A Honda szatellit csapata előbb aláírta a hosszabbításról szóló szerződést, mint maga a Honda
https://formula.hu/parc-ferme/27925
Újabb csapat jelentette be hivatalosan, hogy aláírta a Dornával a szerződést, amelynek értelmében további öt évig, azaz 2026 végéig biztosan a MotoGP mezőnyében marad: ezúttal az LCR volt soron ebben. Korábban a gyártók közül a KTM és a Ducati, míg a független istállók közül a Gresini Racing – amely jövő évtől már nem az Aprilia gyári partnere lesz – erősítette meg a maradását, hozzájuk csatlakozott most Lucio Cecchinello alakulata, amely idén két legfrissebb specifikációjú Hondát indít Takaaki Nakagamival és Alex Marquezzel.
Érdekesség, hogy a Honda maga még nem tett hasonló bejelentést az újabb ötéves ciklust illetően, de természetesen az ő maradásuk is biztosra vehető, ahogy az is eléggé valószínű, hogy az LCR is velük folytatja. Várhatóan amúgy az összes további gyártó – a Yamaha, a Suzuki és az Aprilia – esetén is csak formalitás a bejelentés, ahogy igazából a privát csapatok közül is egyedül az Esponsorama/Avintia Racingtől várható, hogy teljes egészében átadja a helyét Valentino Rossi gárdájának, a Sky Racing VR46-nak, amely Luca Marini révén már 2021-ben is jelen lesz az alakulatnál, s amely a hírek szerint vagy a Yamaha, vagy a Suzuki szatellit partnere lehet (előbbi esetén a Petronas SRT válthat Suzukira).
Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

Bunyóba keveredett két Moto3-as a futamon – „késleltetett” bokszutcai rajt a jutalmuk
https://formula.hu/parc-ferme/28570
A szokásosnál is nagyobb őrületet hozó Moto3-as Dohai Nagydíjon több incidens is történt, ám volt egy, aminek a bukások után is volt még utóélete. Történt ugyanis, hogy a hajrában a vezetésért csatázva Jeremy Alcoba hátulról hozzáért Darryn Binder motorjához, aminek köszönhetően előbbi elesett, a versenygépe pedig magával sodorta John McPhee-t is. Mivel McPhee már az első katari futamon is önhibáján kívül nullázott, a skót igencsak ideges lett, s a bukótérben rugdosással fűszerezett bunyóba keveredett Alcobával. Minderről fel is került az internetre a teljes helikopteres felvétel (maga a bukás ITT látható):
Rosario Triolo recupera en su Instagram la pelea entre McPhee y Alcoba, no emitida íntegramente en DAZN.
— Lluís Zúñiga (@Lluis_Zuniga) April 5, 2021
Pero de eso mejor no hablemoshttps://t.co/J1VdHYbhPr pic.twitter.com/B9BPsn4yVX
A versenyfelügyelők nem mentek el szó nélkül a történtek mellett. McPhee-t a soron következő Portugál Nagydíjra bokszutcai rajtra ítélték a verekedés miatt, ráadásul csak 10 másodperccel később engedik majd el a mezőny után, mint egy „normál” bokszutcai start esetén, míg Alcoba esetén 5 másodperc ez a „késleltetés”. A szokatlan büntetésforma alighanem annak köszönhető, hogy vasárnap Pedro Acosta „sima” bokszutcai rajt után tudott győzni – ráadásul 16 évesen, mindössze második világbajnoki futamán –, amelyre az egyik szabadedzésen mutatott felelőtlen lassú motorozása (a legkisebbeknél rendszeres jelenség, hogy mások szélárnyékára várnak a versenyzők). McPhee és Alcoba egyébként még 1000 eurós bírságban is részesült.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
9 másodpercen belül az első 15 – sohasem volt még ilyen szoros a MotoGP!
https://formula.hu/parc-ferme/28569
A motorversenyzésre egyébként sem a fél perces előnnyel szerzett győzelmek a jellemzőek, de az idei MotoGP-szezon első két futamán minden várakozást felülmúlt, hogy mennyire közel állnak egymáshoz tempóban a mezőny különböző gyártói és versenyzői. Már az első katari futamon is ritkaságszámba ment, hogy az első tíz helyezett 10 másodpercen belül ért célba, de a most hétvégi Dohai Nagydíj minderre rátett még pár lapáttal: a 10. helyezett Aleix Espargaro mindössze 5,382 másodperccel a győztes Fabio Quartararo mögött futott be, és még a 15. helyezett Miguel Oliveira lemaradása is csupán 8,928 másodperc volt. A pontszerző helyek tekintetében ez lett a valaha volt legszorosabb MotoGP-befutó.
A Dohai Nagydíj másik statisztikai különlegessége a francia versenyzők sikerével kapcsolatos, Quartararo és Johann Zarco előtt ugyanis az ország sohasem jegyzett még kettős győzelmet a királykategória 72 szezonja során. A legközelebb ehhez az 1954-es Francia Nagydíjon álltak, ahol Pierre Monneret 1., Jacques Collot pedig 3. lett.
Valentino Rossi azonban mélypontra jutott, 2000 óta tartó királykategóriás ténykedése során még sohasem fordult elő vele, hogy önerőből ennyire hátulra, a 21. helyre kvalifikáljon.
Az újonc Jorge Martin eközben Ducati-rekordokat ostromolt: amióta a márka 2003-ban beszállt a MotoGP-be, Martin az első, aki újoncszezonjában a pole-ba tudott kvalifikálni a bolognai motorral, és Troy Bayliss és Ruben Xaus után mindössze a harmadik, aki újoncként dobogóra állt velük.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Szubjektíven az objektíven keresztül – Így láttuk mi a Drive to Survive harmadik évadját
https://formula.hu/parc-ferme/28565
Egy héttel a 2021-es Formula-1-es szezon rajta előtt adta ki a Netflix a száguldó cirkuszról készülő dokumentumfilm-sorozat új évadját, amely a 2020-as idény kulisszái mögé enged betekintést – igaz, néhány esetben a készítők kissé rugalmasan kezelték a valóságot. Az új évad hibáit és legnagyobb húzásait jártuk körül az Autósport és Formula Magazin nemrég megjelent legfrissebb számában – természetesen sok más érdekes téma mellett.

Megtalálod az összes tojást az Aston Martin húsvéti poszterén?
https://formula.hu/parc-ferme/28562
Az F1-es csapat saját bevallása szerint összesen 15-öt rejtett el belőle – de ahogy azt tőlük az ilyen poszterek esetén megszokhattuk, több érdekességet is találhatunk a képen, beleértve egy tisztelgést a múlt hónapban elhunyt Murray Walker előtt:
Happy Easter! Enjoy this little treat, from us to you.
— Aston Martin Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) April 4, 2021
Can you find all 15 hidden eggs?#IAMF1 pic.twitter.com/gv7JOZEUwm
Hogy nem lett F1-es pilóta a Doktor?!
https://formula.hu/parc-ferme/28564
A Formula Podcast legújabb adásában tíz olyan szupersztárról ejtettünk szót, akik végül nem versenyeztek az F1-ben, így természetesen nem mehettünk el Valentino Rossi mellett sem, hiszen hosszú éveken át kacérkodott egymással ő és a Ferrari. A vonatkozó részt 1:34:01-től hallgathatjátok:
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Videó: Ütközés a katari célegyenes elején, rugdosódás a végén
https://formula.hu/parc-ferme/28568
Akciódús futamokat hozott a gyorsaságimotoros-világbajnokság Dohai Nagydíja. A MotoGP-futam legvitatottabb jelenete Jack Miller és Joan Mir között játszódott le: a regnáló világbajnok egy kemény manőverrel előzte meg az ausztrált, akinek mindez szemmel láthatóan nem tetszett. Fél körrel később a célegyenesre ráfordítóban aztán Mir kissé szélesen fordult, így Miller mellé ért, és bizonyos kameraállásokból úgy tűnt, hogy szándékosan belement a Suzukiba – íme, mozgóképen az előzmény, valamint több szemszögből maga az incidens:
Nine, yes NINE riders in this leading group!@JoanMirOfficial barges past @jackmilleraus for P5! #DohaGP pic.twitter.com/ahF6CaGEex
— MotoGP (@MotoGP) April 4, 2021
El gestito eh, de Jack Miller a Joan Mir. Batalla que se dio tras el toque que dió Mir a Miller y que costó posiciones al australiano... Quien le 'devolvió', al parecer a propósito -con amenaza clarísima incluida-.#MotoGP #Losail #Doha #Qatar pic.twitter.com/EBs9TOU0xL
— Motor al día (@motoraldia) April 4, 2021
Incredible que esta accion de Miller sobre Mir no tenga sancion... no lo entiendo.
— ErPapiLoDijo (@ErPapiLoDijo2) April 4, 2021
Sígueme en @MuchapichaGPs pic.twitter.com/hGPZYUkkVj
Miller és Mir a leintés után a levezető körön is összeszólalkozott, a versenyfelügyelők pedig ugyan vizsgálták az esetet, de végül úgy döntöttek, senkit sem büntetnek (bár ez később még változhat). Mindez viszont kis túlzással eltörpült a Moto3-as verseny hajrájában látott jelenet mögött, amikor Jeremy Alcoba kis híján felöklelte Darryn Bindert, helyette viszont elesett és a dél-afrikai csapattársát, John McPhee-t sodorta magával – amitől a skót annyira dühbe gurult, hogy a sóderágyban még ellenfele felé is rúgott:
Se Mir e Miller tivessem uma queda, seria literalmente como estes pic.twitter.com/n6X9lX1VbL
— (@connwcted) April 4, 2021
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Hóesés zavarta meg az F3-asok spielbergi tesztjét
https://formula.hu/parc-ferme/28567
Hóesés zavarta meg a szezonkezdetre készülő Formula-3-as csapatok és versenyzők tesztjét vasárnap Spielbergben. A kétnapos felkészülés második napjának délelőttjén kisebb havazás hátráltatta az istállók munkáját, de végül sikerült megtartani a tesztet, miután délutánra alábbhagyott a nem várt halmazállapotú csapadék.
Well, this was a surprise!
— Formula 3 (@FIAFormula3) April 4, 2021
We're setting times in the snow! #F3 #F3Testing pic.twitter.com/U1iGiDhV2g
A súlyos 2019-es F2-es balesetből visszatérő Juan Manuel Correa a 19. időt autózta vasárnap, míg Tóth László, a Campos Racing versenyzője a 29. helyen zárta a vasárnapi összesítést, a második legtöbb kört megtéve. Szombaton egyébként motorproblémák hátráltatták a magyar pilótát. A kétnapos teszt leggyorsabb köridejét Caio Collet futotta meg, aki az Alpine felfedezettje.
Az F3-asokra még további tesztnapok várnak, ugyanis a Spanyol Nagydíj hétvégéjére eső Formula-3-as szezonnyitó előtt és után is vár egy-egy kétnapos felkészülés a csapatokra. Előbb április 21-22-én Barcelonában, majd az első futamok után május 12-13-án Jerezben is pályára gurulnak a fiatal pilóták.

Visszatért a spái tragédia túlélője, aki Hubert-re emlékezik a sisakjával
https://formula.hu/parc-ferme/28566
A hétvégén Spielbergben tesztelt a Formula-3-as mezőny, s pályára gurult a 2019-es spái F2-es balesetben súlyos lábsérülést szenvedő Juan Manuel Correa is. Az ecuadori-amerikai versenyző új sisakfestésén megjelent az említett incidensben életét vesztő Anthoine Hubert logója is:
My 2021 @FIAFormula3 championship helmet!
— Juan Manuel Correa (@JMCorrea__) April 2, 2021
Mi casco 2021 para la Formula 3! #ah19 pic.twitter.com/Ia37vDtCwZ
Back on track
— Formula 1 (@F1) April 3, 2021
Wearing a helmet featuring a tribute to Anthoine Hubert, @JMCorrea__ is putting in the laps at #F3Testing in Spielberg
@FIAFormula3 pic.twitter.com/5wFzuJsJTc
Alaposan feltúrták a spái pályát
https://formula.hu/parc-ferme/28561
Nem csak a melbourne-i Albert Parkban zajlanak komoly munkálatok: az F1-es Belga Nagydíj otthonát is ellepték a munkagépek. Igaz, Spa-Francorchamps esetében a vonalvezetéshez nem nyúlnak hozzá, csupán a paddockot újítják fel, valamint néhány átalakítást annak érdekében is elvégeznek, hogy 2022-ben a tervek szerint vendégül láthassák a motoros Endurance-világbajnokság mezőnyét egy 24 órás verseny keretében.
Óriási ütközés az Extreme-E döntője előtt
https://formula.hu/parc-ferme/28563
Claudia Hürtgent a jelek szerint az ág is húzza az Extreme-E idénynyitóján: szombaton egymaga borult nagyot, most pedig a 7-9. helyekről döntő Shoot-Out során száguldott bele hátulról a Chip Ganassi Racinget erősítő Kyle LeDuc:
BIG drama in the shootout!@CGRTeams and @abtmotorsport's @kyleleduc99 and Claudia Hurtgen collide but both drivers all okay pic.twitter.com/U64YR7afwx
— Extreme E (@ExtremeELive) April 4, 2021
Oltóközponttá alakították a monzai F1-es pályát
https://formula.hu/parc-ferme/28560
Néhány hete a Circuit of the Americas kapcsán adtunk hírt hasonlóról, most pedig a legendás monzai aszfaltcsíkon létesítettek koronavírus elleni oltóközpontot az illetékesek. Az Olasz Nagydíjnak otthont adó helyszín létesítményeiben a 80 év fölöttieket oltják, méghozzá a tervek szerint a következő két hétben folyamatosan napi 1600 főt.
Ha aperto questa mattina alle 8:30 il centro vaccinale dell’Autodromo Nazionale Monza per il primo giorno di V-Day riservato agli over 80 oggi verranno vaccinate 1.600 persone! pic.twitter.com/Lgukqp6THz
— Autodromo Nazionale Monza (@Autodromo_Monza) April 3, 2021
A pálya, a régió és Olaszország szimbólumait egyesíti az imolai verseny művészi plakátja
https://formula.hu/parc-ferme/28559
A koronavírus-járvány miatti naptár-átalakítások révén Imola ad otthont április közepén a 2021-es Formula-1-es szezon második fordulójának. A Made in Italy Emilia-Romagna-i Nagydíjnak pedig el is készült a hivatalos plakátja, amelyet Aldo Drudi és a Drudi Performance tervezett – Aldo Drudi nevéhez fűződnek Valentino Rossi kreatív sisakfestései is –, s amely a leírás szerint egyesíti az imolai pálya, az emilia-romagna-i régió és Olaszország szimbólumait és színvilágát: a versenyautók sziluettjei értelemszerűen előbbire utalnak, míg a kéket például lehet értelmezni a közelben lévő tengerpart jelképének is.


Így néztek ki a mostani F1-es mezőny tagjai karrierjük első futamán - ki változott legtöbbet?
https://formula.hu/parc-ferme/28555
Az F1 lapozható Instagram-posztjában minden mai F1-es pilótáról találunk egy képet a csúcskategóriás pályafutása kezdetéről - a Haas PR-osa rögtön oda is kommentelt, hogy ez az ő csapatuk esetében nem vezet vissza túl régre...
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ha kinyit a világ, Le Mans-legendára vadászhatunk a Balatonon
https://formula.hu/parc-ferme/28556
Felkerült a top10 meg nem valósult F1-es karrier listájára egy háromszoros Le Mans-győztes, aki részben magyar származású! Hallgassátok meg a Formula Podcast vonatkozó részét!
Hihetetlen: újabb világbajnok áll rajthoz a magyar ralibajnokságban
https://formula.hu/parc-ferme/28558
Mads Ostberg után újabb WRC2-es világbajnok áll rajthoz a 2021-es magyar rali bajnokságban: a Topp-Cars bejelentette, hogy a cseh ralisport egyik legnagyobb alakja, Jan Kopecky is teljes évet fut és megcélozza a bajnoki címet. A cseh klasszis a szentlőrinciek egyik EVO Fabiájával veszi fel a kesztyűt a TRT és Ostberg, illetve természetesen a magyar mezőny ellen. Talán nem túlzás azt állítani, hogy ez lesz mindenidők legerősebb magyar bajnoksága…

Vasárnapi program: Extreme-E a Spíleren, MotoGP az Aréna4-en
https://formula.hu/parc-ferme/28552
A vasárnapi program:
8:00-9:30 Extreme-E, elődöntők
12:00-14:00 Extreme-E, döntő (Spíler 1)
16:00 Moto3, futam (Aréna 4)
17:20 Moto2, futam (Aréna 4)
19:00 MotoGP, futam (Aréna 4)

fotó: dppi
Amikor Loeb titokban F1-es autót tesztelt a Hungaroringen…
https://formula.hu/parc-ferme/28553
A Toro Rossóba vágyott a francia legenda, s az is kiderül, melyikünk cigarettáját lopkodta egy este… Hallgassátok meg a Formula Podcast vonatkozó részét!
Ralf Schumacher: A bátyám nélkül talán az F3-ig sem jutottam volna
https://formula.hu/parc-ferme/28557
Érdekes dolgokat mondott az F1-insidernek adott interjújában a korábbi F1-es pilóta, Ralf Schumacher. A hatszoros futamgyőztes szerint ugyanis már akkor is olyan nehéz volt bejutni a száguldó cirkuszba, hogy testvére, Michael Schumacher nélkül talán nem is sikerült volna neki.
"Michael és közös menedzserünk, Willi Weber nélkül talán soha nem jutottam volna el az F1-ig. Ezt őszintén ki kell mondani. Természetesen ők kinyitottak nekem bizonyos ajtókat és ez már az utánpótlás-szériákban is így volt. Vajon eljutottam volna a gyári Opelig az F3-ban, ha nincs a bátyám? Aligha" - mondta Ralf Schumacher., aki szerint a lényeg viszont az volt, hogy az így kapott lehetőségeivel mindig élni tudott.
"Odajutottam és ott aztán teljesítenem kellett. Az F3-ban győzni tudtam Makaóban, majd 1996-ban megnyertem a kőkemény Formula 3000-et Japánban, ami nagyon nehéz dolog volt egy idegen számára. Szóval élni tudtam a lehetőségekkel, amiket kaptam és szerintem ezzel érdemeltem ki az F1-es szereplésemet, a teljesítményemmel. Ezt azonban nem mindenki érti meg" - tette hozzá a német.

fotó: dppi
Csak mosolyogj és integess: Verstappenéket erre biztatta a Red Bull fotósa
https://formula.hu/parc-ferme/28554
Egyszerű feladatot kellett teljesítenie Max Verstappennek és Sergio Pereznek: a zöld csodaháttér előtt tegyen úgy, mintha a szurkolóknak integetne.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Helmut Marko kiszámolta: Verstappennel negyed másodperccel gyorsabb lenne az AlphaTauri
https://formula.hu/parc-ferme/28551
Kiválóan kezdődött az AlphaTauri 2021-es szezonja, Pierre Gasly az ötödik rajtkockát harcolta ki a Bahreini Nagydíjon, bár futama gyorsan véget ért ütközés miatt. A már tavaly is megvillanó franciára építkezhet idén az AlphaTauri, a Red Bull tanácsadója viszont úgy érzi, ha Max Verstappen ülne az AT02 volánja mögött, a csapat még gyorsabb lenne.
„Azt mondanám, hogy Max biztosan nyert volna két-három tizedmásodpercet az időmérőn. A körideje mínusz két és fél tizedmásodperc lett volna Gaslyéhez képest. De egészen biztosan nem szerzett volna pole-t” – mondta a Formel1.de-nek Marko. Az osztrák eltérő hangsúllyal nyilatkozik az újonc Yuki Tsunodáról, akit a jövő bajnokának nevez.
Marko számítását szigorúan véve Verstappen az AlphaTaurival 1:29,559-es köridőt teljesített volna, amellyel még Valtteri Bottas Mercedesét is felülmúlva a harmadik helyre kvalifikált volna. (Leszámítva az anomáliát, hogy nem ülhetett volna egyszerre az AlphaTauriban és a pole-pozíciós Red Bullban is.)










