Hétvégén rajtol az IndyCar, a nevelőszériájának a szezonját viszont teljes egészében lefújták
https://formula.hu/parc-ferme/25580
A mindössze két év után megszűnő Jaguar I-PACE Trophy után itt az újabb bajnokság, amelynek 2020-as idényét kukázni kellett: az IndyCar bejelentette, hogy nem a koronavírus-világjárvány miatt elmarad a nevelősorozata, az Indy Lights idei szezonja. Az 1986-ban életre hívott, s azóta számos későbbi IndyCar-sztárt kinevelő bajnokság azzal magyarázta döntését, hogy a pandémia miatt olyan mértékben kellett átszervezni a főszéria menetrendjét (ők egyébként most hétvégén futják majd az első versenyüket), számos közös állomásukat átdátumozva vagy teljesen törölve, hogy lehetetlenné vált a sorozat idei megszervezése. A jó hír viszont az, hogy a Jaguar I-PACE Trophyval ellentétben ez a felfüggesztés csak 2020-ra szól, 2021-ben „még erősebben” tervez visszatérni az Indy Lights.
Vasseur: Egyértelműen a csapat hibázott
https://formula.hu/parc-ferme/35084
A Ferrari újabb kiábrándító szezon elé néz 2023-ban, hiszen az első két versenyt követően még a pódiumra sem tudott felállni egyik versenyzőjük sem, Leclerc a vezérlőelektronika hibája miatt Bahreinben kiesett, majd Dzsiddában ugyanezen alkatrész miatt kapott rajtbüntetést. A szaúdi futamon újabb stratégiai baklövés borzolta a tifosi kedélyeit.
Stroll Kiesése a 18. körben előidézett egy biztonsági autós periódust, ám mivel a két Ferrari épp ezt megelőzően volt a bokszban, ők kint maradtak a pályán, míg az addig mögöttük autózó Lewis Hamilton helyzeti előnybe került a safety carnak köszönhetően, és egy gyors bokszkiállással az olasz autók elé ugrott. A közvetítésbe bejátszották azt a pár másodpercet, mikor Leclerc versenymérnöke, Xavier Marcos Padros szólt Leclerc-nek, hogy az első safety car-vonal után kezdje el nyomni, mert versenyezni fog Hamiltonnal a bokszkijáratnál, csakhogy ez az információ nem érkezett meg időben Leclerc-hez, aki le is teremtette versenymérnökét.
A csapatfőnök, Frederic Vasseur teljes mértékben igazat adott a monacóinak, s elismert a csapat felelősségét: "Nem jól kezeltük a helyzetet, egyértelműen mi hibáztunk. Nem akarok belemenni a részletekbe, de félrekommunikáltunk, ezt pedig meg kell majd oldanunk. Bár kétségtelen, hogy a hétvége folyamán nem ez volt a legnagyobb gondunk" - nyilatkozta az RN365-nek Vasseur.
MiniDrivers: Alonsót lerántották a dobogóról
https://formula.hu/parc-ferme/35082
Megérkezett a szezon második versenyének humoros jellegű összefoglalója a MiniDriverstől.
Eladó Schumacher 2000-es F1-es Ferrarija
https://formula.hu/parc-ferme/35081
Hamarosan egy aukción hirdetik meg Michael Schumacher egyik ikonikus F1-es Ferrariját: a 2000-ben bajnoki címet szerző F1-2000-est. Ez a konkrét autó tartalékként kezdte a szezont, de később versenyen is használta a német klasszis, aki pole-pozíciót szerzett vele Spanyolországban és Monacóban, illetve futamot nyert vele Brazíliában.
A Hong Kongban rendezett aukción meghirdetett autó kikiáltási árát egyelőre nem tudni, de a 2003-as bajnokautó tavaly novemberben 14,6 millió dollárért kelt el, míg a 2001-es verzió 7,5 millióért, igaz még 2017-ben.
fotó: dppi
„Világbajnok akarok lenni” – posztolta Perez, majd meggondolta magát és törölte
https://formula.hu/parc-ferme/35080
Egy érdekes posztmódosítást szúrtak ki a szemfülesek. Sergio Perez még a vasárnapi győzelem után posztolta a következőt Twitteren: „Keményebb volt, mint gondoltam, de a végén boldogan szereztem meg ötödik F1-es győzelmem. Nagyon örülök a csapat eredményének. Továbbra is keményen hajtunk, bajnok akarok lenni.”
A bejegyzés azonban nem maradt kint sokáig, Perez hamarosan törölte, majd kitette újra – a bajnoki ambícióra vonatkozó félmondat nélkül. „Keményebb volt, mint gondoltam, de a végén boldogan szereztem meg ötödik F1-es győzelmem. Nagyon örülök a csapat eredményének. Továbbra is keményen hajtunk” – olvasható a jelenlegi verzió.
Bizonyíték az eredeti posztra:
Reagált az FIA új F1-es gumitenderére a Pirelli
https://formula.hu/parc-ferme/35079
Mint arról mi is írtunk, hétfőn az FIA bejelentette, hogy meghirdette a tendert a Formula-1 hivatalos egyedüli gumibeszállítói szerepkörére a 2025-től induló 3+1 éves időszakra. A legnagyobb esély természetesen arra van, hogy marad a Pirelli az F1 (és ezzel együtt a Formula-2 és a Formula-3) partnere is, most pedig az egyedüli gumibeszállítói posztot 2011 óta betöltő olasz gyártó rövid közleményben jelezte is, hogy érdekli a lehetőség – igaz, végleges döntést későbbre ígértek:
„Az FIA által meghatározott keretek szoros összhangban vannak a Pirelli motorsport-stratégiájával, s ezért nagy érdeklődésre tartanak számot. A Pirelli a végleges döntést a kiválasztási folyamatban való részvételről természetesen az FIA dokumentumának alapos áttanulmányozása után hozza meg” – írta a Pirelli.
A nagy kérdés persze az, hogy lesz-e a Pirellin kívül egyáltalán másik jelentkező is a posztra. Döntést június közepére ígért az FIA.
Nem fért bele az F1-es Red Bullba a Dakar-győztes motoros
https://formula.hu/parc-ferme/35078
Újabb promóciós videót készített a Red Bull Ausztráliában: egy RB7-est üldözött terepraliautójával a szintén Red Bull-támogatott, kétszeres Dakar-győztes motoros, de négy keréken is versenyző Toby Price. Az ízelítő videóban nem tűnik fel, de a leírás szerint a Red Bullt Daniel Ricciardo vezette.
Price maga is próbált beülni a Red Bullba, de a 188 centiméteres, 95 kilogrammos ausztrál egyszerűen nem fért bele az ülésbe…
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Raikkönen: Az F1-es és NASCAR-autó kicsit más
https://formula.hu/parc-ferme/35077
Hétvégén újra NASCAR-versenyen indul Kimi Raikkönen: a 2007-es világbajnok tavaly Watkins Glenben debütált a Cup Seriesben, ahol nyolcadik helyen is haladt, de a verseny kellemetlen véget ért, a balesetben megsérült csuklója. Ennek ellenére a finn visszatér a sorozatba, mégpedig egy ismerős helyszínen, Austinban.
„A tavalyi nagyszerű tapasztalat volt. Sajnos az eredmény nem az lett, amit vártunk, mivel belekerültünk egy balesetbe, de ez része a versenyzésnek” – idézi az Autosport Raikkönent. „Izgatott vagyok, hogy tehetek egy újabb próbát. Remélhetőleg ki fogunk maradni a nagy gondokból. Trükkös lesz, az biztos, de minél jobban benne vagyunk a hétvégében, annál könnyebb. Legalább van már elképzelésünk annak, hogyan közelítsük meg a hétvégét. Szerintem tavaly jó munkát végeztünk. Jobb eredményt ad majd az autó? Nem tudom, de remélem.”
„Segít, hogy ismerem a pályát, de az F1-es és a NASCAR-autó egy kicsit más érzet tekintetében. Emlékeznem kell, hogy sokkal kevesebb a leszorítóerő, amikor először kigurulok a bokszból” – poénkodott a finn, akinek egykori riválisa, Jenson Button is indul a versenyen három idei NASCAR-szereplése közül az elsőként.
Raikkönent ismét a Trackhouse Racing indítja – egyik csapattársa, Daniel Suarez elismerő szavakkal fogadta a finnt: „Kimi tehetsége világosan látható, nagyon gyorsan alkalmazkodott a NASCAR-ban versenyzéshez. Érdekes lesz látni, hogyan megy egy olyan pályán, ahol győzött a Formula-1-ben. Én arra számítok, hogy nagyon gyors lesz” – mondta Suarez.
„Xavi, előtte kellene szólnod!” – a legjobb szaúdi rádiózások
https://formula.hu/parc-ferme/35074
Későn megérkező információ Charles Leclerc-nél és George Russellnél, aggodalom és öröm a Red Bullnál – többek között ilyen üzenetváltások szerepelnek a dzsiddai csapatrádiós válogatásban, amely IDE vagy a képre kattintva tekinthető meg:
Ő játssza Sennát az új Netflix-sorozatban
https://formula.hu/parc-ferme/35076
A brazil Gabriel Leone formálja meg Ayrton Sennát a Netflix háromszoros világbajnokról szóló, Senna című fikciós drámában. A 29 éves színész elsősorban brazil sorozatokból és filmekből ismert, de az idén érkező Ferrari című filmben is felbukkan majd, Alfonso de Portago szerepében.
A Sennát, melyet a szintén brazil Vicente Amorim rendezi, eredetileg nyolcrészes sorozatnak tervezték 2022-es bemutatással, de a produkció csúszott, a végleges műsor hat nagyjából 60 perces részből áll, várhatóan 2024-es dátummal. A minisorozat Senna személyiségére és családi kapcsolataira összpontosít, de Amorim ígérete szerint szerepet kap benne a világbajnok összes F1-es autója is: a történet Angliában indul első versenyeivel és a tragikus imolai hétvégével fejeződik be.
Bottas sérülést gyanít a borzalmas dzsiddai futam után
https://formula.hu/parc-ferme/35073
Miközben a bahreini szezonnyitón még a nyolcadik helyen végzett, s ezzel a négy élcsapat mögött a legjobbként zárt Valtteri Bottas, az F1-es Szaúd-arábiai Nagydíjon pocsékul szerepelt: az időmérőn a Q2-ben ragadt, a futamon pedig egyáltalán nem volt meg a tempója, s utolsóként futott be a célba. A finn annyira küszködött, hogy szerinte ezt csak az autó sérülése magyarázhatta:
„Arra gyanakszom, hogy egy elég nagy törmelékdarabon hajthattam át az első körben a második és a negyedik kanyar között. Éreztem a padlólemez alól, szóval lehet, hogy volt némi sérülés – ez az egyetlen magyarázatom pillanatnyilag. Valami nem stimmelt, nagyon hosszúnak érződött a vasárnap. Kicsit komolyabbnak tűnt a gond, mint szombaton” – fogalmazott a RacingNews365.com hasábjain Bottas. Hozzátette: az egyetlen pozitívum, hogy szerinte az időmérőn nem volt nagyobb a lemaradásuk, mint Bahreinben, így az egykörös tempóban nem estek vissza. A csapattárs Guanyu Zhou egyébként 13. lett Dzsiddában.
fotó: DPPI
„Korrekt döntés, de kár a kavarodásért” – Russell reagált Alonso visszakapott dobogójára
https://formula.hu/parc-ferme/35075
Az F1-es Szaúd-arábiai Nagydíj utáni legfőbb téma Fernando Alonso büntetés miatt elvett, majd visszaadott dobogós helyezése, amelynek részleteiről itt írtunk bővebben. Néhány óráig George Russell érezhette magát harmadiknak Dzsiddában, de már vasárnap is elmondta, hogy szerinte túl keményen büntették az Aston Martint, s Alonso érdemelte a pódiumot. Másfél nappal az események után a Mercedes pilótája most Twitteren reagált a végső döntésre:
„Akkor negyedik hely! Korrekt döntés született végül, de kár a rajongók és minden érintett szempontjából ezért a kavarodásért. Így is erős hétvégénk volt, folytassuk tovább!” – írta Russell a közösségi oldalán.
P4 it is then! Correct decision in the end but a shame for all the fans and everyone involved that we had all that confusion. Still a strong weekend. Let's keep it going. pic.twitter.com/toPZi2Euoa
— George Russell (@GeorgeRussell63) March 21, 2023
Kategóriagyőzelemmel indította a szezont a Nordschleifén Lengyel Ádám és Molnár Bendegúz
https://formula.hu/parc-ferme/35072
A hétvégén rendezték a Nürburgringi Hosszútávú Bajnokság (NLS) idénynyitóját, amelyen a Car Competition Racing Team magyar egysége, Lengyel Ádám és Molnár Bendegúz megnyerte a kategóriáját. A négyórás versenyt a 118 indulóból az összetett 63. helyen zárta a magyar páros a Nordschleifén.
A Ferrari lett az új Red Bull a bokszutcában? – videó
https://formula.hu/parc-ferme/35071
Akárcsak két hete Bahrienben, úgy most Dzsiddában is a Ferrari produkálta a leggyorsabb kerékcserét a futamon: Charles Leclerc bokszkiállása mindössze 2,1 másodpercet vett igénybe vasárnap. Érdekesség, hogy ezen a téren tavaly és már az azt megelőző években is a Red Bull jelentette leginkább az etalont, most viszont úgy fest, a Scuderia nagyot lépett előre ezen a téren, miközben a bikáknak be kellett érnie Szaúd-Arábiában a harmadik hellyel (az Alpine férkőzött még be eléjük) – bár aligha búslakodnak emiatt a kettős győzelmük fényében. Leclerc említett 2,1 másodperces szervizelése videón is megtekinthető:
Piastrit meglepte, hogy megsérült az autója a rajt utáni balesetben
https://formula.hu/parc-ferme/35070
Remek időmérőt futott Dzsiddában Oscar Piastri, aki második F1-es hétvégéjén a Q3-ba jutott a McLarennel. A pontszerzés esélye azonban már az első körben elszállt az újonc számára, amikor az első kanyar után összeért Pierre Gasly Alpine-jával: a kontakttól megsérült az első szárnya, így kénytelen volt meglátogatnia a bokszot. Az ausztrált meglepte, hogy autósérüléssel járt az ütközés: „Úgy gondolom, tipikus első kör, első kanyaros baleset volt. Nagyon kicsinek érződött a kontakt, ezért eléggé meg is lepődtem, hogy megsérült az autó” – idézi Piastrit a RaceFans.net szaklap.
A McLaren-pilóta így az utolsó pozícióból folytatta a versenyt, s végül további kerékcsere nélkül teljesítette a távot, amit a 15. helyen zárt. Elmondása szerint sokat tanult az akkumulátor kezeléséről, azt viszont nem tudta megállapítani, hogy valójában mire lehetett volna elég a tempója.
Videón az a bizonyos utolsó kör, amivel Verstappen elhappolta a bónuszpontot Perez elől
https://formula.hu/parc-ferme/35069
A Red Bull dzsiddai kettős győzelmébe vegyült némi feszültség is annak kapcsán, hogy a 15. helyről egészen a másodikig felzárkózó Max Verstappen a futam utolsó körében elcsente a győztes Sergio Perez elől a leggyorsabb kört és az érte járó egy világbajnoki pontot. Perez a verseny után jelezte, hogy felül kell vizsgálniuk ennek kapcsán a csapaton belüli kommunikációt – bár Christian Horner csapatfőnök pedig arra utalt, hogy valójában a mexikói is nekidurálta magát, csak ő a hátrányát látván néhány kanyar után ezt feladta. Mindenesetre íme onboard kamerából a kör, aminek köszönhetően jelenleg Verstappen egy ponttal vezeti a vb-tabellát csapattársa előtt:
Ebből mém lehet: Alonso bekopogott a trófeájáért
https://formula.hu/parc-ferme/35068
A Szaúd-arábiai Nagydíj dobogóján még Fernando Alonso szorongatta a harmadik helyért járó serleget, büntetése után azonban George Russell kezébe vándorolt a trófea: ezt több fotó is megörökítette, melyek közül egyet a brit is kiposztolt a közösségi médiába. Az időbüntetést azonban visszavonták, ismét Alonso jogos tulajdona a kupa. A spanyol Russell említett bejegyzésére reagálva posztolt egy fergeteges, mémgyanús képet: bekopogott a Mercedes ajtaján, a trófeájáért jött…
Hola pic.twitter.com/b8amUuvc08
— Fernando Alonso (@alo_oficial) March 20, 2023
„Továbbra is ő az egyik legközelebbi barátom” – Hamilton cáfolja, hogy haragban váltak volna el Angela Cullennel
https://formula.hu/parc-ferme/35067
Az F1-es Szaúd-arábiai Nagydíj hétvégéjének egyik fontos híre volt – amelyről a Formula.hu még a hivatalos megerősítés előtt, az elsők között számolt be –, hogy Lewis Hamilton és az őt kvázi mindenesként (mentorként, fizioterapeutaként, trénerként) segítő Angela Cullen útjai hét esztendő után elváltak. Toto Wolff Mercedes-főnök utalást tett rá, hogy Hamilton döntése volt a lépés, lapunk pedig olyan pletykákat is hallott, hogy nem volt teljesen viharmentes a különválás. Ennek azonban ellentmondani látszanak a hétszeres világbajnok szavai, aki Dzsiddában kijelentette, hogy továbbra is jóban vannak Cullennel:
„Ange és én jóban vagyunk. Az életének egy másfajta fázisán megy át. Továbbra is rendkívül közel vagyunk egymáshoz. Minden nap váltunk üzenetet egymással, rendkívüli mértékben támogat engem, ahogy én is őt. Roppant hálás vagyok, hogy itt volt mellettem a kalandom során, ő az egyik legközelebbi barátom, és továbbra is az marad” – idézi a RaceFans.net Hamiltont.
Nem szerencse: a Haas első idei pontját szerezte Magnussen
https://formula.hu/parc-ferme/35066
A Bahreini Nagydíjon Nico Hülkenberg tizedik rajtpozíciója végül nem ért pontszerzést, Szaúd-Arábiában azonban a csapattársa, Kevin Magnussen az első tízig jutott: a dán mindössze négy körrel a leintés előtt vette át az utolsó pontszerző pozíciót Yuki Tsunodától.
„Sokat jelent a pont! Nem kezdődött a hétvégénk jól, de úgy tűnik, sikerült fordítanunk” – értékelte futamát Magnussen. „Sajnos volt az a gondunk a sebességváltóval az időmérőn, de a futamra elmúlt. Jó rajtot fogtunk és jól kezeltük a gumikat is, különösen a keményet, Tsunodánál régebbi abroncsokon voltam, amelyek kevésbé fogytak, így a végén megelőztem őt a pontért” – folytatta a dán. Nyolcadik csapatként így az AlphaTauri helyett a Haas szerzett pontot.
Günther Steiner kiemelte: a vasárnapi eredmény nem a szerencsén múlt. „Megvolt a tempónk, nem mázlival jutottunk idáig, hiszen mások jobb pozícióban voltak a biztonsági autónak köszönhetően. A pilóták azonban keményen küzdöttek és pontot szereztünk. Az egész csapat hibátlanul teljesített a hétvégén” – mondta Steiner, aki szerint Bahrein után nem tudták, hol állnak, most viszont már kijelenthető, a Haas tényező a pontszerzésért vívott küzdelemben.
Alonso hatalmas nevek mellé csatlakozott a századosok listáján
https://formula.hu/parc-ferme/35065
Ahogy arról már korábban többször is említést tettünk, Fernando Alonso belépett a legalább száz dobogós helyezést gyűjtő versenyzők illusztris társaságába, ahol nem kisebb nevek vannak, mint Lewis Hamilton, Michael Schumacher, Sebastian Vettel, Alain Prost és Kimi Raikkönen. Kérdés, előrébb tud-e lépni két pozíciót még idén.
The GOATs club just got even GOATier #SaudiArabianGP #F1 pic.twitter.com/6qZKy1N2S2
— Formula 1 (@F1) March 20, 2023
NASCAR: Günther Steiner lesz az egyik kommentátor Austinban
https://formula.hu/parc-ferme/35064
A széria királykategóriája komoly hévége elé néz Austinban, hiszen olyan nagy nevek lesznek jelen a mezőnyben, mint az F1 világbajnokai, Jenson Button és Kimi Raikkönen, a Cup Series hétszeres bajnoka, Jimmie Johnson vagy éppen a sportautózás egyik legismertebb alakja, Jordan Taylor, aki a sérült Chase Elliott helyet ugrik majd be. Ennek meg kell adni a módját a tévés oldalon is, amire az amerikai FOX csatornájánál is gondoltak, így szakkommentátorként csatlakozik hozzájuk a Haas F1-es csapatának vezetője, Günther Steiner is, amit az előző hétvégén jelentettek be hivatalosan. A szakembernek már van személyes tapasztalata a NASCAR-ból igaz elég régről, hiszen még 2006 és 2008 között volt a Red Bull egykori csapatának technikai igazgatója. Most kommentátorként debütálhat, ráadásul olyan neves pilóták mellett, mint Clint Bowyer vagy éppen a 2004-es bajnok, Kurt Busch, aki valószínűleg még mindig reménykedik a visszatérés lehetőségében.
Our guests for COTA!@KurtBusch | @HaasF1Team pic.twitter.com/ygGNxcNE18
— FOX: NASCAR (@NASCARONFOX) March 19, 2023