A Honda szatellit csapata előbb aláírta a hosszabbításról szóló szerződést, mint maga a Honda
https://formula.hu/parc-ferme/27925
Újabb csapat jelentette be hivatalosan, hogy aláírta a Dornával a szerződést, amelynek értelmében további öt évig, azaz 2026 végéig biztosan a MotoGP mezőnyében marad: ezúttal az LCR volt soron ebben. Korábban a gyártók közül a KTM és a Ducati, míg a független istállók közül a Gresini Racing – amely jövő évtől már nem az Aprilia gyári partnere lesz – erősítette meg a maradását, hozzájuk csatlakozott most Lucio Cecchinello alakulata, amely idén két legfrissebb specifikációjú Hondát indít Takaaki Nakagamival és Alex Marquezzel.
Érdekesség, hogy a Honda maga még nem tett hasonló bejelentést az újabb ötéves ciklust illetően, de természetesen az ő maradásuk is biztosra vehető, ahogy az is eléggé valószínű, hogy az LCR is velük folytatja. Várhatóan amúgy az összes további gyártó – a Yamaha, a Suzuki és az Aprilia – esetén is csak formalitás a bejelentés, ahogy igazából a privát csapatok közül is egyedül az Esponsorama/Avintia Racingtől várható, hogy teljes egészében átadja a helyét Valentino Rossi gárdájának, a Sky Racing VR46-nak, amely Luca Marini révén már 2021-ben is jelen lesz az alakulatnál, s amely a hírek szerint vagy a Yamaha, vagy a Suzuki szatellit partnere lehet (előbbi esetén a Petronas SRT válthat Suzukira).
Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

Ki kell szűrni az F2-ből az oda nem illő versenyzőket!
https://formula.hu/parc-ferme/28592
A Formula Podcast legutóbbi, juniorokat sorra vevő adásában azt a kérdést is feszegette a stáb, hogy az olasz F4 39. és az F3 34. helyezettje mit keres az F2-ben. A vonatkozó részt 16:01-től hallgathatjátok:
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Pénteken mutatja be idei felállását a Gender Racing Team
https://formula.hu/parc-ferme/28591
A koronavírus-járvány miatt természetesen online kerül sor a Gender Racing Team évadnyitó eseményére, amelyen bemutatják 2021-es felállásukat és versenygépeiket. Az alábbiakban mutatjuk a mozgóképes meghívót az eseményre, amely április 9-én, délelőtt 10 órakor kezdődik:
Nyolc év szünet után visszatér a megosztó kétszeres magyar ralibajnok, de új szakágban
https://formula.hu/parc-ferme/28590
A kétszeres abszolút magyar ralibajnok utoljára 2012-ben versenyzett, idén viszont újra felveszi a bukósisakot: a ralikrossz-ob csúcskategóriájában áll rajthoz, egy Audi S1 volánja mögött, a Therwoolin Motorsport neve alatt.
„Aki szereti az autósportot, annak nem kell bemutatni Asit” – olvasható a Kelet Autósport oldalán Szabó Róbert, a Therwoolin kereskedelmi igazgatójának nyilatkozata. „A rali egyik hazai legendája azonban most egy új szakágban próbálhatja ki magát, amelyben szerintem ugyanolyan sikeres lehet. Aschenbrenner György először a magyar, aztán nemzetközi rallycross versenyeken vehet részt, méghozzá egy Audi S1-es autóval. Csapatunkat tehát nagyszerű sportemberek alkotják, bízom benne, hogy a raliban és a rallycrossban is meghatározó szerepet tölt majd be a Therwoolin Motorsport.”
Aschenbrenner György korábban egyetlen ralikrosszfutamon indult, a 2010-es szezonnyitón, Máriapócson. 2010 és 2011 ralibajnokának tökéletes mérlege van, azt a versenyt ugyanis megnyerte a szakág két fenegyerekét, Harsányi Zoltánt és Kotán Pétert szorítva a dobogó alsóbb fokaira.

Két MotoGP-s versenyző karját is megműtötték a katari dupla után
https://formula.hu/parc-ferme/28589
A motorversenyzőknél gyakran jelentkező probléma, hogy a terheléstől „bedurran” a karjuk a futamok során. Az évek során rengeteg MotoGP-s sztár esett át műtéten az úgynevezett kompartment-szindróma miatt, a mostani Dohai GP után pedig ketten is kés alá feküdtek. Az egyikük a versenyen Joan Mirrel incidensbe keveredő Jack Miller, akinél saját bevallása szerint az utolsó négy körben jelentkezett a gond a jobb karjánál, s emiatt nem is érezte a fékkart. A Ducati ausztrálja a számára emiatt (is) két kilencedik hellyel záruló katari dupla után Barcelonába utazott, ahol a kórházi vizsgálatok után úgy határoztak, hogy megműtik a karját.
A másik a Tech3 KTM másodéves spanyolja, Iker Lecuona volt, aki már a második losaili versenyhétvége előtt elhatározta, hogy aláveti magát az operációnak. A csapataik közlése szerint mindkét műtét sikeres volt, s mind Miller, mind Lecuona feltett szándéka néhány nap múlva elkezdeni a rehabilitációt, hogy a jövő hétvégi Portugál Nagydíjon már rajthoz tudjanak állni – igaz, az ausztrál arra számít, hogy nem lesz még tökéletes fizikai állapotban a karja.
Arm pump surgery successfully done
— Tech3 Racing (@Tech3Racing) April 6, 2021
Starting to get ready for Portimao now #KTM #Tech3 #MotoGP #Tech3KTMFactoryRacing #IL27 @MotoGP pic.twitter.com/RNs5SIxt4l
Rosberg: Hamilton biztos gratulált volna, ha meglenne neki a számom
https://formula.hu/parc-ferme/28588
A vadonatúj elektromos versenysorozat, az Extreme-E első versenyét két Formula-1-es ősrivális csapata uralta: a Lewis Hamilton nevével fémjelzett X44, valamint Nico Rosberg alakulata, a Rosberg X Racing. Johan Kristoffersson és Molly Taylor révén végül a Rosberg-istálló nyerte a viadalt. A két egykori Mercedes-pilóta személyesen nem találkozott egymással: a német tényleges csapatfőnökként jelen volt Szaúd-Arábiában, a brit viszont nem utazott el a helyszínre. Mint kiderült, nem is gratulált Rosbergnek.
„Nem került rá sor, de biztosan megtörtént volna, ha meglenne neki a számom” – mondta Rosberg a német Skynak. Azért mégiscsak szenzációs, hogy most csapatfőnökként versenyzünk egymás ellen, ráadásul első és második helyen állunk a bajnokságban, nem igaz? Vicces, hogy itt folytatódik a párharcunk. A csapataink egész hétvégén küzdöttek, néha az övé volt előrébb, néha az enyém. Tényleg hatalmas párbaj volt, a végén pedig a javunkra dőlt el, aminek nagyon örülök.”
„Ez biztosan folytatódni fog a szezon során. A legszebb pedig az, hogy minél élénkebbé válik a harcunk, annál nagyobb figyelmet kap a széria és amiért kampányol, a klímaváltozás elleni harc” – jósolt a folytatásra is összecsapásokat a Sebastien Loebbel és Cristina Gutierrezzel felálló Hamilton-csapattal Rosberg.

Visszanézhető: Autósport és Formula Magazin, április
https://formula.hu/parc-ferme/28586
Tartalom:
- Az Alpine márka története a motorsportban.
- 35 éves a Magyar Nagydíj: hungaroringi sztorik Szamos Miklóstól.
- Először próbálta ki Herczig Norbert új fegyverét.
- Rali2-es Audit építettek Mattias Ekströmék.
- Lappföld Rali: WRC-futam a sarkkörön túl.
Visszatérő kétszeres bajnok is szerepel a Mercedes DTM-felállásában
https://formula.hu/parc-ferme/28584
Bejelentette a Mercedes, hogy milyen csapatokkal és versenyzőkkel fog szerepelni a Német Túraautó-bajnokság 2021-es, immár GT3-as szabályrendszer alatt futó idényében. A márka összesen hét autót fog indítani öt különböző istálló színeiben. A legnagyobb név kétségkívül Gary Paffett, 2005 és 2018 DTM-bajnoka, aki két év távollét után tér vissza a sorozatba. Paffett a Mücke Motorsport Mercedes-AMG GT3-asát fogja vezetni.

Rajta kívül a Mercedest fogja képviselni Maximilian Götz és Vincent Abril a Haupt Racing Teamnél, Lucas Auer és Philip Ellis a Winward Racingnél, a korábban a Formula-2-ben szereplő Arjun Maini a GetSpeednél, valamint az előző szezonokat az Aston Martinnal teljesítő Daniel Juncadella GruppeM-nél.
Five experienced teams, seven fast drivers.
— Mercedes-AMG (@MercedesAMG) April 6, 2021
Our Mercedes-AMG GT3 line-ups for the 2021 @DTM season are set.
Detailed informationhttps://t.co/YA2slmBFMS
#MercedesAMGMotorsport #AMGGT3 #DTM pic.twitter.com/a6H3ktnKHU
Ezzel egyidejűleg egy másik kétszeres DTM-bajnokról is kiderült, hol fog szerepelni 2021-ben: Marco Wittmann marad a BMW kötelékeiben, a Walkenhorst Motorsport csapatát erősítve.
RSB: Egy magyar bajnok lesz, aki lehet Östberg vagy Kopecky is
https://formula.hu/parc-ferme/28585
A tavalyi magyar raliszezon viharos lezárása miatt joggal merült fel a kérdés sok olvasónkban azzal kapcsolatban, hogy idén vajon mennyire fix az a szabály, hogy nyílt magyar bajnokságról beszélünk és bárki lehet bajnok - hiszen két korábbi WRC2-es világbajnok, Mads Östberg és Jan Kopecky is teljes évet megy Magyarországon. Ezzel kapcsolatban megkerestük Berényi Ákost, a Rally Szakági Bizottság vezetőjét:
"A szabályok teljesen egyértelműek, nyílt magyar bajnokságról beszélünk, egy magyar bajnok lesz, aki lehet bármilyen külföldi pilóta, így Östberg és Kopecky is" - egyértelműsítette a helyzetet Berényi. Azt is hozzátette, hogy Nikolay Gryazin egyelőre csak a Boldogkő Ralira nevezett, nincs információ arról, hogy teljes évet szeretne menni nálunk.

A haja miatt nem tudott előzni a hajrában a MotoGP újonca
https://formula.hu/parc-ferme/28583
Remekül sikerült a szezonnyitó Katari Nagydíjon a tavalyi Moto2-es világbajnok Enea Bastianini királykategóriás bemutatkozása, hiszen a tizedik helyen látta meg a kockás zászlót. A Dohai GP-n ugyancsak jól teljesített, hiszen a 18. rajthelyről indulva 11. lett az olasz, de mint utólag kiderült: lehetett volna ennél jobb is az eredmény, csakhogy a haja belelógott a szemébe…
„Nagyon elégedett vagyok, főleg az első néhány kör után tudtam felzárkózni, olykor még az élbolynál is gyorsabb voltam. Aztán sajnos az utolsó körökben belelógott a hajam a szemembe, az izzadtságtól pedig nem láttam semmit. Ez elterelte a figyelmemet, így nem tudtam megelőzni az előttem haladó három-négy versenyzőt. Francba, nagyon nem kellett ez” – idézi Bastianinit a Motorsport.com szaklap. Az Avintia Ducati motorosa egyébként valóban mindössze szűk hét tizedmásodperccel a hetedik helyen befutó címvédő Joan Mir mögött ért célba – de ez nem is meglepő .
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Fotó: MotoGP Media
Mégis hoz egy fejlesztést a Haas, aztán elfelejti az idei évet
https://formula.hu/parc-ferme/28581
Eddig is tudhattuk, hogy autófejlesztések terén a haas elengedi a 2021-es szezont és már 2022-re koncentrál, de most Günther Steiner csapatfőnök ismét megszólalt a témával kapcsolatban. Mint mondta, egy fejlesztési csomaguk már gyakorlatilag készen van, időben oda for érni Imolába, a szezon második futamára, ezzel viszont le is tudják az évet: többet nem nyúlnak hozzá az autóhoz, az imolai verzió lesz a végleges. Ráadásul azt is hozzátette, hogy igazából már ezek a frissítések sem túl frissek, csak nem készültek el velük Bahreinig - ott azzal az autóval álltak rajthoz, amivel a teszten.

fotó: dppi
Leclerc: Mostantól szólíts csak Lord Percevalnak
https://formula.hu/parc-ferme/28582
Charles Leclerc és Carlos Sainz bemutatkoznak egymásnak. Na nem mintha nem ismerkedtek volna össze már a Ferrarinál közösen töltött első három hónapjuk során, de egymás teljes, anyakönyvezett nevét még nem tudták, hiszen az jóval hosszabb annál, ahogyan a szakmában ismertté váltak.
– Az én nevem Charles Marc – nem lesz könnyű –, szóval Charles Marc Hervé Perceval Leclerc.
– Perceval? Ez olyan lordosan hangzik! – vágta rá azonnal Carlos Sainz Vázquez de Castro.
– Igen, kérlek, mostantól szólíts csak Lord Percevalnak! – replikázott nevetve a monacói.
From now on in 2021, we’re calling @Charles_Leclerc
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) March 30, 2021
You should too. #essereFerrari pic.twitter.com/rRcLkMQsGE
23 év versenyzés után veszett össze és szakított Loeb és navigátora, Elena
https://formula.hu/parc-ferme/28580
A nyilvánosság előtt csendesen, a színfalak mögött azonban zajosan ért véget 2021 elején a ralizás történetének legsikeresebb partnersége: Sebastien Loeb és Daniel Elena, akik 2004 és 2012 között kilencszer lettek bajnokok a WRC-ben, s összesen 79 győzelmet szereztek, ami toronymagas rekord. A raliban és a terepraliban a sikerkorszakot követően is folytatták a közös munkát, ám az idei, kieséssel zárult Dakar Ralit követően 23 együtt töltött év után befejezték a közös munkát.
Loeb a DNA Sportsnak nyilatkozva beszélt arról, hogy hogyan romlott meg a munkakapcsolatuk, ezáltal pedig a barátságuk is az utóbbi időben.
„Nem kérdőjelezem meg a navigátori kvalitásait, különösen a WRC kapcsán. De az autóban már nem volt meg közöttünk az összhang. Félreértettük egymást, elveszett a kölcsönös bizalom. Olykor nem hittem abban, amit mondott. Más alkalmakkor pedig, amikor neki volt igaza, én makacsoltam meg magam. Olyan feszültségek és konfliktusok keletkeztek, amelyek korábban nem léteztek közöttünk. Semmiért nem hibáztatom őt, de kicsit eltévelyedtünk. Remélem, hogy képes lesz ezen túllépni és csak a szép emlékeket megőrizni. Biztos vagyok benne, hogy fogjuk mi még együtt jól érezni magukat egy ralin vagy egy sütögetés közben” - fogalmazott Loeb.

Sebastien Loeb és Daniel Elena 1999-ben és 2019-ben

Veled mi történt azóta, hogy Raikkönen és Alonso debütált az F1-ben?
https://formula.hu/parc-ferme/28578
Mert Raikkönennel és Alonsóval az, hogy 20 év elteltével még mindig az F1-ben vannak, és csak egy-egy kétéves kitérőt tettek, hogy kitisztítsák a fejüket a folyamatos hajtásban. Az Autósport és Formula Magazin legújabb számában visszaemlékezünk a két világbajnok 2001-es kezdeti szárnypróbálgatásaira, és felsoroljuk a rekordokat, amiket kitartásuk révén már ők birtokolnak.

Mindenki nyugodjon le az utakon – üzeni Michelisz és Talmácsi közös kisfilmje
https://formula.hu/parc-ferme/28577
„Maradj ember a volán mögött is!” szlogennel közlekedésbiztonsági kampányt indít a HUMDA. Kiemelt cél a figyelem felhívása arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma Magyarországon. És kik mások is tudnák a hitelesen továbbítani ezt az üzenetet, mint Magyarország legsikeresebb autóversenyzője és motorversenyzője, Michelisz Norbert és Talmácsi Gábor.
Hamilton: Nem mondom meg Loebnek, mit csináljon az autóban, tudja azt ő
https://formula.hu/parc-ferme/28576
Ha a 2021-es év egyik hangzatos együttműködése az autósportban Montoyáé és a McLarené, akkor a másik Lewis Hamiltoné és Sebastien Loebé. A hétszeres F1-es világbajnok ugyanis a kilencszeres Rali-világbajnokot választotta egyik versenyzőjeként az Extreme-E-be nevezett csapatába, az X44-be. Loeb pedig Cristina Gutierrez oldalán dobogóval, harmadik helyezéssel zárta a sorozat első, szaúd-arábiai hétvégéjét.
Bár Hamiltonnak bokros F1-es teendői mellett nincs ideje napi szinten belefolyni a csapat ügyeibe, annak irányítását a David Richards-vezette Prodrive végzi, a háttérben azonban elmondása szerint foglalkozik a projekttel, és a versenyzőket is ő maga választotta.
"A megbízhatóság és a kiegyensúlyozottság kulcsfontosságú ebben a sorozatban, mint ahogy az autó működésének kitapasztalása is a különböző klimatikus viszonyok között" - mondta Hamilton, aki világéletében pályaversenyző volt, így az offroad-versenyzésben nincs komoly tapasztalata. "Azt ők tudják, mit kell csinálni az autóban, nem mondhatom meg nekik. Abban viszont segíthetek, hogy a háttérben olyan csapatot állítsak fel, amely képes magas szinten teljesíteni."
Egykori riválisa, a szintén saját XE-csapatát működtető Nico Rosberg azonban lényegesen jobban bevonódik annak életébe és a versenyzők kezelésébe.
A McLaren tényleg a győzelemért megy Montoyával az Indy 500-ra
https://formula.hu/parc-ferme/28575
2021 egyik nagy motorsportos egymásra találása a15 évvel ezelőtt az F1-ben szakító McLaren és Juan Pablo Montoya története, akik idén az Indianapolis 500-on való indulás jegyében fognak össze. Az autóversenyzésben ritkán kiáltja ki valaki magát előre győzelmi esélyesnek, és különösen ritkán az Indy 500 kapcsán, ahol tényleg bármi megtörténhet, az Arrow McLaren SP-nél azonban már az első közös teszten is ezt vizionálták, most pedig szimbolikusan is sikeres matériává tették a 45 éves kolumbiai autóját azzal, hogy bejelentették, azzal a 86-os rajtszámmal nevezik be a versenyre, amellyel 1971-ben Peter Revson a McLaren első nagy eredményét jegyezte a legendás oválpályán, pályarekorddal megszerezve a pole-t, majd a második helyen érve célba Al Unser mögött. Egyúttal felfedték az autó festését is, ami narancssárga-fehér kombinációban fog pompázni a májusi eseményfolyam során.
"Ez a csapat a gazdag történelem és az izgalmas remények remek keverékét adja, így már nagyon várom, hogy csatlakozzak hozzájuk és harcba szálljak a harmadik Indy 500-as győzelmemért" - mondta Montoya, aki megtiszteltetésnek érzi, hogy a McLaren amerikai történelmében fontos szerepet játszó 86-as rajtszámmal és a vele járó elvárásokkal ruházzák őt fel.

A közutálatnak örvendő sikán is bekerült az FE valenciai vonalvezetésébe
https://formula.hu/parc-ferme/28574
Januárban jelentette be a Formula-E, hogy az idén is elmaradó Párizs ePrix helyére most először bekerül a naptárba a Valencia ePrix a sorozat állandó teszthelyszíneként szolgáló Ricardo Tormo pályával, márciusban egy további módosítás pedig azt eredményezte, hogy nem is egy, hanem két versenye lesz az elektromos szériának a pályán április utolsó hétvégéjén.
A The Race most megtudta, nem a pálya megszokott vonalvezetését használja majd az FE a versenyhétvégén - pedig a téli teszt során ugyanazon a nyomvonalon köröztek, mint amit a MotoGP is igénybe vesz. Ehelyett a térképen látható módon (lilával jelölve) a harmadik szektort lerövidítették, a célegyenes első harmadába pedig bekerült egy sikán. Egy ilyen lassítót már használt az FE a 2019/20-as előszezoni tesztek során, akkor viszont a mezőny tagjai balesetveszélyesnek nyilvánították, miután többen is összetörték az autójukat ott. A Formula-E innovációs részlegének vezetője, Frederic Bertrand szerint azonban ezek a változások izgalmasabbá teszik majd a versenyhétvégét. "Még az épített pályákat is át kell alakítanunk a Formula-E karakterisztikájának megfelelően, mert nem akarunk sem unalmas műsort szolgáltatni, sem pedig valami olyat csinálni, aminek semmi értelme az általunk hirdetni próbált technológia szempontjából" - mondta.

Az Extreme-E összefoglalójában elég egy egyenest összefoglalni
https://formula.hu/parc-ferme/28573
A frissen debütált Extreme-E első, szaúd-arábiai hétvégéjének tanulsága, hogy az autók a sivatagban nagy port vernek fel maguk után, így az elképzelés, hogy egyidejű indítással egymás ellen versenyezzenek, csak az első padlógázos szakasz végéig életképes. Az újonc bajnokság vasárnapi történéseinek összefoglalójában így a rajtok utáni pillanatok dominálnak, itt dőlt el az elődöntő, a Crazy Race és a döntő győztesének kiléte is - utóbbi egy remekbe szabott Johan Kristoffersson-manőverrel.
A sorozatot vezető Alejandro Agag utólag elárulta, még a verseny előtti éjszakán is komoly tanakodás folyt arról, a szombati tapasztalatok fényében megváltoztassák-e a vasárnapi lebonyolítást egyéni indításos időmérőfutamokra, végül azonban nem nyúltak már a rendszerhez, s elmondása szerint a versenyek első fél percei így az autóversenyzést legjavát hozták - még ha utána gyorsan nagy különbségek is alakultak ki. Lehet, hogy más terepeken, Grönlandon, az Amazonasban és a Tűzföldön már észszerűbb lesz egymás ellen indítani a résztvevőket, ám mivel a következő fordulót május végén Szenegálban, egy újabb sivatagos területen tartják, az Extreme-E döntéshozói elgondolkodnak a lebonyolítás megváltoztatásán.
Kiszakadt a húsvéti nyúl zsákja, szedhették össze Bottasék a tojásokat a hatalmas telken
https://formula.hu/parc-ferme/28572
Valtteri Bottas elkísérte kerékpárversenyző barátnőjét, Tiffany Cromwell Belgiumba, a Flandriai körversenyre, ahol Cromwell a 23. helyen zárt. Hazaértve aztán meglepődve tapasztalták, hogy a húsvéti nyúl látogatást tett otthonukban a hétvége során. A nyuszi azonban nem vette észre, hogy kiszakadt a zsákja, így elhullajtotta maga után a csokitojásokat, ami elvezette Bottasékat a kertben eldugott ajándékhoz.
Johann Sebastian Bach – C-moll prelúdium és fúga; előadja: Charles Leclerc
https://formula.hu/parc-ferme/28571
Monacóban nem szokás a locsolkodás, így Charles Leclerc zongorázással üti el az időt önmaga - és miután a közösségi oldalán is megosztotta - a rajongók szórakoztatására. A zene valójában a Bach-műjegyzék 847. darabjának átdolgozott változata, amit Luo Ni komponált meg és G-moll Bach címen nevezte el.
Na de elég a zenetörténetből, a lényeg úgyis mindennek a monacói feldolgozása:
. @Charles_Leclerc playing G Minor Bach on his piano today #F1 #Charles16 pic.twitter.com/eCVcG3dhYs
— Charles Leclerc Fan Page (@LeclercNews) April 5, 2021









