DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Hivatalos: 2022-től tilos az F1-es motorfejlesztés

Az F1 mind a tíz csapata rábólintott a szabálymódosítási javaslatra, ami szerint a következő szezontól befagyasztják az erőforrások fejlesztését. A sprintfutamokat is támogatják, de részleteket akarnak tudni.

Csütörtökön a száguldó cirkusz csapatai, az FIA és az F1 képviselőiből álló F1 Tanács ülésén több nagy volumenű döntés is született a Formula-1 szabályait és versenyhétvégéit illetően. A legjelentősebb határozat, hogy a következő év elejétől vélhetően 2025-ig befagyasztják a motorok fejlesztését. Az ötletet eredetileg a Red Bull vetette fel, miután motorszállítója, a Honda a 2021-es év végi kiszállás mellett döntött. Az energiaitalos csapat szándékában állt folytatni a japán konstrukció üzemeltetését, ám csak azzal a feltétellel, hogy fejlesztéseket nem kell végezniük rajta. Az elképzelést eredetileg több gyártó ellenezte, az ülésen viszont a Motorsport értesülései szerint mind a tíz csapat rábólintott.

ferrari-pit-hungp2020



Az F1 Tanács a fenti téma mellett a sprintfutamok ötletét is tárgyalta, ami szintén pozitív fogadtatásban részesült, ám véglegesítésre még nem került. A királykategória tulajdonosaként a Liberty Media szeretne új színt vinni a versenyhétvégék megszokott menetrendjébe, ezért idén három helyszínen – Kanadában, Olaszországban és Brazíliában – kipróbálnák a sprintfutamok koncepcióját. Az elképzelés szerint a szóban forgó hétvégéken az időmérő edzést pénteken tartanák meg, szobmaton pedig egy 100 kilométeres verseny kapna helyet. Ezeken akár pontokat is osztanának, a végeredmények pedig meghatároznák a megszokott vasárnapi futam rajtsorrendjét. Az istállók képviselői nyitottak az ötletre, de időt kértek a részletek kielemzésére.

A fentiek mellett a pilóták fizetésének korlátozása is terítékre került, ám erről nem született döntés.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: