Hamar bebizonyosodott, hogy kifizetődhet 2022-ben a Haas döntése, miszerint teljes egészében beáldozták a tavalyi szezont az új autó fejlesztése érdekében, hiszen a bahreini évadnyitón úgy tűnt, hogy akár a középmezőny élére is ugorhatott az egy éve egyértelműen sereghajtó alakulat.
Az ottani ötödik pozíciót a Szaúd-arábiai Nagydíjon „csak” egy kilencedik helyezés követett Kevin Magnussen oldaláról, ám Günther Steiner, a Haas csapatvezetője szerint ebben a rosszkor érkező safety car is közrejátszott – ráadásul az előző évek fényében ezzel az eredménnyel sem lehetnek elégedetlenek:
„Mindig csalódás az ilyen, mindig a maximumot akarjuk kihozni a helyzetből, de ha belegondolunk, nem lehetünk túl mohók. Tavaly két pontért az egész paddockot megd*gtam volna. Jó ebben a helyzetben lenni” – fogalmazott a Formula.hu jelenlétében a tőle megszokott stílusban Steiner.
„A legnagyobb problémát az jelentette, hogy ellentétes stratégián indultunk két másik autóval együtt, a biztonsági autó pedig rosszkor, a legkellemetlenebb pillanatban érkezett számunkra. Másfelől viszont három autó is kiesett előlünk, szóval ilyen tekintetben meg szerencsénk volt. De úgy vélem, ha működött volna a stratégiánk és ha nem jön be a safety car, akkor hetedikek lettünk volna.”
Dzsiddában a Haas csak egy autóval állt rajthoz a vasárnapi futamon Mick Schumacher időmérős balesete után, de Steiner hangsúlyozta: Ausztráliára mind a német pilóta, mind az autója rendben lesz – igaz, az anyagi kár így is jelentős.