A nap legérdekesebb hírét a német médián keresztül szállítottuk. Pit Beirer, a KTM motorsportfőnöke jelentette ki, egyeztetnek az F1-es világbajnok menedzsmentjével. Hamilton befektetőként hozhat tőkét az istállóhoz, melynek anyavállalata csődvédelem alatt van. Részletek.
Hamiltonról hoztunk egy nosztalgikus sztorit, 16 évvel ezelőtt akkori kedvesével, Nicole Scherzingerrel együtt énekelt a McLaren karácsonyi partiján – a történet itt olvasható.
Zhou egy év kihagyás után a Cadillacnél térne vissza
A kínai nem indul más szériában 2025-ben, az F1-es visszatérésre összpontosít, a 11. csapatot „remek esélynek” tartja. Menedzsere személye összekötő kapocs.
„Teljességgel tudatában vagyok annak, hogy a GM és a Cadillac csatlakozott a mezőnyhöz. Szerintem ez nagyon jót tesz a sportnak összességében, mivel sokszor beszélnek arról, hogy talán nincs elég ülés a fiatal versenyzők számára” – idézi a Motorsportweek Zhout, aki még Katarban nyilatkozott potenciális leendő csapatáról. Bővebben.
Piastri és a papaja szabályok
A szó szoros értelmében vett csapatutasításra nem is került sor a McLarennél 2024-ben, hiszen ő és Norris mindig tudták, mit kell tenniük egymás érdekében – vélekedik Oscar Piastri a kérdésről.
„Változott pár dolog, néhánnyal több szabály van, módosítgattunk annak módján, ahogy versenyzünk egymással, de megint csak nagyon specifikus forgatókönyvekről van szó. Szóval igen, sokkal nagyobb sztori volt a csapaton kívül mindenkinek. Mi, akiket érintett, tudtuk, mi a helyes dolog, amit tennünk kell, amikor szükség volt rá” – magyarázta, hogy nem volt szükség tényleges csapatutasításokra, a kényes helyzetekben ő és Norris tudta, mit kell tenni a csapat érdekében. Részletek.
Briatore: Ocon teljesen demotivált lett, Gasly rendkívüli munkát végzett
Egészen eltérő hangnemben nyilatkozott az Alpine tanácsadója, Flavio Briatore a csapat menesztett és megtartott versenyzőjéről. (A cikk itt található meg.)
Esteban Oconról ezt mondta: „Tényleg meg kell köszönnünk neki, amit Brazíliában elért a dobogós hellyel. De azután a futam után az új csapata, a Haas volt a fejében, miközben mi a konstruktőri hatodik helyért harcoltunk, épp ellenük. Az utolsó pár futamon teljesen demotiváltnak láttam őt, túl nagy különbség volt közte és Pierre között.”
Pierre Gaslyról viszont ezt: „Pierre rendkívüli munkát végzett, nagyon meglepett engem idén. Ő tényleg a mi versenyzőnk. Őszinte köszönettel tartozom neki. Teljesen megváltoztatta az attitűdjét ebben a szezonban. Egyetlen balesete sem volt, ha hatodik helyen végeztünk, az neki köszönhető.”
Verstappen: Sok az idióta a közösség médiában
A pályán 2024-ben történt összezörrenések és a vb-harc nem törte meg Max Verstappen és Lando Norris jó kapcsolatát – a négyszeres világbajnok újra idiótázott egyet (kettőt), miközben a felelősséget a közösségi média káros légkörére hárította.
„Az emberek szeretik a dolgokat sokkal rosszabb színben feltüntetni a közösségi médiában. Sok az idióta azokon a felületeken, akiknek valamiről mindig beszélniük, panaszkodniuk kell. Sok a pozitív ember is, de van néhány igazi idióta” – beszélt a Norrisszal való kapcsolatról a Talking Bull podcastben Verstappen.
Megszűnik Nico Rosberg kétszeres bajnok csapata
Végleg lehúzzák a garázsajtót a Rosberg X Racingnél, Nico Rosberg Extreme-E-ben érdekelt csapatánál. A gárda a kategória legsikeresebb csapata, a széria első, 2021-es bajnoki címe után a 2023-as szezont is ők nyerték, versenyzőként a hétszeres ralikrossz-világbajnok Johan Kristofferssonnal, valamint előbb Molly Taylorral, utóbb Mikaela Ahlin-Kottulinskyvel. A kísérletező széria Extreme-H néven hidrogénhajtásra vált, az új korszakban azonban az RXR már nem lesz jelent.
Nem is olyan rég Rosberg és egykori F1-es riválisa, Lewis Hamilton csapatai uralták a szériát: a 2022-es bajnoki címet Sebastien Loebbel és Cristiana Gutierrezzel megnyerő X44 a 2024-es szezon előtt szállt ki a szériából.
A legnagyobb bukásokkal folytatjuk év végi F1-es szezonértékelőnket: négy Williams-törés is a listán, de az első helyet nem ők vitték el. A szezonértékelő mai része itt található meg.