DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
Egyéb

Rosbergnek még furcsa, hogy ő dirigál

Már legelső versenyét megnyerte csapattulajdonosként az Extreme-E-ben Nico Rosberg. Az F1-es világbajnoknak azonban még szoknia kell, hogy most ő az, aki a versenyzőkkel való bánásmódért felelős.

Már több mint négy év eltelt azóta, hogy Rosberg uralkodó világbajnokként kiszállt a Formula-1-ből és teljes egészében felhagyott a versenyzéssel, az autósporttól viszont egyáltalán nem szakadt el, egyre több vállalkozás révén ereszt benne mélyebb és mélyebb gyökereket. Gokartcsapata pár éve már működik, idén azonban az élvonalba is visszatért azáltal, hogy benevezte csapatát a legújabb elektromos szériába, az Extreme-E-be. A Rosberg X Racing nem teljesen független apja csapatától, a DTM-be beágyazott Team Rosbergtől – néhány mérnök is csatlakozott az egyik Rosberg-alakulattól a másikhoz.

EyIbR2gXAAMVpBX



A német most vasárnap a 2016-os Japán Nagydíj óta először vehetett át győzelmi trófeát a dobogón, miután Johan Kristoffersson és Molly Taylor az egész hétvégén lépéselőnyben autózva megnyerték a Sivatag X-Prix-t, ám elmondása szerint még mindig vannak számára nehezen megszokható elemei a csapatvezetői létnek. 

„Nagyon sokat tanultam erről, hiszen a karrierem során a másik oldalon álltam, azok a tapasztalatok pedig egyértelműen segítenek. De még így is furcsa” – idézi Rosberget a Motorsport. „A teszt során például meghívtam a versenyzőinket egy vacsorára a szponzorokkal. Egy idő után közöltem a szponzorokkal, hogy bocsássák meg, de a versenyzők fáradtak, most el kell menniük pihenni. Majd tudattam a versenyzőkkel, hogy mehetnek. Nagyon különös érzés volt, hogy magamat ebben a pozícióban találtam, hiszen korábban mindig az én csapatom ügyvezetője beszélt hozzám így.”

Kulcsfontosságú, hogyan bánik a versenyzőivel egy csapatfőnök a hibák esetén. Rosbergnek ezt is bőven volt alkalma közelről, de a másik oldalról megtapasztalni, az F1-ben ugyanis gyakoriak voltak a csörtéi Lewis Hamiltonnal, amelyek után Toto Wolff zárt ajtók mögötti beszélgetésre hívta őket a Mercedesnél.

„Ez a helyzettől függ. Olykor egyáltalán nem hozok szóba egy hibát, és hagyom, hogy a versenyző maga vonja le a következtetéseket belőle. Máskor talán felvetem, hogy beszéljük át, mit tanulhatunk közösen az esetből. De semmiképp nem fogok nekiesni azzal, hogy ’mégis mit képzelsz, hogy így a feje tetejére állítottad az autót!’” – mesélt vezetői filozófiájáról Rosberg.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: