt Horner korábbi példákra, mint például Sergio Pérez leszerződtetésére.

Sainz: Russell titkolja a bizonytalanság hatását

Carlos Sainz szerint George Russell próbálja palástolni, hogy mekkora hatással van rá a bizonytalan jövője a Mercedesnél. A spanyol versenyző pontosan tudja, mit jelent ilyen körülmények között teljesíteni, hiszen ő maga is nehéz helyzetbe került, miután kiderült, hogy Lewis Hamilton 2025-től átveszi a helyét a Ferrarinál. Hónapokig kérdéses volt, hol folytatja, miután sem a Red Bull, sem a Mercedes nem igazolta le – végül a Williamshez szerződött.

„Versenyzőként ez nem ideális szituáció” – nyilatkozta Sainz a Talksportnak. „Mindannyian megpróbáljuk elrejteni, hogy mennyire hatással van ez ránk, próbáljuk nem hagyni, hogy hasson ránk” – tette hozzá a spanyol, aki szerint ezzel a háttérrel együtt is lehet sikeres idényt futni, ahogy az neki is sikerült tavaly, és Russell teljesítménye is ezt támasztja alá.

„Ugyanakkor ez nem ideális. Ez zaj a versenyzőnek, a csapatnak, a mérnököknek, a szerelőknek. Egy ideális helyzetben minden csendes, teljes a bizalom és az elköteleződés a versenyző és a csapat között. Még ha így is sikeres lehet egy szezon, ez nem éppen az, amire egy versenyző vágyna.”

sainz-monaco-2

Figyelmeztetéssel megúszta Sainz a „potenciálisan veszélyes” vezetést

Figyelmeztetésben részesítették Carlos Sainzot az F1-es Brit Nagydíj felügyelői azok után, hogy a pénteki második szabadedzésen „potenciálisan veszélyesen” vezetve tért vissza a pályára a megforgása után. A Williams pilótája a régi célegyenesre rávezető kanyarban hibázott, majd amikor irányba állt, azzal megzavarta az éppen érkező Nico Hülkenberget.

A stewardok által közzétett dokumentum szerint Sainz elismerte, hogy nem nézett jobbra, hogy ellenőrizze, érkezik-e valaki a pályán: ebben nehezítette a dolgát a HANS és a fejtámasz magassága is. A pilóta azt is hozzátette, hogy rosszul mérte fel, pontosan hol van a pályán: azt hitte, van az autója mögött elegendő hely a többieknek. Hülkenbergnek Sainz manővere miatt balra kellett kitérnie, ám a felügyelők úgy ítélték meg, a helyzet veszélyességét csökkentette a dupla sárga zászlós jelzés – ám ez nem mentesíti a versenyzőt az alól, hogy a lehető legbiztonságosabb módon kell visszatérnie a pályára, ezért róttak ki figyelmeztetést Sainzra.

sainz-hulkenberg-1

Marko: Tsunoda marad, mert nincs más

Miközben Max Verstappen jövője körül továbbra is erősödnek a találgatások, Helmut Marko egyértelműen jelezte: Yuki Tsunoda helye sem biztos a Red Bull rendszerében, de jelenleg nincs más választásuk. A japán versenyző ausztriai mélyrepülése ellenére a Red Bull vezetése – legalábbis Marko szavai alapján – úgy látja, hogy egyelőre nem szabad Isack Hadjart vagy Arvid Lindbladot hasonló nyomásnak kitenni.

„A terv az, hogy befejezi a szezont. Ebben nincs változás” – mondta Marko a Kleine Zeitungnak. „Nem áll rendelkezésünkre alternatíva. Már beszéltünk is vele és a mérnöki csapattal, mert teljesen elveszett volt Spielbergben” – folytatta, majd hozzátette, hogy Tsunoda érdekében a jövőben nem Verstappenhez hasonlóan agresszív beállításokat kap majd, hogy ezzel is stabilizálják a teljesítményét.

Tsunoda elmondása szerint érzi a támogatást, és elárulta, hogy a Red Bull javaslatára a brit vidéken próbálta meg „újratölteni” magát egy fizioterapeuta társaságában. A jövő ugyanakkor nyitott: a Racing Bulls újonca, Hadjar is jelezte, hogy szívesen kipróbálná magát a nagycsapatnál, míg más hangok Carlos Sainz visszahívásáról pletykálnak – a spanyol azonban elmondása szerint ragaszkodik a Williamshez, „ha a körülmények lehetővé teszik”.

tsunoda-silverstone

Ocon: Bearman az elmúlt időszak legnagyobb tehetsége

Esteban Ocon óriási elismeréssel beszélt új csapattársáról, Oliver Bearmanről. A Haas versenyzője a silverstone-i hétvégén a Crash.net-nek nyilatkozva kiemelte azt a frissességet, amit a brit újonc hozott magával, emellett hozzáállását, szakmai felkészültségét és nyers tehetségét is kiemelte.

„Nagyszerű, hogy Ollie a csapat tagja, olyan, mintha friss levegő áramlana be általa” – fogalmazott Ocon. „Mindig nagyon pozitív, mosolygós, profi és aprólékos. A technikai részletekhez való hozzáértése különösen lenyűgözött. A pályán kívül is egy szórakoztató figura, egy fiatal medve, és a leggyorsabb medve a bolygón! Elég vicces a beceneve” – utalt a francia fiatal csapattársa nevének jelentésére.

Ocon nem fukarkodott a nagy szavakkal a teljesítmény kapcsán sem. „Nagyszerű vele dolgozni, nagyon gyors, talán a legnagyobb tehetség, akit az utóbbi időben láttam. A nyers tempója, az alkalmazkodóképessége, ilyet még nem tapasztaltam. Tényleg elképesztő.”

bearman-malac

Hamilton támogatná Verstappen Mercedeshez szerződését

Az elmúlt napok legnagyobb slágertémája az F1-es paddockban egyértelműen Max Verstappen esetleges Mercedeshez igazolása: egymásnak is ellentmondanak annak kapcsán az értesülések, hogy mennyire komolyak és intenzívek a felek között az egyeztetések. Mindenesetre Verstappen és az érintett Mercedes-pilóták mellett kikérték a véleményét annak a Lewis Hamiltonnak is, aki 12 éven át versenyzett az Ezüst Nyilaknál, és aki tavaly februárban a szóban forgó lehetséges átigazoláshoz hasonlóan nagy bombát robbantott a Ferrarihoz való lelépésével:

„Persze” – felelte a Brit Nagydíj médianapján arra a kérdésre Hamilton, hogy javasolná-e Verstappennek, hogy a Mercedeshez igazoljon. A hétszeres világbajnok egyúttal egy sokéves nyilatkozata kapcsán is megbánást tanúsított: „Úgy értem, egy nagyszerű csapattól érkezik, és azt hiszem, sok-sok éve kérdeztek valamiről… már nem emlékszem… Úgy gondolom, annyi keményvonalas mercedeses voltam akkoriban, és emlékszem, mondtam valami olyasmit, hogy a Red Bull csak egy italgyártó cég, és mindig bántam ezt, mert csak annyit akartam mondani, hogy a Mercedes akkoriban annyira nagyszerű volt, csak próbáltam nagyobbítani a csapatomat.”

„De az igazság az, hogy a Red Bull is egy hihetetlen csapat, rengeteg kivételes ember dolgozik ott, és évekig domináltak. Annyit mondhatok, hogy ha bárki kérdezne a Mercedesről, az is egy bámulatos csapat, természetesen szenvedéllyel. Remek a személyzetük, nagyszerű a gyár, nagyszerű közeg, ahol dolgozni lehet. Szóval természetesen azt mondanám, hogy igen, kíváncsi lennék, mi történik.”

f1-verstappen-hamilton

Befejezte a MotoGP felvásárlását a Liberty Media

Alig másfél héttel azt követően, hogy az utolsó komoly akadály is elhárult azzal, hogy az Európai Bizottság rábólintott az üzletre, a Liberty Media bejelentette, hogy a mai nappal befejezte a MotoGP és a Superbike-vb kereskedelmi jogait birtokló Dorna Sports felvásárlását. Még tavaly áprilisban derült ki, hogy az F1 tulajdonjogait évek óta birtokló vállalat felvásárolja a Dorna 86 százalékát, méghozzá 3,5 milliárd eurós áron, ám sokáig nem lehetett lezárni és nyélbe ütni az üzletet, mivel különböző trösztellenes hatóságok vizsgálódtak az ügyben. Mostanra azonban elhárult minden akadály, így immár hivatalosan is egy kézbe került az autós és motoros királykategória, azaz az F1 és a MotoGP.

A Liberty-üzletről és annak előnyeiről a MotoGP-re nézve a Formula Motocast friss adásában is beszélgettünk:

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Norrist nem érdekli, hova igazol Verstappen

Lando Norrist nem érdekli, hogy hova igazol Max Verstappen, vagy hogy hol fog versenyezni – ezt mondta Londonban, a McLaren eseményén, amikor a riválisról kérdezték.

Főnöke, Zak Brown arról beszélt, hogy szerinte biztosan történik valami a háttérben Verstappen és a Mercedes között, Norris viszont nem akarta kommentálni a történetet.

„Nem, igazából nem érdekel, hogy őszinte legyek. Nem érdekel, hogy hova megy, de nagyra értékelem Maxot, mint versenytársat és élvezem az egymás elleni csatáinkat. De ahogy ő mondta, ő a főnök abban, hogy eldöntse, hova menjen, és úgy fog dönteni, ahogy szerinte a legjobb.”

f1-norris-mclaren

fotó: McLaren

Egyből Red Bullban debütál az F1-es Brit Nagydíj péntekjén Lindblad

Azt már Helmut Marko múlt heti nyilatkozata óta tudtuk, hogy a hétvégi F1-es Brit Nagydíjon megejteni bemutatkozását Formula-1-es versenyhétvége keretein belül Arvid Lindblad. Ám akkor még azt sejthettük, hogy valószínűleg a Racing Bulls egyik autóját vezetheti majd a silverstone-i szabadedzésen – elvégre nemrég Imolában az AlphaTauri 2023-as versenygépével körözött. Szerdán azonban kiderült, hogy a 17 éves tehetség egyből a nagycsapatnál kap lehetőséget: Yuki Tsunoda Red Bullját vezetheti majd az egyórás FP1-en, azaz Lindblad Max Verstappen ideiglenes csapattársaként fog bemutatkozni hazai közönsége előtt. Miközben természetesen a Formula-2-es fordulót sem fogja kihagyni.

Az F1-es szabályok értelmében a csapatoknak a 2025-ös idényben már négy alkalommal (autónként kétszer-kétszer) fiatal újoncnak kell lehetőséget adniuk pénteki első szabadedzéseken: a Red Bull Lindblad szerepeltetésével a második kvótáját lövi el, hiszen Bahreinben Ayumu Iwasa vezette Verstappen RB21-esét. A Brit Nagydíj péntekjén amúgy nem csak Lindblad lesz vendégszereplő: az Alpine-junior Paul Aron a Stake-kel kötött együttműködés értelmében a Saubernél ejti meg debütálását.

lindblad

Üzenetben kérte a Stake a McLarent, hogy segítsenek Bortoletónak

Gabriel Bortoleto és Fernando Alonso izgalmas csatáját hozta az Osztrák Nagydíj utolsó köre, amelynek végén a spanyol maga mögött tudta tartani mentoráltját, noha a Stake csapatfőnöke, Jonathan Wheatley mindent megtett annak érdekében, hogy segítse a fiatal brazilt – üzenetben kérte a McLaren vezérét, hogy ne előzzék meg pilótáját az őket lekörözni készülő Lando Norrisszal. 

„Írtam egy üzenetet a futam során Zaknek (Brown, a McLaren vezérigazgatója – a szerk.), hogy ne körözzetek le minket, mert úgy gondoltam, úgy jobb esélyünk lett volna Gabival” – mesélte a Channel 4-nek Wheatley, akinek nem jött be a terve, Norris így is lekörözte Bortoletót. 

A végül hetedik helyen befutó Alonso nagyon megdicsérte az általa támogatott újoncot.

„Amikor Gabi sokkal jobb tempóval közeledett rám, jött Norris a kék zászlókkal, és Gabi nem tudott megtámadni az utolsó körön. A futamunk egy körrel rövidebb lett, mert Norris elment mellettünk, és emiatt megláttuk a kockás zászlót. Szóval ez volt a tökéletes kombináció nekünk” – idézi Alonsót a RaceFans. 

„Gabi egész szezonban kiemelkedő volt. Valamilyen oknál fogva Hülkenberg szerzett pontokat vasárnaponként, de már ezelőtt is nagyon megérdemelte volna, hogy pontokat szerezzen. Remélem, hogy ez csak az első a sok közül. Az első Formula-1-es pontok mindig nagyon különlegesek.”

„Végre van egy nagy eredményem” – Lawson

A Racing Bulls versenyzője, Liam Lawson az Osztrák Nagydíjon megszerezte F1-es pályafutása eddigi legjobb eredményét: a hatodik helyről rajtolva ugyanott is ért célba, kihasználva Max Verstappen kiesését.

Az új-zélandi pilótára komoly nyomás nehezedik azóta, hogy a szezon elején rövid időre a Red Bull ülésébe került, majd visszakerült a testvércsapathoz. Most azonban végre pontot tett egy fontos mérföldkő végére.

„Egész évben tudtam, hogy nincs igazán nagy eredményem. Most ez végre megvan – de nem állhatunk meg, ezt a szintet kell tartani a folytatásban is” – mondta Lawson, aki a Red Bull-család versenyzői közül is a legjobbnak bizonyult Spielbergben.