A Honda szatellit csapata előbb aláírta a hosszabbításról szóló szerződést, mint maga a Honda
https://formula.hu/parc-ferme/27925
Újabb csapat jelentette be hivatalosan, hogy aláírta a Dornával a szerződést, amelynek értelmében további öt évig, azaz 2026 végéig biztosan a MotoGP mezőnyében marad: ezúttal az LCR volt soron ebben. Korábban a gyártók közül a KTM és a Ducati, míg a független istállók közül a Gresini Racing – amely jövő évtől már nem az Aprilia gyári partnere lesz – erősítette meg a maradását, hozzájuk csatlakozott most Lucio Cecchinello alakulata, amely idén két legfrissebb specifikációjú Hondát indít Takaaki Nakagamival és Alex Marquezzel.
Érdekesség, hogy a Honda maga még nem tett hasonló bejelentést az újabb ötéves ciklust illetően, de természetesen az ő maradásuk is biztosra vehető, ahogy az is eléggé valószínű, hogy az LCR is velük folytatja. Várhatóan amúgy az összes további gyártó – a Yamaha, a Suzuki és az Aprilia – esetén is csak formalitás a bejelentés, ahogy igazából a privát csapatok közül is egyedül az Esponsorama/Avintia Racingtől várható, hogy teljes egészében átadja a helyét Valentino Rossi gárdájának, a Sky Racing VR46-nak, amely Luca Marini révén már 2021-ben is jelen lesz az alakulatnál, s amely a hírek szerint vagy a Yamaha, vagy a Suzuki szatellit partnere lehet (előbbi esetén a Petronas SRT válthat Suzukira).
Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

Videó: Testközelből egy Moto2-es futam előtti felkészülés
https://formula.hu/parc-ferme/28040
Ennél közelebb nehezen kerülhetünk az akcióhoz egy világbajnoki fordulón. Nézzük, mi történik egy Moto2-es verseny előtt egy szerelő szemszögéből.
Unless you are a #Moto2 mechanic, THIS is the closest you'll be to feeling the nerves and the excitement before a race...
— Aspar Team MotoGP (@AsparTeam) February 7, 2021
The @MotoGP season is getting closer and closer! pic.twitter.com/L3p0F7T5C3
2021-et írunk, a NASCAR is nyit a hibridek felé
https://formula.hu/parc-ferme/28039
A NASCAR következő generációs autói alkalmasak lesznek a hibrid erőforrások befogadására is - közölte a Motorsport.com a széria bejelentését követően. Az amerikai versenysorozat legújabb, 2022-ben debütáló fejlesztései - ahogy a Ford Motorsport igazgatója fogalmazott - jövőállóak: az autók karosszériája, kormányműve és hátsó felfüggesztése is megváltozik. Új erőforrást egyelőre nem kapnak, ám felkészítik azokat a hibrid komponensek befogadására. A teljes elektrifikációtól még távol állnak, erre csak akkor kerülne sor, ha az "értelmet nyer".

Fotó: NASCAR
Hangerőt fel: pályaszéli videó egy 1994-es fioranói Ferrari-tesztről
https://formula.hu/parc-ferme/28037
Nicola Larini nyúzt a V12-es Ferrarit 1994 februárjában:
Nicola Larini tests the new V12 Ferrari 412/T1 at Fiorano. Pre-Season Testing, 1994. #F1 pic.twitter.com/SCtZHzd1qi
— F1 in the 1990s (@1990sF1) February 5, 2021
Robbanhat a bomba az Aston Martinnál 2021-ben
https://formula.hu/parc-ferme/28033
A legütősebb pilótapárosokról szólt a Formula Podcast legutóbbi adása, márpedig nem lehet elmenni szó nélkül az Aston Martin mellett, ahol Sebastian Vettel és Lance Stroll feszült majd egymásnak, illetve az elvárásoknak. Vajon mennyire lesz köztük feszültség ebben a szezonban? Az erről szóló rész 17:15-től hallgatható:
|
|
Amikor az autóversenyző megdumálja a rendőrt, hogy hadd drfitelje már végig a körforgalmat
https://formula.hu/parc-ferme/28036
Előkerült egy videó, amelyen 2014-ben az ünnepelt olasz WRC-pilóta, az egyszer hazánkban is komoly bemutatót tartó Gigi Galli a közúti részen az örjöngő olaszok sorfala között megkérdezte a rendőrthölgyet, hogy ugyan már, nem lehetne, hogy esetleg kicsit megtáncoltassa azt a Fordot? A rendőrt sokáig azért nem kellett győzködni...
A Guccitól érkezne a Ferrari új vezére? Megkérdezték tőle
https://formula.hu/parc-ferme/28038
Az utóbbi időben elindult egy pletyka, mely szerint Marco Bizzarri lehet a Ferrari új vezérigazgatója - állítólag olyan embert keresnek, aki üzletileg a topon van és a lehető legtöbb pénzt tudja szállítani a márkának. Talán így jutottak el Bizzarriig, aki jelenleg a Guccit irányítja ugyanilyen pozícióban, ám a pletykákat határozottan tagadta.
"Egy olyan embernek, mint én, aki Maranello közelében született és még mindig itt él, a Ferrari egy legendás márka. Viszont én már most is egy másik legendás olasz márkát irányítok. Emiatt mindig mosolyognom kell, amikor olvasom a tudósításokat, hogy Bizzarri lehet a Ferrari új vezetője - ettől megbánom, hogy nem lettem autóversenyző, de a többi csak pletyka" - mondta Bizzarri a WWD kérdésére.

fotó: dppi
Eltérő autó, eltérő beállítás, eltérő vezetési stílus, két pilóta, a vége mégis szinte egál
https://formula.hu/parc-ferme/28035
A WRC tette egymás mellé Sebastien Ogier és Thierry Neuville 12-es gyorsasági szakaszát a Monte-Carlo Raliról. A szakaszon a futamot nyerő címvédő, a bal oldali képen látható Ogier volt a gyorsabb a Toyotával, míg a Montét tavaly megnyerő, Hyundaijal induló Neuville 0,7 másodpercet kapott a 13 kilométeren - hogy ők mennyire kilógtak felfelé, azt jól mutatja, hogy a harmadik helyezett már nyolc másodperccel volt lassabb Ogier-nél. A két pilóta egészen máshogy vezet, másképp állítja be az autót, a vége mégis szinte egál, méghozzá úgy, hogy a többiek a fasorban sincsenek...
Pályafutása legfelemelőbb pillanatával köszöntjük a ma 25 éves Pierre Gaslyt
https://formula.hu/parc-ferme/28034
Ma ünnepli 25. születésnapját az 1996. február 7-én született Pierre Gasly - ennek kapcsán idézzük fel a tavalyi monzai F1-es futamot...
Mihez kezd az Alpine Esteban Oconnal?
https://formula.hu/parc-ferme/28031
A legütősebb pilótapárosokról szólt a Formula Podcast legutóbbi adása, márpedig nem lehet elmenni szó nélkül az Alpine mellett, ahol Esteban Ocon és Fernando Alonso küzd meg nem csupán a csapat eredményeiért, hanem minden bizonnyal egymással is: mindkettőnek érdeke a másik legyőzése, Alonsónak azért, hogy biztosítsa egyes státuszát, Oconnak pedig azért, hogy bizonyítsa tehetségét és megvesse lábát az F1-ben. Az erről szóló rész 30:11-től hallgatható.
|
|
A monacói rajtsorrendet is megjósolták
https://formula.hu/parc-ferme/28032
Mi is megmutattuk azt az agymenést, amely már januárban előrejelezte a szezonnyitó Bahreini Nagydíj időmérős eredményét, Valtteri Bottas pole-jával és Sebastian Vettel harmadik rajtkockájával.
Folytatásként a Monacói Nagydíj rajtsorrendjét is előhúzták a kalapból – ez az a versenyt, ahol alighanem a legtöbbet éri a kedvező rajtpozíció. A Red Bullnak évek óta erőssége a pálya, ez indokolja Max Verstappen pole-pozícióját és Sergio Perez negyedik rajthelyét. Kettejük között Lewis Hamilton és a meglepetés, a McLarent harmadik pozícióba juttató Daniel Ricciardo áll. Vettel ezúttal csak kilencedik lett Fernando Alonso előtt, Mick Schumacher a 14. helyre kvalifikált.
A legkisebb Fittipaldi-fiú is megtette első formulaautós lépését
https://formula.hu/parc-ferme/28030
Első Formula-4-es tesztjét teljesítette Emmo Fittipaldi – azaz Emerson Fittipaldi junior – a napokban. A mindössze 13 éves újonc Spanyolországban, Guadixban ismerkedett meg a számára új versenytechnikával, a büszke édesapa, a kétszeres világbajnok Emerson Fittipaldi figyelő tekintetével övezve.
Nem írtunk el semmit: Emmo valóban a 74 esztendős Emerson gyermeke, annak ellenére, hogy a legendás brazil unokája, Pietro Fittipaldi 24 éves és már a Formula-1-ben is szerepelt, öccse, Enzo Fittipaldi pedig a Formula-3-ban indult. Ha jól számoljuk, Emersonnak hét gyermeke van három különböző házasságból, ráadásul nem Emmo a legkisebb, hanem nyolcéves húga, Vittoria.

Amikor Hamilton és Bottas eljátszotta, hogy egy legós dobozban ragadt
https://formula.hu/parc-ferme/28029
Egy szürreális reklám felvétele bukkant fel a Youtube-on a napokban. A Legó egy 2017-ben megjelent F1-es készlet hirdetéséhez Lewis Hamiltont és Valtteri Bottast kérte fel, akiknek az volt a dolguk, hogy eljátsszák két figura szerepét, akik ki akarnak szabadulni a dobozból. A felvételről angol tudás nélkül is átjön, hogy melyik pilóta élte bele magát szenvedélyesebben a szerepébe.
Charles kifinomult művésszé, öccse félmeztelen barbárrá változik a zongora előtt
https://formula.hu/parc-ferme/28028
Szórakoztató párhuzamot vont Charles Leclerc egyik rajongói oldala a Leclerc család testvérpárja között. Az alábbi videóban először az idősebb testvért látjuk, aki finom és precíz mozdulatokkal ér a zongora billentyűihez, majd jön Arthur, aki félig levetkőzve döngöli a hangszert.
There is @Charles_Leclerc and then there is @arthur_leclerc7 pic.twitter.com/gVdfjCxoCd
— Charles Leclerc Fan Page (@LeclercNews) February 6, 2021
A lazaság és a hússütés csábította Grosjeant az IndyCarba
https://formula.hu/parc-ferme/28027
Szerdán érkezett a némileg meglepő bejelentés Romain Grosjean háza tájáról, aki a tavaly Bahreinben átélt hátborzongató F1-es balesete ellenére úgy döntött, nyitott marad a nyitott karosszériájú autók felé, és az IndyCarba igazol. A francia pilóta a családját szem előtt tartva oválpályákon nem áll rajthoz, a versenynaptár többi helyszínét azonban lelkesen várja. A bejelentés kapcsán a Motorsportnak elárulta, mi vonzotta őt az amerikai versenysorozathoz.
"Úgy hallottam, arrafelé más a légkör, ami nagyszerű lesz. A rajongókat tárt karokkal várják, a pilóták a lakókocsik mellett sütögetnek, társalognak... a pályán profi versenyzés zajlik, az autóból kiszállva azonban olyan közeg fogad, ami miatt fiatal korunkban megszerettük ezt az egészet. A profi karrierünk során ezt valahol elveszítettük, de szerintem az IndyCarban vissza tudom szerezni. Készen állok rá."
Grosjean eredetileg olyan tévhitben élt az IndyCarral kapcsolatban, hogy a széria döntő többségben oválpályákon versenyez, ám a versenynaptárra tekintve azzal szembesült, hogy ez távolról sem igaz, és olyan legendás helyszínekre is ellátogathat a mezőny tagjaként, mint Long Beach, Road America vagy Laguna Seca.

Fotó: DPPI
Videó: A legjobb utolsó körös csaták a MotoGP 2020-as szezonjából
https://formula.hu/parc-ferme/28025
Nem fogy ki a top 5-ös összeállításokból a MotoGP YouTube-csatornája: az alábbiakban a legkiélezettebb utolsó körös csatákat válogatták össze a készítők, egy-egy Moto3-as és Moto2-es befutót is felelevenítve. (A videó átkattintás után nézhető!)
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
David Schumacher a Tridentnél folytatja az F3-ban
https://formula.hu/parc-ferme/28026
2021-re az olasz Trident istállóhoz igazolt Ralf Schumacher fia, David. A 19 éves autóversenyző második teljes szezonjára készül az FIA F3-as sorozatában, ahol tavaly a legjobb eredménye egy ausztriai 12. helyezés volt.
A német pilóta már tavaly kipróbálhatta új csapata autóját. Az átigazolással kapcsolatban az alábbi nyilatkozatot adta: "Örülök, hogy idén a Trident Motorsportnál versenyezhetek, szerintem nagyszerűek az esélyeink. A csapat csodás munkát végez, az autó pedig lenyűgöző volt a barcelonai és jerezi teszten. Érzem, mennyire szenvedélyesen dolgozik a csapat, ezért nagyszerű előérzeteim vannak az idei évet tekintve."

Forrás: FIA F3
Döntött az IndyCar-szereplésről a Ferrari
https://formula.hu/parc-ferme/28024
Nemrég felröppent a hír, hogy a Ferrari esetleg fontolgathatja, hogy a 2022-es új motorszabályok bevezetésekor csatlakozzon az IndyCar mezőnyéhez. A felek meg is erősítették, hogy tárgyalnak egymással. Most viszont Mattia Binotto, a Ferrari F1-es csapatfőnöke a Racer szaklapnak nyilatkozva elárulta: a közeljövőben nem szállnak be az amerikai sorozatba.
„Az egyeztetések során arra jutottunk, hogy mostanában nem csatlakozunk az IndyCarhoz. Közép- vagy hosszú távon elképzelhető a dolog. Most viszont szeretnénk a Formula-1-es szerepvállalásunkra koncentrálni” – fogalmazott Binotto.

fotó: dppi
Szabadedzéseken is lehetőséget kap a Ferraritól Mick Schumacher tavalyi ellenfele
https://formula.hu/parc-ferme/28023
Callum Ilott volt a fő kihívója Mick Schumachernek a 2020-as Formula-2-es szezon során, ám végül a szintén a Ferrari akadémiájához tartozó pilótának be kellett érnie az összetettbeli ezüstéremmel. Idén az F2-ben már nem is fog versenyezni annak ellenére sem, hogy nem jutott neki ülés a Formula-1-ben. A Ferrari viszont teszt- és szimulátoros versenyzőként fogja alkalmazni, s mint azt Mattia Binotto elárulta: néhány versenyhétvége első szabadedzésén is szerephez fog jutni – igaz, valószínűleg nem a Scuderiánál, hanem a maranellóiak egyik motorpartnerénél, a Haasnál vagy az Alfa Romeónál.
Ilott is részt vett a Ferrari múltkori fioranói tesztjén, valamint az Alfa Romeo színeiben a szezonzárót követő gyakorláson is lehetőséget kapott Abu Dhabiban. Már egy nagydíjhétvégén is bemutatkozhatott volna edzésen, csakhogy az Eifel Nagydíj pénteki napját, s ezzel együtt Ilott lehetőségét is elmosta az eső.

Az Ayrton Senna Alapítványnak adományozza imolai sisakját Gasly
https://formula.hu/parc-ferme/28022
Pierre Gasly Ayrton Senna előtt állított emléket azzal a sisakdizájnnal, amellyel a tavalyi Emilia-Romagna-i Nagydíjon állt rajthoz. Az Alpha Tauri versenyzője Imolában a negyedik rajthelyre kvalifikált, a futamot viszont technikai hiba miatt fel kellett adnia. A francia pilóta most bejelentette, hogy az akkor használt és Senna családja által is jóváhagyott bukósisakot az Ayrton Senna Alapítványnak adományozta, hogy annak elárverezéséből pénzt gyűjthessenek a legszegényebb brazil gyermekeknek.
Super proud to announce I’ve partnered with Senna Brands to raise funds for the Senna Foundation.
— PIERRE GASLY (@PierreGASLY) February 5, 2021
I’ve donated my Imola GP race helmet to the Senna family to auction, and to raise further money for the foundation, we have also produced some 1:2 scale mini helmets. (1/2) pic.twitter.com/uNDkECBk60
Balesete óta először húzott versenyzői kesztyűt Grosjean
https://formula.hu/parc-ferme/28020
Újabb apró, de fontos mérföldkő Romain Grosjean rehabilitációjában: a pilóta posztja szerint a bahreini baleset óta először húzott kesztyűt a bal kezére.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Az IndyCarba igazoló francia egyébként az edzéseket is elkezdte: mint azt az Instagram-sztorijában elmondta, bár kisebb G-erők hatnak a versenyzőkre, az amerikai bajnokságban nincs szervokormány, erre pedig fizikailag is fel kell készülnie.










