DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 26. péntek

A Honda szatellit csapata előbb aláírta a hosszabbításról szóló szerződést, mint maga a Honda

Újabb csapat jelentette be hivatalosan, hogy aláírta a Dornával a szerződést, amelynek értelmében további öt évig, azaz 2026 végéig biztosan a MotoGP mezőnyében marad: ezúttal az LCR volt soron ebben. Korábban a gyártók közül a KTM és a Ducati, míg a független istállók közül a Gresini Racing – amely jövő évtől már nem az Aprilia gyári partnere lesz – erősítette meg a maradását, hozzájuk csatlakozott most Lucio Cecchinello alakulata, amely idén két legfrissebb specifikációjú Hondát indít Takaaki Nakagamival és Alex Marquezzel.

Érdekesség, hogy a Honda maga még nem tett hasonló bejelentést az újabb ötéves ciklust illetően, de természetesen az ő maradásuk is biztosra vehető, ahogy az is eléggé valószínű, hogy az LCR is velük folytatja. Várhatóan amúgy az összes további gyártó – a Yamaha, a Suzuki és az Aprilia – esetén is csak formalitás a bejelentés, ahogy igazából a privát csapatok közül is egyedül az Esponsorama/Avintia Racingtől várható, hogy teljes egészében átadja a helyét Valentino Rossi gárdájának, a Sky Racing VR46-nak, amely Luca Marini révén már 2021-ben is jelen lesz az alakulatnál, s amely a hírek szerint vagy a Yamaha, vagy a Suzuki szatellit partnere lehet (előbbi esetén a Petronas SRT válthat Suzukira).

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

lcr-honda-motogp

Hatalmas tűz ütött ki az argentin MotoGP-pályán, szinte teljesen megsemmisült a bokszépület

Komoly károk keletkezhettek éjszaka a Termas de Rio Hondo versenypályán, amely 2014 óta ad otthont a gyorsaságimotoros-világbajnokság Argentin Nagydíjának. Helyszíni jelentések szerint éjjel 11 órakor ütött ki a tűz a bokszépület legfelső szintjén, ahol a VIP-részek és a médiaközpont is található. A The-Race.com beszámolója szerint a tűzoltók még jelen sorok írásakor is küzdenek a lángok ellen, miközben igyekeznek minél több autót és motort megmenteni az ugyanazon a szinten található pályamúzeumból.

A pontos károk egyelőre nem ismertek, de már a tűz előtt valószínűtlennek tűnt, hogy az áprilisról a koronavírus-járvány miatt elhalasztott MotoGP-futamot be tudják pótolni az évad későbbi szakaszában.

FRISSÍTÉS: A termasi pálya szombat reggeli közleménye szerint a tűz megsemmisítette a bokszgarázsokat, a médiaközpontot, a TV-közvetítés központját, valamint a versenyirányítást. Hector Farina, a pálya igazgatója elmondta: lehetne ennél rosszabb is a helyzet is, ugyanis az említett múzeum például megmenekült, néhány nap múlva újra is nyithat, valamint a létesítmény biztosítása fedezik az anyagi károkat, de természetesen az újjáépítés nagyon hosszú folyamat lesz, ugyanakkor mindent megtesznek annak érdekében, hogy a tervezett eseményeket megtartsák, beleértve az egyelőre csak elhalasztott MotoGP-futamot, amely kapcsán Farina novemberi időpontot említett. Szerencsére személyi áldozata nem volt a tűznek.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

Lehet-e Russell a Mercedes következő Hamiltonja?

Kivel pótolják majd a sportág legeredményesebbjévé váló britet, ha egyszer szögre akasztja a bukósisakot? George Russellé lehet az ülés, de bármennyire is tűnik befutónak, küzdenie kell érte. Többek között erről is olvashattok az Autósport és Formula Magazin nemrég megjelent friss számában, számos más érdekes téma mellett.

russell-afm

Nagy Dani, Dakar és F1-es Mercedes – jön az Autósport és Formula Magazin februári adása

Érkezik a Spíler TV-n futó tv-műsorunk legújabb adása, benne többek között a címben említett három témával, de nem mentünk el szó nélkül a WRC-évadnyitó Monte-Carlo Rali mellett sem. Ha nem akartok lemaradni a műsorról, kapcsoljatok szombaton 10:45-kor a Spíler 1-re!

studio-januar-nagy

Felelőst keres Marquez-ügyben a Honda? „Hazugság”

Már több mint fél éve húzódik Marc Marquez rehabilitációja a július közepi jerezi felkarcsonttörése után, amely miatt már háromszor is megműtötték a spanyolt. Miközben a nyolcszoros világbajnok visszatérésének időpontja továbbra is kérdéses, már többször is felröppentek olyan pletykák, hogy a Honda felelőst keres a történtek – mármint nem a baleset, hanem az elhúzódó rehabilitáció – miatt.

Állítólag a második jerezi futam edzésén való szereplésre engedélyt adó Dr. Angel Charte is a bűnbakok listáján szerepel, de a paddockbeli ügyekben általában jól értesült menedzser, Carlo Pernat nemrég a GPOne podcastjában azt is elhintette, hogy információi szerint a HRC maga Marquez ellen is vizsgálatot indított, ugyanis a tudtuk nélkül ülhetett motorra nem sokkal az incidenst követően.

Carmelo Ezpeleta, a Dorna elnöke ugyanakkor határozottan cáfolta ezeket az értesüléseket: „Ez egy hazugság. Beszéltem azzal az emberrel a Hondánál, akivel kell, és egyáltalán szó sincs semmiféle vizsgálatról. Ennél világosabban nem is fogalmazhatnék” – nyilatkozta Ezpeleta az AS-nek.

De ha már Marquez és a Honda: a HRC menedzsere, Tetsuiro Hikita az mr-bk.jp honlap által készített interjúban elmondta, hogy amennyiben nem épül fel a 2021-es szezon kezdetére sem a versenyző, akkor továbbra is Stefan Bradlre, a Honda tesztversenyzőjére fognak számítani helyettesként. Ez azt is jelenti, hogy gyakorlatilag nulla az esélye annak, hogy az idei évre ülés nélkül álló Andrea Dovizioso ugorjon be Marquez helyett.

Ha imádod a MotoGP-t, és nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírről sem, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz IDE KATTINTVA, ahol még több hírről, információról és részletről számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokság kapcsán!

marquez-edz

Bottas megcsodálta a sarki fényt

Gyönyörű fotókat posztolt a sarki fényről, vagy északi fényről Valtteri Bottas - az utóbbi napok posztjaiból az látszik, hogy továbbra is otthon, a messzi északon készül a szezonra:

 

Emlékeztek erre a tíz fekete zászlós esetre?

Ritka, amikor kizárnak valakit az F1-ben, de előfordult már - a Formula-1 Youtube-csatornája tíz ilyen esetet gyűjtött össze. A videó ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthető!

Év végére ígéri új TCR-gépét az Audi

Az Audi Sport megerősítette, hogy érkezik az RS3 LMS TCR második generációja. A modell elődje 2016 és 2020 között versenyezve közel 280 győzelmet szerzett különböző túraautós bajnokságokban, a világkupa szintjén – köszönhetően a kedvező BoP-nek – még tavaly is futamokat nyertek vele.

Az legfrissebb utcai verzión alapuló TCR-modell minden területén történtek fejlesztések: az Audi kétliteres motorjának legfrissebb specifikációját kapta meg, újragondolt hűtésrendszer és sebességváltó gondoskodik a hosszabb élettartamról. Javítottak az aerodinamikai és fékhatékonyságon, továbbá az autó biztonságán. A 2021-es szezon első fele a tesztelésről szól, az ügyfelek az év vége felé vehetik át és próbálhatják ki élesben az új Audi RS3 LMS TCR-t.

Leclerc volt a 2020-as szezon harmadik legjobbja?

Kissé talán megkésve, de kijött a mérvadó F1-es szakportál, a RaceFans.net 2020-as versenyzői rangsora. Az első két helyezett Lewis Hamilton és Max Verstappen lett, amibe nehéz lenne belekötni, de a bajnokságban csak nyolcadikként végző Charles Leclerc szereplése harmadikként már jóval többeket meglephet. Saját szezonértékelésünkben mi például egyértelműen Sergio Perezt tettük a harmadik pozícióba.

A szaklap így indokolja Leclerc erős szereplését: „Négyszeres világbajnok csapattársáéhoz viszonyítva Leclerc teljesítménye hihetetlenül fényesen tűnik ki. A szezon végére egy híján háromszor annyi pontot szerzett, mint csapattársa, és nem azért, mert Vettel balszerencse miatt sokszor nem ért célba” – írják, kiemelve, hogy először is a monacói kitűnői időmérős produkciója kellett a csapattárshoz képest: 13-4 volt a kvalifikációs jobb eredmény, 11-3 a Q3-ba jutások aránya. Egy másik érv volt, hogy számos alkalommal végzett olyan elöl időmérőn vagy futamon, amit az SF1000 kvalitásai nem indokoltak.

A rangsor eleje így néz ki: 1. Lewis Hamilton, 2. Max Verstappen, 3. Charles Leclerc, 4. Carlos Sainz. 5. Daniel Ricciardo, 6. Pierre Gasly, 7. Sergio Perez, 8. Valtteri Bottas, 9. George Russell, 10. Lando Norris.

Nem sietik el: Megvan a Williams-bemutató időpontja is

A keményvonalas F1-rajongók számára az új szezon nem az első versennyel, de nem is az első téli tesztnappal kezdődik el, hanem már az aktuális versenygépek bemutatkozásával. Közeleg ennek ideje, amit jelez, hogy már a csapatok fele bejelentette, mikor érkezik meg 2021-es versenygépe.

Az ötödik a sorban a Williams, amely nem kapkodja el az eseményt: március 5-én (azaz jelen állás szerint utoljára) érkezik az aktuális versenygép, amelyet FW43B-nek keresztelnek el, jelezve, hogy nem egy teljesen új modellről, hanem a 2020-as FW43 evolúciójáról van szó. Hasonló névadás mellett voksolt a Red Bull (RB16B) és McLaren (MCL35M) is.

Egyelőre ezeket az időpontokat kell megjegyezni: február 15. (McLaren), február 19. (Alpha Tauri), február 22. (Alfa Romeo), március 2. (Mercedes) és március 5. (Williams).

A Racing Point Aston Martinként sem engedné el Hülkenberget

Otmar Szafnauer csapatfőnök idén is Nico Hülkenberget szeretné istállója tartalékversenyzőjének - értesült a Motorsport török kiadása. A német pilóta 2019 végén vonult vissza az F1-ből, ám a kaotikusan alakuló 2020-as szezon során három nagydíjon is rajthoz állhatott: koronavírus-fertőzés miatt először Sergio Perezt, majd Lance Strollt is helyettesítette. Műszaki hiba miatt két alkalommal tudott elrajtolni, és ezek során olyan meggyőző teljesítményt nyújtott, hogy az Aston Martinná váló csapat idén is számít a szolgálataira.

Szafnauer elmondása szerint egyelőre még semmi sem hivatalos, de már zajlanak az egyeztetések.

hulk-portre-20202

Fotó: DPPI

A MotoGP legsikeresebb gyártója is elkötelezte magát a folytatás mellett

Újabb gyártó jelentette be, hogy aláírta a 2022-től kezdődő újabb ötéves ciklusra szóló szerződését a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dornával: ezúttal a világbajnokság történetének legsikeresebb márkáján – a királykategóriában összesen 21 alkalommal hódították el az egyéni vb-címet –, a Hondán volt a sor, így a japánok is biztosan maradnak 2026 végéig a MotoGP-ben.

Korábban a gyártók közül a KTM és a Ducati, míg a privát csapatok közül a Gresini Racing (amely jövőre már nem az Aprilia gyári partnere lesz) és az LCR Honda erősítette meg a maradását, de vélhetően az összes többi jelenlegi résztvevő részéről is formalitás lesz ez – kivéve az Esponsorama Racinget, amelynek helyét valószínűleg a Sky Racing VR46 veszi majd át a rajtrácson.

Ha imádod a MotoGP-t, és nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírről sem, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz IDE KATTINTVA, ahol még több hírről, információról és részletről számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokság kapcsán!

honda-repsol-motogp

Videó: Norris az F1-es autó helyett egy McLaren Speedtailbe ült be

A McLaren F1-es istállójánál is elérkezett az idő az üléspróbára, ami egy új fejezetet vezet fel a motorszállítót váltó csapat számára. Először az új pilóta, Daniel Ricciardo került sorra, akinek tapasztalatait ebben a videóban rögzítették. Lando Norris számára egyelőre a várakozás maradt, de cserébe beülhetett a főnöke McLaren Speedtailjébe.

Egyéves eltiltást kértek Schumacherre, pedig megmentette Villeneuve-öt?

A Formula Podcast legutóbbi, az elmúlt 30 év botrányos ütközéseit sorra vevő adásában természetesen nem mehettünk el szó nélkül az emlékezetes 1997-es jerezi balhé mellett: felidéztük a történtekkel kapcsolatos érdekességeket és konteókat az ezredre azonos időmérőtől egészen Norberto Fontana szerepéig. A vonatkozó részt 01:33:00-tól hallgathatjátok:

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

 

Videó: Már zajlanak a tesztek a WRC idei egyetlen havas futamára - kőkemény körülmények várják a mezőnyt

Először került be a WRC versenynaptárára a finn Arctic Rali, méghozzá azért, mert a hagyományos havas versenyt, a Svéd Ralit idén nem tudják megrendezni, Finnország északi részén most is kemény hófalak között kell majd versenyezni, ez pedig az elmúlt években azért nem feltétlenül volt meg a mezőnynek - tavaly például alig volt hó Svédországban. A speciális körülmények között már gyakorol a tavalyi svéd győztes Elfyn Evans és az Arctic Rali titkos esélyesének tartott Kalle Rovanpera is:

Egy hangulatvideó az idei Arctic Lapland Raliról, ahol Valtteri Bottas is rajthoz állt - gyakorlatilag ugyanez vár most a rali-vb-re:

Ez pedig egy tavalyi belsőkamerás felvétel Rovanperától az Arctic Lapland Raliról - sötétben, hóban, óriási tempóval...

Mit szóltok Grosjean idei sisakjához?

Már nem az F1-ben versenyez a francia, de a sisakfestése idén is betalált:

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Romain Grosjean (@grosjeanromain) által megosztott bejegyzés

Kulisszák mögött: Így zajlott Ricciardo első mclarenes munkanapja és üléspróbája – videó

Ontja a ricciardós tartalmakat a McLaren: a fotók után most mozgóképen formában is megnézhetjük, ahogy az ausztrál először látogatja meg a gyárat és ejti meg az üléspróbát – utóbbi műveletről talán nem is láthattunk még ennyire részletes felvételsort egyik csapattól sem:

Újra láthatunk Mercedest a DTM-ben

A Mercedes-AMG bejelentette, hogy több ügyfélcsapatot is kiszolgál idén a GT3-as autókra váltó Német Túraautó-bajnokságban. Ezzel a márka a 2018-as gyári kiszállása óta először fogja képviseltetni magát a szériában. A Motorsport.com úgy tudja, négy-öt AMG GT3-as lehet a rajtrácson – eddig csupán a GruppeM jelentette be egy autó indítását –, és nem is csak alkatrészekkel és gyári versenyzőkkel, hanem akár anyagi támogatással is segítheti a partnereit a Mercedest.

Ezzel eldőlt, hogy legalább négy márka lesz jelen 2021-ben a DTM-ben: a BMW és az Audi az átállás bejelentésével egy időben jelezte részvételi szándékát, de a Red Bull és az AF Corse révén Ferrari is feltűnik majd a mezőnyben.

mercedes-dtm-amg

Nem állt meg a piros lámpánál, megbírságolták Nyikita Mazepint

Nem mondhatnánk, hogy balhémentesen alakulnak a Formula-1-es debütálás előtt Nyikita Mazepin utóbbi hónapjai: nem elég, hogy fogdosási botrányba keveredett, most még egy közúti vétségért is megbírságolták. Történt ugyanis, hogy tavaly június 24-én az orosz pilóta 1,7 másodperccel azután hajtott át a lámpán, hogy az pirosra váltott. Az oxfordi és oxfordshire-i bíróság most úgy határozott, hogy 274 fontos bírságot szabnak ki Mazepinre, valamint három büntetőpontot is kapott a vezetői licencére.

mazepin-dppi

fotó: DPPI

Ricciardo már helyet foglalt a McLarenben

Szorgalmasan adagolja a részleteket rajongói számára a csapat az MCL35M bemutatója előtt. Mostanában az új pilóta, Daniel Ricciardo a főhadiszálláson tett látogatásáról posztoltak fotókat, a végére hagyva a lényeget: az ausztrál szerzemény kipróbálta leendő versenygépe ülését. Még 11 napot kell várni a február 15-i online bemutatóra, jelen állás szerint a McLaren lesz az első.

A negyedik időpont: Két hét múlva jön az Alpha Tauri

Újabb csapat közölte, mikor mutatkozik meg 2021-es versenygépe: az AT02-re keresztelt új Alpha Tauri február 19-én, azaz két hét múlva pénteken érkezik. A Honda-motoros versenygépet az Olasz Nagydíj győztese, Pierre Gasly, valamint az újonc Yuki Tsunoda vezetik a szezon során.

Egyelőre ezeket az időpontokat kell megjegyezni: február 15. (McLaren), február 19. (Alpha Tauri), február 22. (Alfa Romeo) és március 2. (Mercedes).