Steward
Balogh Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. augusztus 8. hétfő

Raikkönen a nőkről: nekem ezzel sosem volt gondom...

Megnevettette az újságírókat az Alfa Romao mai sajtótájékoztatóján (melyen a Formula.hu is részt vett) Kimi Raikkönen. Az eredeti kérdést Antonio Giovinazzi kapta azzal kapcsolatban, hogy könnyebb-e neki úgy barátnőt találni, hogy már Formula-1-es pilóta - az olasz erre azt válaszolta, hogy mivel korábban sosem volt barátnője, így ezt nem tudhatja pontosan.

Majd odafordult a mellette látványosan unatkozó Raikkönenhez és megkérdezte tőle, hogy na Kimi, te hogy állsz ezzel, könnyebb volt F1-esként becsajozni? Raikkönen egy lesújtó pillantással csak annyit válaszolt, hogy: "nekem ezzel sosem volt gondom..."

pf4_6

Zseniális félévértékelővel jelentkezett az F1-es versenyzőket parodizáló humorista

Conor Moore már többször is készített olyan videót, amelyben a Formula-1-es pilóták akcentusát és stílusát parodizálta ki. A legújabb alkotásában hangsúlyos szerepet kapnak a versenyzők mellett a csapatvezetők is, beleértve Christian Hornert, Mattia Binottót és Toto Wolffot. A téma ezúttal a szezon első félideje: a Red Bullnál már a vb-címet ünneplik, a Ferrarinál Carlos Sainz vigasztalja Charles Leclerc-t, Daniel Ricciardo pedig szokás szerint folyamatosan vigyorog – újabb parádés alkotás!

Csaknem másfélszeresére nőtt az F1 második negyedéves bevétele tavalyhoz képest

Közzétette a Formula-1 a második negyedévre, azaz az áprilistól júniusig tartó időszakra vonatkozó pénzügyi jelentését, amelyből egyértelműen látszik, hogy óriási a javulás a 2021-es idény azonos szakaszához képest. Mindkét szezonban hét nagydíjat rendeztek ebben az időszakban, ám míg egy éve 501 millió dollár bevételt könyvelhetett el az F1, idén 744 millió dollár ez az érték – azaz az emelkedés 49 százalékos.

Természetesen ez jórészt azzal magyarázható, hogy 2021 tavaszán még bőven éreztette a hatását a koronavírus-járvány, sok helyszínen limitált nézőszám előtt rendezték a futamokat, míg idén több verseny esetében is – beleértve a Magyar Nagydíjat – telt házat produkáltak a pályák. A megnövekedett bevétel azt is eredményezte, hogy míg a tavalyi második negyedévben 43 millió dolláros veszteséget volt kénytelen elkönyvelni az F1, idén már 49 millió dolláros profitról számolhattak be. A tíz csapatok számára kifizetett összeg is 308 millióról 368 millió dollárra ugrott.

f1-hun-nezok-dppi

fotó: DPPI

Törött kézzel szerzett pontot, de a szezonzárót már kihagyja a Jaguar pilótája

Nem akármilyen teljesítményt hajtott végre néhány napja a Formula-E-ben Sam Bird, aki a London ePrix második, vasárnapi versenyének startjánál keveredett incidensbe, de végül a nyolcadik helyen ért célba. Önmagában ez is említésre méltó lenne, de mint később kiderült, a balesetben eltört az egyik csontja a bal kezében, azaz sérüléssel együtt futott be pontszerzőként.

Birdre természetesen további vizsgálatok vártak, az orvosok pedig végül arra jutottak, hogy műtét szükséges. Ez viszont azt jelenti, hogy a brit pilóta nem állhat rajthoz a jövő hétvégi szöuli dupla szezonzárón. A Jaguar bejelentése alapján a Formula-E-ben tavaly teljes idényt futó és egy győzelmet is szerző Norman Nato fogja őt helyettesíteni a dél-koreai finálé során.

bird-fe-london-1

Stegosaurus-szárnnyal sokkolt Silverstone-ban a Ducati – videó

Több gyártó is újításokkal jelentkezett a nyári szünet utáni első MotoGP-hétvégére, a Brit Nagydíjra, de ahogy az már évek óta megszokott, a Ducati vitte a prímet. A pénteki második szabadedzés hajrájában Enea Bastianini gresinis és Jorge Martin pramacos motorjára kerültek fel a Stegosaurusok tüskéit idéző szárnyak (két-két pár) a motor hátsó farokrészére. A pontos funkciója nem ismert a fejlesztésnek, de Bastianini elmondása szerint elsősorban a féktávokon érződött stabilabbnak tőle a motor, bár abban az olasz és Martin is egyetértett, hogy még további körözésre van szükségük ahhoz, hogy biztosan érezzék, előrelépést jelent-e az extrém megjelenésű aerodinamikai alkatrész – amelyről a „Bestia” azt is elmondta, hogy szerinte úgy néz ki, mint egy pokémon.

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Rosenqvistnek nincs is szerződése a McLarennel?

Úgy tűnik, a 2022-es az ellentmondásos szerződéskötések éve lehet a Formula-1-ben és az IndyCarban egyaránt – és mindkét szériában a McLaren az egyik főszereplője a balhéknak. A Racer szaklap ugyanis most azt szellőztette meg, amit aztán később a The Race más forrásokból ugyancsak megerősített, hogy a június 23-i közleményükkel ellentétben Felix Rosenqvist nem írt alá semmilyen szerződéshosszabbítást a McLarennel. A bejelentésben nem volt semmi rendhagyó, hiszen szerepelt nyilatkozat benne Zak Brown vezérigazgatótól és magától a versenyzőtől, csupán az nem derült ki belőle, hogy a svéd marad-e a tengerentúli sorozatban vagy átteszik őt a Formula-E-csapatba.

Július közepén aztán kitört az Alex Palou körüli botrány, s jelenleg úgy fest, a bíróságon dőlhet el, hogy a spanyol marad-e a Ganassinál vagy átmegy a McLarenhez. Mindenesetre ezek után terjedt el állítólag az IndyCar-paddockban, hogy Rosenqvistet valójában nem köti semmilyen szerződés és akár szabadon igazolható 2023-ban. A Racer fejtegetése alapján a McLaren ezzel a megtévesztéssel azt a látszatot akarta kelteni, hogy Rosenqvist már nem elérhető más alakulatok számára, hogy ha mégse jönne össze a Palou-szerződés, akkor őt tudják bevetni. A csapat nem kívánta a fejleményeket kommentálni a szaklap megkeresésére – és persze az is jó kérdés, hogy mindebbe miért ment bele maga a pilóta, ha valóban ez zajlott a háttérben. Nagy kérdés, hogy hol nézhet körül esetleg a svéd: a Racer például opcióként említette, hogy bár jelen állás szerint nincs üresedés az Andrettinél, de még lehet, amennyiben rutinosabb versenyzőre vágynának.

rosenqvist-indycar-mclaren-1

„Rossz vesztes a Lynk & Co: inkább lelépnek, nehogy vereséget szenvedjenek”

Mint arról mi is beszámoltunk, a Lynk & Co és az autóikat indít Cyan Racing csütörtökön bejelentette, hogy azonnali hatállyal felfüggeszti a WTCR-es szereplését. Mindez a saját közleményük szerint meglepetésként érte a Túraautó-világkupa vezetőit, akik szerint már folyamatban volt a Vallelungában jelentkezett gumiproblémák orvoslása különböző lépésekkel. Az egyik egyébként meg is valósul, ugyanis az Anneau du Rhin pályán rendezendő hétvégi fordulón minden autónak 20 kg-mal csökkentették a súlyát (ezzel a Honda a maximumot jelentő +40 kilón lesz, a többiek nullán).

Mindenesetre az Audikkal rajthoz álló Comtoyou Racing csapatfőnöke, Jean-Michel Baert erőteljesen kritizálta a kínai márkát: „Azt gondolom, a Lynk & Co a WTCR Mercedesének képzeli magát, amely nyomást gyakorolhat a promóterre és az FIA-ra. Mivel senki sem hátrált meg, úgy érezték, elveszítik a bajnokságot, pedig ez nem történt meg. Azzal, hogy azonnali hatállyal kiszállnak, nem legyőzöttekként tekintenek majd rájuk, hanem eltűnnek. A kommunikációjuk alapján úgy tűnik, a Balance of Performance is probléma számukra. Alapvetően rossz vesztesek, akik inkább kiszállnak, nehogy vereséget szenvedjenek” – idézi szavait a TouringCarTimes.com szaklap.

Baert azt is elmondta, hogy szerinte nincs konkrét gond az abroncsokkal: Vallelungában az első futamon náluk is jelentkeztek defektek, ám beazonosították ezek okát, így a második versenyen már nem volt gondjuk, ami szerinte bizonyítja, hogy létezik megoldás. Maga a Goodyear egyébként ugyancsak arra jutott, hogy nincs gyártási hiba a gumikkal, így nem is cserélik le a típusukat az elzászi fordulóra, de tovább fognak vizsgálódni autóbeállítások és egyéb tényezők terén, hogy kiderítsék az okokat.

lynk-co-wtcr-vallelunga-1

Jimmie Johnson egy versenyre visszatérhet a NASCAR mezőnyébe

Történelmi pillanatoknak lehetnek szemtanúi a rajongók 2023-ban, amikor a NASCAR Cup Series mezőnye egy utcai pályán versenyezhet majd Chicagóban. Az esemény jelentős körítést kap majd, és akár az sem kizárt, hogy a sorozat legendája is visszatérhet egy futam erejéig. Erről a hétszeres bajnok Jimmie Johnson beszélt nemrégiben, aki jelenleg az IndyCarban próbálja megvetni a lábát. A 46 éves pilóta elárulta, továbbra is élvezi a versenyzést, így nem tervezi szögre akasztani a bukósisakját, és Chicagót is szívesen bevállalná.  

„Tudjátok, nem zárnám ki ennek a lehetőségét. Még nincs semmi tervben, de természetesen nyitott vagyok minden ötletre, és a szezon ezen szakaszában mindenki a pozíciókért küzd, vagy a szponzoráció részletein dolgozik. Nem tudom, hogy mit tervezek jövőre, valószínűleg több IndyCar lesz, de lehetne egy kis NASCAR is. Egyértelműen nyitott vagyok rá, annyira jó móka, hogy veszem a sisakomat és különböző járműveket vezethetek. Svédországban raliautókat, aztán IndyCar gépeket vezetni egy élmény volt. Voltam az IMSA sorozatban, és természetesen szemezgetek valamilyen NASCAR visszatéréssel is, de még nem jött el a megfelelő lehetőség” – idézte Johnsont az Essentially Sports.  

A Red Bull szerelői sem dolgoznak a nyári szünetben

Úgy tűnik, mindenki igyekszik kiélvezni a nyári szünet miatti leállást, és kihasználni a pihenőnapokat. Legalábbis erről árulkodik az a kép, melyen az osztrák istállónál dolgozó szerelők is inkább a tengerpartot és a napsütést választották. „Nyári szünet aktiválva, automatikus üzenetek bekapcsolva” – írták hivatalos Twitter-oldalukon.

Így képzeli el Norris és Ricciardo közös nyaralását a McLaren

„Ha Lando Norris és Daniel Ricciardo közösen töltenék a nyári szünetet, biztosak vagyunk benne, hogy ilyesmi lenne” – posztolta a medencés és tengerparti rajzot a McLaren. Vagy így vagy máshogy, de a két pilóta még közel három hétig élvezheti a Formula-1 nyári leállását.

Közel a Mercedes-győzelem Palmer jóslata szerint

A Magyar Nagydíj, melynek edzésnapját George Russell még „az idei egyik legkeményebb péntek” mondattal jellemezte, végül a Mercedes eddigi legjobb versenyévé vált pole-pozícióval és kettős dobogóval. A Formula1.com-on rovatot vezető exversenyző, Jolyon Palmer szerint a csapat hamarosan a pódium tetejére fog állni.

„Tizenhárom verseny telt el, a csapat fejlődési görbéje pedig a legegyértelműbb az összes istállóé közül. Kétségtelenül szezonjuk első győzelme felé tartanak, és azt jóslom, a következő néhány verseny leforgása alatt meg is szerzik” – írta a Renault egykori pilótája.

Hozzátette, a Mercedes rövidesen a Ferrari elé kerülhet egyéniben és a konstruktőrök közt is: „A másik dolog, amiből hasznot húznak, hogy a Ferrari hajlamos nem maximalizálni a benne rejlő potenciált nem épp ideális stratégiai döntéseivel. A különbség Leclerc és a Mercedes párosa közt tovább zsugorodik, a konstruktőri második helyért folytatott harc pedig szintén egyre forróbb, köszönhetően a Mercedes golyóálló megbízhatóságának és felsőbbrendű stratégiájának” – fogalmazott Palmer.

Fotó: Ollé Iván

Sokszínűsödik a Mercedes: Megduplázódott az etnikai kisebbség létszáma

Másfél év után jelentést adott ki arról a Mercedes, hol tart az Accelerate 25 névre keresztelt, sokszínűséget és befogadást célzó ötéves program. A csapat beszámolója alapján az alulreprezentált csoportok aránya megnőtt az alkalmazottak soraiban. A női csapattagok aránya 12 százalékról 15 százalékra emelkedett, az etnikai kisebbségből származó alkalmazottak száma 3 százalékról 7 százalékra nőtt.

Egy további adat, hogy 2021-ben az új csapattagok 38 százaléka érkezett alulreprezentált csoportból, ez a ráta 32 százalék egyelőre 2022-ben. A Mercedes megfogalmazása szerint ezek a számok továbbra is elmaradnak a célkitűzéstől, de örülnek, hogy a program számszerűsíthető eredményt ér el.

A Mercedes ezzel párhuzamosan széndioxid-kibocsátását is csökkenti. 2022-re a cél 50 százalékos csökkentés volt, amelyet sikerült túlszárnyalni. A következő cél 100 százalékos csökkenés a Scope 1 (szervezet okozta közvetlen), 100 százalékos csökkenés a Scope 2 (szervezet okozta közvetett) és 50 százalék csökkenés a Scope 3 (egyéb közvetett) kibocsátás tekintetében 2026-ig. Utóbbihoz tartozik, hogy a Mercedes fenntartható repülőgép-üzemanyag kifejlesztésébe invesztált, amellyel felére csökkenhet a csapat légi közlekedésének karbonlábnyoma.

Eddig hatan iratkoztak fel a leggyorsabb körök listájára

Az idei szezon végén is átadják a DHL Fastest Lap díjat, ehhez pedig jelenleg Charles Leclerc és Max Verstappen állnak a legközelebb. Mindketten három alkalommal futották meg a verseny leggyorsabb körét, de zárkózik Lewis Hamilton is, aki a Hungaroringen elért 1:21.386-os idejével már ebben a szezonban másodjára lett a legjobb ebben az összevetésben, így a tabellán utolérte Sergio Perezt, és Carlos Sainzot. A listán még egy név szerepel rajtuk kívül, Lando Norris ugyanis Monacóban csatlakozott ehhez a társasághoz.

Formula-E: Vandoorne nem veszi lazán az utolsó két futamot

Mindössze két verseny maradt még hátra az elektromos széria jelenlegi idényéből, Stoffel Vandoorne pedig jelentős előnnyel várhatja az utolsó fordulót Szöulban. A Mercedes pilótája 36 ponttal vezet a tabellán, ennek ellenére úgy érzi, nem lazíthat a szezonzáró során. „Nem hátrálhatok meg, nem fordulhatok meg és nem vehetem lazán. A Formula E-ben ez soha sincs így, láttunk már elég nagy kilengéseket a múltban, amikor az egyik ember hibázik, a másik pedig jól csinálja. Meglátjuk, hogyan alakul. Szeretném, ha a csapat továbbra is koncentrált maradna. Magamat is fókuszáltan akarom tartani, nem engedhetek meg magamnak egy olyan hibát, mint amit vasárnap a kvalifikáción elkövettem. Ha jó pozícióba teszem az autót a versenyen, akkor igen, minden rendben lesz” – mondta Vandoorne a Motorsport számára, utalva a legutóbbi Londonban rendezett hétvégére.

Végre bemutatkoznak a WRX elektromos gépei

A Ralikrossz-világbajnokság szezonindító eseményét az eredeti tervek alapján Höljesben tartották volna – de erre nem került sor, akárcsak a Nürburgringre kitűzött első versenyre. A szezon így Norvégiában, Hellben kezdődik, és két nappal korábban, augusztus 11-én Stjørdal városában tartják a hivatalos bemutató ceremóniát. 19 órakor mutatkoznak be az elektromos RX1e-gépek a médiának és a közönségnek a Kimen Kulturhusban, majd felvonulás következik a belvárosban kialakított pályán a 680 lóerős modellekkel.

A következő napokban vélhetően számíthatunk még hírekről a WRX háza tájáról – hiszen egy héttel a bemutató esemény előtt továbbra sincs nevezési lista a 2022-es résztvevőkről. A 14 fősre várt mezőny hét indulója ismert: a Volkswagen Dealerteam Bauhaus (Kristoffersson Motorsport) hármasát Johan Kristoffersson, Ole Christian Veiby és Gustav Bergström alkotja, a Hansen Motorsport szokás szerint Timmy és Kevin Hansennel áll ki, a CE Dealer Team két versenyzője pedig Niclas Grönholm és Klara Andersson lesz. A GCK, a Münnich és az ESmotorsport szerepelnek még a mezőnyben a korábbi hírek alapján.

Leclerc megmutatta, milyen egy hétköznap Monacóban

Betekintést engedett egy átlagos nyári napjába Charles Leclerc. A Ferrari pilótája továbbra is hazájában él, vlogjában pedig ezúttal azt mutatta meg, hogyan telnek a mindennapok. A barátokkal való szórakozás mellett láthatjuk őt edzés, és zongorázás közben, néhány korábbi emlékéről is mesél, valamint az is kiderül, melyik szupermarketbe járnak vásárolni. „Tölts velem egy napot Monacóban, ahol körbe vezetlek az országban, ahol felnőttem. Egy kis időt tölthettek a barátaimmal és a családommal, megmutatom a hobbijaimat és edzek egy kicsit. Remélem, jól fogod érezni magad!” – áll a videó leírásában.

Szokatlan büntetés: Nem vették el Rossi győzelmét, de kevesebb pontot kap érte

A hétvégi indianapolisi Gallagher Grand Prix-n három év óta első győzelmét szerző Alexander Rossi versenygépét szabálytalannak minősítették a verseny utáni átvizsgáláson. Az Andretti autója megfelelt az épített és utcai pályákon előírt 1700 font (771 kilogramm) minimumlimitnek, viszont a mérésbe beleszámolták az italtartály és tartalma súlyát is. A szabályok kimondják: a minimumba nem számít bele a versenyző, a versenyző súlyát kiegészítő ballaszt, az üzemanyag és az italtartály.

Furcsa, hogy a szabálytalanságot csak négy nappal a verseny után – a nashville-i hétvége előtt – jelentették be, és furcsa a büntetés jellege is. Rossit nem zárták ki, megtarthatja a győzelmét, viszont 20 pontot levontak tőle, azaz 53 helyett (50 az első helyért és 3 bónuszpont) csak 33 egységet ért a győzelem. Ezzel a bajnokság nyolcadik helyéről a kilencedikre esik vissza, Felix Rosenqvist nyer egy pozíciót az IndyCar-tabellán.

A versenyző mellett a csapatot is büntették, az Andretti Autosport 25 ezer dollár pénzbírságot kapott.

A WTCR hivatalos közleményben reagált a Lynk & Co lépésére

Mint az ismert, a Lynk & Co márkája hivatalosan is megerősítette, hogy azonnali hatállyal felfüggeszti a szerepvállalását a Túraautó-világkupán. A döntés oka, hogy továbbra sem érezték biztonságosnak a Goodyear abroncsait, erre viszont nemrégiben a széria egy közleményben reagált. Ezek alapján a Discovery Sports Events és az FIA értetlenül áll a történtek előtt, mivel szerintük már lépéseket tettek a korábban felmerült problémák orvoslására, továbbá a gumibeszállító is igyekezett a lehető legalaposabb munkát elvégezni.

„Az FIA, a Geely Group, és a WSC közötti pénteki pozitív megbeszélések során javasolt intézkedések között szerepelt az összes autó kompenzációs súlyának 20 kilogrammal való csökkentése, valamint a Goodyear javaslata egy további tesztre az Anneau du Rhin pályán ma este, hogy minden csapatnak lehetősége legyen az általuk ajánlott beállítások kipróbálására egy olyan pályán, ahol a Cyan Racing más csapatokkal együtt korábban már tesztelt az év során, anélkül, hogy problémát jelentettek volna az abroncsokkal kapcsolatban.  Amellett, hogy a Goodyear támogatta ezt a kiegészítő tesztet és azt az annak érdekében elvégzett elemzést, hogy a gumiabroncsok jól működjenek ezen a pályán, felajánlották, hogy kicseréli az előző versenyről elhozott abroncsokat” – állt a közleményben, melyben hozzátették, hogy a szezon folytatásáról az FIA Motorsport Világtanács augusztus 8-án kezdődő szavazása után tesznek bejelentést.  

Folytatódik a MotoGP szezonja, csatlakozzatok Facebook-csoportunkhoz!

Letelt a Finn GP törlése miatt bő öthetesre nyúló pihenő a gyorsaságimotoros-világbajnokságon, a hétvégén a Brit Nagydíjon újra felbőgnek a motorok. Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni az idény második felében sem, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

motogp-2022-start

A fél internet az Alpine és Piastri közötti balhén élcelődik

Kedden talán az egész 2022-es szezon legnagyobb botránya robbant ki, amikor előbb az Alpine bejelentette Oscar Piastrit versenyzőjükként 2023-ra, majd nem sokkal később az ausztrál cáfolta, hogy bármit is aláírt volna a franciákkal. A balhé, amelynek részleteiről már többször írtunk, megihlette az internet népét – olyannyira, hogy mint arról beszámoltunk, még Alexander Albon is Piastriéra hajazó posztot tett közzé a minapi williamses hosszabbítása kapcsán.

A Taunton Town FC focicsapata a botrányt kifigurázva ugyancsak bejelentette Piastrit, de a Borussia Dortmund német labdarúgócsapat is a fiatal leendő F1-es bejegyzésének mintájára adott hírül egy tv-közvetítéssel kapcsolatos hírt. A sorból pedig nem maradhatott ki az újabban az összes mémvonatra felszálló Ryanair sem, amely kiírása szerint van közös bennük és az Alpine-ban, hiszen mindkettejüknél „random üléskiosztás” van – és ez csak néhány példa a sok közül…

Bottas: Dolgoznunk kell a megbízhatóságon!

Bár az Alfa Romeo idény eleji kezdeti tempója is halványodni látszott az utóbbi versenyeken, a csapat igazi problémáját a műszaki gondok nehezítik. Valtteri Bottas és Guanyu Zhou is többször volt kénytelen feladni egy-egy futamot ilyen okból: a finn a Magyar Nagydíjon sem ért célba, köszönhetően az üzemanyagrendszer meghibásodásának. Bottas szerint orvosolniuk kell a megbízhatósági problémáikat:

„Valamelyest jobb volt a tempónk ezen a hétvégén, szóval haladunk, de be is kellene fejeznünk a futamokat” – idézi a pilótát a RacingNews365.com. „Nem vagyunk elég kiegyensúlyozottak, és ezt tudjuk is. Tovább kell dolgoznunk ezen, mert még sajnálatosabb lett volna, ha újfent pontokért harcolunk és akkor jön elő a hiba. Nagy fókuszt fogunk fordítani erre.”

bottas-hun-2022-dppi