A Honda szatellit csapata előbb aláírta a hosszabbításról szóló szerződést, mint maga a Honda
https://formula.hu/parc-ferme/27925
Újabb csapat jelentette be hivatalosan, hogy aláírta a Dornával a szerződést, amelynek értelmében további öt évig, azaz 2026 végéig biztosan a MotoGP mezőnyében marad: ezúttal az LCR volt soron ebben. Korábban a gyártók közül a KTM és a Ducati, míg a független istállók közül a Gresini Racing – amely jövő évtől már nem az Aprilia gyári partnere lesz – erősítette meg a maradását, hozzájuk csatlakozott most Lucio Cecchinello alakulata, amely idén két legfrissebb specifikációjú Hondát indít Takaaki Nakagamival és Alex Marquezzel.
Érdekesség, hogy a Honda maga még nem tett hasonló bejelentést az újabb ötéves ciklust illetően, de természetesen az ő maradásuk is biztosra vehető, ahogy az is eléggé valószínű, hogy az LCR is velük folytatja. Várhatóan amúgy az összes további gyártó – a Yamaha, a Suzuki és az Aprilia – esetén is csak formalitás a bejelentés, ahogy igazából a privát csapatok közül is egyedül az Esponsorama/Avintia Racingtől várható, hogy teljes egészében átadja a helyét Valentino Rossi gárdájának, a Sky Racing VR46-nak, amely Luca Marini révén már 2021-ben is jelen lesz az alakulatnál, s amely a hírek szerint vagy a Yamaha, vagy a Suzuki szatellit partnere lehet (előbbi esetén a Petronas SRT válthat Suzukira).
Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

„Rengeteg nyomaték!” – Button kipróbálta az Extreme-E elektromos terepjáróját
https://formula.hu/parc-ferme/28001
A rengeteg nagy nevet vonzó extrém sorozat mezőnyében Formula-1-es világbajnok is lesz Jenson Button személyében, aki saját csapatával, a JBXE-vel szállt be a küzdelembe. Button teljesítette első tesztjét az Odyssey 21 névre keresztelt elektromos SUV-val. Rövid beszámolójában kiemelte, nem bírta megállni, hogy ne mosolyogjon végig a vezetés során, a rengeteg nyomaték pedig lenyűgözte. A kétnapos tesztet követően legközelebb már élesben, Szaúd-Arábiában ül a volán mögé, az április 3-4-i első versenyen.
That’s a wrap! 2days of testing with the Extreme E Odyssey, lots of useful info collected but more importantly I couldn’t stop smiling while driving her! So much torque! The next stop is Saudi Arabia for the first race, are we ready? Probably not but we will give it our best. pic.twitter.com/LFZ7rr4wIR
— Jenson Button (@JensonButton) February 3, 2021
„Látnom kell, hogy ők meg tudják-e adni, ami nekem kell” - így gondolkodik a Mercedes új juniorpilótája
https://formula.hu/parc-ferme/28000
Meglehetősen magabiztosnak tűnik Frederik Vesti, akit a Mercedes nemrég igazolt le a juniorprogramjába. A 19 éves dán pilóta két éve a Formula Regional Európa-bajnokság megnyerésével hívta fel magára a figyelmet, míg tavaly már a Formula-3-ban szerepelt a Premával, és három győzelmet szerezve – mindenkinél több főfutamot nyerve – a tabella negyedik helyén zárt újoncként. Vesti idén is az F3-at fogja erősíteni, immár az ART Grand Prix színeiben.
Mint mondta: ez nem egyoldalú dolog, a Mercedesnek is bizonyítania kell felé. "Nyomás mindig van, de számomra ez a szerződés inkább lehetőség, hogy egy maximálisan felkészült, versenyképes csapattal dolgozzak. A Mercedeshez igazolás egy értékes lehetőség a karrierem szempontjából. A csapatnak látnia kell, hogy én fejlődöm pilótaként és nekem is ki kell derítenem, hogy vajon ők meg tudnak-e adni mindent, ami ehhez szükséges. Három éve figyeltek már, de akkor kezdtünk el beszélni, amikor elkezdtem nyerni - arra is figyeltek, hogy hogyan reagálok a negatív dolgokra" - mondta Vesti a Motorsportnak.
Hozzátette: idén természetesen az a célja, hogy bajnok legyen az F3-ban.

fotó: dppi
Emlékeztek a repülő célba érkezésre? És tudjátok, mekkora balhé lett belőle?
https://formula.hu/parc-ferme/27997
A Formula Podcast legutóbbi adásában az elmúlt 30 év legbotrányosabb baleseteit vettük sorra, amelyek közé annak ellenére is felfért az igencsak emlékezetes monzai incidens is, hogy egyáltalán nem élversenyzők között történt. Hogy miért van mégis helye a listán? Hallgassátok meg a vonatkozó részt (meg a teljes adást is) 19:20-tól:
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
|
|
Bottasnak még a szakálla is lefagyott a mínusz 22 fokos hidegben
https://formula.hu/parc-ferme/27994
„Mindig jó idő van futni. -22 fok van és ehhez még jön egy kis szél. Nincs kifogás!” – posztolta a futóedzésre induló Valtteri Bottas. Finnek!
Always good weather to run
— Valtteri Bottas (@ValtteriBottas) February 3, 2021
-22c and bit of windchill. No excuses.#VB77 #Arctic #wintertraining@PolarGlobal pic.twitter.com/Ur76WDhz6b
Dobogók győzelmi eséllyel: ezt célozza meg az Alpine
https://formula.hu/parc-ferme/27999
Luca de Meo, a Renault csoport ügyvezető igazgatója beszélt a cég Formula-1-es terveiről a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak. Mint mondta, a Renault-ból Alpine-ná váló csapatuk számára 2021 egy átmeneti év lesz: az Alpine brandet akarják előtérbe tolni, rendszeresen szerepelni a híradásokban - mivel nagy változások nem lesznek tavalyhoz képest, az autók is nagyrészt maradnak az eddigiek, ezért Fernando Alonsóval szeretnének a dobogókért harcolni.
2022-re viszont még egy lépést tennének és az új szabályok adta lehetőségeket kihasználva élcsapattá válnának: de Meo szerint az a cél, hogy jövőre folyamatosan ott legyenek a dobogón úgy, hogy reális esélyük legyen futamot, futamokat nyerni, ezzel tovább öregbíteni az Alpine márka nevét.

fotó: Alpine F1 Team
Imola után Misanóban folytatja az F1-es felkészülést Yuki Tsunoda – videó
https://formula.hu/parc-ferme/27996
Mindent megtesz az Alpha Tauri, hogy a lehető legtöbb kilométert gyűjthesse a Formula-1-ben idén debütáló japán: néhány napja Imolában rótta a köröket egy 2019-es Toro Rossóval (amelyet átfestettek a mostani dizájnra), most pedig a csapat központjától nem messze található másik olasz pályán, Misanóban folytatja a felkészülést. Íme, néhány videó a szerdai napról:
aaaand @yukitsunoda07 is back on track
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) February 3, 2021
who else loves the sound of an @f1 car in the morning? pic.twitter.com/WA5R9ayIix
how about those downshifts @yukitsunoda07 pic.twitter.com/DwO1FInEj2
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) February 3, 2021
Első nap az iskolában: Ricciardo is megtekintette új munkahelyét
https://formula.hu/parc-ferme/27995
A Renault-tól a McLarenhez igazoló Daniel Ricciardo is csatlakozott azon csapatváltók sorába, akik beléphettek új munkaadójuk főhadiszállására. Bár a mclarenes maszktól nem láthatjuk egyértelműen, de mintha mosolyogna…
DR in the house.
— McLaren (@McLarenF1) February 3, 2021
@danielricciardo pic.twitter.com/S0PrBr9lMr
— McLaren (@McLarenF1) February 3, 2021
Marquez sérülésétől a spielbergi horrorbukásig: a 2020-as MotoGP-szezon legdrámaibb momentumai
https://formula.hu/parc-ferme/27993
Újabb top 5-ös válogatással jelentkezett a MotoGP YouTube-csatornája az előző évadról, most a legdrámaibb pillanatokat vették számba (a videó átkattintás után tekinthető meg!):
Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!
A spái győzelmektől a suzukai felzárkózáson át a vb-címig – Raikkönen legnagyobb pillanatai
https://formula.hu/parc-ferme/27992
Kimi Raikkönen került terítékre a Formula-1 legújabb top 10-es összeállításában, egész pontosan a 2007-es világbajnok – akinek múlt heti egyik podcastadásunkat is szenteltük – legnagyobb teljesítményei, benne többek között az emlékezetes 2005-ös Japán Nagydíjjal (a videó átkattintás után nézhető!):
A „szögletes Colosseumot” is érinti a Formula-E új római vonalvezetése
https://formula.hu/parc-ferme/27991
Néhány napja tette közzé a szaúd-arábiai nyitófutamokat követő versenyek helyszíneit és időpontjait a Formula-E, most pedig az április 10-re kiírt Róma ePrix új nyomvonalát is ismertették. A megújult pálya számos történelmi látványosság mellett fog elhaladni: többek között a Palazzo dei Congressit, a Piazza Marconit és újdonságként a Palazzo della Civilta Italianát – amelyet „szögletes Colosseumként” is ismernek – is érinti majd a vonalvezetés. A versenyzők számára persze fontosabb, hogy a nyomvonalban az eddiginél hosszabb és gyorsabb egyenesek találhatók, amelyek a közleményben nyilatkozó Lucas di Grassi szerint izgalmas versenyt eredményezhetnek. Íme, a pályarajz:

Autósport alkoholista apával: Dán versenyzős dráma készült
https://formula.hu/parc-ferme/27990
A dán rendező, Anders Walters alkotása a Turned (Natsværmer) című rövidfilm, melynek főszereplője Kasper, egy sikeres autóversenyző. Csodás barátnője van és egyetemi tanulmányait folytatja, az idilli felszín alatt azonban súlyos gyerekkori traumák rejtőznek, az alkoholista apa erőszakossága, ami akadályozza Kasper felnőtté válásának kiteljesedését.
A főszereplő trió Sylvester Byder, Jacob Hauberg Lohmann és Clara Rosager. A filmet a hozzánk eljuttatott sajtóanyag Oscar-díj esélyesként állítja be: tény, hogy Walters egy korábbi rendezése, a Helium Legjobb élőszereplős rövidfilm kategóriában elnyerte a rangos elismerést, a producer Kim Magnussen pedig öt Oscarral dicsekedhet.
Érdekesség: A versenyjeleneteket a dán TCR-szériában vették fel. Ez a sorozat 2020-ban indult, bajnoka pedig Kasper Jensen lett.
A Turned előzetese:
A teljes film:
TURNED US subs from M&M Productions on Vimeo.
Visszavonul az ausztrál túraautós legenda
https://formula.hu/parc-ferme/27989
A 2021-es lesz az utolsó szezon Jamie Whincup, a Supercars széria legsikeresebb versenyzője számára. Whincup hét bajnoki címet – az elsőt 2008-ban, az utolsó 2017-ben – és 122 győzelmet szerzett Ausztrália dübörgő, V8-motoros túraautós sorozatában 19 évet felölelő pályafutása során.
A 37 éves ausztrál egyúttal bejelentette, hogy csapatfőnökként folytatja a Triple Eight Race Engineering kötelékében, amely formációval pályafutása zömét töltötte és összes bajnoki címét szerezte, leváltva az istállót kezdetektől vezető Roland Dane-t. Whincup már korábban 15 %-os részesedéssel rendelkezett a csapatban, amely most 19 %-ra emelkedik. Szerves része marad a sorozatnak, ahol versenyzőként mindent elért, amit lehetett.

Kettőtizenhatésfél, Schumacher versenyének vége! Ugye mind emlékeztek?
https://formula.hu/parc-ferme/27986
A Formula Podcast legutóbbi adásában az F1 történetének botrányait veséztük ki - szóba került egy Schumacher-eset is és hogy mit csinált ott David Coulthard. A vonatkozó rész 51:06-tól meghallgatható:
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
|
|
Norrist elszomorította Tom Moore halálhíre
https://formula.hu/parc-ferme/27988
Szomorú hír érkezett kedden az Egyesült Királyságból: koronavírusban elhunyt a Captain Tomként ismert Sir Tom Moore, akinek a neve tavaly került be a köztudatba, mikor 100. születésnapja alkalmából adománygyűjtést indított a világjárvány megfékezése érdekében. A második világháborús veterán járókeret segítségével száz kört tett meg saját udvarában, hogy felhívja a figyelmet a nemes ügyre. Az eredeti cél 1000 angol font összegyűjtése volt: az adományozás végül közel 33 millió fontnál állt meg másfél millió ember mozgósításával. Tom Moore az akció elismeréseként megkapta a lovagi címet.
Mivel Tom Moore közismert és szeretett személlyé vált Nagy-Britanniában, az angliai székhelyű csapatok és maga a Formula-1 is megemlékeztek róla a közösségi médiában. A legszemélyesebb hangvételű mégis kétségtelenül Lando Norris posztja: a fiatal brit tavaly sisakját ajándékozta Captain Tomnak, miután kiderült, hogy az egykori százados nagy McLaren-rajongó.
„Szomorú, hogy az egyik legvagányabb és leginspirálóbb egyéniség elment. Az ember, aki megmutatta a világnak, kortól vagy nehézségektől függetlenül mire lehetünk képesek. Nagy örömömre szolgált, hogy jókat nevethettem veled, emlékezni fogok ezekre a pillanatokra. Inspiráció voltál. Nyugodj békében, Captain Sir Tom” – posztolta Norris.

Sainzék már Imolában próbálgatják a Ferrarikat
https://formula.hu/parc-ferme/27987
Na de nem az F1-eseket...
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Megérkezett az F2 kulisszái mögé bepillantást nyújtó sorozat második évadának előzetese
https://formula.hu/parc-ferme/27982
Nem csak a Formula-1-ről készül dokumentumfilm-sorozat a Netflix Drive to Survive című alkotása révén: a Formula-2-t bemutató Chase the Dream – szabad fordításban „Üldözd az álmod” – szériából is már a második évad fog hamarosan megérkezni. Az F1 TV-n látható sorozat második felvonása a 2020-as szezon kulisszái mögé enged majd bepillantást – íme, a friss kedvcsináló előzetes hozzá (ami átkattintás után nézhető!):
Nemcsak idén, de a jövőben sem rendeznek MotoGP-futamot Brnóban
https://formula.hu/parc-ferme/27985
A brnói pálya menedzsmentje kedden bejelentette, hogy úgy döntöttek, nem rendeznek világbajnoki eseményeket a jövőben. Ez azt jelenti, hogy nemcsak idén, hanem a következő években sem fog szerepelni a Cseh Nagydíj a MotoGP naptárában. Az idei futam feltétele a teljes újraaszfaltozás lett volna, ám annak költségét egyik érintett – promóter, a régió, stb. – sem vállalta.
Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

fotó: DPPI
Csak beoltott nézők mehetnek Imolába?
https://formula.hu/parc-ferme/27983
Az idei Formula-1-es szezon egyik nagy kérdése, hogy mikor, hol, mennyi néző mehet a futamokra, illetve hogy milyen feltételekkel. Olasz sajtóértesülés szerint az imolai versennyel kapcsolatban azt tervezik, hogy csak olyan nézőket engednek be, akik megkapták a koronavírus elleni oltást. A helyi tanácsos szerint anyagi okok miatt valahogy mindenképpen meg kell oldani a nézők jelenlétét, mert ha senki nem mehet, akkor nagyjából kétmillió eurós mínuszt jelent az F1-es hétvége lebonyolítása. A régió elnöke a Corriere.it-nek azt mondta, hogy a vakcinák beadása kötelező - a lap úgy tudja, hogy az egyeztetés arról szól, hogy csak a beoltott emberek mehetnek nézni a futamot, az esetleges tesztelésről és negatív teszteredményekről pedig már nincs szó.

fotó: dppi
Megvan, mikor leplezik le a Mercedes új autóját
https://formula.hu/parc-ferme/27984
Az Alfa Romeo (február 22.) és a McLaren (február 15.) után harmadikként a címvédő alakulat árulta el, hogy mikor rántják le a leplet 2021-es Formula-1-es autójukról: a W12 E Performance elnevezést kapó gépet március 2-án csodálhatjuk meg – a tweetben látható színvilág pedig akár azt is sejtetheti, hogy némileg újfajta festést kap majd.
It's a date. 02-03-21. pic.twitter.com/9JKkLlrVry
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) February 2, 2021
Hamarosan kiderül, láthatunk-e olyat a MotoGP-ben, amilyet legutóbb kilenc éve
https://formula.hu/parc-ferme/27981
Bejelentést tett a Suzuki arról, mikor fog bejelentést tenni Joan Mir: mindenki izgatottan várja, hogy a spanyol vajon megtartja-e a #36-os rajtszámot vagy a vb-címvédőknek járó #1-est teszi fel a motorjára – mindez jövő pénteken, február 12-én fog kiderülni a csapat tweetje szerint. Korábban egyébként Mir nem adott egyértelmű választ az ezzel kapcsolatos kérdésekre.
Apró részlet ez persze, de nem véletlenül lényeges, hiszen a MotoGP-ben kifejezetten ritka az utóbbi időben az #1-es használata. Ez persze főként annak köszönhető, hogy az utóbbi két évtized két kiemelkedő versenyzőjének, Valentino Rossinak és Marc Marqueznek egyaránt van egy saját ikonikussá vált száma a #46-os és a #93-as révén, amelyet még egyszer sem cseréltek le. Legutóbb Casey Stonernek köszönhetően láthattuk a rajtrácson az #1-est 2012-ben: az ausztrál mindkét címvédő szezonjában (azaz 2008-ban is a Ducatinál) azzal versenyzett, de rajta kívül csak Nicky Hayden (2007-ben) és Jorge Lorenzo (2011-ben) döntött az #1-es mellett a MotoGP-érában – érdekesség, hogy utóbbi a másik két címe után már inkább maradt a #99-esnél.
Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!
The question you’ve all been asking!
— Team Suzuki Ecstar (@suzukimotogp) February 1, 2021
What will Joan’s race number be?.
He will announce it on February 12th so save the date! @MotoGP @JoanMirOfficial #SUZUKing #TheDecision pic.twitter.com/VvpTFo6iuZ









