Unod, hogy nincsenek futamok? Nézz versenyző Hot Wheels-autókat
https://formula.hu/parc-ferme/24872
Van az elvonási tüneteknek az a szintje, amikor a guruló játékautók összecsapását is izgalmasnak találjuk.
Sajtó: Ekkor távozhat Verstappen a Red Bulltól?
https://formula.hu/parc-ferme/39265
Azt hosszú ideje nem titkolja Helmut Marko, a Red Bull F1-es sportszakmai tanácsadója sem, hogy van teljesítményt érintő kilépési záradék Max Verstappen egyébként 2028 végéig szóló szerződésében. A The Race most arról írt magasrangú forrásokra hivatkozva, hogy ez a kitétel az lehet, hogy amennyiben Verstappen nincs az első kettőben az egyéni vb-összetettben a szezon egy pontján – méghozzá állítólag a nyári szünetben –, akkor távozhat az energiaitalosoktól, amennyiben ő és a menedzsmentje így döntenek.
Persze ez csak sajtóértesülés, mindenesetre jelenleg Verstappen a harmadik pozíciót foglalja el Oscar Piastri és Lando Norris mögött, a lemaradása pedig 12 egység a vb-vezetést magához ragadó ausztrállal szemben – és látva a McLaren formáját, benne van a pakliban, hogy ők előtte is maradnak. A Red Bull nem véletlenül sürgetheti a fejlesztéseit, emellett pedig abban is bíznak, hogy az is a javukra billentheti némileg a mérleg nyelvét, hogy az FIA a Spanyol Nagydíjtól szigorít az első szárnyak hajlékonyságát vizsgáló ellenőrzéseken.
Amennyiben Verstappen lelépne a Red Bulltól, érdeklődő biztosan akadna: az Aston Martin kapcsán nemrég röppent fel újra a híresztelés, hogy elképesztő fizetéssel csábítanák a címvédőt, de a Mercedes is képbe kerülhet annak ellenére, hogy Toto Wolff az utóbbi hetekben többször hangsúlyozta, hogy a jelenlegi párosukkal képzelik el a jövőjüket. Igaz, bár George Russell hosszabbítása állítólag a küszöbön áll, ez még nem történt meg, azaz elméletileg lehet is üresedés náluk Verstappen számára – sőt, a The Race forrásai szerint Russell és Christian Horner Red Bull-főnök között már zajlottak is informális beszélgetések, így képben lehetnek egymás helyzetével…
Michelisz idén is a Hyundai versenyzőjeként száll harcba a címvédésért a TCR-ben
https://formula.hu/parc-ferme/39264
A Hyundai Motorsport bejelentette, hogy változatlan versenyzői felállással, azaz a Michelisz Norbert, Mikel Azcona, Nestor Girolami trióval állnak rajthoz a TCR Világsorozat 2025-ös idényében. Michelisz még a széria előző inkarnációja, a WTCR 2018-as indulása óta erősíti a BRC Hyundai alakulatát, amelynek színeiben 2019-ben, 2023-ban és tavaly is megnyerte az aktuális bajnokságot, azaz a mostani évadnak is címvédőként vág neki.
„Nagyon hálás vagyok a Hyundai Motorsportnak és a BRC Hyundai N Squadra Corse csapatnak, hogy egy újabb szezont tölthetünk együtt a TCR World Tourban” – fogalmazott Norbi. „Az elmúlt nyolc év karrierem egyik legsikeresebb időszaka volt, idén pedig ugyanabban a helyzetben vagyok regnáló bajnokként, mint 2024-ben. Már ötödik éve használjuk a Hyundai Elantra N TCR-t, de még így találtunk területeket, ahol fejlődhetünk, és szerintem jó lépéseket tettünk előre. Tovább kell dolgonunk, mert lesz néhány pálya idén, ahol gyorsan meg kell majd találnunk a szűk beállítási tartományt.”
A TCR World Tour jövő hétvégén startol amúgy Mexikóvárosban, viszont eddig a Hyundai hármasa mellett csupán a GOAT Racing két Hondájának indulását erősítették meg hivatalosan Esteban Guerrierivel és Ignacio Montenegróval – de persze várhatóan lesznek még versenyzők például a Lynk & Co részéről is.
A Ferrari a bokszbajnok idén
https://formula.hu/parc-ferme/39263
Charles Leclerc kereken 2 másodperces kiállása volt az idei szezon eddigi leggyorsabb kerékcseréje, de Lewis Hamiltoné is csak hét századdal maradt el tőle, ez utóbbi az idény harmadik leggyorsabbja volt idáig – a kettő között helyezkedik el a monacói 2,05-ös kínai kiállása. Hamilton egyik bahreini, illetve suzukai cseréje szintén 2,2-n belül volt, így a szezon eddigi nyolc 2,2 alatti kiállása közül ötöt is a maranellóiak követtek el, míg a Racing Bulls, a Red Bull és a McLaren egy-egy ilyen cserével büszkélkedhet.
Az F1 hivatalos logisztikai partnere, a DHL nevével fémjelzett „bokszkiállás-bajnokságot” ezzel fölényesen vezeti a Ferrari, hiszen mind az öt nagydíjon az övék volt a legjobb csere, sőt Melbourne után másodszor kettős győzelmet arattak a vörösök.
A második legjobb jelenleg a Mercedes, míg a harmadik helyen a McLaren áll a tabellán, míg a leggyengébb a Williams, akiknek csak kétszer sikerült betörni egy futamon a legjobb tíz közé. Kiemelendő még a Sauber, akik a tavalyi év első felében iszonyúan szenvedtek ezen a téren, az elmúlt hetekben viszont brillíroztak: Bahreinben mindketten a négy leggyorsabb között voltak, s most Dzsiddában is top4-es eredményt értek el Hülkenberggel.
Formula1.5 – A Williams kettős győzelme
https://formula.hu/parc-ferme/39262
Az F1 történetében egyetlenegy szezonban, 1987-ben rendeztek egy „másodosztályú” bajnokságot is – méghozzá a turbómotorok nélkül induló csapatok számára. Játsszunk el a gondolattal, hogy nézne ki a 2025-ös szezon, ha ezúttal is kiírnának egy alternatív bajnokságot, kiemelve a képletből a négy nagycsapatot.
Persze ez alapvetően nem más, mint játék a számokkal, de annyiban mégis tanulságos, hogy a középmezőny és az alsóház küzdelmeiről valamelyest árnyaltabb képet nyújt, ha kisebb a nagycsapatok esetenként botladozásának köszönhető kiugró eredmények torzító ereje.
Carlos Sainznak köszönhetően a Williams idén először szerzett rajtelsőséget, a nagydíjon pedig a spanyol vezetésével kettős győzelmet arattak a wokingiak, így továbbra sincs duplázó a szezonban – az eddigi öt nagydíjat és egy sprintet hat különböző versenyző nyerte. Isack Hadjar ismét remekelt, így a nehéz szezonkezdés után már a bajnokság második helyére lépett előre.
Az idényt erősen kezdő Lance Stroll viszont folyamatosan csúszik vissza, már csapattársa is ott van a nyakán, miután a triple header alatt 30–4-re verte őt – míg Pierre Gaslynak sokba került a kiesés a remek időmérőt követően, hiszen akár az összetett második pozíciójában is állhatna a szenzációs idényt futó Alexander Albon mögött.
„Nyugodt, és ez a pályán is látszik” – Verstappen Piastrit méltatta
https://formula.hu/parc-ferme/39261
Oscar Piastri idei harmadik győzelmét aratta a Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíjon, ezzel karrierje során először vezeti a világbajnokságot a száguldó cirkuszban. Max Verstappen is először van így olyan helyzetben, hogy az ausztrál is a bajnoki riválisai közé tartozik, a dzsiddai futamot követő sajtótájékoztatón pedig rá is kérdeztek a címvédőnél, hogy mit szól a McLaren ausztráljának idénykezdetéhez:
„Az emberek kicsit elfelejtik, hogy a tavalyi még csak a második éve volt. Most a harmadik évében jár, és nagyon erős” – fogalmazott Verstappen. „Roppant nyugodt a hozzáállása, és ez tetszik. Megmutatkozik a pályán is. Teljesít, amikor kell, alig követ el hibákat – és erre van szükséged, ha a bajnokságért akarsz harcolni. És szerintem Mark [Webber, Piastri menedzsere, korábbi F1-es pilóta – a szerk.] is sokat segít neki. Ez nagyszerű. Az emberek tanulnak a saját karrierjükből, én is tudtam az apáméból, és Mark tanácsokkal látja el Oscart. Végső soron pedig Oscar használja a tehetségét, és ezt remek látni.”
Extra F1-es tesztet kap Tsunoda a Red Bulltól
https://formula.hu/parc-ferme/39260
A héten Silverstone-ban vezetheti a Red Bull Racing 2023-as Formula-1-es autóját Yuki Tsunoda. A privát gyakorlás az úgynevezett korábbi autós teszt (az angol megfelelő rövidítése alapján: TCP-teszt) kategóriájába esik, amelyet az idei szabályok már erősen korlátoznak a szerződtetett pilóták számára – ahogy azt Lewis Hamilton szezon előtti ferraris körözései alapján többször is említettük.
A sajtóbeszámolók szerint a tesztet már akkor is tervezte a Red Bull, amikor Tsunodát mindössze két nagydíj után Liam Lawson helyére ültették az anyacsapatnál. Önmagában a japán teljesítménye nem is indokolna vészreakciót, hiszen jobban szerepel eddig elődjénél: már két Q3-as részvétel és egy pontszerzés áll a neve mellett a Red Bullnál. Tsunoda szerdán vezetheti az RB19-est, miután kedden egy napot pedig a szimulátorban tölt: ez a 2023-as versenygép a Red Bull talán legjobban sikerült konstrukciója, amely annak idején 22-ből 21 futamot megnyert a szóban forgó idényben, így azt várja ettől az alkalomtól a csapat, hogy a versenyző jobban megértheti az egykori domináns és a jelenlegi trükkösebb kezelhetőségű autó közötti különbségeket.
„Oscar kanyarja volt” – a McLaren egyetért Verstappen büntetésével
https://formula.hu/parc-ferme/39259
Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója szerint jó döntés született azzal, hogy Max Verstappent megbüntették, amiért a start után csak az első kanyarkombináció átvágásával maradt Oscar Piastri előtt a Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíjon. A felügyelők azzal érveltek, hogy az ausztrál autója már ott volt a Red Bull mellett, így a McLaren-pilótáé volt a kanyar joga, a címvédő pedig nem adta vissza az átvágással megszerzett előnyét. Noha Christian Horner egy kinyomtatott fotót lobogtatva nem értett egyet azzal, hogy Piastri volt előrébb a kanyarcsúcspontnál, a McLaren első embere szerint jó döntés született:
„Határozottan úgy gondoltam, hogy megérdemelt volt a büntetés. Oscar egyértelműen előrébb volt belül, és jobban rajtolt. A versenypályát kell használnod. Akár öt másodperces büntetés, akár az, hogy visszaadja a pozíciót, mindkettő előfordulhat. Egyértelműen helyénvaló volt. Oscar kanyarja volt. Egy ponton engedned kell” – nyilatkozta Brown a Sky Sports F1 kamerái előtt.
A McLaren F1-es csapatfőnöke, Andrea Stella dicsérte idei harmadik győzelmével a vb-vezetést is magához ragadó pilótáját az első kanyar menedzseléséért: „Oscar azzal nyerte a futamot, hogy remekül jött el a rajtrácsról. Tökéletesen kezelte az 1-es kanyart. Trükkös volt Verstappen mellett, de sikerült kicsit előrébb lennie. A kanyarcsúcspontnál a pályán tartotta az autót. Megérdemelte, hogy övé legyen a vezetés.”
Döntöttek a felügyelők Tsunoda és Gasly ütközése ügyében
https://formula.hu/parc-ferme/39258
Yuki Tsunoda és Pierre Gasly a top 10-ben csatázva ütközött össze a Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíj első körében az 5-ös kanyarban, aminek köszönhetően mindketten a falnak ütköztek: az Alpine azonnal kiesett, de a japán is kénytelen volt feladni a futamot, miután visszaevickélt a bokszba. A felügyelők a versenyt követően beidézték a két versenyzőt, valamint megvizsgálták a telemetriai adatokat és videós bizonyítékokat, hogy eldöntsék, szükséges-e valamelyiküket szankcionálni a baleset miatt.
Nos, végül arra jutottak a stewardok, hogy nem szankcionálják egyik felet sem. Az FIA honlapján közzétett indoklás szerint Tsunoda és Gasly egyaránt egyetértett abban, hogy első körös incidensről szó, amelyért senki sem tehető „teljesen vagy túlnyomórészt” felelőssé. Bár a felügyelők eleinte vitatták, hogy ténylegesen első körös balesetként kell-e ezt kezelni úgy, hogy már az 5-ös kanyarban jártak az ütközéskor, de végül a szűk pályára és arra tekintettel, hogy Carlos Sainz éppen Tsunoda előtt haladt – azaz a mezőny még össze volt torlódva a start után –, egyetértettek abban, hogy ezt első körös incidensként kell kezelni, ahol egyikük sem érdemel büntetést.
Kulcscsonttörés, bukások és műszaki gondok után ért célba Le Mans-ban a magyar motoros csapat
https://formula.hu/parc-ferme/39257
A hétvégén rendezték a motoros Endurance-vb idénynyitóját, a Le Mans-i 24 órást, ahol rajthoz állt az EWC-ben a tavalyi Bol d’Oron debütáló Hungarian Endurance Racing Team by Moto-Jungle istálló is. Az edzések és a kvalifikáció parádésan sikerült a Kovács Bálint, Görbe Soma, Számadó Máté, Juhász Dávid összeállítású magyar istálló számára, hiszen megszerezték a Superstock kategória pole-pozícióját, ami összesítésben is az előkelő 10. rajthelyet jelentette.
A versenyen azonban egyből beütött a krach: a váltókar cseréje miatt már az első kör végén a bokszba kényszerült a HERT. Az első óra végén jött az igazi dráma, a vizes pályán ugyanis Kovács Bálint sokakhoz hasonlóan nagyot esett az utolsó kanyarban. A fiatal motoros kulcscsontját törte, így három társa nélküle folytatta az egynapos viadalt. Amelyen viszont többször is lecsapott rájuk a technikai ördöge – a 3-as fokozatot például már szinte rögtön a startnál elveszítették –, a folyamatosan változó esős-száraz körülmények között pedig újabb eséseket is begyűjtöttek.
A végső csapás aztán vasárnap reggel 9 körül érte a HERT-et, amikor Juhász Dávid füstölő motorral állt félre: a kuplung ment tönkre, ennek szerelése miatt pedig a magyar alakulat nem tudta teljesíteni a szabályokban előírt 75 százalékos távot – viszont legalább a legvégén vissza tudták küldeni a pályára a motort, így bár a kiesettek között értékelték őket, a kockás zászlót azért meglátta a 713-as BMW.
A futamot amúgy drámai fordulatok után a 7-es YART Yamaha (Marvin Fritz, Karel Hanika, Jason O'Halloran) nyerte meg, miután a 11-es Kawasaki az utolsó órára fordulva dobta el egy bukással a vezetést.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Vezető tanácsadót igazolt a Sauber új csapatfőnöke
https://formula.hu/parc-ferme/39256
Jonathan Wheatley nem tétlenkedik új szerepkörében a Saubernél: a svájci központú istálló bejelentette Simon Sproule érkezését a csapathoz, aki vezető tanácsadóként segíti majd a gárda munkáját.
Sproule egy rendkívül tapasztalt és jártas személy az autóiparban és motorsportos berkekben, korábban olyan helyeken dolgozott leginkább kommunikációt érintő pozíciókban, mint a Ford, a Jaguar Land Rover, a Nissan, a Tesla, az Aston Martin és a Fiat Chrysler.
Wheatley nemrégiben elmondta, hogy milyen elképzelései vannak a 2026-ban teljesen gyári istállóként, Audi néven ringbe szálló alakulatról: „Ez egy kis csapat, amely átmeneti fázisban van, hogy teljes értékű F1-es csapat legyen.”
„Rengeteg projekt van, amit jól kell csinálnunk – az egyik ilyen feladat az emberek közötti összhang kialakítása. Csapatként meg kell barátkoznunk azzal, hogy esetenként kényelmetlenül fogjuk magunkat érezni, mert változások jönnek. Az élen kell járnunk ebben, és világos tervre van szükségünk azt illetően, hogy merre tartunk. Úgy gondolom, hogy jelenleg jó úton haladunk.”
Versenymérnöki húzás volt a kulcs Verstappen pole-jában
https://formula.hu/parc-ferme/39255
Idei második rajtelsőségét aratta Dzsiddában Max Verstappen, amire egyáltalán nem számított a szabadedzések után: míg Norris hibázott és a falnak ütközött, Verstappen hibátlan teljesítményt nyújtott az időmérőn.
Norris Q3-as balesetének következtében piros zászlóval megszakították az időmérőt – Max Verstappen ekkor még mért kör nélkül állt, majd a versenymérnöke, Gianpiero Lambiase, azaz GP meggyőzte őt arról, hogy az újraindításra két gyorskörre való üzemanyagot tankoljanak a Red Bullba, így egy gyors kerékcserével a megszakítással együtt is képesek voltak két mért kört autózni.
„Norris balesete azt jelentette, hogy meg kellett változtatnunk a taktikánkat. Ami engem illet, nem voltam teljesen biztos benne, hogy mit kell tennem, aztán GP azt mondta, hogy tankoljuk meg az autót két körre. Tehát az első kört a használt gumikon teljesítjük, majd kiállunk az új gumikért” – magyarázta Verstappen.
„Ez azt jelenti, hogy több üzemanyagot cipeltem magammal, így az első nekifutásra ez egy kis hátrányt jelentett. Már látom, hogy egyértelműen ez volt a helyes döntés ahhoz, hogy mindent kihozzunk az autóból” – tette hozzá a holland.
„Milyen fejlesztésről beszéltek?” – Hamilton
https://formula.hu/parc-ferme/39254
Lewis Hamilton érthető módon nem volt túlságosan jókedvű a dzsiddai időmérőt követően – a brit mindössze a hetedik rajtkockába kvalifikálta magát, és csapattársától is fél másodpercet kapott.
A hétszeres világbajnoknak feltették a kérdést a sajtó munkatársai, hogy milyennek érzi a Ferrari ezen hétvégére hozott fejlesztéseit, melyre így reagált: „Milyen fejlesztésről beszéltek? Erre a hétvégére nem hoztunk fejlesztést. A szárnyon módosítottunk valamit, de az nem nevezhető fejlesztésnek.”
Hamilton ezt követően arra is válaszolt, hogy véleménye szerint szükség lenne-e az F1-ben két Szaúd-arábiai versenyre, tudván, hogy épül a Qiddiya komplexum, ám Dzsidda sem tenne le a versenyrendezésről: „Határozottan ki tudom jelenteni, hogy ne legyen itt két verseny. Egyrészt túl meleg az idő, másrészt sok olyan ország van, ahol nincs F1-es verseny, és másoknak is lehetőséget kell adni. Túl zsúfolt a versenynaptár.”
Marko: Blöffölt a McLaren
https://formula.hu/parc-ferme/39253
Az időmérő edzést megelőző utolsó gyakorláson szándékosan kevés üzemanyaggal futottak a McLarenek Dzsiddában – állítja Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója.
Verstappen idei második rajtelsőségét szerezte a tegnapi időmérőn Dzsiddában, Marko szerint az utolsó kanyarban dőlt el a pole sorsa, ám a McLaren alacsony üzemanyagszint mellett teljesített harmadik edzése továbbra is zavarja.
„A McLaren blöffölt a harmadik szabadedzésen, és nagyon kevés üzemanyaggal futottak” – mondta Marko.
„A kvalifikációra újrakalibráltuk az autót, Max pedig páratlan kört rakott össze. A második szektorban vesztett némi időt, de az utolsó kanyar hihetetlen volt. Minél hűvösebb van, annál jobb az autó – a beállítások megfelelőek voltak. A McLaren blöffje mindannyiunkat bosszantott, ám miután Lando Norris a falnak ütközött, realizáltuk, hogy lehetséges a pole.”
Csúszik a pénz, Doohan nyert egy kis időt?
https://formula.hu/parc-ferme/39252
Ahogy arról a Formula Podcast legutóbbi, az F1-es Bahreini Nagydíjat értékelő adásában Mészáros Sándor paddockbéli és argentin forrásaira alapozva kifejtettük: a Franco Colapinto mögötti támogatókat egyfajta óvatosságra késztethette a világgazdasági folyamatokat jelenleg alapvetően meghatározó vámháború, s ebből fakadhat az, hogy Jack Doohan a korábbiaknál kicsit magabiztosabb lehet azt illetően, hogy megtarthatja-e az ülését az európai szezonkezdetig.
Emlékeztetőül: a korábbi hírek arról szóltak, hogy a fiatal argentin mögötti érdekkör egy rendkívül magas, akár az ötvenmilliós nagyságrendű ajánlattal igyekszik meggyőzni Flavio Briatorét arról, hogy minél hamarabb, akár már a Miami Nagydíjtól kezdve átadja Colapintónak a jelenleg Doohan által elfoglalt ülést, ám ha valóban késlekednek a kifizetések, az magyarázatot is jelenthet arra, hogy miért csendesedett el ez a történet – legalábbis átmenetileg.
A fiatal ausztrál Dzsiddában arról beszélt, hogyan tudta átvészelni azt az időszakot, amikor a fél világ a küszöbön álló menesztéséről beszélt: „Próbáltam nem gondolni rá. Mi, akik körön belül vagyunk, ismerjük a szerződéses helyzetemet, és mindig is tudtam, hogy ezek a dolgok változni fognak. Egyedül arra tudok koncentrálni, amit én és a csapat el szeretnénk érni, és arra, hogy a lehető leggyorsabban felvegyem a tempót” – mondta, majd hozzátette:
„Az elmúlt négy fordulóban akadt néhány igazán biztató pillanatunk, és a nyers tempónk is megvan. Sok olyan dolog van, amit magunkkal vihetünk a folytatásra, most már csak az a kérdés, hogy össze tudjuk-e rakni ezeket, mert ha igen, akkor biztos vagyok benne, hogy nagyszerű eredményeket érhetünk el.”
Brown: Lesz ütközés, de legalább gyorsan essünk túl rajta!
https://formula.hu/parc-ferme/39251
A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown az elmúlt hetekben többször elmondta, hogy óriási, sőt „epikus” párharcra van kilátás két versenyzője, Lando Norris és Oscar Piastri között. Az F1-es Szaúd-arábiai Nagydíj időmérője előtt ismét megszólalt ebben a témában, de ezúttal egy másik már-már elkerülhetetlennek látszó aspektusra is kitért: előbb-utóbb ennek baleset lesz a vége. Brown legalábbis így látja ezt:
„Szerintem ez inkább csak idő kérdése, nem pedig azé, hogy megtörténik-e. Két olyan versenyző esetében, akár ugyanabban a csapatban vannak, akár külön, akik 24 versenyen keresztül ott vannak egymás mellett… Előbb-utóbb valaki el fogja fékezni magát” – mondta, majd úgy folytatta, hogy nem igazán fél attól, mi történik ezt követően:
„Szóval valahol már várom is, hogy túlessünk rajta, mert szerintem messze nem lesz olyan nagy szám, mint ahogy azt sokan gondolják. Ha eljön az a pillanat, versenybaleset lesz, ennyi. Elkerülhetetlen. Két nagyszerű karakterről van szó, egyikük sem hirtelen haragú, szóval nem aggódunk miatta, sőt, egy bizonyos szintig már azt várjuk, hogy essünk túl rajta.”
Wolff: Russell Verstappen szintjén van
https://formula.hu/parc-ferme/39250
Már szinte nem telik el úgy hét, hogy ne látnának napvilágot újabb információk Max Verstappen Red Bulltól való távozásáról, a hollandot az F1-es Szaúd-arábiai Nagydíj hétvégéjén ismét az Aston Martinnal boronálták össze, ennek kapcsán kérdezte meg a Sky a négyszeres bajnok tavalyi „fő kérőjét” Toto Wolffot. Az osztráknak nekiszegezték a felvetést, hogy biztosan nem szeretne megint lemaradni Verstappen megszerzéséről, ahogy az történt 11 évvel ezelőtt, ám Wolff így felelt:
„Nem, ezt nem mondanám. Mindig azt mondom, ha boldog vagyok egy szakmai kapcsolatban, akkor nem flörtölök másokkal. Nagyon elégedett vagyok a jelenlegi felállásunkkal, nem is kívánhatnék jobbat. Max a Red Bullnál van, nem beszélgettünk vele, mi a saját utunkat járjuk tovább” – mondta Wolff, aki méltatta saját versenyzőjét, a szerinte Verstappen szintjét képviselő George Russellt:
„Nagyszerű munkát végez. Mindig is egy kicsit… Ha azt nem is mondanám, hogy alulértékelt volt, de az emberek inkább Lewist vagy Maxot emlegették. Most viszont látható, hogy ő is szállítja az eredményeket. Maximálisan kihasználja az autóban rejlő lehetőségeket, és remekül teljesít” – mondta, végül így sommázott: „George Max szintjén van.”
Zavarodott és szomorú – így tért vissza az RB-hez Lawson
https://formula.hu/parc-ferme/39249
A Red Bulltól való elbocsátása óta nem találja a ritmust a Racing Bullsnál Liam Lawson. Bár az új-zélandi versenyző azt nyilatkozta nemrégiben, hogy nem befolyásolta önbizalmát lefokozása, Peter Bayer, az olasz istálló vezérigazgatója most arról beszélt, hogy láthatóan megviselte a fiatal pilótát csapatváltása.
„Őszintén szólva, szerintem kellett neki egy kis idő ahhoz, hogy megeméssze a történteket. Amikor visszatért Olaszországba és először láttam, elég szomorúnak tűnt. Én ilyennek láttam. Kissé zavarodott volt, minden olyan gyorsan történt.”
„Viszont ismerte az embereket, az eszközöket, a beállításokat. Hamar visszatért a régi Liam. Remek versenyző, jó humorral, és ismét ilyennek látjuk” – idézi Bayert a RacingNews365.
Vowles: Verstappen nem való a Mercedesbe – de nem én vagyok Toto
https://formula.hu/parc-ferme/39248
Szaúd-Arábiában újfent téma Max Verstappen jövője, amely kapcsán a holland arról beszélt, ő a vezetésre fókuszál, Christian Horner csapatfőnök pedig „külső zajnak” minősítette a szóbeszédet, és megerősítette, Verstappen a Red Bull versenyzője lesz a következő szezonban. A pletykák az egyik lehetséges célállomásnak a Mercedest tartják, az istállónál sokáig dolgozó, jelenleg Williamst vezető James Vowles szerint azonban rossz párosítás lenne a négyszeres világbajnok és Toto Wolff istállója.
„Én is úgy gondolom, Max plusz teljesítményt jelent, szerintem ebben a teremben senki nem vitatja, hogy kivételes dolgokra képes, Japántól leesett az állam. De fel kell ismerni, hogy sok hátulütő jár vele, a Mercedesnél pedig annak van kiváló kultúrája, ha két versenyző képes kihozni az autó közel csúcsteljesítményét, akik közül egyik feltörekvő. Ezért nem hiszem, hogy a neki való hely” – nyilatkozta a sajtónak pénteken Dzsiddában Vowles. A Williams-csapatfőnök sajnálná, ha Verstappen kedvéért partvonalra állítanák Andrea Kimi Antonellit.
„Nem gondolom, hogy összeillenének, két nagyon eltérő karakter” – mondta el Verstappenről és George Russellről. „Nem én vagyok Toto (Wolff), de úgy gondolom, a jövőt szem előtt tartva nagyon jó versenyzői felállása van. Kimi iránt elfogult vagyok, mert sokáig dolgoztam vele, de ha megnézzük, remek úton jár afelé, hogy nagyon versenyképessé váljon, George pedig szállítja az eredményeket.”
A rali világába vágyódik Norris
https://formula.hu/parc-ferme/39247
A Formula-1-en kívül az autósport egy másik ága, a raliversenyzés is érdekli a McLaren F1-es pilótáját, Lando Norrist. A brit bajnoki éllovas tagadta, hogy tesztelt volna valaha WRC-autót, de elárulta, hogy mindenképp kipróbálná magát a szakágban.
„Bárcsak azt mondhatnám, hogy igaz, de sajnos nem az” – reagált Norris a híresztelésekre. „Zak (Brown, a McLaren vezérigazgatója – a szerk.) nem engedi, hogy raliautókat vezessek, valószínűleg jó oka van rá. De többször mondtam már, hogy imádnám.”
„Nagyon tisztelem a raliversenyzőket. Egyértelműen kicsit őrültek, de biztosan szeretném, mert teljesen más, mint amit most csinálok. Az is vezetés, az is autó, de talán egy kicsit veszélyesebb, szóval az nem tudom, mennyire tetszene.”
„De mindenképpen ki szeretném ezt pipálni egyszer az életemben, kipróbálni, tapasztalatot szerezni, szóval egy nap remélhetőleg igazzá válhatnak a hírek” – mondta a brit.
A Mercedes F1-es csapatától igazolhat mérnököt a Manchester United
https://formula.hu/parc-ferme/39246
Sajtóhírek szerint a Mercedes F1-es csapatának mérnökével erősíthet a Manchester United focicsapata. Sir Jim Ratcliffe, az angol klub társtulajdonosa nemrégiben arról beszélt egy interjúban, hogy csapata „még mindig a múlt évszázadban jár az adatelemzés területén”, amely lényegében „nem is létezik” náluk.
A helyzet javítására a Mercedes csapatának egyik vezető adatelemző mérnökét, Michael Sansonit szeretnék alkalmazni a Premier League-ben szereplő alakulatnál. A szakember „csapatváltását” elősegítheti az, hogy az INEOS cég – amelynek Ratcliffe az elnöke és vezérigazgatója – a Mercedes F1-es csapatának egyharmadát birtokolja.
Sansoni szerződése 2025 végén jár le a német istállónál, a BBC írása szerint pedig az INEOS számára pozitív lenne, ha a szakembert a cég családján belül tudnák tartani.