DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 22. hétfő

Norris már hét éve is ott volt a tűz közelében

Előkerült egy hét évvel ezelőtti fotó Lando Norris Twitterén, amelyen az akkor kétszeres világbajnoki címvédő Sebastian Vettel mellett pózol...

pf4_14

Ritkán látható közelségben lesz egymáshoz az F1 és a MotoGP idei szezonnyitója

Ha nem lesz már több változtatás a koronavírus-járvány miatt, a Formula-1 és a gyorsaságimotoros-világbajnokság 2021-es idénye egyaránt március utolsó hétvégéjén startol. Ráadásul nem is csak az időpont lesz az azonos, hanem helyileg is nagyon közel lesz egymáshoz a két világbajnoki széria, hiszen az F1-esek Bahreinben, a MotoGP-sek pedig Katarban kezdenek – a szahíri és a losaili pálya között pedig nagyságrendileg mindössze 112 kilométer a távolság! További hasonlóság, hogy mindkét helyszínen villanyfényes futamokat rendeznek, így ráadásul a rajtidőpontok is közel lesznek egymáshoz – igaz, vélhetően arra odafigyelnek, hogy az F1 és a MotoGP versenye ne üsse egymást (alighanem a Moto2 és/vagy a Moto3 jár majd pórul emiatt).

Évadnyitó esetén ilyen közelséget nem tapasztalhattunk még ebben az évszázadban, hiszen a száguldó cirkusz a legtöbbször Melbourne-ben kezdte a szezonját. 2006 és 2010 volt a két kivétel (meg persze a tavalyi koronavírusos idény) Bahrein révén, ám a motorosok előbbi évben még Jerezben nyitották a küzdelmeket. 2010-ben viszont már náluk is Katar adott otthont az első fordulónak, ám ekkor viszont közel egy hónap különbség volt a két nyitány között.

Ha elrugaszkodunk a szezonnyitóktól, akkor is ritkaságnak számít az ilyen közelség, méghozzá azért, mert általában a két széria ügyel arra, hogy véletlenül se versenyezzenek ugyanabban az országban egy adott hétvégén, egymás elöl elvéve a nézőket. Viszont nem kell messzire mennünk a szabályt erősítő kivételért, hiszen 2020-ban a koronavírus-járvány miatt az F1-es menetrendbe bekerülő Mugello ugyanazon a hétvégén adott otthont a versenynek, mint a MotoGP-sek aktuális állomásának Misano – márpedig a két olasz pálya között nagyjából 105 kilométer a távolság légvonalban!

katar-motogp-dppi

Ezért nem fotózzák egymás autóit az F1-es szerelők

Rengeteg érdekes kulisszatitkot árult el a Formula Podcast legutóbbi adásának vendége, Jánvári Zsolt, akinek elmondása szerint volt már olyanra is példa, hogy bunyó alakult ki egy a poszt címében leírt esethez kapcsolódó vitás helyzetből. Hallgassátok meg a vonatkozó részt 53:25-től (meg persze a teljes adást is!):

 

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

 

 

Jön a Motorsporthíradó legújabb adása – ne maradj le!

Érkezik az AFM Motorsporthíradójának februári adása: stúdióvendégünk Szauer Gergő raliversenyző, de a műsorban lesz szó a Monte-Carlo Raliról, a Dakarról és Sergio Perez első Red Bull-os munkanapjáról is. Ha nem akarsz lemaradni, kapcsolj 13 órakor a FIX TV-re!

afm-motorsporthirado_1

Rögtön első formulaautós szezonjában bajnok lett Jarno Trulli fia

Ismerős név ülhetett fel az arab Formula-4-es bajnokság trónjára. A 2005-ben született Enzo Trulli ugyanis az egyszeres F1-es nagydíjgyőztes Jarno Trulli fia. A fiatal olasznak ez volt az első szezonja formulaautós szériában, és rögtön egy roppant kiélezett bajnoki küzdelemben bizonyított, hiszen csupán egyetlen ponttal előzte meg a végelszámolásnál ellenfelét, Dilano van’t Hoffot.

A holland rivális két kivétellel az összes pole-pozíciót bezsebelte a felváltva Dubajban és Abu Dhabiban futott, öt fordulós idény során, és bár futamgyőzelemből is neki volt a legtöbb, szám szerint, Trulli roppant konstans teljesítményt nyújtott, hiszen négy első helye mellé kilenc további dobogós pozíciót tudott felmutatni.

További érdekesség még a sorozattal kapcsolatban, hogy Hamda Al Qubaisi arab hölgyversenyzőként tudott három versenyt is megnyerni.

enzo-trulli

Az F1-es újonccal edzett egy pályán a fiatal magyar versenyzőtehetség

A Gender Racing legfiatalabb pilótája, a gokartos Gender „Tomika” osztotta meg sportolói Facebook-oldalán, hogy egy pályán gyakorolt Olaszországban a Formula-1-es debütálás előtt álló Alpha Tauri-versenyzővel, Yuki Tsunodával. „Az eső és a hideg sem állíthat meg céljaim elérésében” – írta a fotók mellé az ifjú tehetség.

A pilótákat is bevonják a fizetési limit kapcsán megalakult munkacsoportba

Számos fontos döntést hozott néhány napja az F1 Tanács: eldőlt, hogy 2022-től befagyasztják a motorfejlesztéseketezzel megágyazva a Red Bull projektjének –, 2025-től érkeznek az új erőforrások, valamint Portimao is nagy valószínűséggel bekerül az idei versenynaptárba. Emellett viszont a versenyzői fizetések korlátozása is szóba került: idén már bevezetik a költséglimitet, amelybe azonban nem tartozik bele a pilóták és a felsővezetésbe tartozó csapattagok fizetése.

A jövőben ezen terveznek változtatni, ennek érdekében pedig bejelentették, hogy egy munkacsoportot alapítottak, hogy megtárgyalják a részleteket – ennek munkájába pedig magukat az érintetteket, azaz az F1-es versenyzőket is meghívták.

f1-drivers-dppi

Fotó: DPPI

Hamilton: A teljes szívemet beleadva fogok versenyezni értetek idén!

Szerződéshosszabbítása óta először jelentkezett Instagram-poszttal Lewis Hamilton – a Mercedes hétszeres világbajnoka egy távolba merengő tengerparti fotó mellé írta az alábbi szöveget:

„Üdv srácok, elnézést, hogy egy időre eltűntem innen, az előttünk álló szezonra koncentráltam és készültem. Szerencsésnek tartom magam, hogy volt időm reflektálni és készülni. Továbbra is bizakodó és izgatott vagyok a ránk váró idény miatt, de akarom, hogy tudjátok mindannyian, hogy gondolok rátok, és remélem, jól vagytok. Nagyon sokan hiányoznak közületek, és alig várom, hogy remélhetőleg rövidesen találkozzunk, ha személyesen nem is, akkor online. De egy dolog biztos: a teljes szívemet beleadva fogok versenyezni értetek idén!” – üzente a követőinek és rajongóinak Hamilton.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

Egy pályaszárítást végző Air Titan balesetezett Daytonában – videó

Nem mindennapi incidenst láthattunk a minap a Daytona 500 kvalifikációs versenyén: az esős pályát felszárítani igyekvő Air Titan sofőrje elveszítette a kontrollt a jármű felett az ovál tetején, amely így keresztbe fordulva csúszott le a döntött szakasz aljáig, ahol a gép hátulja meg is rongálódott.

Az F1 helyett a Formula-E felé kacsingat az Alfa Romeo?

Arról már mi is írtunk, hogy elképzelhető, hogy az Alfa Romeo rövidesen megszakítja a kereskedelmi támogatói együttműködését a Sauberrel – annak ellenére, hogy a csapat vélhetően marad a Ferrari erőforrásainál. A The-Race.com szaklap szerint előfordulhat, hogy az ikonikus olasz márka ehelyett a Formula-E-ben köthet ki: az említett portál szerint akár az Alfa, akár a Maserati beszállhat a közeljövőben az elektromos sorozatba.

Néhány hónapja jelentette be az Audi és a BMW is, hogy gyári szinten távoznak a két hét múlva kezdődő évad végén a Formula-E-ből, s egyelőre csak a Mahindra és a DS kötelezte el magát a 2022-ben induló Gen3-as érára hivatalosan. Ha érkezik is az Alfa, vélhetően nem rögtön jövőre, hanem csak a 2023/2024-es idényben – bár az sem kizárt, hogy esetleg egy más eleve induló alakulattal lépnek együttműködésre.

alfaromeo-dppi-2020

Fotó: DPPI

F1-es bejelentésre készül a Rich Energy

A Haasnál egy "érdekes" időszakot már eltöltött a Formula-1-ben a Rich Energy, az energiaitalt gyártó cég akkor dicstelen módon távozott a sorozatból - most viszont elvileg újabb bejelentésre készül. A cég Twitter-bejegyzése szerint vasárnap érdemes lesz figyelni, mert akkor teszik közzé, hogy mi a helyzet - korábban már lehetett arról olvasni, hogy valamilyen módon visszatérnek a sportágba.

 

A temetkezési vállalkozótól az ABBA dobosáig – a legextrémebb F1 előtti karrierek

Roppant érdekes top 10-es összeállítással jelentkezett a Formula-1 YouTube-csatornája, amelyben a pilóták legfurcsább F1 előtti szakmáit vették sorra. Néhányan olyan megdöbbentő szakmát műveltek a száguldó cirkuszban való versenyzés előtt, hogy az már egyáltalán nem is számít extrémnek a listáról, aki fogorvos volt! A videó a YouTube-ra átkattintás után nézhető, alatta pedig magyarul is felsoroltuk az említett versenyzőket és F1 előtti foglalkozásukat:

 

Romain Grosjean – portfólió-menedzser, Jim Clark – farmer, ’Johnny Servoz-Gavin – síoktató, Heinz-Harald Frentzen – temetkezési vállalkozó, Giuseppe Farina – lovastiszt, Tony Brooks – fogorvos, Jonathan Palmer – orvos, Nigel Mansell – repülőgépmérnök, Kamui Kobayashi – stand-up komikus, Karl Borgudd – ABBA-dobos

Alonso: Jól vagyok, várom a 2021-es szezonkezdetet!

Rövid Twitter-üzenetben jelentkezett be csütörtöki kerékpáros balesete és azt követő állkapocsműtétje után Fernando Alonso, aki az Alpine szerint várhatóan fel fog épülni a szűk egy hónap múlva esedékes bahreini tesztre: „Köszönöm mindenkinek a jókívánságokat, jól vagyok és várom, hogy elinduljon a 2021-es szezon. Gyerünk!” – írta közösségi oldalán az F1-es visszatérésre készülő spanyol.

Két-három év alatt el lehet jutni Magyarországról az F1-ig

A Formula Podcast legutóbbi adásában a Williamsnél elektronikai rendszertechnikus volt a sztárvendég, aki többek között azt is elárulta az exkluzív beszélgetés során, hogy az elhatározás mellett egyetlen kulcsfontosságú dologra van szüksége annak, aki az F1-ben akar dolgozni - hogy mi az, ahhoz hallgasd meg a vonatkozó részt 11:19-től (meg persze a teljes adást is!):

 

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

 

 

Megvan, hogy mikor jön az új Ferrari - és a motort is beindították

Az ilyenkor megszokottak szerint a közösségi oldalára töltött fel videót a Ferrari arról, ahogy beindította az új autó motorját. Mattia Binotto csapatfőnök szerint az idei technika minden téren fejlődött, minden téren jobb lett, úgyhogy szeretnének vele sikeresek lenni a szezon során. Egyúttal az is kiderült, hogy mikor lesz nyilvános a fegyver: február 26-án a csapatot mutatják be, március 10-én pedig magát az autót, mindkettőt online.

 

A regnáló csapatvilágbajnok is aláírta a folytatást a Formula-E-vel

A Mahindrához csatlakozva a DS csapata is elkötelezte magát a folytatás mellett a Formula-E-ben. Az elektromos szériában a 2022/2023-as szezonban debütálnak a harmadik generációs autók, és ekkkorra futnak ki a csapatok aktuális szerződései. A széria számára különösen pozitív hír az utóbbi két szezon bajnokának bejelentése, miután a közelmúltban két neves autómárka, a BMW és az Audi is a kiszállásáról közölt hírt. 

A hivatalos közleményükben úgy fogalmaztak, jelentős haszonnal járt számukra a versenyzés. "Mi voltunk az első prémium autógyártó, ami csatlakozott a Formula-E-hez, és a márkánk a fejlesztések és az ismertség terén is sokat profitált a DS Performance munkájából" - idézett a Racefans.

03420008_281

Fotó: DPPI

Kubica új csapathoz igazolt, LMP2-es autóval áll rajthoz

Visszatér a prototípusokkal való versenyzéshez Robert Kubica. A Team WRT ma közleményben tudatta a világgal, hogy autót indít az ELMS idei szezonjában, a pilótáik között pedig ott lesz a lengyel F1-es is. A csapat egy LMP2-es Oreca Gibsonnal áll rajthoz a hatfordulós idényben, ami az április 18-i hétvégén kezdődik Barcelonában. Kubica nem fordít hátat az F1-nek, a szóban forgó versenyprogram mellett továbbra is az Alfa Romeo tesztpilótája marad. A bejelentés kapcsán a lengyel úgy fogalmazott: nagyon örül a lehetőségnek, ami egy új fejezetet nyit a karrierjében. Ez lesz számára az első teljes idény a hosszútávú versenyzés világában.

A belga alakulat idén párhuzamosan két szériában indít LMP2-es autókat, a másik a WEC lesz.

kubica-portre-20201

Fotó: DPPI

Már Haas-öltözékben feszít a Ferrari karosszéria-részlegének volt vezetője

Néhány hónapja már beszámoltunk róla, hogy Simone Resta a Ferraritól a Haashoz teszi át a székhelyét – egyébként még jó néhány szakemberrel együtt –, ezzel is erősítve a két alakulat közötti kapocst. A Formula.hu pedig meg is kapta az első fotót, amin az elismert szakember immár új munkaadója uniformisában feszít:

resta-haas

Eldőlt, használni fogja-e az #1-es rajtszámot a MotoGP világbajnoka

Hosszú idő után esély nyílt rá, hogy újra feltűnjön a MotoGP rajtrácsán az #1-es rajtszám: legutóbb erre 2012-ben volt példa Casey Stoner révén, azóta sem Marc Marquez, sem Jorge Lorenzo (korábban pedig Valentino Rossi sem) rakta fel a motorjára a világbajnoki címvédőknek kijáró számot.

Nos, ha valaki ezt várta, annak bizony csalódnia kell: Joan Mir ugyanis pénteken bejelentette, hogy marad a jól megszokott #36-osnál, amellyel 2017-ben a Moto3-ban, tavaly pedig a királykategóriában is csúcsra ért. „Egyik nap felébredtem, és eldöntöttem! Hűséges leszek a számomhoz, a #36-oshoz” – mondta egy videóban a suzukis. „Fantasztikus és egyedi élmény lett volna az #1-est használni, egy valóra vált álom, de úgy hiszem, hogy a #36-ossal dolgoztam eddig keményen és azzal jutottam idáig, két vb-címet nyerve. És úgy gondolom, a munkám még nem ért véget, továbbra is keményen fogok dolgozni a #36-ost használva. Ez nem azt jelenti, hogy ha később nem lesz rá lehetőségem, nem fogom az #1-est választani, de most a #36-os mellett tettem le a voksom.”

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

Újabb vizsgálaton esett át Marquez, biztatók a fejlemények

Tíz héttel a jobb felkarcsonttörése miatti harmadik, december eleji műtétjét követően újabb orvosi vizsgálaton járt Marc Marquez a madridi Hospital Ruber Internacional kórházban. A Repsol Honda szűkszavú, de lényegre törő közleménye szerint a Samuel Antuña, Ignacio Roger de Oña, Juan De Miguel, Aitor Ibarzabal és Andrea García Villanueva alkotta orvosi csapat a röntgenvizsgálatok során arra jutott, hogy a nyolcszoros világbajnok csontjának gyógyulása jó ütemben halad. Ami a legbiztatóbb, hogy a HRC szerint Marquez mostantól és a következő hetekben folytathatja a sérült karja funkcionális rehabilitációját, magyarán fokozatosan ugyan, de edzhet.

Arról egyelőre nem szól a fáma, hogy mindez mit jelent a hondás visszatérésére vonatkozóan. A katari teszt három hét múlva indul, a szezonnyitó Katari Nagydíjig viszont még másfél hónap hátra van, s a spanyol AS lap néhány nappal ezelőtti riportja szerint Marquezék igencsak optimisták, s úgy készülnek, hogy akár a 2021-es idény első futamán is ott lehet a rajtrácson. Persze egyelőre ez csak találgatás, de vélhetően a következő hetekben okosabbak leszünk.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

marquez-repsol

 

Videó: Így szól az Alpine első F1-es motorja, ami valójában Renault

A Renault-ból átalakult francia Formula-1-es istálló is elérkezett a téli időszak egyik jelentős mérföldkövéhez, a motor első beindításához. A csapat célja, hogy Fernando Alonsóval már idén dobogós pozíciókért harcoljon.