Nagy port kavart az elmúlt hetekben a hír, hogy a Red Bull tavaly megsértette a csapatok költekezését visszafogó szabályt, amely a 2021-es szezontól lett bevezetve. Mint kiderült, az osztrák istálló a megengedett összeg kevesebb, mint öt százalékkal, azaz 1,8 millió fonttal túllépte a 118 millió fontban meghatározott limitet. Az eset kivizsgálását követően a Red Bull elfogadta az FIA által felajánlott büntetést, melynek értelmében a 7 millió dolláros pénzbüntetés mellett a csapatnak tíz százalékkal csökkentenie kell a jövő évre való felkészülés során használt aerodinamikai tesztelés idejét.
A szabálysértés ténye hivatalosan a Japán Nagydíj hétvégéjén lett kihirdetve, viszont már Szingapúrban beindult a spekuláció a médiában és a rivális csapatok között is a túlköltekezésről. A német RTL-nek nyilatkozva Helmut Marko elmondta, hogy a „drákói” büntetésben a sport politikája és az ellenfél csapatok felől érkező nyomás is közrejátszott.
„Olyan információk derültek ki előre, amelyekkel mi nem is rendelkeztünk, és amelyekről csupán egy csapatnak volt tudomása. Természetesen a politika nagy szerepet játszik” – utalt Marko arra, hogy a Mercedes már a hivatalos bejelentés előtt tudhatott a szabálysértésről.
Ezen feltételezés alapjául szolgálhat, hogy a Mercedes korábbi jogi tanácsadója, Shaila-Ann Rao a német konstruktőrnél folytatott munkája után az FIA azon csapatának tagja lett, amely az istállók költségsapkára vonatkozó dokumentumait ellenőrzi.
„Érdekes, hogy előbb a Mercedes költséglimittel kapcsolatos papírjain dolgozott, majd az FIA-nál ezeket ellenőrizte. Véleményünk szerint az összeférhetetlenség megsértése történt, vagy legalábbis erős jelek utalnak rá. Ez összességében nagyon nem kelt jó benyomást” – folytatta a tanácsadó.
„Több könyvelőt veszünk fel, hogy meglegyen a szükséges biztonság ebben a tekintetben” – mondta Marko. Az eset után nem sokkal a Red Bull álláshirdetést rakott fel a Motorsportjob.com oldalra könyvelői pozícióra.