Így ünnepelte a McLaren "Szuper Carlost"
https://formula.hu/parc-ferme/23740
2072 nap telt el azóta, hogy valamelyik McLaren-versenyző a pódiumra állhatott. Akkor Kevin Magnussen ácsorgott a dobogó harmadik fokán, azonban a sors furcsa játéka, hogy akkor is megbüntettek egy pilótát, aki az első három között végzett, s így akkor is lemaradt egy mclarenes a dobogón való ünneplésről, hiszen Jenson Button végzett akkor a negyedik helyen, de a büntetés következtében a harmadik helyen rangsorolták. Így ünnepelte a McLaren ennek a csúfos, hosszú időszaknak a lezárását:
Super Carlos, Super Carlos! pic.twitter.com/cE5bAmZtsK
— McLaren (@McLarenF1) November 17, 2019
1000 nézőt engedtek a barcelonai lelátóra, de enniük és inniuk sem szabad
https://formula.hu/parc-ferme/28893
A hét elején hoztak döntést a Formula-1-es Spanyol Nagydíj szervezői arról, hogy mégsem lesz teljesen zárt kapus a versenyhétvége, az érvényben lévő spanyol szabályozások nyomán vasárnap 1000 szerencsés nézőt beengednek a célegyenes lelátóira – ezekre a helyekre a pálya klubtagságával rendelkező rajongók jelentkezhettek, és sorsolással osztották ki közöttük a jegyeket.
Mindezzel azonban együtt jár a járványügyi korlátozások egy újabb szélsőséges formája: a nézőknek a lelátón is végig maszkban kell ülniük, és tilos számukra bármilyen étel és ital fogyasztása – bármiféle táplálékot csak a teljes vírusvédelmi biztonságot ígérő éttermekben szabad magukhoz vételezniük a bebocsátást nyert rajongóknak.
A fotót helyszínen tartózkodó kollégánk, Mészáros Sándor készítette.

Welcome back fans!!! @F1, they are excited!! #F1 #SpanishGP pic.twitter.com/eecdMsOCPb
— Circuit de Barcelona-Catalunya (@Circuitcat_eng) May 9, 2021
A Formula-E megmutatta, hogyan lehet előzésektől hemzsegő versenyt futni Monacóban
https://formula.hu/parc-ferme/28892
Szombaton rendezték a Formula-E világbajnokság idei hetedik futamát Monte-Carlo utcáin, méghozzá az elektromos széria történetében először az F1-es pályával gyakorlatilag megegyező nyomvonalon (csupán az alagút utáni sikánnál volt némi eltérés). A Monaco ePrix pedig nem okozott csalódást: tele volt akcióval, a győzelem sorsa pedig egy utolsó körös előzéssel dőlt el - igen, előzéssel, Monacóban! Itt a videós összefoglaló, aki esetleg a barcelonai F1 forgatagában lemaradt volna:
Tsunoda a közösségi médiában kért elnézést szombati kirohanásáért
https://formula.hu/parc-ferme/28891
Yuki Tsunoda már a Q1-ben búcsúzott a Spanyol Nagydíj időmérő edzésén, ami után a japán újonc arra célozgatott a médiának nyilatkozva, hogy talán nem egyforma az autójuk Pierre Gaslyvel. Tsunoda vélhetően rájött – vagy magától, vagy más tanácsára –, hogy nem volt túl szerencsés az AlphaTauria nézve a megnyilvánulása, így Instagram-sztoriban kért elnézést a szavaiért:
„Nagyon szerencsés vagyok, hogy ilyen tehetséges és keményen dolgozó emberek csoportja dolgozik az autómon, és szeretnék elnézést kérni a csapattól a nyilatkozatomért. Nem tudtam kihozni az autóból a maximumot, ezért frusztrált voltam. Este átnézzük az adatokat a mérnökeimmel, és biztosan javulni fogunk vasárnapra” – írta szombat este a pilóta.

fotó: DPPI
Futamok Barcelonából és a Slovakia Ringről – itt a vasárnapi menü
https://formula.hu/parc-ferme/28890
Elérkezett a versenynap az F1-es Spanyol Nagydíjon, ahol a királykategória mellett az F3-asok főfutamára is sor kerül, míg a TCR Európa-kupa mezőnye a második versenyét fogja teljesíteni Szlovákiában, a szombaton dobogóra álló Nagy Dániellel a mezőnyben. Íme, a mai program (a TCR Europe futama a széria YouTube-csatornáján lesz követhető):
Vasárnap (május 9.)
12:05Formula-3, Főfutam(tv: M4 Sport, élő)
13:55TCR Europe, 2. futam
15:00Formula-1, Futam(tv: M4 Sport, élő)

Ha lemaradtál a barcelonai időmérőről, itt pótolhatod a lényeget!
https://formula.hu/parc-ferme/28889
Megérkezett a Spanyol Nagydíj kvalifikációjának hivatalos videós összefoglalója (amely a YouTube-ra átkattintva nézhető meg!):
F3: Kétszer is ütköztek az éllovasok, Tóth László a 24.
https://formula.hu/parc-ferme/28888
Mozgalmas versenyt hozott a Formula-3-asok második barcelonai futama, amely rögtön egy biztonsági autós fázissal indult a délelőtti viadalt megnyerő Alekszandr Szmoljar és Logan Sargeant ütközése miatt. Az újraindítást követően Enzo Fittipaldi vezetett David Schumacher előtt, a táv felénél viszont utóbbi megelőzte riválisát. Aki azonban ebbe nem akart belenyugodni, néhány körrel később visszatámadott, ennek azonban ütközés lett a vége: Ralf Schumacher fia a falban kötött ki, de Fittipaldi autója is megsérült.
A vezetést így Matteo Nannini örökölte meg, de a kockás zászlóig ő sem jutott el, ugyanis a hajrában Dennis Haugerrel kellett vívnia a győzelemért – és ismét ütközés lett a csatából! Ezek után Olli Caldwell találta magát az első pozícióban, s ő már meg is nyerte a futamot. A mezőny magyar tagja, Tóth László a 24. helyen hozta be a Campos Racing autóját.
Hamilton az első pole-ja után, 2007-ben: „Az időmérő nem az erősségem”
https://formula.hu/parc-ferme/28887
Egy különleges videót bányásztak elő a Formula-1 közösségi médiásai: a brit a 2007-es Kanadai Nagydíj időmérője után, pályafutása első pole-pozícióját követően nyilatkozott. Ez nem csupán azért érdekes, mert ma szerezte meg a 100. rajtelsőségét, hanem mert kifejezetten ironikus, amit mondott.
„Sosem voltam az a versenyző, aki pole-ba teszi az autót, ha megnézzük a korábbi éveimet. Az első háromból szoktam indulni, de sosem ez volt a legerősebb területem” – mondta akkor Hamilton.
14 évvel később ő vált a Formula-1 történelmének első versenyzőjévé, aki elérte a 100. pole-pozíciót: mára a valaha élt legnagyobb egykörös menők egyikeként beszélhetünk róla, akihez legfeljebb Ayrton Senna és Jim Clark mérhető csak ezen a téren.
“I’ve never really been a driver that sticks it on pole”@LewisHamilton speaking after claiming his first pole position back in 2007 #F1 pic.twitter.com/Z7qzlNqmdf
— Formula 1 (@F1) May 8, 2021
A mémgyártók azt is elképzelték, hogy a brit pole-pozícós trófegyűjteménye valahogy így nézhet most ki:
#SpanishGP #WTF1 pic.twitter.com/GoN93nY0Bi
— WTF1 (@wtf1official) May 8, 2021
Nagy Dani dobogóra állt a TCR Europe idei első futamán
https://formula.hu/parc-ferme/28886
A Slovakia Ringen rendezik a hétvégén a TCR Európa-kupa évadnyitóját, méghozzá magyar pilótával a mezőnyben: Nagy Dániel a Zengő Motorsport Cupráját vezetve csatlakozott a többi indulóhoz (egyelőre csak erre a fordulóra). Annak ellenére, hogy a fiatal pilóta a hét elején ismerkedett össze az autóval, rögtön az ötödik helyre kvalifikálta magát, a szombati versenyen pedig ezen is javítva harmadikként zárt, így felállhatott a dobogóra.
A győzelmet egyébként a Tom Coronelt lerajtoló Mikel Azcona szerezte meg, aki a WTCR-ben ugyan szintén a Zengőt erősíti, itt viszont a Volcano Motorsport színeiben szerepel egy Cuprával. A világkupasztároktól hemzsegő futam az alábbi videóban teljes egészében visszanézhető:
Verstappen eddig többször előzte meg Hamiltont, mint fordítva
https://formula.hu/parc-ferme/28880
Az idei szezon eddigi mindhárom futama hozott csatát a két bajnokaspiráns, Max Verstappen és Lewis Hamilton között. Az Autósport és Formula Magazin legújabb számában felidézzük kettőjük múltbeli összetűzéseit, a holland pedig saját szavaival értékeli idei esélyeit.
Hajszállal da Costáé a monacói pole, hat századon belül az első négy
https://formula.hu/parc-ferme/28885
Rendkívül szoros végjátékban szerezte meg szezonja második pole-pozícióját a Formula-E címvédője, Antonio Felix da Costa. A kvalifikáció zárószakaszában, a Superpole-ban ugyanis 12 ezredmásodperccel volt gyorsabb az alapszakaszt megnyerő Robin Frijns Virginjénél, de Mitch Evans Jaguarját is csak 51, míg saját csapattársát, Jean-Eric Vergne-t 59 ezredmásodperccel előzte meg. A DS Techeetah várhatja tehát a legkedvezőbb pozíciókból a közép-európai idő szerint 16 órakor startoló futamot - ami az idei temérdek balszerencse után rá is fér a csapatra. Da Costa reméli, hogy hat futam után végre tényleg beindíthatja a címvédő kampányát, miután legutóbb Valenciában az első futamon az élen haladva érte őt utol a kizárását eredményező akkumulátortöltöttség-botrány.
A bajnoki tabella élmezőnyéből tehát Frijns és Evans találta magát erős rajtpozícióban, nem jött ki azonban a lépés a listavezető Nyck de Vriesnek. A mercedeses holland a balesetező Sette Camarát leszámítva a mezőny leglassabbja lett, miután egy szoftverhiba miatt a gyorsköre közben autója teljesítményszintje 250-ről 200 kW-ra esett. Stoffel Vandoorne és Sam Bird pedig a mezőny sűrűjéből, a 15-16. helyről várhatják majd a piros lámpák kialvását a Formula-E első olyan monacói versenyén, amelyen a pálya teljes hosszát használják.
Az időmérő végeredménye:
| SP | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány |
| 1 | Antonio Felix da Costa | DS | 1'31.317 | |
| 2 | Robin Frijns | Virgin | 1'31.329 | 0.012 |
| 3 | Mitch Evans | Jaguar | 1'31.368 | 0.051 |
| 4 | Jean-Éric Vergne | DS | 1'31.376 | 0.059 |
| 5 | Max Guenther | BMW | 1'32.039 | 0.722 |
| 6 | Oliver Rowland | Nissan | - | - |
| Q | ||||
| 7 | Nick Cassidy | Virgin | 1'31.853 | 0.215 |
| 8 | Pascal Wehrlein | Porsche | 1'31.900 | 0.262 |
| 9 | Alex Lynn | Mahindra | 1'31.952 | 0.314 |
| 10 | Norman Nato | Venturi | 1'31.964 | 0.326 |
| 11 | René Rast | Audi | 1'32.125 | 0.487 |
| 12 | Alexander Sims | Mahindra | 1'32.146 | 0.508 |
| 13 | Sébastien Buemi | Nissan | 1'32.209 | 0.571 |
| 14 | Jake Dennis | BMW | 1'32.247 | 0.609 |
| 15 | Stoffel Vandoorne | Mercedes | 1'32.277 | 0.639 |
| 16 | Sam Bird | Jaguar | 1'32.281 | 0.643 |
| 17 | Lucas di Grassi | Audi | 1'32.303 | 0.665 |
| 18 | Edoardo Mortara | Venturi | 1'32.329 | 0.691 |
| 19 | André Lotterer | Porsche | 1'32.339 | 0.701 |
| 20 | Nico Müller | Penske | 1'32.344 | 0.706 |
| 21 | Tom Blomqvist | NIO | 1'32.630 | 0.992 |
| 22 | Oliver Turvey | NIO | 1'32.633 | 0.995 |
| 23 | Nyck de Vries | Mercedes | 1'33.070 | 1.432 |
| - | S.Sette Câmara | Penske | - | - |

F3: Orosz győzelem az első futamon, Tóth 27. hellyel debütált
https://formula.hu/parc-ferme/28884
Szombat délelőtt rendezték a Formula-3-asok első 2021-es versenyét Barcelonában, amely Alekszandr Szmoljar sikerét hozta: a második F3-as idényét teljesítő orosz a negyedik körben hagyta le a pole-ból induló Jonny Edgart, s ezzel az ART pilótája első győzelmét aratta a szériában. Edgart ráadásul Clement Novalak és Caio Collet is megelőzte, így ők fértek még fel a dobogóra a biztonsági autó mögött záruló versenyen.
A mezőny magyarja, Tóth László a 27. rajtkockából indulhatott karrierje első F3-as futamán, s végül ebben a pozícióban is intették le a Campos versenyzőjét. Folytatás az F1-es időmérő után a második versennyel.

Fotó: Dutch Photo Agency
Campos előtt tiszteleg a magyar F3-as pilóta
https://formula.hu/parc-ferme/28883
Debütál az FIA F3-as bajnokságában, a Campos istálló kötelékében Tóth László, aki a 27. helyről kezdi a barcelonai versenyhétvége első futamát. A magyar pilóta a közelmúltban elhunyt csapatfőnök, Adrian Campos előtt tiszteleg, sisakjára felfestették a legendás spanyol szakember emlékére készült logót is.

Tóth bemutatkozásának okán villámlátogatásra Barcelonába érkezett Oláh Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnöke is: „Nagyon örülök, hogy Laci bemutatkozhat az F3-as bajnokságban, mert kiemelten fontos, hogy a fiatal magyar pilóták minél magasabb szintre jussanak” – fogalmazott a hazai autósport első embere, aki a formula.hu-nak azt is elárulta: mivel zsúfolt a naptára, komoly erőfeszítések árán sikerült beiktatnia a rövid vizitet.

Mi sem lehet szórakoztatóbb annál, mint tüskés sisakkal festékes lufikat pukkasztani egy kisautóban
https://formula.hu/parc-ferme/28879
Egy hete még tanácstalanul nézte a világ, miféle őrületben vehetett részt Max Verstappen és Sergio Perez, aminek a végén a felismerhetetlenségig összefestékezve szálltak ki egy miniautó volánja mögül. Nos, megérkezett a videó, és vele a válasz!
We had a LOT of fun with @redbullracing last week! #SkyF1 | #F1 pic.twitter.com/jeN6IWEriF
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) May 5, 2021
Máris veszélybe került a beugró Török Nagydíj?
https://formula.hu/parc-ferme/28882
A Formula-1 néhány hete jelentette be, hogy a külföldről beutazók kéthetes karanténkötelezettsége miatt törölték a Kanadai Nagydíjat, s a helyére a Török GP-t rakták be június második hétvégéjére. Viszont immár az isztambuli futam megrendezését sem lehet biztosra venni, a brit kormány ugyanis nemrég Törökországot is a vörös zónába sorolta, így az onnan beutazókra tíznapos karantén vár a kormány által kijelölt hotelekben. Ez pedig komolyan érinti az F1 személyzetét, hiszen a tízből hét csapat is szigetországi bázissal bír, és bár eddig a sportesemények szereplői rendszerint kivételt képeztek az ilyen jellegű intézkedések alól, a Motorsport.com úgy tudja, a vörös zónából érkezőkre ez nem vonatkozik.
Éppen ezért az F1 egyik szóvivője az alábbi rövid közleményt adta ki a helyzettel kapcsolatban: „Tisztában vagyunk az Egyesült Királyság kormányának bejelentésével a Törökországból való beutazással kapcsolatban: vizsgáljuk a helyzetet, és a következő napokban adunk további részleteket” – fogalmazott. A Török Nagydíj sorsa tehát kérdőjeles, ahogy egyébként a május végére tervezett Bajnokok Ligája-döntő is, amelyre szintén Isztambulban kerülne sor, méghozzá két angol csapat, a Manchester City és a Chelsea részvételével.

Fotó: DPPI
Az Indy 500 első női versenyzőjéről készül a legújabb autóversenyes mozifilm
https://formula.hu/parc-ferme/28878
Frissen jelentették be, hogy film készül Janet Guthrie életéről - az 1938-ban született amerikai versenyzőnőről, aki azáltal alkotott maradandót az autósportban, hogy 1977-ben ő lett az első nő, aki kvalifikálta magát az Indianapolis 500-ra, emellett pedig az USA egy másik legendás versenyén, a Daytona 500 NASCAR-versenyen is rajthoz állt. Guthrie a női egyenjogúság fő szószólója volt az autósportban a maga idejében.
A filmvásznon Janet Guthrie-t egy Oscar-díjas színésznő, Hilary Swank alakítja majd. A forgatókönyv alapjául Stephan Talty Speed Girl című könyve szolgál, aminek alapjául pedig a valóság szolgált...

Ha valakinek még az egyórás szabadedzések is túl hosszúak, íme az összefoglalók!
https://formula.hu/parc-ferme/28881
Öt teljes napot sem kellett kibírni Formula-1-es autók száguldásának látványa nélkül, a portimaói hétvége után máris itt van a barcelonai, az alábbi videókban pedig a két pénteki szabadedzés történései zanzásítva (átkattintás után):
8:00-tól Formula-E, majd jön az F1, az F3 és a TCR Europe - szombati program
https://formula.hu/parc-ferme/28871
Mutatjuk a szombati autósport-menetrendet - korán kezdődik a program és bőven lesz mit nézni a nap folyamán.
Szombat (május 8.)
08:00 - 08:45 Formula-E, 1. szabadedzés
10:15 - 10:45 Formula-E, 2. szabadedzés
10:15 - 10:50 TCR Europe, Időmérő
10:35 Formula-3, 1. sprintfutam (tv: M4 Sport, élő)
12:00 - 13:00 Formula-1, 3. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)
12:00 - 13:00 Formula-E, Időmérő és Superpole
15:00 - 16:00 Formula-1, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)
15:15 TCR Europe, 1. futam
16:00 Formula-E, Futam
16:45 Formula-3, 2. sprintfutam (tv: M4 Sport, 22:30, felv.)

fotó: dppi
Az F1 bohóca saját magához hasonlította Mazepint
https://formula.hu/parc-ferme/28877
F1-es körökben keveseknek kell bemutatni Taki Inouét, aki a legtöbb pilótával ellentétben nem az eredményeivel, hanem bizarr baleseteivel, eredménytelenségével és az F1 utáni Twitter-karrierjével szerezte a legtöbb rajongót. A visszavonult japán versenyző rendre viccesen reagál a száguldó cirkusz történéseire, poénjainak központi témája pedig saját maga kifigurázása. Legújabb célpontja az idei évben sokat kritizált Nyikita Mazepin volt, aki kapcsán Inoue úgy fogalmazott: az FIA szuperlicensz-pontrendszere nyilvánvalóan teljesen hasztalan, hiszen Mazepin úgy rendelkezik érvényes autóversenyzői engedéllyel, hogy közben úgy vezet, mint Taki Inoue.
A japánnal néhány éve a formula.hu is interjút készített, ezt itt olvashatják. Természetesen szó esett arról az alkalomról is, amikor a pilótát elütötte egy orvosi autó.

Giovinazzi: Elsőre meglett a jogsim, csak a kvíz nem – Raikkönen: Vagyis nem lett meg elsőre…
https://formula.hu/parc-ferme/28874
Az idei évben újítás a versenyek előtti csütörtöki sajtótájékoztatón, hogy immár fiatal rajongók is tehetnek fel kérdéseket az F1-es pilótáknak. Az Alfa Romeo párosa azt a kérdést kapta meg, hogy elsőre megszerezték-e a jogosítványukat, mire az alábbi parádés párbeszéd alakult ki Antonio Giovinazzi és Kimi Raikkönen között:
Giovinazzi: Igen. A vezetés részén elsőre átmentem, a kvíz, amit előtte kell csinálni, azon nem. Azt kétszer kellett megcsinálnom.
Raikkönen: Vagyis a válasz nem.
Giovinazzi: Nem! A vezetés része megvolt…
Raikkönen: De mindkettő kell hozzá, nem?
Giovinazzi: Igen. Oké…
Raikkönen: Mert én mindkettőn átmentem. Talán szerencse volt, de igen, meglett. Azon a napon, amikor betöltöttem a 18-at.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
F3: Haugeré a pole 0,006 másodperccel, Tóth a 27. helyen debütált
https://formula.hu/parc-ferme/28876
A Formula-3-tól megszokott módon elképesztően szorosan alakult a széria 2021-es szezonjának első időmérő edzése Barcelonában. A 30 perces, egyetlen etapos kvalifikáció pole-pozícióját a premás Dennis Hauger szerezte meg 1:32,904-es körrel, aki mögött két versenyző végzett egy tizedmásodpercen belül: a tridentes Jack Doohan hat ezredmásodperces hátránnyal a második, az MP Motorsportos Victor Martins pedig 61 ezredmásodperces hátránnyal a harmadik lett. Mick Schumacher unokaöccse, David a kilencedik, a súlyos sérüléseiből felépült Juan Manuel Correa a 13., Charles Leclerc öccse, Arthur pedig a 15. pozícióban nyitott. A Formula Renault Európa-kupából fellépett Tóth László a 27. pozíciót szerezte meg a Campos színeiben.
Az F3-as mezőnyre szombaton két, vasárnap pedig egy verseny vár. A szombati első futam rajtsorrendjét a kvalifikáció eredménye adja, de az első 12 helyezett sorrendjét megfordítják. A második futam rajtrácsát az első végeredménye alakítja, de az első 12 helyezettet szintén fordítják. Az egyetlen vasárnapi futam sorrendjét változatlanul az időmérő végeredménye határozza meg.
A széria hétvégi menetrendje itt, a magyar pilótával készült friss interjúnk pedig itt olvasható.
Az időmérő edzés végeredménye:
