DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 11. péntek

Michelisz Norbi tavalyi dizájnjára hajaz Nagy Dani autójának festése

Ami persze nem meglepő annak fényében, hogy a fiatal pilóta ugyanannál a csapatnál, a BRC Racingnél fog szerepelni, mint a világkupagyőztes, csak épp nem a WTCR-ben, hanem a TCR Európa-kupában. Íme, a Hyundai festése a Dani sportolói Facebook-oldalán megosztott fotókon:

nagy-dani-brc-hyundai-1

nagy-dani-brc-hyundai-2

Énekléstől a pingpongozáson át a lába között lifegő valamiig – Vettel legjobb rádiózásai

Sebastian Vettel nemcsak az eredményeivel, hanem többek között humorával is letette a névjegyét a Formula-1-ben, s ez kiderül a széria YouTube-csatornája által készített csapatrádiós válogatásból is, amelybe persze került be bőven ingerült vagy épp ünneplős üzenet is a visszavonult négyszeres világbajnoktól. A videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

vettel-radio-f1-video

Valentino Rossi egy megnyitóra volt hivatalos szülővárosában

Fontos eseményen van túl a MotoGP kilencszeres világbajnoka, aki egy új többfunkciós boltot nyitott Tavullia városában. A település fontos Valentino Rossi életében, hiszen ezen a helyen született, most pedig a hozzáköthető VR46 márkanév alatt hozták létre azt az üzletet, mely egyben egy kisebb múzeumként is szolgál, és a legendás versenyző pályafutására utaló dolgokkal van tele. „Ma nyitottuk meg Tavulliában ezt az új VR46 üzletet. Ez Marco Morosini és a csapat többi tagjának két éve tartó munkájával jöhetett lére. Ez nem csak egy bolt, hanem egy múzeum is, egy utazás, mely a karrierem kezdetétől indul és a mai napig tart, az Akadémia versenyzőivel, a Ranch, valamint a MotoGP csapattal. A szimulátorokban ki lehet próbálni a BMW M4-et, amivel jövőre indulok és egy teljesen sárga motort is találtok!” – írta hivatalos Instagram-oldalán a doktor.  

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Valentino Rossi (@valeyellow46) által megosztott bejegyzés

Agyvérzés miatt kellett megműteni tavaly dzsiddai balesete után Enzo Fittipaldit

Enzo Fittipaldi közel egy éve, a Formula-2-es szaúd-arábiai versenyének rajtjánál rohant bele hátulról Theo Pourchaire lefulladó autójába. Az ütközés akkora erejű volt, hogy mindkettejüket kórházba szállították, Fittipaldinak pedig el is tört a sarokcsontja. Ám mint azt most a bátyja, a Haasnál tesztpilótaként tevékenykedő Pietro a The Race szaklapnak elárulta: nem volt ez a legsúlyosabb következménye a dzsiddai balesetnek.

„Óriási balesete volt tavaly, el is törte a sarkát. Amit sokan nem tudnak, hogy amikor tavaly itt teszteltem a szezon után és elkaptam a koronavírust, ami miatt 14 napra karanténba kerültem, ő akkor repült haza, és agyvérzése volt, amire ott jöttek rá, így a sürgősségire került” – mondta el Pietro Fittipaldi. „Nagyon súlyos agyvérzése volt, ezért agyműtétet kellett végrehajtaniuk. Azt gondoltuk, nem tud visszatérni a szezon elejére. Végül sikerült, rendben volt, de szoros volt ez, ráadásul a csontja nem is gyógyult még meg addig teljesen.”

Enzo Fittipaldi mindezek után erős szezont futott az F2-ben: hat dobogós helyezést gyűjtve az összetett nyolcadik helyén zárt. Teljesítményére pedig a Formula-1-ből is felfigyeltek, hiszen nemrég a Red Bull leigazolta őt a juniorprogramjába.

enzo-fittipaldi-f2-2022-dppi

Ez volt Daniel Ricciardo eddigi utolsó győzelme a Red Bull színeiben

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a korábbi híreszteléseknek megfelelően Daniel Ricciardo visszatér korábbi alakulatához, igaz csak a harmadik versenyző státuszában. Fontos, hogy ez nem egyenlő a tartalékos szereppel, azonban tesztpilótaként, valamint a szimulátorban hasznát vehetik a tapasztalatának. A megerősítést követően az F1 megosztott egy videót Twitteren, amivel az ausztrál utolsó olyan győzelmét idézték fel, amit a Red Bull istállójával szerzett Monacóban. A 33 éves pilóta mindössze egyszer tudott nyerni, mióta elhagyta az energiaitalosokat, tavaly az Olasz Nagydíjon látta meg elsőként a kockás zászlót a McLaren autójával.

 

Az F1 új nézettségi rekordokat állított fel az Egyesült Államokban

A Formula-1 népszerűsége egyre nagyobb az amerikai piacon, amit a közvetítő ESPN számai is hűen bizonyítanak. A médiahálózat összesítette az ESPN, ESPN2 és ABC csatornák nézettségét, ez pedig 28 százalékos növekedést mutatott a tavalyi évhez képest, ami akkor szintén rekordot jelentett áltagosan futamonként 949 ezer nézővel. Idén ez a szám 1,2 millióra emelkedett, de új csúcsot hozott a Miami Nagydíj is, amely 2,583 millió nézőt vonzott és ezzel az ország eddigi legnézettebb futama lett a Racefans hírei szerint.

Jelentős terjeszkedésebe kezdene és akár világbajnokságot is rendezne a NASCAR

Egy igazán izgalmas szezonon van túl a NASCAR királykategóriája, a Cup Series, melynek mezőnye jövőre már egy utcai pályán is megméretteti magát Chicagóban, de mint kiderült, ez csak a kezdet. A vezetőség tervei szerint nem elképzelhetetlen, hogy Las Vegas utcáit is megszállják a versenygépek, valamint a nemzetközi terjeszkedés lehetősége is az asztalon van. Utóbbival kapcsolatban az elsődleges ötlet, hogy néhány világváros stadionjaiban alakítanának ki oválpályákat, amire az idényt megelőző Clash nevű esemény egy tökéletes példa, hiszen ott az LA Coliseum lett átalakítva hasonló módon.

Ehhez jön még, hogy 2023-ban útjára indul a NASCAR Brasil Sprint Race nevű sorozat, ami a GT Sprint Race utódja lesz, így a kanadai Pinty’s Series, a Whelen Euro Series és a Mexico Series után ez már a negyedik külföldi bajnokságuk lesz. Látván ezek növekedését és az egyre nagyobb érdeklődést a Sports Business Journal értesülései szerint több nemzetközi sorozatot hoznának létre, ha pedig egységesíteni tudják a technikákat, akkor pár éven belül a saját világbajnokság elindítása is a terveik között szerepelhet.

Még egy utolsó karaokéra benevezett Gasly és Tsunoda – videó

Pierre Gasly és Yuki Tsunoda között remek kapcsolat alakult ki az AlphaTaurinál eltöltött két idény során, a két pilóta számos közös mókában benne volt. Gasly azonban jövőre már az Alpine-nál szerepel, búcsúzóul viszont még tartottak egy közös karaokeestét – íme:

Verstappen még nem tudja, mihez kezd 2028 után

Max Verstappen megállapodása 2028-ig szól a Red Bull alakulatánál, azt viszont még egyelőre nem tudja, mihez kezd majd azok után, ha ez lejár. A kétszeres világbajnok nagyjából egy hónapja úgy nyilatkozott, 40 esztendősen már nem biztos, hogy versenyezni szeretne, most pedig arra utalt egy interjúban, hogy az ominózus időszakban nem feltétlenül a Formula-1 lesz a középpontban. „Még van időm. Nem akarok most drasztikus döntéseket hozni, de szeretnék majd más dolgokkal is foglalkozni. Az F1 igazán csodálatos, rengeteg dolgot elértem. Emiatt nagyon boldog és büszke vagyok, de ez sok utazással és futammal jár. Egy idő után felmerül a kérdés, hogy a család vagy az F1 a fontosabb? Ez az, amikor döntened kell” – árulta el a Sky Sports kommentátorának, David Croftnak adott interjúban.

Kovács Zsombor negyedik a Rotax Világdöntő időmérőjén!

Már javában zajlik a gokartosok egyik legnagyobb eseménye, hiszen Portimaóban már az időmérő edzésen is túlvannak a Rotax Világdöntő résztvevői. Magyarok is kijutottak szép számmal, a legjobb teljesítményt pedig a KMS Europe versenyzője, Kovács Zsombor nyújtja eddig, aki a Senior kategóriában a szabadedzéseken több lila szektort is futva a leggyorsabb idővel zárt, a szerdai időmérőn pedig a csoportjában a második helyen végzett, ami azt jelenti, hogy összesítésben a negyedik pozícióból vághat majd neki az első selejtező futamnak. A döntő futamot szombaton délután rendezik, természetesen a további fejleményekről és esetleges magyar sikerekről is beszámolunk!


Fotó: MGSZ

Eligazolna-e Charles Leclerc a Mercedeshez?

A monacói pilótát ezzel a kérdéssel várta a L'Equipe riportere, mellyel igazán meglepte a Ferrari versenyzőjét. Az újságíró Toto Wolff 2020-as nyilatkozatára alapozhatta érdeklődését, mely szerint az osztrák meglepődne, ha Leclerc vagy Verstappen hosszú időre elzárkózna más csapatok ajánlataitól. Az idei világbajnokság második helyén végző pilóta szerződése a 2024-es szezon végéig szól, azonban ezt követően szabaddá válhatna a monacói, aki inkább a jelennel szeretne foglalkozni:

„2024-ig még sok idő van, és még mindig van egy kevés időm a Ferrarinál. Mindig ez a csapat volt az álmom. Az én célom jelenleg az, hogy nyerjek a Ferrarival, utána majd meglátjuk. Boldog vagyok a Ferrarival és velük szeretnék nyerni” - összegezte Leclerc. A monacói számára akkor válhat érdekessé ez a kérdés, ha esetleg a következő két szezonban sem sikerül eljutni a hőn áhított világbajnoki címig, hiszen addigra már hat idénynél tartana a maranellóiaknál siker nélkül, mely megegyezne Sebastian Vettel Ferrarinál eltöltött éveinek számával.

Perez szerint még nem kaptak teljes képet a 2023-as gumikról

A versenyzők idén már többször is tesztelhették a Pirelli jövő évi keverékeinek prototípusait, így például az Abu Dhabiban rendezett teszten is kedden. Az abroncsokról Sergio Perez úgy gondolja, hűvösebb körülmények között is tesztelniük kellene őket, mivel eddig csak magas hőmérsékleten volt alkalmuk körözni ezekkel. „Az új keverékek még mindig eléggé közel vannak egymáshoz, ahogy az idei szezonban is, de az elsők erősebbnek tűnnek a 2022-es gumiknál. Itt nagyon meleg körülmények között dolgozunk velük, ráadásul még korai szakaszban vagyunk. Sokat kell még tanulnunk és elemeznünk, de érdekes lesz látni, hogyan teljesítenek majd hűvösebb hőmérsékleten, ami jobban tükrözné a versenykörülményeket” – idézte Perezt a Racefans.

Újabb magyar versenyző debütál a gyorsaságimotoros-vb közvetlen előszobájában

Jövőre is biztosan lesz magyar induló a MotoGP Red Bull Rookies Cup rajtrácsán, miután a szervezők bejelentették, hogy Farkas Kevin is azon négy újonc között van, akik lehetőséget kapnak jövőre a debütálásra a világbajnokság – elsősorban a Moto3-as kategória – előszobájának számító szériában. Farkas Kevin idén a Northern Talent Cupban szerepelt, s az összetett második helyén végzett a szintén magyar Rossi Moor mögött. A szervezők a tempóját és a szezon közben mutatott fejlődését emelték ki fő indokként, hogy miért rá esett a választásuk.

A Rookies Cupban az elmúlt két évben Görbe Soma képviselte hazánk színeit, másfél évtizeddel korábban pedig Sebestyén Péter is szerepelt ebben a bajnokságban.

farkas-kevin-ntc

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

Verstappen elmondta, marad-e jövőre is az 1-es rajtszámnál

Amióta 2014-ben bevezették az állandó rajtszámokat a Formula-1-ben, Max Verstappen volt a második versenyző, aki világbajnoki címvédőként az 1-essel állt rajthoz: épp az első évben, 2014-ben tett ugyanígy Sebastian Vettel. Azóta Lewis Hamilton rendre maradt a 44-esnél, míg Nico Rosberg a visszavonulása révén sosem indult regnáló vb-győztesként F1-es futamon. Verstappen újabb titulusa után felmerült a kérdés, hogy vajon 2023-ban is marad-e az 1-esnél vagy visszatér-e a saját 33-as számához, de a Red Bull hollandja egyértelmű választ adott erre az évadzáró Abu Dhabi Nagydíjat követően:

„Igen, a következő szezonban is az 1-est fogom használni. Szerintem az 1-es a legszebb rajtszám, ami bármely versenyző számára elérhető. Hányszor lesz lehetőséged a Formula-1-es karriered során az 1-essel versenyezni? Sosem tudhatod. Bármikor visszatérhetek a 33-ashoz, ha már nem leszek világbajnok. De amíg én vagyok a regnáló világbajnok, minden egyes idényben az 1-est fogom használni” – fogalmazott Verstappen.

verstappen-1-dppi-2022

fotó: DPPI

Fél év után távozik az FIA-tól a Mercedestől érkezett sportért felelős főtitkár

Rövid közleményben jelentette be a Nemzetközi Automobil Szövetség, hogy elhagyja posztját a nyár elején Peter Bayer távozása után a sportért felelős főtitkárnak ideiglenesen kinevezett Shaila-Ann Rao. Korábban két évig az FIA jogi igazgatójaként is dolgozott, a kettő között viszont a Mercedesnél dolgozott ugyanebben a munkakörben és Toto Wolff tanácsadójaként.

Utóbbi miatt némi vádaskodás is érte Shaila-Ann Raót az utóbbi hetekben, hiszen szerepe volt a Red Bull költségsapkás ügyében: ő értesítette Christian Horneréket a kihágásról, amely már előtte kiszivárgott a sajtóba, amit Helmut Marko „furcsának” nevezett (bár az FIA-elnök Mohammed ben Sulayem nemrég elmondta: aligha lehet vádolni elfogultsággal Shaila-Ann Raót, hiszen ő még keménynek is találta az energiaitalosok büntetését). Főtitkárként emellett dolgozott a pattogás csökkentését célzó technikai direktíván is. Ben Sulayem a mai közleményben megköszönte az elmúlt hat hónap során nyújtott hozzájárulását és a profizmusát.

fia-logo-dppi-1

Sainz vs. Hamilton, hármas csata Alonsóval – a legjobb onboard videók a szezonzáróról

Az első és az utolsó kör is kiemelt hangsúlyt kapott az Abu Dhabi Nagydíjról készült fedélzeti kamerás válogatásban, hiszen szerepel benne többek között Lance Stroll remek rajt utáni helyezkedése és a címben is említett bevetődés a Ferrari spanyolja részéről a Mercedes britje ellen, valamint Guanyu Zhou Alexander Albon elleni parádés csatája a befutó előtt, de megnézhetjük Mick Schumacher és Nicholas Latifi ütközését is – a videó IDE vagy a képre kattintva indul:

onboard-abudhabi-f1-video

Megint törölhetik a Kínai Nagydíjat – óriási rés keletkezhet az F1-es naptárban

Még az ősz elején jelentette be a Formula-1 a 2023-as versenynaptárát, amely a tervek szerint rekordot jelentő 24 fordulóból állhat. Ám azt nemrég maga Stefano Domenicali is elismerte, hogy a negyedik állomásnak szánt Kínai Nagydíj helyzete bizonytalan, hiszen a távol-keleti országban továbbra is kemény korlátozások vannak érvényben a koronavírus-járvány miatt. Nos, a BBC úgy tudja, zsinórban a negyedik évben is lefújhatják a sanghaji versenyt: bár Domenicali még nem jelentette be ezt, de értesüléseik szerint „elkerülhetetlen”, hogy meghozzák ezt a döntést. Az F1 egyelőre nem kommentálta az értesüléseket.

Mindenesetre a Kínai Nagydíj kiesése azt jelentené, hogy négyhetes szünet keletkezne áprilisban az Ausztrál és az Azerbajdzsáni Nagydíjak között. Az egyelőre biztosnak látszik, hogy amennyiben valóban törlik a Kínai Nagydíjat, nem fogja más helyszín pótolni, így 23-ra csökkenne a versenyek száma (ami még mindig eggyel több, mint az idei szám). Emellett állítólag az F1 vezetése azon dolgozik, hogy valahogy rávegyék a bakui szervezőket, hogy egy héttel hozzák előrébb a futamukat április 30-ról 23-ra, háromhetesre csökkentve a keletkező rést, de a BCC szerint egyelőre ellenállásba ütközik ez a terv.

kina-f1-start-2019-dppi

fotó: DPPI

Button szerint a Mercedesnél valamit még mindig jól csinálnak

Nehéz éven van túl a Mercedes csapata, ugyanakkor még a hibákkal együtt is a harmadik helyen végeztek a konstruktőrök között. Erre világított rá nemrégiben Jenson Button a Sky Sports adásában. „Sokan a csapatban még soha nem veszítettek bajnokságot. A kezdetektől fogva ott voltak, amikor nyertek, de még mindig a harmadikok. Ha ez így ez rossz év, akkor valamit nagyon jól csináltak” – mondta el a 2009-es esztendő világbajnoka.

Coulthard: Perez sokat köszönhet a Red Bull csapatának

Hatalmas port kavart a Red Bull ügye Brazíliában, amikor Max Verstappen a csapat utasítása ellenére sem engedte maga elé Sergio Perezt, akinek Abu Dhabiban sem sikerült megszereznie a pontverseny második helyét. A mexikói elég frusztrált volt az Interlagosban történtek miatt, David Coulthard azonban úgy véli, Pereznek így is egy versenyképes autó áll a rendelkezésére, miközben az energiaitalosok nélkül lehet a Formula-1-ben sem maradt volna hely számára.

„A Red Bull megadta neki a lehetőséget, hogy visszatérhessen, és egy olyan autót, ami tökéletesen alkalmas a futamgyőzelemre. Arra is megkapta a lehetőséget, hogy legyőzze Maxot, de nem hozta azt a szintet. A valóság az, hogy Max a világ egyik legjobb versenyzője. Az olyan elit pilóták, mint Schumacherek és Sennák sem úszták meg a pályafutásukat úgy, hogy ne lett volna példa a csapattársakkal való összetűzésre. Ez része a DNS-üknek, és része annak, ami sikeressé teszi őket” – idézte a Mirror az egykori F1-es pilótát.

Két ralis ász és egy Európa-bajnok volt 2022 legjobb magyarja szerintetek

Lezárult az év magyar autóversenyzője közönségszavazás a Formula.hu-n – szokás szerint az olvasók véleményét is kikértük a hazai pilóták idei teljesítményéről. Csaknem tízezer voks érkezett be, amely alapján 2022 legjobb magyar autóversenyzője Csomós Miklós (ERC, Rali1) volt, megelőzve Kiss Norbertet (ETCR) és Bútor Róbertet (WRC, Rali1).

A közönségszavazás első tíz helyezettje, valamint a szakértők által összeállított TOP50 Magyar Autóversenyző lista bekerül az Autósport évkönyv 2022-be – amely december 1-jén érkezik a könyvesboltokba és a Formula.hu webshopjába.

 

Verhetetlen volt a McLaren a bokszban Abu Dhabiban – videó

Bár a saját maguk által néhány versennyel korábban felállított két másodperc alatti idei csúcsuktól elmaradtak, Lando Norris és Daniel Ricciardo egy-egy kiállásával elhozta a leggyorsabb kerékcserék rangsorának első két helyét az évadzárón a wokingi istálló. Ez volt a wokingiak idei hatodik elsősége e tekintetben, amellyel még így is elmaradtak a bokszban egyeduralkodó Red Bull tíz alkalmától. Videón az Abu Dhabi Nagydíj három legjobb szervizelése: