DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 21. vasárnap

Nelson Piquet és Nelson Piquet - Long Beach & Long Beach

Harmincöt év - ugyanaz a név, ugyanaz a helyszín, ugyanúgy első győzelem:

pf_piquets

Állami utasításra az Alpha Tauri gyárában lehúzták a rolót

Jó, mondjuk ezen az üvegfalas épületen nincs roló, de értitek a célzást.

"Az olasz kormány azon döntésének értelmében, miszerint a COVID-19 miatt április 3-ig minden nem létfontosságú tevékenységet folytató üzletnek be kell zárnia, a mi gyárunk is leállítja működését. Amit lehet, azt home office-ban végezzük. Jelenleg a csapattagok egészsége élvez prioritást" - írja a faenzai csapat Twitter-fiókja. 

Értelemszerűen ugyanez a szabály vonatkozik az Olaszországban székelő másik F1-es csapatra, a Ferrarira is, ahol már korábban leállt az élet. A két istálló szerencséje a bajban, hogy a háromhetes gyárbezárást egyébként is most, az április végéig tartó időszakban kell mindenkinek letudnia az F1-ben, de ha az olaszországi zárlatot meghosszabbítják, akkor az már hátráltathatja a felkészülésüket a szezonra - ha lesz olyan valamikor.

Andretti: Ez olyan, mint a bombázás volt gyerekkoromban

Az Egyesült Államok zászlaja alatt nyerte meg az 1978-as világbajnoki címet Mario Andretti, aki nevének megfelelően nem csupán olasz származású, de Olaszországban is született – a ma Horvátországhoz tartozó Motovunban – 1940-ben, és családjával 15 évesen emigrált Amerikába. Andretti kisgyerek volt még csak, amikor végigsöpört hazáján a második világháború. A legsúlyosabban Olaszországot érintő koronavírus-járványt a bombázásokhoz hasonlítja.

„Gyerekként hagytam ott Olaszországot, azelőtt pedig terrorban éltem, bombázás alatt. A COVID-19 is olyan, mint a bombázás. Nem látod az ellenséget, hirtelen ér el a csapás, ami nem válogat. Csak azt tudod, hogy ott van és te is az áldozatává válhatsz” – festette le a hátborzongató hasonlóságokat az Autosprintnek az Amerikában legendaként kezelt Andretti.

„Közel 70 évvel később belegondolni abba, hogy szeretett Olaszországom megint keresztülmegy ezen, szörnyű érzés számomra, ami miatt a szívem fáj. De tudjuk, hogy vannak óvóhelyek, és azt is, hogy annál szebb és kellemesebb óvóhelyet nem is lehet elképzelni: az otthonok a legbiztonságosabbak, nem úgy, mint annak idején. Ott kell maradni állandóan, vagy amikor csak lehetséges, ahogy én is teszem a saját otthonomban” – biztatta az olaszokat otthonmaradásra Andretti, akinek választott hazájában, az Egyesült Államokban is egyre súlyosabb a helyzet.

 

Őrület: Írógéppel rajzolt Senna-portrét a korábbi csapatvezető

Graeme Lowdon a 2010-es évek elején Virgin, majd Marussia néven működő kiscsapat elnökeként vált a Formula-1-es közeg ismert arcává. Már akkor is tudni lehetett róla, hogy kivételes képzőművész: a hosszú repülőutakat gyakran töltötte pilótaportrék megrajzolásával. Most egy minden eddiginél különlegesebb és nehezebb alkotásra vállalkozott, amikor otthonában rátalált a régi írógépére. Addig rakosgatta egymásra a betűket a papíron, amíg azon fel nem sejlett egy háromszoros világbajnok F1-es pilóta jól ismert arcképe: Ayrton Senna.

IDE kattintva óriásméretben is megnézhető.

Sokkoló bukások a MotoGP 2019-es szezonjából

Az öt leglátványosabb-legijesztőbb 2019-es esést válogatta össze a MotoGP hivatalos Facebook-oldala:

 

Már nagyon komoly elvonási tüneteid vannak? Segítünk: itt a Golymula-1!

A koronavírus-járvány miatt kialakult ínséges időkben olyan versenyekre kell fanyalodnia az egyszeri sportszerető közönségnek, amelyeket a pandémia nélkül talán említésre sem méltatna. A minap már mutattunk Hot Wheels-autókat „versenyezni”, most viszont egy sokkal komolyabb „szériát” prezentálunk: a Golymula-1-et (az ötletes magyarításért köszönet korábbi kollégámnak)! Az üveggolyóversenyeknek már nagy hagyománya van az interneten, a Marble Race kiötlője pedig most – egyébként a koronavírustól függetlenül – előállt egy igazi „F1-es” bajnoksággal is.

A kidolgozottság egészen lenyűgöző: értelemszerűen végig lejtős pályákon „versenyeznek” a golyók, amelyek számára minden hétvégén rendeznek egy egykörös időmérő edzést, valamint magát a futamot. A YouTube-csatorna készítője tökéletesen másolja az igazi Formula-1-et: a pontrendszer azonos – még a leggyorsabb körért is jár egy bónuszegység –, ráadásul a versenyek végén „A nap golyójára” is szavazni lehet! Az ínyencek akár F1-es csapatoknak is megfeleltethetnek bizonyos golyókat, hiszen van ezüst vagy épp narancssárga színű marble is a „mezőnyben” – amelynek egyébként külön, döbbenetesen részletes adatbázisa is van.

Alább az első évad első futamát mutatjuk meg, de már hat verseny lezajlott a sorozatból, amelyeket mind meg lehet nézni a Marble Race YouTube-ján. A szezonból még két állomás van hátra, a bajnokság összetettje pedig kifejezetten szoros, szóval érdemes lesz követni az eseményeket a következő két hétvégén is!

 

A vb-címébe kerülhetett volna Nico Rosbergnek, hogy nem hallgatott a mérnökére

A hétvégén a versenyre vágyó nézők éhségének csillapítására a Formula-1 hivatalos YouTube-csatornája teljes hosszában megismételte a 2016-os Brazil Nagydíjat, amely Lewis Hamilton győzelmével végződött, mégis elsősorban Max Verstappen esős parádéjáról marad emlékezetes. Az ifjú holland egy ízben például a Senna-S kombinációból való kigyorsításon autózta körbe kívülről az akkor a világbajnoki címért küzdő Nico Rosberget.

Bár később a Red Bull feleslegesnek bizonyuló kerékcseréje miatt Verstappen ismét a mercedeses német mögé került, ez a manőver igazán nehéz helyzetbe hozhatta volna őt, hiszen kisebb pontelőnnyel érkezett volna meg a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjra, ahol így Hamiltonnak több esélye lehetett volna a végső siker elhappolására.

Most előkerült egy videó, amelyen Rosberg rádiózása hallható a Verstappen-manőver előtti és utáni pillanatokban: a mérnöke, Tony Ross előre figyelmeztette, hogy próbálkozzon szélesen fordulni a célegyenes utáni kombináció kijáratán, majd amikor a későbbi vb-győztes mégis belül maradt, ellenfele pedig így megelőzte őt, egyfajta „ugye, megmondtam” üzenet is érkezett a pilóta felé. Végül nem számított ez a pozícióvesztés, de sokba kerülhetett volna Rosbergnek, hogy nem hallgatott a mérnökére…

 

Újabb Red Bull-junior köt ki a japán Super Formulában

Néhány hete jelentették be az energiaitalosok két F1-es csapatának közös tartalékpilótájaként Sergio Sette Camarát, aki azonban a versenyzésnek sem fordít teljesen hátat 2020-ban – vagyis az év azon részében, amikor ezt a koronavírus már lehetővé teszi majd… A brazil ugyanis a japán Super Formulában fog szerepelni a Team B-Max with Motopark alakulatával, ahol a szponzori okokból kirakott Haas-tesztpilóta Pietro Fittipaldi helyére fog kerülni.

Érdekesség, hogy nem ő az első Red Bull-nevelt, aki a távol-keleti szériában köt ki: korábban többek között Pierre Gasly, Daniel Ticktum és Patricio O’Ward is megfordult a Super Formulában – ki több, ki kevesebb sikerrel. Az eddig az F2-ben vitézkedő Sette Camara mindenesetre a Formula-1 utáni leggyorsabb formulaautós sorozatnak nevezte a bajnokságot, így jó iránynak tartja karrierje szempontjából a váltást.

sette-camara-dppi

Ez a sportfotós nem hagyta, hogy a koronavírus elvegye a munkáját!

Mivel rendes sportesemények, így autó-motorversenyek sincsenek és még nem is lesznek egy darabig, az egyszeri néző mellett a szakmabeliek is kénytelenek az e-sportra fordítani figyelmüket. Az alábbi fotós viszont a házi karanténban sem akarta veszni hagyni a feelinget a múlt hétvégi „Not the… AUS GP” versenye alatt:

Vajon mi alakul át a Hungaroring bejáratánál?

Zajlik a munka a magyar versenypálya főbejáratánál:

hring_1

hring2

Nem a magyar futam lesz a rali-Eb szezonzárója

Az ERC versenynaptárába tavaly került be a nyíregyházi központú Rally Hungary és egy szenzációs szezonzáró-bajnokavató eseménnyel debütált. 2020-ban is novemberben, az idény utolsó futamaként tervezték be a naptárba a magyar versenyt, ám az már biztos, hogy idén mégsem ez lesz az utolsó esemény: a nemrég elhalasztott Kanári-szigeteki versenyt ugyanis decemberre időzítették át, a Rally Hungary mögé.

Ez nekünk jó hír, ha nem Magyarország lesz a szezonzáró, akkor több esély van rá, hogy az európai nagyágyúk itt még rajthoz állnak majd.

8rlgi0g49radgas5gon8_lg_1

Láttad, mekkora káosz volt a Virtuális Bahreini Nagydíjon?

Autók egymás hegyén-hátán, szanaszét repkedő alkatrészek, kanyarlevágással előzés - ezek jellemezték a vasárnap megtartott versenypótlék rajtját, amit az F1 az elmaradt Bahreini Nagydíj helyére szervezett. Erről, és a nap másik szimulátorversenyéről készült beszámolónk itt olvasható.

Spái tündöklésének felvételeivel kívánnak boldog születésnapot Albonnak

Ma ünnepli születésnapját a Red Bull felfedezettje, a brit és thai gyökerekkel is rendelkező Alexander Albon. A 24 éves pilóta a 2019-es szezont még a Toro Rossónál kezdte, ám a szeptemberi Belga Nagydíjon az anyacsapatnál lehetőséget kapott a bizonyításra. Rögtön két emlékezetes előzést is bemutatott, amire a Honda emlékeztetett minket.

Norris gépe bekrepált egy verseny előtt, körbetelefonált a mezőnyben segítségért

Sűrű vasárnap estéje volt Lando Norrisnak, aki néhány órán belül két virtuális Bahreini Nagydíjon is részt vett. Az egyik futamra készülve azonban lefagyott a játéka, ezért az utolsó helyről várta a rajtot. Mivel akadt pár szabad perce, felhívta néhány kollégáját, hátha tudnak neki valamilyen tippet adni a versenyre. Max Verstappennel kezdte, (aki csípőből azt tanácsolta neki, hogy jobb, ha inkább kikapcsolja a gépét) majd jött Carlos Sainz (aki nem tudta, ki hívja), majd többek között a korábbi versenymérnöke és a McLaren vezérigazgatója is vonalba került. Az egész jelenetsort élőben közvetítette Twitch-en, így utólag bárki szórakozhat rajta.

Autóversenyző viszi házhoz az ételt az otthonukba zárt időseknek

Szerbiában nem egyszerű az élet, a vírusvédelmi intézkedések a tetőfokukra hágtak: a teljes lakosságra kijárási tilalom vonatkozik 17 óra és hajnali 5 óra között, a 65 évnél idősebb lakosok pedig egyáltalán nem hagyhatják el az otthonukat, amíg vissza nem vonják a rendkívüli állapotot. Az ő ellátásukról így másoknak kell gondoskodniuk, és ehhez az akcióhoz csatlakozott a túraautó-Európa-bajnok Dušan Borković is, aki házról házra jár, hogy eljuttassa a napi szállítmányt oda, ahol szükség van rá. 

Amikor Kecskemét rendezte a gokart-világbajnokságot

Többféle kategóriában írnak ki világbajnokságot a gokartelit számára, Kecskemétre 1988-ban az egyik legmagasabb szint érkezett amelyet korábban Gabriele Tarquini, később pedig Jarno Trulli és Max Verstappen is megnyert. A versenyekről még magyar kommentár is készült, itt megnézhető az adás: 

Baku is halasztásra készül, talán Kanadában elkezdődik a szezon

Ahogy a világjárvány terjedésében, úgy az idei F1-es szezonkezdet halogatásában sincs megállás. Brit sajtóértesülések szerint az eredeti versenynaptár nyolcadik, június eleji fordulóját sem fogják megtartani az eredeti időpontban. Az Azerbajdzsáni Nagydíj szervezői abban reménykednek, hogy az év későbbi időszakában helyet találnak a bakui futamnak.

Mivel a mai bejelentés szinte biztosra vehető, így most Kanada felé fordul a figyelem, ahol június közepén tartanának versenyhétvégét.

baku-action-1

A Mercedes története az Égből pottyant mesék stílusában

A mai nap éppen megfelelő arra, hogy elhozzuk ezt a mesét 1886-ból, amikor Karl Benz és Gottlieb Daimler egymástól függetlenül, de nagyjából egyidejűleg feltalálták az automobilt. Az első hosszútávú autóút Benz felesége, Bertha nevéhez fűződött, amiről tavaly már egy rövidfilm is készült. A Daimler vállalatába hamarosan beszállt egy Emil Jellinek nevű vállalkozó, aki 1902-tól kezdődően a lánya neve után Mercedes néven kezdte forgalmazni az autókat. Aztán ahogy közeledett a gazdasági világválság, 1926-ban a Mercedes és a Benz egyesült, és azóta is boldogan élnek, amíg meg nem halnak.

Az Audi egyszerű, de nagyszerű üzenete a most elvárt magatartásról

Így száll be a német autógyár a vírus miatti távolságtartást hirdető világkampányba.

Ettetek már shawarmát? Norris egy percig próbálta kimondani a szót

A McLaren britje most először hallott a shawarmáról, amely szó Európában talán kevésbé ismert, mint a görög gyros vagy a török kebab, viszont tulajdonképpen ugyanannak az ételtípusnak a közel-keleti megfelelőjéről van szó. F1-es versenyzők ritkán teszik közszemlére, ha nem tudnak valamit, Lando Norris ebben is új szemléletet képvisel.

Alonso szerint ez a rajtja csak 18 éven felülieknek való

Kétségtelenül az egyik legjobb elrugaszkodása volt F1-es karrierje során az, amit a 2011-es Spanyol Nagydíjon mutatott be: a negyedik helyről rajtolva legyorsulta Lewis Hamiltont, Sebastian Vettelt és Mark Webbert is, így az 1-es kanyarban már elsőként fordult. Alonso is láthatóan büszke rá, nem véletlenül írta oda a 18-as karikát a posztjába. A futam végeredményével viszont már nincs oka dicsekedni, hiszen a Ferrari versenytempója nem volt a legjobbak szintjén, így végül mégis körhátrányban, a két Red Bull és a két McLaren mögött ért célba az 5. helyen.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon