DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek

Mégsem azt mondta Steiner, és csak ölelgette volna a paddockot?

„Tavaly két pontért az egész paddockot megd*gtam volna” – hozta le a komplett F1-es sajtó Günther Steiner szavait arról, mekkorát fordult a világ egy év alatt, amikor is 2022-ben egy kilencedik helyezés már csalódásnak számít a csapatnál. Ha valaki a csapatfőnökök közül, az olasz nem kerüli a trágárságot, de ez a kijelentés még tőle is erősnek tűnt – utólag kiderült, állítólag nem is ezt mondta.

A WTF1.com „oknyomozó” cikke előkereste az eredeti hanganyagot, állítva, Steiner igazából azt mondta: „Tavaly két pont miatt az egész paddockot megöleltem volna.” A csapatfőnök akcentusa miatt az angol „would have f**ed” és „would have hugged” kifejezés cseng össze. Az eredeti interjú folytatásában is megmagyarázzak a riporterek, Steiner valójában ölelkezésről beszélt. Mindenki meghallgathatja (0:14-től) és eldöntheti, mit hall ki a Haas-főnök szavaiból…

Teszt és szabadedzések várnak a Red Bull 17 éves F1-es reménységére

Hamarosan Formula-1-es autóba ülhet a nemrég korengedménnyel FIA-szuperlicenszt is kapó Arvid Lindblad – számolt be értesülései alapján a RacingNews365.com szakoldal. Lindblad a tél során már vezetett Imolában egy korábbi AlphaTaurit, és sajtóhírek szerint a jövő héten Imolában újabb korábbi autós, azaz TCP-tesztet szervez neki a Red Bull a faenzai testvércsapat 2023-as versenygépével. Ennél is érdekesebb, hogy állítólag hamarosan F1-es nagydíjhétvégén is debütálhat: a Racing Bullsnál kaphat kétszer is lehetőséget első szabadedzésen (a szabályok értelmében idén már négy alkalommal kell fiatal újoncot beültetniük a csapatoknak az FP1-eken). Sőt, a Motorsport.com portál szerint az is elképzelhető, hogy a Red Bullnál, azaz a nagycsapatnál is autóba ülhet egy szabadedzésen.

Lindblad néhány hete kapta meg az F1-es szuperlicenszet, miután az FIA pozitívan bírálta el a Red Bull kérelmét: a tavalyi szabálymódosítás értelmében már 18 éves kor előtt, 17 évesen is megkaphatja egy pilóta az engedélyt, ha a szuperlicenszpontokat egyébként összegyűjtötte, és ha képességei és az érettsége erre alkalmassá teszi a Szövetség megítélése alapján. Lindblad pedig ebbe a kategóriába esett, hiszen idén már több győzelmet is aratott a Formula-2-ben, amelynek összetettjében a harmadik helyet foglalja el.

lindblad

Gigabevásárlást tart a Cadillac F1-es csapatának tulajdonosa

A TWG Global, a Cadillac F1-es csapatának tulajdonosa több sajtóbeszámoló szerint történelmi összegért megvásárolná a Los Angeles Lakerst.

A vásárlás során a Lakers értéke valószínűleg 10 milliárd dollár lesz, ami a legnagyobb eladás egy profi sportcsapat esetében.

A Lakers az NBA (amerikai profi kosárlabda-bajnokság) történetének második legsikeresebb csapata, amely fennállása során 17 bajnoki címet nyert.

A TWG konglomerátum hatalmas sportportfólióval rendelkezik, a Cadillac és a Lakers részvényei mellett a Los Angeles Dodgers elsődleges tulajdonosa, valamint kisebb tulajdonrésszel rendelkezik a Chelsea és az RC Strasbourg labdarúgó-csapatokban.

cadillac4

Videó: Leclerc utálta, ahogy Hamilton megautóztatta az F80-as Ferrarival

A Ferrari F80-as sportautót kapta meg egy-egy körre Charles Leclerc és Lewis Hamilton, a két F1-es pilóta pedig a látottak alapján jól szórakozott:

Nem aggódik a Mercedes-motorok megbízhatósága miatt Wolff

A Mercedes motorjai az F1-es hibrid éra egyik legjobb erőforrásainak számítottak – és számítanak is –, mostanában viszont egyre több probléma adódik a németek által gyártott motorokkal. Barcelonában Andrea Kimi Antonelli autójában voltak gondok az erőforrással, majd Monacóban Fernando Alonso Aston Martinjában adta meg magát a Mercedes-motor. Montrealban Alexander Albon is hasonló problémákkal küzdött a Williams-Mercedesben. 

Toto Wolff, a Mercedes F1-es csapatának csapatfőnöke ezen esetek ellenére nem aggódik a különösebben a megbízhatósági problémák miatt.

„A motorjaink tökéletesek és erősek voltak a hibrid éra bevezetésétől kezdve. Most itt van az utolsó év, mindenki a következő évre koncentrál. Hywel (Thomas, a Mercedes AMG erőforrásrészlegét irányító szakember – a szerk.) és csapata teljes mértékben urai a megbízhatósági problémáink helyzetének” – idézi Wolffot a Motorsport Week. 

„Ha statisztikailag megnézzük az elmúlt éveket, minimális problémáink voltak csak. Most meg kell vizsgálnunk, mi történt. Nem tudom, mi történt Alexszel, de biztos vagyok benne, hogy megértjük, és tanulunk az esetből.” 

Hadjar: 70 körön keresztül nem tudok harcolni az autóval

Az idei szezon egyik legjobban teljesítő újonca, Isack Hadjar három remek versenyhétvége és pontszerzés után szenvedett a Kanadai Nagydíjon. Az időmérőt követően feltartásért rajthelybüntetést kapott, a futamon pedig nem találta a ritmust, és csupán a 16. helyen végzett. A Racing Bulls fiatalja elsősorban a gumikopással és az önbizalomhiánnyal küszködött Montrealban. 

„Minden rossz volt” – idézi a csalódott Hadjart a Motorsport. „Gumikopást tapasztaltam a közepes keveréken. A bal első gumit nagyon hamar és hirtelen túlterheltük, és a tempó is nagyon gyenge volt. Végül elég könnyű volt megelőzni engem, esélyem sem volt. Ennyi.”

„A hétvége elejétől kezdve küszködtem az autó kezelésével. Alacsony volt az önbizalmam, még az időmérőn is. A kilencedik hely rendben volt, de azt az utolsó kört úgy futottam meg, hogy harcoltam az autóval. Ezt 70 körön keresztül nem tudom megcsinálni” – magyarázta a francia. 

A kanadai gyenge teljesítmény ellenére még mindig nagyszerűen áll az újonc a bajnoki összetettben, ahol jelenleg a tizedik helyet foglalja el. A francia fiatal jócskán több pontot zsebelt be idén, mint eddigi két csapattársa (Yuki Tsunoda és Liam Lawson) összesen.

Newey korábbi kollégáját szerződtette az Aston a fő gyengeségnek tartott F1-es területre

Leszerződtette a Red Bullnál korábban Adrian Newey mellett dolgozó Giles Woodot az Aston Martin – számolt be róla a The Race. Wood előbb a McLarennél, majd a Sebastian Vettel nevével fémjelzett első sikerkorszak során a Red Bullnál töltötte be a szimulációs és elemzési részleg vezetőjének posztját, most pedig az Astonnál nevezték ki szimulációs és járműmodellezési igazgatónak a szakembert, aki az előző években az F1-től távol, az Apple-nél tevékenykedett.

Wood érkezésének kulcsszerepe lehet, hiszen az őt remekül ismerő Newey néhány hete a Monacóban megejtett első astonos megjelenése során épp a versenyzői szimulátor működését nevezte meg a silverstone-i istálló fő gyengeségeként: elmondása szerint jelenleg még nem korrelálnak az új eszközben és a pályán látott adatok, ezért „két évig vakon lesz az istálló” – jóllehet, Andy Cowell csapatfőnök igyekezett kisebbíteni az ezzel kapcsolatos aggályokat.

A The Race emellett arról is írt, hogy egy másik gyenge pontnak számító területen is erősített nemrég az Aston, ugyanis áprilisban munkába állt vezető aerodinamikusként Gioacchino 'Jack' Vino. A szakember a Toyotánál kezdte a munkát az F1-ben, majd megfordult a Red Bullnál és a Renault-nál is, mielőtt 2012-ben a Mercedeshez került, ahol szintén aerodinamikai főnökké lépett elő az évek során, és amely posztról tavaly novemberben távozott.

f1-aston

Elfogadták Kyalami fejlesztési terveit, egy lépéssel közelebb az F1 dél-afrikai visszatérése

Nagy lépést tett a Kyalami versenypálya afelé, hogy náluk térhessen vissza Dél-Afrikába és egyáltalán az afrikai kontinensre a Formula-1, ugyanis az FIA jóváhagyta azokat az átalakítási terveket, amelyekkel az F1-es nagydíjrendezéshez szükséges Grade 1-es besorolást megkaphatja a helyszín. Kyalami legutóbb 1993-ban adott otthont F1-es futamnak, azóta egyszer 2016-ban újították fel a létesítményt, amely így a Grade 2-es besorolást kapta meg az FIA-tól.

Most a Miami Nagydíjnak otthont adó pályát is tervező Apex Design terveit fogadta el az FIA, amely a közleményük szerint meghatározó pillanat a dél-afrikai autósport számára, és az elkészülés után „Afrika egyetlen versenypályája lesznek, amely alkalmas a Formula-1 fogadására”. A módosítások nem a nyomvonalra, amelyhez nem is kell hozzányúlni, hanem a bukóterekre, a korlátokra, a rázókövekre és a csatornázásra összpontosítanak. A pályának most három éve van rá, hogy elvégezzék a szükséges munkálatokat.

Az afrikai visszatérés több éve az F1 és az FIA célkitűzése, és erre az egyik esélyes a szintén pályázó Ruanda és a szintén érdeklődő Marokkó mellett Dél-Afrika. Ott viszont több pályázat is elképzelhető, Kyalami mellett két fokvárosi pálya is esélyes lehet arra, hogy futamot rendezzen. A közlemény ki is tért arra, hogy bizonyos munkálatokat annak függvényében végeznek majd el, amennyiben az F1 tényleg visszatér Dél-Afrikába és Kyalami lesz a futam helyszíne.

kyalami

F1.5 – Hülkenberg és Alonso előretört

Az F1 történetében egyetlenegy szezonban, 1987-ben rendeztek egy „másodosztályú” bajnokságot is – méghozzá a turbómotorok nélkül induló csapatok számára. Játsszunk el a gondolattal, hogy nézne ki a 2025-ös szezon, ha ezúttal is kiírnának egy alternatív bajnokságot, kiemelve a képletből a négy nagycsapatot.

Persze ez alapvetően nem más, mint játék a számokkal, de annyiban mégis tanulságos, hogy a középmezőny és az alsóház küzdelmeiről valamelyest árnyaltabb képet nyújt, ha kisebb a nagycsapatok esetenként botladozásának köszönhető kiugró eredmények torzító ereje.

Miután az előző két hétvégén Nico Hülkenberg és Fernando Alonso is megszerezte első idei győzelmét, a két rutinos versenyző nemcsak megelőzte az év eleji formáját hiába kereső Oliver Bearmant, de az előttük állókra is alaposan felzárkóztak, hiszen míg ők 43, illetve 37 egységet zsebeltek be ebben a két fordulóban, senki nem tudott 20 fölé jutni.

alonso-canada

Húszig is csak Isack Hadjar, aki bizonyosan így sem elégedett, hiszen Alexander Albon két nullázása lehetőséget teremtett számára arra, hogy Kanadában akár a vezetést is átvegye a tabellán, azonban a szezonnyitó óta elért leggyengébb eredményével mindössze két pontot tudott faragni a lemaradásán. Az összetett harmadik helyéért jelenleg Ocon és  Sainz vív nagy csatát, ide-oda adogatva egymásnak a kezdeményezést, míg a mezőny végén Franco Colapintót kell kiemelni, aki majdnem beérte Bortoletót és Doohant.

pf-bliga-10

1,2 milliárd dollár: megvan a jóváhagyás, jöhet a városi F1-es futam Bangkokban

A thaiföldi kabinet jóváhagyta azt az 1,2 milliárd dolláros pályázatot, amely szerint 2028-ban F1-es utcai futamot rendeznének a fővárosban, Bangkokban - közölték kedden kormánytisztviselők.

Ha a pályázat sikeres lesz, a thai főváros szerződést kapna arra, hogy 2028-tól 2032-ig minden évben rendezzen egy versenyt - mondta Jirayu Houngsub kormányszóvivő egy sajtótájékoztatón.

Sorawong Thienthong turisztikai miniszter újságíróknak elmondta, hogy a pályázat értéke mintegy 40 milliárd baht (1,23 milliárd dollár).

Márciusban Paetongtarn Shinawatra thaiföldi miniszterelnök találkozott a Forma-1 vezetőjével, Stefano Domenicalival, és elmondta, hogy Thaiföld megvalósíthatósági tanulmányt készíttet arról, hogy 2028-tól egy bangkoki utcai pályán rendezzenek nagydíjat.

A kormány szerint a verseny megrendezése elősegítené a turizmus fellendítését, amely Thaiföld gazdaságának egyik fő hajtóereje.

f1-domanicali-thaifold

Le Mans: Extrém szárnyelhajlás miatt kizárták a negyedik helyezett Ferrarit

Bő egy nappal a leintés után módosult a Le Mans-i 24 órás végeredménye, miután kizárták az eredetileg negyedik helyen befutó #50-es Ferrarit. Az Antonio Fuoco, Miguel Molina, Nicklas Nielsen trió autóján az utólagos technikai ellenőrzések során találták szabálytalannak a hátsó szárnyat: az FIA jelentése szerint négy csavar is hiányzott a rögzítésnél, emellett az előírt maximális 15 mm-es érték helyett 52 mm-es elhajlást produkált a tesztek során az elem.

A Ferrari azzal érvelt, hogy az extrém elhajlásnak köze volt a négy hiányzó csavarhoz, de nem származott ebből teljesítménybeli előnyük, a felügyelők azonban ezt nem fogadták el, rámutatva, hogy igenis előnyt jelentett a hiba, hiszen a hajrában mérték a legnagyobb végsebességet az #50-es Ferrarinál. Állítólag egy szerelő az utolsó órában észlelte a problémát egyébként, a Ferrari mégsem lépett az ügyben – amely ráadásul a felügyelők indoklása szerint veszélyt is jelenthetett volna, ha a nem megfelelő rögzítés miatt nagy terhelésnél esetleg leesik a szárny.

Az #50-es Ferrari kizárásával a #12-as Cadillac lépett előre a negyedik, a #7-es Toyota az ötödik helyre, míg a top 10-be és ezáltal a pontszerzők közé a Mick Schumacher-féle #36-os Alpine került be a testvérautó mögött. A Hypercar-kategória módosított top 10-es sorrendje:

1. #83 AF Corse Y. Ye, P. Hanson, R. Kubica
2. #6 Porsche Penske L. Vanthoor, K. Estre, M. Campbell
3. #51 Ferrari AF Corse A. Pier Guidi, J. Calado, A. Giovinazzi
4. #12 Cadillac Hertz Team Jota A. Lynn, N. Nato, W. Stevens
5. #7 Toyota Gazoo Racing M. Conway, N. De Vries, K. Kobayashi
6. #5 Porsche Penske J. Andlauer, M. Christensen, M. Jaminet
7. #38 Cadillac Hertz Team Jota E. Bamber, S. Bourdais, J. Button
8. #4 Porsche Penske F. Nasr, N. Tandy, P. Wehrlein
9. #35 Alpine Endurance Team P. Chatin, F. Habsburg, C. Milesi
10. #36 Alpine Endurance Team J. Gounon, F. Makowiecki, M. Schumacher

lemans-50ferrari

„Imádom az állatokat, szomorú vagyok” – Hamiltont lesújtotta a mormota elgázolása

Újabb csalódáskeltő futamon van túl Lewis Hamilton, akinek a teljesítményét azonban az is befolyásolta az F1-es Kanadai Nagydíj vasárnapi versenyén, hogy még az első etapja során elgázolt egy mormotát, amelyek igen gyakran beszaladnak a pályára Montrealban. Ettől megsérült a hétszeres világbajnok Ferrarijának padlólemeze, ami nagyjából fél másodperces veszteséget jelentett körönként – de Hamilton nemcsak az autóját, hanem a mormotát is sajnálta:

„Nem láttam, amikor megtörtént, de nyilván hallottam valamit, és azt mondták, hogy elütöttem egy mormotát. Úgyhogy ez lesújtott: imádom az állatokat, szóval nagyon szomorú vagyok emiatt, szörnyű. Soha nem történt még velem ilyen itt” – nyilatkozta a Sky Sports F1 kamerái előtt a brit.

f1-hamilton-ferrari-kanada-1

IndyCar: Kirkwood először győzött oválon, Newgarden nagyot bukott (videó!)

Kyle Kirkwood győzelmét hozta az IndyCar villanyfényes oválversenye Gatewayen: az Andretti pilótája idén már harmadik sikerét jegyezte – továbbra is csak ő nyert futamot Alex Paloun kívül 2025-ben –, viszont ez volt az első alkalom karrierje során, hogy nem utcai helyszínen diadalmaskodott, hanem oválpályán. Kirkwood mellé Pato O’Ward és Christian Rasmussen állhatott még fel a dobogóra, míg Palou ezúttal nyolcadik lett, így némileg olvadt az előnye O’Warddal és Kirkwooddal szemben – igaz, így is 73 egység a fórja a mexikói és 75 az amerikai előtt.

indycar-1

A verseny egyébként igen akciódús volt, a pole-ból induló Will Power is falazott például defekt miatt, de a legnagyobb baleset kétségkívül akkor történt, amikor Louis Foster ment neki a falnak, majd a pályán keresztbe visszacsúszva Josef Newgarden már nem tudta őt kikerülni, az ütközéstől pedig a kétszeres IndyCar-bajnok autója a levegőbe repült és fejtetőn landolt. A futam videós összefoglalója:

A futam végeredménye:

1. Kyle Kirkwood Andretti  
2. Patricio O'Ward Arrow McLaren 0.5398
3. Christian Rasmussen Ed Carpenter Racing 0.8896
4. Scott Dixon Chip Ganassi 4.2065
5. Santino Ferrucci A.J. Foyt Enterprises 8.9459
6. Conor Daly Juncos Hollinger Racing 10.2934
7. Rinus VeeKay Dale Coyne Racing 10.4518
8. Alex Palou Chip Ganassi 14.1018
9. Marcus Armstrong Meyer Shank Racing 19.9565
10. Robert Shwartzman Prema 21.4104
11. Alexander Rossi Ed Carpenter Racing 23.4350
12. David Malukas A.J. Foyt Enterprises 24.2622
13. Marcus Ericsson Andretti 25.0222
14. Christian Lundgaard Arrow McLaren 26.6108
15. Kyffin Simpson Chip Ganassi 1 kör /1.1012
16. Felix Rosenqvist Meyer Shank Racing 1 kör /1.9322
17. Colton Herta Andretti 1 kör /8.0906
18. Callum Ilott Prema 1 kör /9.9192
19. Nolan Siegel Arrow McLaren 1 kör /13.0355
20. Sting Ray Robb Juncos Hollinger Racing 1 kör /22.7721
21. Jacob Abel Dale Coyne Racing 2 kör /13.8933
22. Graham Rahal Rahall Letterman Lanigan Racing 7 kör /21.4072
23. Devlin Defrancesco Rahall Letterman Lanigan Racing 43 kör
24. Scott McLaughlin Team Penske Kiesett
25. Josef Newgarden Team Penske Kiesett
26. Louis Foster Rahall Letterman Lanigan Racing Kiesett
27. Will Power Team Penske Kiesett

TCR: Michelisz kétszer a dobogó közelében Valenciában

Kétszer is a dobogó közelében végzett Michelisz Norbert a TCR World Tour idei második, valenciai állomásán. A mexikóvárosi nyitányon látott küszködés után biztatóbb formát mutatott a Hyundai Spanyolországban, ahol az első futamon a címvédő magyar volt a koreai márka legjobbja a negyedik helyével. A második versenyen is éppen felzárkózóban volt, amikor ütközött Thed Björkkel: emiatt visszacsúszott, és végül 11. lett. A záró futamon pedig egy ötödik helyet gyűjtött Michelisz, aki így 48 ponttal zárta a hétvégét, ami éppen négyszerese a mexikói termésének, és ezzel feljött a tabella kilencedik helyére.

Összetettben az a Yann Ehrlacher vette át közben a vezetést, aki az első és a harmadik versenyt is megnyerte az egyértelműen legjobb tempót mutató Lynk & Co volánjánál. Mindkétszer márkatársa, Santiago Urrutia volt mögötte a második, aki ezzel fel is jött másodiknak a pontversenyben, átlépve a Mexikó után még éllovas hondást, Esteban Guerrierit, akinek ezúttal egy negyedik hely volt a legjobbja. A második futamon megszületett a BRC Hyundai első diadala is Nestor Girolami révén, így a márka pilótái közül ő áll legelőrébb a tabellán: konkrétan a hatodik helyen a Lynk & Co kvartettje és Guerrieri mögött.

A bajnokság állása két forduló után:

1. Yann Ehrlacher Lynk & Co 152
2. Santiago Urrutia Lynk & Co 146
3. Esteban Guerrieri Honda 145
4. Thed Björk Lynk & Co 119
5. Ma Qing Hua Lynk & Co 100
6. Nestor Girolami Hyundai 84
7. Ignacio Montenegro Honda 74
8. Aurélien Comte Cupra 65
9. Michelisz Norbert Hyundai 60
10. John Filippi Cupra 56

tcr-1

A Red Bull megóvta Russell futamgyőzelmét!

A Red Bull hivatalosan is óvást nyújtott be George Russell Kanadai Nagydíjon aratott győzelme ellen, miután a biztonsági autó mögött a csapat álláspontja szerint a brit szabálytalanságot követett el. 

Russellt és Max Verstappent is berendelték a stewardok meghallgatásra.

SI202506150825

fotó: Red Bull Content Pool

Több csapatnál, az F1-nél és az FIA-nál is megfordult veterán lehet az Alpine új csapatmenedzsere

Steve Nielsent nevezheti ki új F1-es csapatmenedzserének az Alpine – számolt be értesülései alapján a Motorsport.com portál. Azok után keres új főnököt az enstone-i alakulat, hogy néhány hete váratlanul, a hivatalos kommunikáció szerint személyes okok miatt távozott a csapatvezetői posztról a tavaly nyár végén kinevezett Oliver Oakes, akinek a pozícióját ideiglenes a vezérigazgatói tanácsadóként visszatért Flavio Briatore tölti be.

Nielsen igazi F1-es veteránnak számít, csaknem négy évtizedes Formula-1-es karrierje során megfordult többek között a Lotus tesztcsapatánál, a Tyrrellnél, a Benettonnál – ahol együtt dolgozott Briatoréval –, a Hondánál, az Arrowsnál, a Caterhamnél, a Toro Rossónál és a Williamsnél. Néhány csapatnál több időszakban is dolgozott, a legtöbbször sportigazgatóként, és ezek közé tartozik a Benetton is, ahol csaknem egy évtizeden át töltötte be ezt a posztot, miközben a jelenlegi Alpine annak idején Renault-vá, majd Lotussá vedlett át. Nielsen ráadásul 2017-ben magának a Formula-1-nek lett a sportigazgatója, 2023-ban tizenegy hónapon át pedig az FIA-nál is dolgozott ugyanebben a minőségben.

steve-nielsen

fotó: DPPI

Hozzányúltak Gasly és Lawson autójához, változott az F1-es Kanadai Nagydíj rajtrácsa

Csak a bokszutcából vághat neki Pierre Gasly a Formula-1-es Kanadai Nagydíjnak – közölte az Alpine. Az eredetileg az utolsó helyre kvalifikáló, majd Yuki Tsunoda tízhelyes rajtbüntetése révén a 19. pozícióba előrelépő francia autóját ugyanis kivették a parc fermé hatálya alól, ami automatikusan bokszutcai rajtot eredményez az F1-es sportszabályzat szerint.

Nem sokkal később az is kiderült, hogy Liam Lawson autójához is hozzányúlt a Racing Bulls, ráadásul új erőforrást is beszereltek neki, amellyel átlépi az egy idényben felhasználható mennyiséget: mindezek pedig az új-zélandi számára is bokszutcai rajtot eredményeznek a 18. rajtkocka helyett. Ezzel annyiban módosul a rajtsorrend, hogy Tsunoda lép előre a 18. rajthelyre – hacsak később vele nem lép meg hasonlót a Red Bull. A teljes montreali rajtrács ide kattintva böngészhető.

f1-gasly-alpine-kanada-1

„Mintha úgy táncolnál, hogy nincs ritmusérzéked” – Hamilton a Ferrari F1-es autójáról

Továbbra sem igazán érzett rá a Ferrari 2025-ös Formula-1-es autójára Lewis Hamilton. A Kanadai Nagydíj időmérőjén az ötödik rajthelyet kaparintotta meg a hétszeres világbajnok, amely után csalódottan értékelt – igaz, a dobogós helyezés esélyéről még nem akart lemondani. A Canal+ csatornának nyilatkozva pedig igazán érzékletes hasonlattal írta le a brit, milyen érzés vezetni számára az SF-25-öst:

„Ez az autó… olyan, mint amikor valaki nem tud táncolni. Valaki, akinek nincs ritmusérzéke. Megpróbálni ritmust követtetni valakivel, akinek nincs ritmusérzéke… nagyon-nagyon nehéz. Pontosan ilyen érzés ezzel az autóval” – fogalmazott Hamilton.

f1-hamilton-ferrari-kanada

Ez lehet a döntő tényező Verstappen és Russell között a futamon

A második helyet szerezte meg Max Verstappen az F1-es Kanadai Nagydíj tegnapi időmérőjén. A holland erős kört rakott össze utolsó próbálkozásán, de ez így sem volt elég ahhoz, hogy legyőzze a remeklő, pole-pozíciót szerző George Russellt. Helmut Marko, a Red Bull főtanácsadója szerint a második helyről is egyértelműen van esélye pilótájának a futamgyőzelem megszerzésére. 

„Együtt tudunk élni ezzel a második hellyel, különösen, ha a hosszabb meneteket nézzük. A Mercedes lényegesen rosszabbnak tűnt a gumikopást illetően, és tavaly is sikerült Maxnak a második helyről nyernie” – nyilatkozta a tanácsadó a ServusTV-nek.

„Elég komplikált volt a helyzet a gumikkal, így megtartottuk a lágyakat és a közepeseket is, hogy megnézzük őket.”

Verstappen végül a közepes keverékű abroncsokon futotta meg a második helyet érő körét, a gumiválasztás Marko elmondása szerint utolsó pillanatos döntés volt a csapattól.

„A hőmérséklet jelentősen lecsökkent a végére. Az utolsó pillanatban hoztuk meg a döntést, de szerencsések voltunk – ha nem is terveztük meg jól a dolgot –, hogy mindkét gumit használhattuk” – mondta Marko.

Hadjar három rajthelyes büntetést kapott Sainz feltartásáért

Isack Hadjar három rajthelyes büntetést kapott a Kanadai Nagydíjra, miután a kvalifikáción feltartotta Carlos Sainzot. Az eset a Q1 során történt, amikor a Williams versenyzője gyors körön volt, de a Racing Bulls újonca akadályozta őt a 6-os kanyarban.

A stewardok szerint Hadjar későn próbált lehúzódni, így Sainz elveszítette az esélyt a továbbjutásra – végül 0,020 másodperccel maradt le a Q2-ről. Hadjar eredetileg bejutott a Q3-ba és a 9. rajtkockát szerezte meg, de a büntetés nyomán a 12. helyről indulhat.

A versenyző elismerte hibáját, ugyanakkor elmondta, hogy a csapat a rádión előbb figyelmeztette Sainz közeledtére, majd tévesen azt közölte vele, hogy a Williams versenyzője megszakította körét – ezért nem számított a spanyol érkezésére.

Tíz rajthelyes büntetést kapott Tsunoda

Yuki Tsunoda tíz rajthelyes büntetést kapott a vasárnapi futamra, amiért a Kanadai Nagydíj harmadik szabadedzésén piros zászló alatt megelőzte Oscar Piastrit.

Az FP3-at piros zászlóval szakították meg, miután Piastri a Bajnokok Falának csapódott, defektet kapott, és lassú tempóban visszaindult a bokszutcába. Tsunoda eközben már piros zászló alatt megelőzte őt, amit a sportfelügyelők szigorúan szankcionáltak.

Bár a japán pilóta azzal védekezett, hogy biztonsági megfontolásból előzte meg Piastrit – elmondása szerint azért, hogy elkerülje az esetleges törmelékeket –, a stewardok ezt nem fogadták el, és egyértelmű szabályszegésként értékelték a manővert.