Mégsem azt mondta Steiner, és csak ölelgette volna a paddockot?
https://formula.hu/parc-ferme/31918
„Tavaly két pontért az egész paddockot megd*gtam volna” – hozta le a komplett F1-es sajtó Günther Steiner szavait arról, mekkorát fordult a világ egy év alatt, amikor is 2022-ben egy kilencedik helyezés már csalódásnak számít a csapatnál. Ha valaki a csapatfőnökök közül, az olasz nem kerüli a trágárságot, de ez a kijelentés még tőle is erősnek tűnt – utólag kiderült, állítólag nem is ezt mondta.
A WTF1.com „oknyomozó” cikke előkereste az eredeti hanganyagot, állítva, Steiner igazából azt mondta: „Tavaly két pont miatt az egész paddockot megöleltem volna.” A csapatfőnök akcentusa miatt az angol „would have f**ed” és „would have hugged” kifejezés cseng össze. Az eredeti interjú folytatásában is megmagyarázzak a riporterek, Steiner valójában ölelkezésről beszélt. Mindenki meghallgathatja (0:14-től) és eldöntheti, mit hall ki a Haas-főnök szavaiból…
Why the world loves Guenther Steiner, his no BS comments from Saudi Arabia LIVE on @SIRIUSXM.
— Speed City Broadcasting (@Speedcaster) March 28, 2022
He gives @ChrisMedlandF1 an assessment of their day and also candidly (explicit) tells us what he would have done for points last year. #F1
Full interview: https://t.co/mk5LH3cLGi pic.twitter.com/nskK7JmRG4
Bemutatta új Hypercar-autóját a McLaren – fotók és videó!
https://formula.hu/parc-ferme/39459
A Le Mans-i 24 órás rajtjának délelőttjén lerántotta a leplet jövőbeli Hypercar-versenygépéről a McLaren. Az alakulat nemrég jelentette be, hogy 2027-től visszatérnek az Endurance-világbajnokság csúcskategóriájába, ezzel pedig Le Mans-ba is, most pedig az idei futam előtt meg is pillanthattuk az első fotókat róla. A McLaren célja ezzel, hogy újra megnyerjék a tripla koronát, azaz az F1-es Monacói Nagydíjat, az Indy 500-at és a Le Mans-i 24 órást, hiszen mindhárom szériában lesz két év múlva az istálló.
Ami az autó specifikációját illeti: a McLaren hivatalosan nem Hypercar-, hanem LMDh-géppel fog indulni, a négy homologizált karosszériából pedig a Dallaráét választották Zak Brownék (amelyet a Cadillac és a BMW is használ). Mindezt egy V6-os ikerturbó erőforrás meghajtani. Az sem meglepő, hogy a McLaren WEC-autóit Brown másik csapata, az LMGT3-as gépekért is felelő és az LMP2-ben is induló United Autosports fogja indítani, így a csapat hivatalosan a McLaren United AS névre fog hallgatni. A csapatfőnököt is megnevezték: a Formula-E-ben szereplő Jaguart irányító James Barclay vezeti majd az alakulatot.
Az idei Le Mans-i 24 órás szombaton 16 órakor startol, a Formula.hu pedig a szokásoknak megfelelően folyamatos szöveges tudósítás formájában követi majd a verseny eseményeit.


We came. We won. We're back! #McLaren | #NeverStopRacing | #LeMans24 pic.twitter.com/en6u09KE0Q
— McLaren Endurance Racing (@MCLEndurance) June 14, 2025
Nyilatkozatai miatt felfüggesztette az F1-es versenyzői stewardot az FIA
https://formula.hu/parc-ferme/39458
Felfüggesztette az eredetileg a hétvégi Formula-1-es Kanadai Nagydíj sportfelügyelőként ténykedő Derek Warwickot az FIA, miután a korábban az F1-et is megjárt, Le Mans-t pedig meg is nyerő pilóta az elmúlt napokban több aktuális téma kapcsán is megszólalt egy interjúban. Warwick többek között Max Verstappen barcelonai büntetése kapcsán is megszólalt, megvédve az FIA által kiszabott tíz másodperces szankciót, de elmondta azt is, hogy szerinte hiba volt Sergio Perez menesztése a Red Bulltól, valamint úgy véli, Lewis Hamilton a visszavonulást fontolgathatja a ferraris szenvedése kapcsán. Mindezek után az FIA péntek este az alábbi közleményt adta ki:
„A mostanában tett jogosulatlan médiamegnyilvánulásai után az FIA úgy döntött, felfüggeszti Derek Warwickot a hétvégi Kanadai Nagydíjon ellátandó sportfelügyelői feladatai alól. Helyét Enrique Bernoldi veszi át, aki a versenyhétvége további részében a Genfben található Távoli Műveleti Központból látja el a feladatokat. A megbeszéléseket követően Derek elismerte, hogy a nyilatkozatai nem voltak helyénvalók az FIA felügyelői szerepében, és elnézést kért. Derek a következő Osztrák Nagydíjon újra felveszi sportfelügyelői feladatait.”
Érdekesség, hogy alig pár hónapja ugyancsak felmerült az összeférhetetlenség egy másik steward, Johnny Herbert kapcsán, aki a médiában is munkát vállalva ugyancsak megszólalt F1-es témákban, emiatt pedig még a télen távozott az FIA sportfelügyelői közül.

fotó: DPPI
Megerősítve: Leclerc kihagyja a második szabadedzést
https://formula.hu/parc-ferme/39457
Nem tud részt venni a második F1-es szabadedzésen Charles Leclerc – ezt Fred Vasseur csapatfőnök erősítette meg a két gyakorlás közötti sajtótájékoztatón.
A monacói pilóta úgy összetörte az autóját az első edzés első negyedórájában, hogy túl sok mindent kell átépíteni, amire nincs idő a második gyakorlást megelőzően.
Leclerc így 15 percet tölthetett a pályán a teljes pénteki nap során.

Alonso Hamiltonról: „Ugyanez volt tavaly is”
https://formula.hu/parc-ferme/39456
Kilenc versenyhétvége elteltével sem találja a ritmust új csapatánál, a Ferrarinál Lewis Hamilton. A brit jócskán elmarad csapattársától, Charles Leclerc-től, ezzel tavaly után idén is istállójának gyengébbik erejének számít a hétszeres világbajnok – a Mercedesben George Russell teljesítette túl gyakran a 40 éves versenyzőt.
A mezőny rangidőse, Fernando Alonso szerint Hamilton idei szituációja nagyban hasonlít a 2024-ben látotthoz – azaz idén is Hamilton csapattársának fekszik jobban az autó.
„Szerintem nem sok minden változott, tavaly is ez volt a szituáció Russell-lel. Ugyanez volt tavaly: úgy tűnik, a Mercedes egy nehezen vezethető autó, Russell egy kicsit kényelmesebben érezte magát, és talán idén ismét ez a helyzet. De anélkül, hogy látnánk a teljes képet, nehéz állást foglalni” – mondta Alonso a Formula.hu jelenlétében a montreali médianapon.
„Lewis egy nagyszerű pilóta, különösen olyan pályákon, mint a kanadai. Képes lesz kihasználni minden erősségét. Számold ki, mit jelent ez 24 futamon keresztül. Jelenleg küszködik, de szerintem elég hamar képes lesz visszafordítani a szituációt.”

fotó: Red Bull Content Pool
Hivatalos: ralis legendát választottak meg az FIA új sportért felelős elnökhelyettesének
https://formula.hu/parc-ferme/39455
Az FIA hivatalos közleményben jelentette be, hogy megválasztották a Mohammed ben Sulayem által jelölt Malcolm Wilsont a Nemzetközi Automobil Szövetség sportért felelős elnökhelyettesének. Az FIA a Makaóban rendezett közgyűlésen szavazott Wilsonról, akinek kinevezésére azok után volt szükség, hogy a korábbi elnökhelyettes, Robert Reid korábban egy éles hangvételű és Ben Sulayem irányítási módszereit kritizáló nyílt levél kíséretében távozott a posztjáról.
Malcolm Wilson a brit motorsport meghatározó alakja, az 1997 óta a Ford rali-világbajnoki programját működtető M-Sport ügyvezető igazgatója. Ezt megelőzően sikeres raliversenyző volt, 1994-ben megnyerte a Brit Ralit, a British Racing Drivers Club tiszteletbeli tagja. Az M-Sport Wilson vezetésével komoly sikereket ért el, 2006-ban és 2007-ben megnyerték a gyártók világbajnoki címét a WRC-ben, amit 2017-ben is megismételtek, emellett 2017-ben és 2018-ban övék lett az egyéni cím is.

Videó: Egy kör Talmácsival az átalakított Balaton Park Circuiten
https://formula.hu/parc-ferme/39454
Néhány hete fejeződtek be az átalakítási munkálatok a Balaton Park Circuiten, amelynek nyomvonalán is három ponton változtatni kellett, hogy megfeleljen a nyáron érkező MotoGP és Superbike-világbajnokság biztonsági és egyéb követelményeinek. És ki más teljesíthette volna motoron az első kört a balatonfőkajári helyszín módosított vonalvezetésén, mint hazánk egyetlen gyorsaságimotoros világbajnoka, a 2007-ben a 125 köbcentisek között csúcsra érő Talmácsi Gábor, aki menet közben be is mutatja a pályát:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A Superbike-világbajnokság július 25-től 27-ig, míg a MotoGP augusztus 22-től 24-ig vendégeskedik majd a Balaton Park Circuiten, mindkét széria több mint három évtized után látogat el Magyarországra.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
A Le Mans-i 24 órás is ütközni fog egy F1-es futammal 2026-ban – itt a WEC naptára
https://formula.hu/parc-ferme/39453
Közzétették az Endurance-világbajnokság 2026-os versenynaptárát, amelyben június 13-14-i dátummal kapott helyet a Le Mans-i 24 órás verseny – jelentette az idei viadal pénteki szünnapján tartott sajtótájékoztatóról helyszíni tudósítónk, Fekete Balázs. Mindez azt is jelenti, hogy a Le Mans-t azonos hétvégén rendezik a barcelonai Formula-1-es futammal, és bár idén is tartanak F1-es nagydíjat a legendás egynapos viadallal egy napon, ám ezúttal Kanada a helyszín, így az időeltolódásnak köszönhetően a futam maga nem, csupán az időmérő esik a 24 órás verseny idejére. Ha viszont maradnak az idei rajtidőpontok, úgy a katalán F1-es futam 15 órai startjára egy órával a Le Mans-i befutó előtt kerül sor – igaz, ezen még akár módosíthatnak majd a szervezők. Mindenesetre így az Indy 500 után úgy tűnik, a tripla korona másik F1-en kívüli állomására is közvetlenül rászervezett átalakított versenynaptárával a száguldó cirkusz.
Ami amúgy a WEC jövő évi menetrendjét illeti, az teljes egészében megegyezik az ideivel: ugyanabból a nyolc fordulóból áll majd a szezon, amely viszont egy hónappal később, március végén fog indulni a katari 1812 km-es versennyel a Ramadán miatt. Az említetteken kívül öt hatórás (Imolában, Spában, Interlagosban, Austinban és Fujiban) és az évadzáró bahreini 8 órás alkotja a 2026-os versenynaptárat.
A sajtótájékoztató további fontos és kiemelendő bejelentése, hogy az eredeti 2029-es végdátumhoz képest egészen 2032-ig meghosszabbították a Hypercar kategória szabályrendszerének homologizációját. A lépés nem meglepő, hiszen a 2021-ben bevezetett formula óriási sikernek számít, a hosszútávú sportautózás új aranykorát hozta el azzal, hogy már több mint 10 gyártót vonzott be az LMDh-val közös platformot jelentő elitkategóriába: ebből nyolc idén is szerepel Le Mans-ban (Ferrari, Toyota, Porsche, Peugeot, Cadillac, Alpine, BMW és Aston Martin), de a következő években csatlakozik hozzájuk a Ford, a Genesis és a McLaren is.
A WEC 2026-os versenynaptára:
| Március 28. | Katari 1812 km-es (Katar) |
| Április 19. | Imolai 6 órás (Olaszország) |
| Május 9. | Spái 6 órás (Belgium) |
| Június 13-14. | Le Mans-i 24 órás (Franciaország) |
| Július 12. | Sao Pauló-i 6 órás (Brazília) |
| Szeptember 6. | Lone Star Le Mans/Austini 6 órás (Egyesült Államok) |
| Szeptember 27. | Fuji 6 órás (Japán) |
| November 7. | Bahreini 8 órás (Bahrein) |

fotó: DPPI/WEC Media
„Amíg nem teljesítek jól, tudom, mi fog történni” – Tsunoda
https://formula.hu/parc-ferme/39452
Hiába erősítette meg a Red Bull korábban, hogy Yuki Tsunoda a szezon végéig a nagycsapat versenyzője marad, a japán tisztában van vele, hogy elküldhetik, ha nem hozza az eredményeket. Márpedig Tsunoda, aki a harmadik nagydíjtól kezdve vette át Liam Lawson helyét a Red Bull Racingtől, ugyan szerzett már pontokat és jutott már Q3-ba, de csak hajszállal szerepel jobban új-zélandi elődjénél, és legutóbb az F1-es Spanyol Nagydíj időmérőn például az utolsó helyre kvalifikált.
Helmut Marko, az energiaitalosok sportszakmai tanácsadója korábban kijelentette, hogy év végéig biztosan Tsunodáé az ülés, de nemrég például már utalt rá, hogy a pilótának is köszönhető az, hogy csak a negyedik helyen állnak a konstruktőri vb-n, és Christian Horner csapatvezető sem zárta ki határozottan a további csere lehetőségét. Ennek veszélyével pedig maga Tsunoda is tisztában:
„Amíg nem igazán teljesítek jól, tudom, mi fog történni” – idézi a japán montreali sajtónapon elhangzott szavait a RacingNews365.com. „Tudom magam is, hogy nem ez az a hely, ahol lennem kellene. De igen, meglátjuk. Magabiztos vagyok annak kapcsán, hogy erősen vághatok vissza. Ti szerettek a Red Bull második üléséről beszélni, de ez van. Tudom, hogy vannak dolgok, amiket bizonyítottam a múltban és a korábbi versenyeken, különösen az idei szezon kezdetén. Szóval igen, sok minden zajlik.”

Hiába a heves tiltakozás, megszavazták az FIA vitatott alapszabály-módosításait
https://formula.hu/parc-ferme/39451
A BBC Sport és a RacingNews365.com szakportálok egybehangzó értesülései szerint 83,35 százalékos többséggel megszavazták az FIA tagszervezetei a Szövetség alapokmányának sokat vitatott módosításait. Annak ellenére fogadta el a többség a változtatásokat, hogy a csütörtöki szavazás előtt az osztrák autóklub, az ÖAMTC nyílt levélben kérte ennek ellenkezőjére a tagszervezeket, többek között úgy fogalmazva, hogy „a demokratikus hanyatlás sötét időszaka” következhet a Nemzetközi Automobil Szövetség vezetésében.
A szóban forgó módosítások az elnök, Mohammed ben Sulayem hatalmát igyekeznek megszilárdítani a kritikusok szerint a decemberi választás előtt. Többek között a változtatások között szerepel, hogy szigorúbban ellenőrzik az elnökjelölteket: hivatalosan egyébként még nincs kihívója Ben Sulayemnek, csupán idősebb Carlos Sainz jelezte, hogy fontolgatja az indulást, és esetében például állítólag a módosítás lehetővé tenné, hogy megnehezítsék a kandidálását amiatt, mert a fia az F1-ben versenyez. Kritizálták azt is, hogy eltörölték azt a szabályt, hogy a Motorsport Világtanács 28 tagjából 21-nek különböző nemzetiségűnek kell lennie: az ellenzők szerint ez lehetővé teszi, hogy az elnök a saját embereivel töltse fel a szervezetet a sokszínűségre való törekvés helyett. Hasonló aggályok övezik a Szenátus és a különböző felügyelő bizottságokat illetően is, amelyek fölött nagyobb irányítást gyakorolhat az FIA-elnök, miközben tőle függetlenül kellene működniük.

fotó: DPPI
Marko: Max csak fejlődik, egyre jobb és jobb
https://formula.hu/parc-ferme/39450
Max Verstappen fejlődése még most, négyszeres világbajnokként sem torpant meg – fogalmazta meg véleményét dr. Helmut Marko.
A Red Bull tanácsadója szerint a holland klasszis még a tizenegyedik idényében is tud újat mutatni, például olyan előzést, mint amit Oscar Piastri ellen hajtott végre Imolában, de egyébként is egyre csak jobb és jobb pilóta lesz.
„Egyértelműen ő a valaha volt legjobb pilótánk. Fejlődik, folyamatosan fejlődik, nem látom, hogy az előrelépése megállna. Mindig előhúz valami extrát” – mondta Marko a BBC-nek.
„Egyre gyorsabbá válik, miközben kevesebbet kockáztat és nyugodtabb marad. Nem kell minden körben nyomnia, nyugodt, és nem tűnik, hogy feszegetné a határokat. De amikor szükséges, akkor teljesít” – tette hozzá.
„Még mindig fejlődik, de van egy tulajdonsága, ami nem változik: nem kell neki semmilyen bemelegítés. Ha mondjuk esik az eső, kimegy és elsőre két-három másodperccel gyorsabb mindenki másnál. Aztán a többiek mennek három-négy kört és felzárkóznak hozzá, de elsőre mindig ő a legjobb. Ez az egyik legnagyobb erőssége. 2023-ban Japánban az első körében például döbbenetesen nagy előnyben volt az első szabadedzésen közvetlenül a szingapúri vereség után.”

fotó: Red Bull Content Pool
Le Mans: Kizárták a világbajnok autót az időmérőről
https://formula.hu/parc-ferme/39449
Utólag kizárták a világbajnoki címvédő #6-os Porschét a Le Mans-i 24 órás verseny időmérőjéről.
Az egység a negyedik helyen zárta a szerda esti kvalifikációt, ezzel bejutott a csütörtök esti Hyperpole-ba, de az utólagos technikai ellenőrzés során kiderült, hogy az autó nem érte el az előírt minimumsúlyt, így törölték az eredményeit – így a hypercar kategória utolsó helyéről vághat majd neki a 24 órás versenynek szombaton.
A kizárás miatt a #009-es Aston Martin jutott be a hyperpole-ba. Az időmérő beszámolója itt olvasható!
Az eset érdekessége az, hogy a Porsche programját az a Penske csapat üzemelteti, amely az utóbbi időszakban több hangos IndyCar-botrányt is megélt technikai szabálytalanságok miatt.

Le Mans: Cadillac-vezetés és Toyota-kiesés az első időmérőn
https://formula.hu/parc-ferme/39448
Alex Lynn 3:22,847-es köre révén a #12-es Cadillac volt a leggyorsabb a Le Mans-i 24 órás első, szerdai időmérőjén, amelyen a Hypercar-kategóriában a legjobb tizenöt egység közé kerülés volt a cél. És bizony volt nagynevű búcsúzó már az első nap során is, meglepetésre ugyanis csupán a 17. helyen végzett a #7-es Toyota legénysége (Nyck de Vries, Mike Conway és Kamui Kobayashi). Rajtuk kívül a #99-es Proton Porsche, valamint a két-két Peugeot és Aston Martin esett el a csütörtöki folytatástól. Az élen egyébként változatos a kép, hiszen a leggyorsabb Cadillac mögött a #15-ös BMW (Dries Vanthoor), az #51-es Ferrari (Antonio Giovinazzi) és a #6-os Porsche (Kevin Estre sorakozott).
Az LMP2-es géposztályban – amely csak Le Mans-ban csatlakozik a WEC mezőnyéhez – az AO by TF #199-es egysége zárta az élen az első kvalifikációt, míg a legnagyobb nevű kieső az André Lotterert és Jamie Chadwicket is a soraiban tudó #18-as IDEC Sport volt. Az LMGT3-ban a Valentino Rossi nevével fémjelzett #46-os Team WRT BMW húzta be az első időmérőt Ahmad Al Harthy körével, érdekességképp pedig meg lehet jegyezni, hogy kiesett viszont a női egység, azaz az Iron Dames – ahol Michelle Gatting már a tesztnap során megsérült.
Folytatás csütörtökön 20 órától a további két szakaszból álló Hyperpole-edzésekkel (illetve előtte ma este és holnap délután még két szabadedzéssel). A verseny maga szombaton 16 órakor startol, és szokásainknak megfelelően folyamatos élő szöveges közvetítés formájában tudósítunk majd róla!
A Hypercar kategória első időmérőjének sorrendje:
| 1. | 12 | Cadillac Hertz Team Jota | A. Lynn, N. Nato, W. Stevens |
| 2. | 15 | BMW M Team WRT | D. Vanthoor, K. Magnussen, R. Marciello |
| 3. | 51 | Ferrari AF Corse | A. Pier Guidi, J. Calado, A. Giovinazzi |
| 4. | 6 | Porsche Penske | L. Vanthoor, K. Estre, M. Campbell |
| 5. | 38 | Cadillac Hertz Team Jota | E. Bamber, S. Bourdais, J. Button |
| 6. | 50 | Ferrari AF Corse | A. Fuoco, M. Molina, N. Nielsen |
| 7. | 5 | Porsche Penske | J. Andlauer, M. Christensen, M. Jaminet |
| 8. | 20 | BMW M Team WRT | R. Rast, R. Frijns, S. Van der Linde |
| 9. | 311 | Cadillac Whelan | J. Aitken, F. Drugovich, F. Vesti |
| 10. | 36 | Alpine Endurance Team | J. Gounon, F. Makowiecki, M. Schumacher |
| 11. | 8 | Toyota Gazoo Racing | S. Buemi, B. Hartley, R. Hirakawa |
| 12. | 83 | AF Corse | Y. Ye, P. Hanson, R. Kubica |
| 13. | 101 | Cadillac Wayne Taylor Racing | J. Taylor, R. Taylor, F. Albuquerque |
| 14. | 4 | Porsche Penske | F. Nasr, N. Tandy, P. Wehrlein |
| 15. | 35 | Alpine Endurance Team | P. Chatin, F. Habsburg, C. Milesi |
| Nem jutott be a Hyperpole 1-be: | |||
| 16. | 009 | Aston Martin Thor Team | A. Riberas, M. Sorensen, R. De Angelis |
| 17. | 7 | Toyota Gazoo Racing | M. Conway, N. De Vries, K. Kobayashi |
| 18. | 94 | Peugeot Totalenergies | S. Vandoorne, M. Jakobsen, L. Duval |
| 19. | 93 | Peugeot Totalenergies | J. Vergne, P. Di Resta, M. Jensen |
| 20. | 99 | Proton Competition | N. Jani, N. Pino, N. Varrone |
| 21. | 007 | Aston Martin Thor Team | H. Tincknell, T. Gamble, R. Gunn |

fotó: DPPI/WEC Media
Ráejtették az autót, kihagyja a hétvégi Le Mans-i 24 órást a pilótahölgy
https://formula.hu/parc-ferme/39447
Kihagyja az idei Le Mans-i 24 órás versenyt Michelle Gatting, az Iron Dames egyik pilótája, miután csapata a tesztnapon véletlenül ráejtette a pilótahölgy lábára autójukat a bokszutcában. Gatting lába több helyen is eltört, így a trióban Sarah Bovy veszi majd át a helyét Rahel Frey és Célia Martin mellett.
„Amikor kiszálltam az autóból, láttam, hogy Rahel nincs ott mellettem, úgyhogy körbenéztem, hogy megkeressem. Ebben a pillanatban sajnos a csapatom elejtette az autót és az a lábamra esett. Tiszta balszerencse volt, senkit sem hibáztatok.”

„Több száz, több ezer cserét hajtottam már végre karrierem során – a legtöbbet pont Rahellel –, szóval ez csak egy nagyon rossz, szerencsétlen szituáció volt.”
„Az autó pont a lábfejem kellős közepére esett, emiatt három helyen eltörött a lábam. Megpróbáltam meggyőzni a csapatot, hogy képes vagyok így is vezetni, de ők nem voltak erről meggyőződve” – idézi a Motorsport szaklap a versenyzőhölgyet.
A hétvége teljes programja, köztük a Le Mans-i 24 órásé, itt megtekinthető.
Tragédia: 21 éves raliversenyző vesztette életét egy tesztbalesetben
https://formula.hu/parc-ferme/39446
Hétvégén rendezik a Rali-Eb idei negyedik futamát Lengyelországban, szerdán a hivatalos teszt szerepelt a verseny programjában. Ez azonban tragikus véget ért: a Peugeot 208 Rally4-gyel versenyző 21 éves olasz Matteo Doretto olyan szerencsétlen balesetet szenvedett, hogy életét veszítette. Az információk szerint egy fát talált el a maga oldalán.
Az olasz versenyző az első szezonját teljesítette a nemzetközi porondon, a magyarországi Rally Hungaryn egy hónappal ezelőtt az ERC4 és az ERC Junior kategória harmadik helyén ért célba.
Nyugodjon békében!

Folyékony hidrogénnel hajtott tesztautót mutatott be a Toyota Le Mans-ban
https://formula.hu/parc-ferme/39445
Hidrogén hajtású autót leplezett szerdán Le Mans-ban a Toyota, ezzel újabb lépést tettek afelé, hogy alternatív üzemanyaggal hajtott versenygéppel álljanak rajthoz a legendás 24 óráson. A GR LH2 Racing Concept névre hallgató tesztautó azt a célt szolgálja, hogy a japánok tudást és tapasztalatot gyűjtsenek a folyékony hidrogént használó belsőégésű motor által hajtott járművekről. Túl sok technikai részletet egyelőre nem árult el a gépről a gyártó, a Toyota Gazoo Racing Europe vezetője, Kazuki Nakajima pedig azt sem tudta pontosan meghatározni, mikor gurulhat pályára az autó tesztelés céljából, „csak annyit mondhatok, hogy nincs messze”.
A Le Mans-i 24 órás programja szerdán kezdődik az edzésekkel és az első időmérővel, a szombaton 16 órakor startoló versenyről pedig szokásainknak megfelelő végig élő szöveges közvetítés formájában fogunk tudósítani!



Binotto szerint túl későn igazolta le Hamiltont a Ferrari
https://formula.hu/parc-ferme/39444
Már egy bizonyos életkorban és az F1-es karrierje végén jár Lewis Hamilton, így korábban kellett volna őt megszerezni – vélekedik a jelenleg a Saubert és az Audi projektjét irányító, de korábban a Ferrari csapatfőnöki posztját is betöltő Mattia Binotto. A maranellóiak egykori vezére már előzőleg is bírálta a Scuderia döntését annak kapcsán, hogy leszerződtették az idén a kínai sprintgyőzelmét leszámítva inkább csak küszködő hétszeres világbajnokot, most pedig az Automoto.it hasábjain megismételte a véleményét:
„Hamilton már egy bizonyos életkorban jár. A Ferrari akkor igazolta le, amikor a karrierje végén jár. Az ideális az lett volna, ha néhány évvel korábban át tudják hozni” – fogalmazott Binotto, aki ugyanakkor abban bízik, hogy a Ferrari feltámadhat a nehezebb szezonkezdés után 2025-ben:
„Világos, hogy a pályán nyújtott teljesítmény és az eredmények nincsenek ott, ahol jelenleg szeretnék. De nagyon jól ismerem a csapat minden egyes tagját, és tudom, hogy tehetségesek, erősek és jók a képességeik. Képesek lesznek fejleszteni az autón és jól teljesíteni a jövőben. És hiszem, hogy a Ferrari még arathat némi sikert idén.”

Egy jelenlegi és egy korábbi F1-es pályával duzzasztja jövőre naptárát a Formula-E
https://formula.hu/parc-ferme/39443
A Motorsport Világtanács keddi ülésén nemcsak a Formula-1, a Formula-2 és a Formula-3 2026-os versenynaptárát fogadták el, hanem a Formula-E-ét is – amelynek hivatalosan 2025-2026-os szezonja lesz majd a következő, hiszen az évadnyitóra már idén decemberben sor kerül Brazíliában. Az évad rekordot jelentő 18 futamból (összesen 12 helyszínen) fog állni, igaz az elektromos világbajnokság egyelőre nem engedte el azt a „jó” szokását, hogy úgy teszi közzé a következő évi menetrendjét, hogy még vannak benne kérdőjelek: ezúttal két helyszín is ismeretlen még, amelyek a The Race értesülése szerint Sanya révén egy második kínai állomást, valamint az idei naptárban szereplő, de a jövő éviből egyelőre hiányzó Jakartát takarhatja.
A Formula-E naptár egyik fő érdekessége, hogy a Miami ePrix helyszínt vált, jövőre immár az F1-es nagydíjnak is otthont adó utcai pályán fogják rendezni a versenyt január végén a közeli Homestad Speedway helyett. Emellett pedig egy korábbi F1-es pálya is bekerült a körforgásba, méghozzá Jarama révén, amely több évtizeddel ezelőtt a Spanyol Nagydíjaknak adott otthont: tavaly az előszezoni tesztet már ezen a madridi pályán tartották a valenciai áradások után, 2026-ban pedig immár versenynek is otthont fog adni.
A Formula-E 2025-2026-os versenynaptára:
| December 6. | Sao Paulo, Brazília |
| Január 10. | Mexikóváros, Mexikó |
| Január 31. | Miami, Egyesült Államok |
| Február 13-14. | Dzsidda, Szaúd-Arábia (dupla futam) |
| Március 21. | Jarama, Spanyolország |
| Május 2-3. | Berlin, Németország (dupla futam) |
| Május 16-17. | Monte-Carlo, Monaco (dupla futam) |
| Május 30. | ??? |
| Június 20. | ??? |
| Július 4-5. | Sanghaj, Kína (dupla futam) |
| Július 25-26. | Tokió, Japán (dupla futam) |
| Augusztus 15-16. | London, Egyesült Királyság (dupla futam) |

Adrian Newey hatása: mérnökök hada akar az Astonhoz igazolni!
https://formula.hu/parc-ferme/39441
Bár Adrian Newey csak nemrég kezdte meg a munkát az Aston Martinnál, hatása máris kézzelfogható – állítja a csapat F1-es nagykövete, Pedro de la Rosa. A legendás mérnök érkezése hatalmas motivációs löketet adott, és új lendületet hozott a toborzásba is.
„A változás óriási. Amióta bejelentették, hogy Newey csatlakozik hozzánk, teljes szemléletváltás történt a csapatnál. Egyre többen jelentkeznek az Aston Martinhoz – más F1-es csapatoktól is, de különösen sok friss diplomás, fiatal mérnök az egyetemekről. Ez olyasmi, amivel előzetesen nem számoltunk, de természetes: a fiatalok a legnagyobb nevektől akarnak tanulni.”

Az F2 és az F3 is ellátogat az új madridi pályára
https://formula.hu/parc-ferme/39442
Nem sokkal a Formula-1 2026-os versenynaptára után az FIA közzétette a két betétszéria, a Formula-2 és a Formula-3 jövő évi menetrendjét is. Meglepetés nincs az idei leosztás fényében: az F2-esek 14, az F3-asok 10 fordulót teljesítenek majd, és mindkét sorozat elkíséri a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra az F1-et, ám Melbourne az egyetlen helyszín, amely nem Európában vagy a Közel-Keleten található.
Az öreg kontinens futamai közül egyébként csak a Holland Nagydíj és Zandvoort marad ki a két bajnokság 2026-os naptárából, viszont ott szerepel az állomások között az új madridi pálya, a Madring. Sőt, mivel az F3 nem követi az F2-et a szezon végi Katar–Abu Dhabi duplára (ahogy áprilisban Dzsiddába, szeptember végén pedig Bakuba sem látogatnak el), számukra konkrétan Madrid ad majd otthont a szezonzárónak.
A Formula-2 2026-os versenynaptára:
| Március 6-8. | Ausztrália, Melbourne |
| Április 10-12. | Bahrein, Szahír |
| Április 17-19. | Szaúd-Arábia, Dzsidda |
| Június 5-7. | Monaco, Monte-Carlo |
| Június 12-14. | Spanyolország, Barcelona |
| Június 26-28. | Ausztria, Spielberg |
| Július 3-5. | Egyesült Királyság, Silverstone |
| Július 17-19. | Belgium, Spa-Francorchamps |
| Július 24-26. | Magyarország, Hungaroring |
| Szeptember 4-6. | Olaszország, Monza |
| Szeptember 11-13. | Spanyolország, Madrid |
| Szeptember 25-27. | Azerbajdzsán, Baku |
| November 27-29. | Katar, Lusail |
| December 4-6. | Abu Dhabi, Yas Marina |
A Formula-3 2026-os versenynaptára:
| Március 6-8. | Ausztrália, Melbourne |
| Április 10-12. | Bahrein, Szahír |
| Június 5-7. | Monaco, Monte-Carlo |
| Június 12-14. | Spanyolország, Barcelona |
| Június 26-28. | Ausztria, Spielberg |
| Július 3-5. | Egyesült Királyság, Silverstone |
| Július 17-19. | Belgium, Spa-Francorchamps |
| Július 24-26. | Magyarország, Hungaroring |
| Szeptember 4-6. | Olaszország, Monza |
| Szeptember 11-13. | Spanyolország, Madrid |

Csak egy kis lépés kell a Red Bullnak?
https://formula.hu/parc-ferme/39438
Sebastien Buemi szerint nincs szükség hatalmas előrelépésre ahhoz, hogy a Red Bull ismét harcban legyen a világbajnoki címért. Az endurance-klasszis, aki régóta dolgozik a csapattal fejlesztőpilótaként, úgy látja, a McLaren előnye nem behozhatatlan. „Nem kell sok ahhoz, hogy jobb legyen az autó, és újra valós esélyük legyen harcolni” – mondta Buemi a RacingNews365 podcastjában.
„Max képes felülteljesíteni, idén három pole-t is szerzett, sokszor egészen szoros volt a küzdelem” – tette hozzá Buemi, aki példaként a barcelonai futamot emelte ki, ahol a biztonsági autós fázis után Verstappen mindössze négy másodpercre volt Lando Norristól: „Nem volt olyan messze.”
Buemi szerint a Red Bull jól kezeli az erőforrások elosztását, miközben már készülnek a 2025-ös autóra is: „Nem hiszem, hogy a Red Bull egyszerűen feladná ezt az évet és csak a következő szezonra koncentrálna. Ez egy jól szervezett csapat, képesek egyszerre több fronton dolgozni” – mondta, ugyanakkor elismerte, hogy ha egy ponton kiderül, nincs már esély a címre, érdemesebb lehet az új szabályrendszerre előre dolgozni: „Ha már nincs mit nyerni, logikus, hogy az ember inkább a 2026-os előnyt próbálja meg kiépíteni.”
