DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 28. vasárnap

A Honda szatellit csapata előbb aláírta a hosszabbításról szóló szerződést, mint maga a Honda

Újabb csapat jelentette be hivatalosan, hogy aláírta a Dornával a szerződést, amelynek értelmében további öt évig, azaz 2026 végéig biztosan a MotoGP mezőnyében marad: ezúttal az LCR volt soron ebben. Korábban a gyártók közül a KTM és a Ducati, míg a független istállók közül a Gresini Racing – amely jövő évtől már nem az Aprilia gyári partnere lesz – erősítette meg a maradását, hozzájuk csatlakozott most Lucio Cecchinello alakulata, amely idén két legfrissebb specifikációjú Hondát indít Takaaki Nakagamival és Alex Marquezzel.

Érdekesség, hogy a Honda maga még nem tett hasonló bejelentést az újabb ötéves ciklust illetően, de természetesen az ő maradásuk is biztosra vehető, ahogy az is eléggé valószínű, hogy az LCR is velük folytatja. Várhatóan amúgy az összes további gyártó – a Yamaha, a Suzuki és az Aprilia – esetén is csak formalitás a bejelentés, ahogy igazából a privát csapatok közül is egyedül az Esponsorama/Avintia Racingtől várható, hogy teljes egészében átadja a helyét Valentino Rossi gárdájának, a Sky Racing VR46-nak, amely Luca Marini révén már 2021-ben is jelen lesz az alakulatnál, s amely a hírek szerint vagy a Yamaha, vagy a Suzuki szatellit partnere lehet (előbbi esetén a Petronas SRT válthat Suzukira).

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

lcr-honda-motogp

Így fest felülnézetből egy kör a készülő indonéz MotoGP-pályán – amellyel emberi jogokat is sérthettek

A FIM és a Dorna illetékesei a napokban Indonéziába látogattak, hogy megnézzék, hogyan haladnak a munkálatok Lombok szigetén a Mandalika International Street Circuiten. A közös közleményük alapján elégedettek voltak azzal, amit láttak, novemberben pedig a tervek szerint – ha a koronavírus-járvány is engedi – a Superbike-világbajnokság fordulójával lehetne megnyitni a pályát. A MotoGP a jelenlegi tervek szerint jövő márciusban látogatna el a helyszínre, viszont ha idén ősszel tudnak ázsiai futamokat rendezni, akkor lehet, hogy beiktatnak egy tesztet az új pályán – emellett hivatalosan tartalékhelyszínként szerepel az idei menetrendben is.

A MotoGP egy videót is megosztott a közösségi oldalán, amelyen madártávlatból csodálhatjuk meg, milyen fázisban tart jelenleg a Mandalika Street Circuit építése:

 

Fontos azt is megemlíteni, hogy aligha véletlen, hogy éppen a mai napra időzítette az ENSZ egy jelentés közzétételét annak kapcsán, hogy emberi jogok megsértése is felmerülhetett a Lombok szigetén történő építkezések során. A MotoGP-pálya egy 3 milliárd dolláros turisztikai projekt részeként valósulna meg, s az ENSZ jelentése szerint ennek érdekében házakat, vízlelőhelyeket, kulturális emlékeket romboltak le, a helyi lakosoktól pedig erővel vették el a földjeiket mindenféle kompenzáció nélkül.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Pole a debütáló futamon, vb-cím a második évben – a ma 50 éves Jacques Villeneuve legjobb pillanatai

Április 9-én ünnepli 50. születésnapját a Formula-1 1997-es világbajnoka, Jacques Villeneuve, így az F1 YouTube-csatornája ezúttal az ő karrierjének legemlékezetesebb pillanatait idézte fel (a videó átkattintás után indul!):

Mercedes-dominancia a DTM első tesztjén

Amitől a Formula-1-ben idén talán tényleg elbúcsúzhatunk, visszaköszönt a megújult Német Túraautó-bajnokság első közös tesztjén: a kétnapos hockenheimi gyakorláson az bontakozott ki, hogy a GT-autókra átálló mezőnyben a Mercedes-AMG GT3 lesz a nyerő választás. Az első napon az első-második köridőt autózta a Haupt Racing Team párosa, a második napon pedig még nagyobb volt a Mercedes fölénye: a legjobb hat köridőt a márka képviselői futották.

A szériába visszatérő ötszörös futamgyőztes, Lucas Auer diktálta a tempót 1:36,153-as körrel a Winward csapattal, mögötte az újonc Vincent Abril következett a Haupttal csekély lemaradással, majd a szintén rutinos Daniel Juncadella a GruppeM formációval.

A márka hat autója mögött a hetedik helyet Mike Rockenfeller szerezte meg az Abt Audijával, már fél másodperces hátránnyal, a második legjobb nem Mercedes-versenyző pedig Alex Albon lett az AlphaTauri Ferrarival kilencedikként. A legjobb BMW-s, a Walkenhorst csapatot képviselő Marco Wittmann már egy másodpercet kapott. A két nap alatt 18 versenyző ült autóba, legközelebb május 4-6-án, a Lausitzringen tartanak tesztet.

F1-es pilóták közelében is feltűnt Fülöp herceg

Kilencvenkilenc éves korában elhunyt a brit uralkodó, II. Erzsébet hitvese, Fülöp edinburgh-i herceg. A dán és görög származású herceg tartalmas élete során nem felbukkant az autósport környékén is: találtunk két fotót, melyek közül az egyiken Niki Lauda és az akkori Ferrari-csapatfőnök Luca di Montezemolo társaságában látható 1975-ben, a másikon pedig James Hunt és Lord Hesketh mellett fotózták le.

Leclerc utcai Ferrarija is a 16-os rajtszámot viseli

A monacói Formula-1-es pilóta egyik rajongói oldalán bukkantak fel fotók az egyedi utcai Ferrariról. A 488 Pista Spider fekete alapon a monacói zászló mintájára piros-fehér csíkozást visel magán, további két különleges részlete pedig az F1-ből ismert 16-os rajtszám, valamint az utastérben megörökített aláírás.

„Hülye barmok” – Ricciardót felháborítja a balesetes videóválogatás

A McLaren ausztrálja már Romain Grosjean balesete után is emlékezetesen kritizálta, hogy a bahreini futamon számos visszajátszást mutattak az ütközésről: tiszteletlennek tartotta a francia családjával szemben, és úgy érezte, játszadoztak a versenyzők érzelmeivel. Most egy újabb kritikát fogalmazott meg, a Formula-1 közösségi oldalára feltöltött egyik videóválogatást kritizálta, amely számos balesetet tartalmazott.

„A tavalyi évben az F1 kitett a közösségi csatornáira egy videót, aminek olyasmi volt a címe, hogy Az év top 10 pillanata, és a tízből nyolc baleset volt” – mondta a Square Mile-nak. „Azt gondoltam, srácok, ti hülye barmok vagyok. Talán a 12 éves gyerekek az ilyen tartalomra kíváncsiak, nekik ez vagány, mert még nem nőtt be a fejük lágya, de mi nem gyerekek vagyunk. Ennél legyetek többre képesek, srácok.”

A szóban forgó, lent látható videó valójában A 2020-as F1-es szezon top 10 drámai pillanata címet viselte – a legnagyobb dráma Grosjean balesete volt. Nem tudjuk, Ricciardo látta-e, de volt ezen felül egy másik válogatás is az előző szezonról, amelyben a tíz legnagyobb balesetet gyűjtötték össze…

Kiposztolta, hogy készen áll a szezonra, majd balesetben eltört az ujja

Fájdalmas tanulsággal szolgált az utóbbi nap Rinus VeeKay számára. Az IndyCarban második szezonját kezdő 20 éves pilóta magyar idő szerint csütörtökön kora délután posztolta Twitterre, hogy felkészült a szezon első versenyére, ám alig néhány óra elteltével megtörtént a baj. Az indianapolisi tesztjének utolsó óráiban autója túlkormányzottá vált, így nagy sebességgel a falnak ütközött, és a pilóta eltörte az egyik ujját. Mint azt a közösségi médiában közölte, így is képes lesz autót vezetni, ám azt a tanulságot levonta, hogy ne tegyen elhamarkodott kijelentéseket.

Különleges ajándékot kapott a Ferraritól Leclerc

Egy igazi gyöngyszemmel gazdagodott Charles Leclerc autógyűjteménye, miután a csapatától a mai nap során egy futamgyőztes F1-es Ferrarit kapott. A monacói pilóta garázsában mától az az SF90-es parkol, amivel első ferraris évében, 2019-ben a Belga és az azt követő Olasz Nagydíjat is megnyerte. A pilóta saját Instagram-oldalán dicsekedett az új ereklyéről.

Leclerc-Instagram

Nem ez az első alkalom, hogy a maranellói Formula-1-es istálló versenyautót ajándékozott. Tavaly Kimi Raikkönen azt az SF71H-t kapta kézhez, amivel megnyerte a 2018-as USA Nagydíjat.

Piastri, Lundgaard vagy Zhou – kit vinne az Alpine az F1-be?

A Formula Podcast legutóbbi, juniorokat sorra vevő adásában azt a kérdést is feszegette a stáb, hogy ugyan az F2-ben három magasan jegyzett Alpine-akadémista is van, de vajon ki lesz közülük az F1-es befutó?. A vonatkozó részt 01:06:26-tól hallgathatjátok:

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

 

Ez az apró szenzor egyetlen F1-es pilóta felszereléséből sem maradhat ki

Egy gyufa fejénél is kisebb, mégis életeket menthet ez az alig 3 milliméter széles szenzor, ami az FIA előírásainak megfelelően minden egyes F1-es pilóta felszerelésének a részét képezi. Az aprócska eszköz egy háromtengelyű gyorsulásmérő, amit a versenyzők füldugójában helyeznek el. Ennek segítségével az FIA minden egyes baleset során képes dokumentálni a pilóták fejére ható gyorsulási erőket, amelyek hasznos adatokkal szolgálhatnak a halálos, vagy súlyos balesetek elkerülése érdekében. Az érzékelőnek köszönhetően tudjuk például, hogy Romain Grosjean tavaly Bahreinben 67G-s becsapódást élt túl.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FIA Safety (@fia_safety) által megosztott bejegyzés

Montoya: A fiatalok nem ülnek két órán át a tévé előtt egy verseny miatt

A versenyszéria egykori pilótája, Juan Pablo Montoya szerint az utóbbi egy év során pozitív változásokon ment keresztül a Formula-1, ami így biztosította a hosszú távú fennmaradását. A Liberty Media vezetésével a sorozat átvészelte a világjárvány gazdasági hatásait, és több olyan szabálymódosítást is bevezetett, ami néhány évvel ezelőtt elképzelhetetlen volt, például a költségvetési plafont és a csapatok teljesítményéhez igazított fejlesztési időket. 

"Jót fog tenni a show-nak, hogy mindenki közelebb kerül egymáshoz" - fogalmazott a kolumbiai, aki a hamarosan érkező első sprintverseny ötletére is reagált. "Érdekes lesz a Liberty Media és az F1 számára. Észre fogják venni, hogy az emberek figyelme egyre rövidül, szóval nem reménykedhetnek abban, hogy tömegek fognak két órán keresztül a tévé előtt ülve versenyt nézni. Azok megteszik, akik imádják a sportot, de a fiatalabb generációk szenvedni fognak. Szerintem a sprintverseny a jó út az F1 előtt" - idézte őt a Motorsport.

ham-ver-20211

Fotó: DPPI

Alonsónak a Senna-Prost, Strollnak már az Alonso-Schumacher - az első F1-es emlékek

Lance Stroll, Fernando Alonso és George Russell beszélt arról, hogy mik voltak az első F1-es emlékei - Stroll a 2006-os Schumacher-Alonso csatákat idézte fel, hogy azokért felkelt korán, hogy láthassan, illetve a Kanadai Nagydíjakat, amelyre kimehetett gyerekként. Alonso azt idézte fel, amikor hét éves korában Spanyolországban nem közvetítették az F1-et, az esti híradóba vágta be jeleneteket és őt az a 10-15 másodperc éltette, megmaradt benne egy Senna-Prost párharc. George Russell első emléke pedig a 2009-es Ausztrál Nagydíj volt, amihez neki is korán kellett kelni, de láthatta, ahogy Jenson Button megnyeri azt a Brawn GP-vel.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

 

Rómában duplázik a hétvégén a Formula-E – itt a menetrend

Hathetes szünet után folytatódik az elektromos sorozat első világbajnoki idénye, méghozzá Olaszország fővárosában, méghozzá ismét egy dupla fordulóval (amivel feltehetően a későbbi versenytörléseknek ágyaznak meg a szervezők). Alább mutatjuk a kétnapos programot – vasárnap érdemes lesz figyelni, ugyanis a szokottnál korábban rendezik az eseményeket. A futamokat szokás szerint az Eurosport csatornái közvetítik élőben.

Szombat (április 10.)    
08:00 - 08:45 1. szabadedzés  
10:15 - 10:45 2. szabadedzés  
12:00 - 13:00 1. időmérő és Superpole  
16:00 1. futam (tv: Eurosport 2, élő)
     
Vasárnap (április 11.)    
07:00 - 07:45 3. szabadedzés  
09:00 - 10:00 2. időmérő és Superpole  
13:00 2. futam (tv: Eurosport 1, élő)

fe-roma-1

Raikkönen vs. Hamilton, Verstappen vs. Leclerc, Rosberg vs. Hamilton – a hibrid éra legnagyobb csatái

Alighanem Lewis Hamilton és Max Verstappen bahreini összecsapása ihlette meg a Formula-1 hivatalos YouTube-csatornájának tartalomgyártóit, amikor úgy döntöttek, összeállítanak egy top 10-es listát a 2014 óta tartó turbókorszak legnagyobb párharcairól. Verstappen és Hamilton többször is feltűnik a válogatásban, de az első helyen nem is lehetett kérdés, melyik csata végez (a videó átkattintás után nézhető!):

Elbír-e az F1 két Leclerc-t?

A Formula Podcast legutóbbi, juniorokat sorra vevő adásában azt a kérdést is feszegette a stáb, hogy mi lesz Arthur Leclerc-rel, mennyi esélye lehet bekerülni az F1-be. A vonatkozó részt 30:29-től hallgathatjátok:

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

 

Érik a búcsúteszt: F1-es üléspróbán járt Grosjean

Romain Grosjean még a tavaly november végi Bahreini Nagydíjon szenvedett ijesztő balesetet, amelyet szerencsére néhány égési sérüléssel megúszott a kezén. Mivel azonban a szezon hátralévő két futamán nem tudott emiatt rajthoz állni, a francia számára a bahreini volt az utolsó verseny a Formula-1-ben.

Az idén az IndyCarban szereplő versenyző már akkor elmondta, hogy egy búcsútesztet szeretne magának, hogy ne a horrorbukás legyen az utolsó F1-es élménye – Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke pedig azonnal jelezte, hogy amennyiben Grosjean egyetlen volt alakulata sem tudja ezt biztosítani számára, majd ők megteszik. A többszörös dobogós néhány hete úgy fogalmazott, hogy élni fog a lehetőséggel, s már meg is kezdték az egyeztetéseket.

S úgy tűnik, valóban létrejöhet ez a teszt, a Drive to Survive producere, James Gay-Rees ugyanis az In the Fast Lane című podcast adásában a következőt mondta: „Ma Grosjeannal forgattunk egy üléspróbán, készül egy utolsó menetre az egyik csapattal” – fogalmazott a netflixes dokumentumfilm-sorozat producere. Az tehát nem hangzott el, melyik az a bizonyos csapat, de Wolff ígérete és Grosjean korábbi nyilatkozata alapján jó eséllyel az utóbbi hét évet uraló Mercedes egyik korábbi autóját vezetheti majd a francia.

grosjean-dppi_1

Hidegben, hóban, Hockenheimben kezdődött a DTM tesztidőszaka

A Hockenheimringen tartják a Német Túraautó-bajnokság első hivatalos tesztjét, mely kapaszkodót adhat ahhoz, hogyan néznek majd ki a teljesen megújult, GT3-as autókból álló rajtrács erőviszonyai. A szerdai nyitónapot hideg idő jellemezte, és még hó is esett, a tempót pedig a Mercedesek diktálták, a Haupt Racing Team két pilótája, Maximilian Götz és Vincent Abril zártak a két legjobb köridővel, a harmadik Kelvin van der Linde lett az Abt Audival, a negyedik pedig a 19 éves Liam Lawson a Red Bull Ferrarival, aki másfél hete Bahreinben megnyerte első Formula-2-es futamát, idén két sorozatban is szerepelni fog.

A DTM-nek két kollektív tesztje lesz a szezonkezdet előtt: április 7-8-án Hockenheimben, május 4-6-án pedig a Lausitzringen. Az első verseny időpontja június 19-20., helyszíne Olaszország, Monza.

Idén 35 éves a Magyar Nagydíj: A Hungaroring veteránjával nosztalgiáztunk

Kevesen tudnak annyi sztorit mesélni a magyar versenypályáról, mint az MNASZ korábbi elnöke, Szamos Miklós, aki jelen volt már a Formula-1-es rendezésről szóló korai tárgyalásokon is, 1986-tól kezdve pedig hosszú éveken át versenyigazgató-helyettesként dolgozott a nagydíjon. Az Autósport és Formula Magazinnak felelevenített egynéhány történetet:

Fűnyírógépek helyett birkák vették kezelésbe a Paul Ricard versenypályát

Környezetvédelmi megfontolásból négy héten át 400 birka legelhetett a franciaországi Paul Ricard versenypálya ötös kanyarjánál, így a pálya üzemeltetői ennyivel kevesebb füvet fágtak le gépeket használva. A négy hét alatt hét bárány is világra jött, így immár 407-en utaznak tovább Grenoble hegye felé, ahol a nyarat töltik.

Váratlan: Elton John születésnapi fotóján fedeztek fel F1-es bukósisakokat

Szemfüles rajongók meglepő részletet fedeztek fel Elton John egyik nemrégiben közzétett fotóján. A többszörös Grammy- és Oscar-díjas zeneszerző és énekes március 25-én ünnepelte 74. születésnapját, ennek alkalmából posztolta Instagramra az alábbi fotót, amelyen két F1-es bukósisak is megbújik a háttérben. A bal felső sarokban Sebastian Vettel és Lewis Hamilton egy-egy fejvédőjét lehet felfedezni. Elton John az utóbbi évek során több alkalommal fellépett az USA Nagydíj versenyhétvégéjén, a 2015-ös futamon pedig a pódiumceremónián is részt vett. Mivel ezen Hamilton és Vettel is jelen volt, vélhetően ezt követően kapta az ereklyéket.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Elton John (@eltonjohn) által megosztott bejegyzés

V7pT45D