Norris már hét éve is ott volt a tűz közelében
https://formula.hu/parc-ferme/22708
Előkerült egy hét évvel ezelőtti fotó Lando Norris Twitterén, amelyen az akkor kétszeres világbajnoki címvédő Sebastian Vettel mellett pózol...

Sajtóhírek szerint Alonso állsérülést szenvedett
https://formula.hu/parc-ferme/28078
Lapértesülések szerint Fernando Alonso súlyosabb sérülés nélkül megúszta a tegnap történt biciklis balesetét, ám spanyol források úgy tudják, az állcsontja eltörhetett. "Az arcát érte az ütés, a végtagjai nem sérültek. A CT alapján az álla és a fogai lehetnek érintettek" - írta a Marca.
Az F1-es visszatérésre készülő pilótát csütörtökön szállították kórházba Svájcban, miután az otthonához közel kerékpározás közben balesetet szenvedett. Állapotáról csapata, az Alpine pénteken közöl friss hivatalos információkat.

Fotó: DPPI
Szegény és gazdag csapatok, avagy mi lesz a száz szárny sorsa?
https://formula.hu/parc-ferme/28075
Amilyen jól indult a Williams számára az F1 hibridérája, akkora bajba került 2018-2019 között, miután messze a konstruktőri tabella utolsó helyéig csúszott vissza. A legendás brit istálló még nem mászott ki ebből a gödörből, de a fejlődés első pozitív jelei már megmutatkoztak. Hogy mi kell a csapat megerősödéséhez, mennyi időbe telhet ez, és egyáltalán miért esett ennyire vissza, arról Jánvári Zsolt, az alakulatt egyik szakembere nyilatkozott Podcast-stábunknak. A beszélgetés vonatkozó része meghallgatható az alábbi felvételen:
|
|
Hat hétig Olaszországban ragadtak a Honda emberei
https://formula.hu/parc-ferme/28076
A koronavírus és a szigorú utazási korlátozások miatt másfél hónapig Olaszországban ragadt a Honda F1-es részlegének néhány tagja. A japánok szakemberei Ázsiából nem tudnak segíteni sem a Red Bullnak, sem az Alpha Taurinak, így Milton Keynesben is van egy csapat és mivel az Alpha Tauri szélcsatornája is az Egyesült Királyságban van, így általában ebben az időszakban folyamatosan utaznak a mérnökök Olaszország és Anglia között.
Most viszont ez nem lehetséges, így egy Honda-csapat már január 11-e óta Faenzában tartózkodik és dolgozik, távozni pedig majd csak február legvégén lesz lehetőségük - hat hétre kellett elhagyniuk az otthonukat, hogy elvégezhessék a munkát. Az alkatrészek szélcsatornás tesztelését viszont a hírek szerint a koronavírusnál is jobban megnehezíti most a brexit - az Alpha Tauri autója elég nehezen akar összeállni...

fotó: dppi
Visszatér a WRC-be a WRX és a DTM korábbi bajnoka
https://formula.hu/parc-ferme/28074
Mattias Ekström, a ralikrossz-vb és a DTM korábbi bajnoka ismét WRC-futamon áll rajthoz februárban. Ekström szeret mindent kipróbálni, ment a Dakaron is, illetve gyakorol az Extreme E sorozatra, de a svéd versenyző korábbi a rali-vb-n is megmutatta magát, nyert futamot kategóriában, de WRC-vel is versenyzett. Most a naptárba bekerülő finn Arctic Ralin vesz részt egy Skoda Fabia R5-tel és azt mondta a havas futamról, hogy az egy bakancslistás esemény volt a számára - a ralit pedig életre szóló szenvedélynek nevezte. Mint mondta, több napot is tesztelni fog a verseny előtt és bár tudja, hogy a többiek jóval tapasztaltabbak és gyakorlottabbak ebben a szakágban, de így is szeretné felvenni a versenyt a legjobbakkal.

fotó: dppi
Koronavírus-biztos jegyekkel várja az F1-es nézőket Barcelona
https://formula.hu/parc-ferme/28073
Noha a járvány terjedése kiszámíthatatlan, a május 9-én a Formula-1-es szezon negyedik versenyének otthont adó barcelonai pálya bejelentette, hogy jövő csütörtökön megindul a jegyértékesítés a Spanyol Nagydíjra. Persze a szervezők több biztonsági intézkedéssel készülnek: a jegyfoglaló rendszer például nem engedne egymás melletti székre foglalni különböző vásárlók részére. Emellett a belépők névre szólók lennének, valamint a lelátókat több szektorra, azaz „buborékra” bontanák szét, amelyek egyenként legfeljebb 3000 nézőt fogadhatnak be. Arra is készülnek azonban, ha esetleg le kell fújni a viadalt vagy ismét zárt kapus rendezés lesz: ebben az esetben a jegybirtokosok dönthetnek, hogy átviszik-e a belépőjüket a következő évi futamra vagy százszázalékos árvisszatérítést igényelnek.

Button Ricciardón mutatta be, hogy még 41 évesen is képes szétrúgni néhány F1-es feneket
https://formula.hu/parc-ferme/28070
Maga a 2009-es világbajnok fogalmazott így, amikor összefutott cimborájával, Daniel Ricciardóval egy kaliforniai gokartozásra. A CalSpeed versenypályát Jenson Button ismerte jobban, a gokartokat viszont Ricciardo szállította, a csatát pedig végül a brit nyerte, aki kollégája egy túl széles kanyarvétele után tudta kivitelezni az előzést. A két versenyző emellett megbeszélte az élet aktualitásait is, nem elhanyagolva azt az aprócska tényt, hogy Ricciardo éppen Button legutóbbi F1-es csapatához, a McLarenhez szerződött az idei évre. Kiderült, a versenymérnöknek is ugyanazt a személyt kapták, így közösen élcelődtek is kicsit Tom Stallardon, aki "csak" második lett az olimpián evezésben.
Felül az egyperces összefoglaló, alul a teljes videó.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Lehet, hogy Russell a hógolyózsonglőr-világbajnokságon előbb tudna nyerni
https://formula.hu/parc-ferme/28071
Már csak amiatt is, mert ott viszonylag ritkán fordul elő, hogy a csapattársaddal együtt hívnak ki kerékcserére, aztán összekutyulják a gumijaidat.
@GeorgeRussell63 having fun in the snow today
— Team George Russell (@TeamGR63) February 8, 2021
Not bad, George
Source: George on IG#F1 #GR63 #TeamGR63 pic.twitter.com/p1zMSEdi4c
Átesett a koronavírus-fertőzésen a MotoGP fiatal sztárja
https://formula.hu/parc-ferme/28072
A tavaly három futamot is nyerő, a világbajnokságot sokáig vezető, de végül csak az összetett nyolcadik helyén végző Fabio Quartararo egy Instagram-posztban fedte fel, hogy nemrég ő is koronavírusos volt: „Miután decemberben elkaptam a koronavírust, veszítettem némileg a fizikai állapotomból, de nagyszerű, hogy újra csúcsformában lehetek” – írta az alább látható kép mellé a francia. A MotoGP-sek közül eddig csak Valentino Rossi esett át a fertőzésen (érdekesség, hogy pont az ő helyét veszi át a gyári Monster Yamaha csapatnál Quartararo), illetve ha az idei mezőnyt nézzük, akkor a tavaly még a Moto2-ben vitézkedő Jorge Martin is elmondhatja ezt magáról.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Ebben a videóban Raikkönen helyett is Kubica nevet
https://formula.hu/parc-ferme/28069
A közismert Tabu társasjátékkal ismerkedik az Alfa Romeo hármasa, amelyben körülírással kell rávezetni a többieket a kitalálandó szóra. A jókedv szemmel láthatóan nem egyenlően oszlik meg Robert Kubica, Antonio Giovinazzi és Kimi Raikkönen között - a lengyel mintha cseppet szórakoztatóbbnak találná a játékot, mint amilyen az valójában.
Lebuktatta magát Latifi, az F1 ügyeletes Nutella-királya
https://formula.hu/parc-ferme/28068
Ami Valtteri Bottasnak a zabkása, Kimi Raikkönennek a Magnum és Daniel Ricciardónak a cipős pezsgő, az Nicholas Latifinek a Nutella! Ráadásul a Williams kanadaijának egyetlen F1-es szezon elég volt, hogy védjegyévé tegye a világhírű mogyorókrémet a paddockban, hiszen több videóban és viccelődés alkalmával is utalást tett rá, mennyire szereti is azt. Legutóbbi Twitter-bejelentkezése során rajzfilmszerű színészi vénáját is megcsillogtatta, amikor az otthoni szimulátorozás közben csak kiugrott a konyhába valami egészségeset enni, az egy szem almát viszont csak egy sor nutellás üveg félretolásával érte el. Akciójára még az olasz márka Twitter-profilja is reagált, mire Latifi tovább tudta emelni a tétet, a termékhez fűződő kapcsolatát ugyanis tovább erősítette annak bizonyításával, hogy összemosta annak nevét a sajátjával.
#WorldNutellaDay pic.twitter.com/d2apgTS1Vy
— Nicholas Latifi (@NicholasLatifi) February 5, 2021
Hey Nutella. Great to hear from you! As you can see I'm pretty obsessed Let's chat more in my DMs! https://t.co/UVyK38lHbT pic.twitter.com/lC1CU6b5N1
— Nicholas Latifi (@NicholasLatifi) February 5, 2021
Rossi utolsó győzelmét elevenítette fel a MotoGP
https://formula.hu/parc-ferme/28067
A gyorsaságimotoros-vb YouTube-csatornája időről időre klasszikus versenyeket „közvetít” teljes hosszában: most a 2017-es Holland TT volt soron, amelyen Valentino Rossi a 115., máig utolsó nagydíjgyőzelmét aratta.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Tom Coronel feltalálta az autós síelést
https://formula.hu/parc-ferme/28066
A Túraautó-világkupa mókamester hollandja újabb őrületet mutatott be, ráadásul a gépet nem más vezette, mint fia, Rocco Coronel – a lentebbi fotó tanúsága szerint pedig mindezt a saját WTCR-autójával is kipróbálta:
Who wants to give me a high-five?? Skiing at home Thanks for the ride Rocco #skiing #motorsport #snowfun @DHL_Motorsports @audisport pic.twitter.com/nzzy5MTlfr
— Tom Coronel (@TomCoronel) February 7, 2021
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Megérkezett az Instagramra a Grosjean-filter
https://formula.hu/parc-ferme/28064
Legalábbis Grosjean jó humorérzékkel így értékelte a lángolós filtert:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Szivárványos logó nélkül, új célokkal folytatódik az F1 „Egyként versenyzünk” kampánya
https://formula.hu/parc-ferme/28065
A Formula-1 a tavalyi szezon elején indította útjára a „We Race As One”, azaz szabadfordításban az „Egyként versenyzünk” kampányát, amellyel elsősorban két világszintű problémára, a koronavírus-járványra és a rasszizmusra igyekeztek felhívni a figyelmet. Ezen kezdeményezés szimbóluma volt a többek között a biztonsági autón is feltűnő szivárvány, valamint ennek keretében térdeltek le a pilóták a futamok előtt.
Nos, az F1 bejelentette, hogy a szivárványos logó eltűnik, a kampány viszont marad, amelynek immár három fő pillére lesz: a fenntarthatóság, a sokszínűség és a közösségteremtés. A pontos részleteket később egyezteti az FIA, az F1 és a csapatok, de a fő célkitűzések között szerepel például a fenntartható üzemanyag, az egyszer használatos műanyagok mennyiségének visszaszorítása, alulreprezentált csoportok segítése a sport irányába, beleértve a mérnökképzést is, a W Seriesen (is) keresztül a női versenyzők támogatása, valamint új szállítási módszerek használata a széndioxid-kibocsátás csökkentése érdekében. A tervek szerint a versenyek előtt ismét szánnak rá néhány pillanatot, hogy kimutassák az egységes támogatásukat a szóban forgó fontos ügyek kapcsán.

Fotó: DPPI
Ők alkotják a Renault idei juniorprogramját, az Alpine Academyt
https://formula.hu/parc-ferme/28063
Bejelentette az Alpine, hogy mely fiatal versenyzők lehetnek tagjai 2021-ben a cég juniorprogramjának - az eddigi Renault Sport Academyt Alpine Academynek hívják már, ez is idomul az F1-es "felnőtt" csapathoz. Ami pedig a versenyzőket illeti: Guanyu Zhou, Christian Lundgaard, Oscar Piastri és Caio Colle marad, Victor Martins pedig érkezik. Zhou már a harmadik évét tölti a programban és az F2-ben, Lundgaard már az ötödik szezonját tölti a cégnél és a másodikat kezdi meg az F2-ben, a regnáló F3-as bajnok Piastri pedig szintén eggyel feljebb lép.
Martins a Formula Renault Eurocup regnáló bajnoka, Colle pedig a második helyezettje, akik most mindketten az F3-ban fognak versenyezni, arra pedig büszke az Alpine, hogy mind az öt juniorja az F2-F3-ban kap helyet és ketten közülük ráadásul bajnokként tehetik ezt meg.

fotó: dppi
Saját pilótájából csinált mémet a Red Bull
https://formula.hu/parc-ferme/28062
Az utóbbi napok egyik népszerű F1-es videója volt az a 15 perces anyag, amit a Red Bull istállója Sergio Perez érkezéséről készített. A pilótát a csapat egyik magasra nőtt tagja vezette körbe a gárda főhadiszállásán, ami a lezajlott beszélgetések és felfedett kulisszatitkok mellett sokak számára el sem érte az ingerküszöböt. A Red Bull közösségi médiafelelőse azonban gondoskodott róla, hogy senki ne menjen el a két férfi közötti termetbeli különbség mellett.

Legközelebb nem húzza eddig az egyezkedést a Mercedes
https://formula.hu/parc-ferme/28061
Az utóbbi hetek-hónapok során sok szó esett Lewis Hamilton és a Mercedes egyre későbbre halasztott szerződéskötéséről, amiről végül február 8-án érkezett bejelentés. A két fél egy évnyi közös versenyzésről döntött, de a kései aláírás érezhetően kellemetlen helyzetbe hozta őket. Toto Wolff leszögezte, még egy ilyen alkalomra valószínűleg nem kerül sor.
"Biztosan hamarabb, mint 2021-ről" - reagált arra a kérdésre, 2022-ről mikor kezdenek tárgyalni. "Versenyzés közben mindig trükkös időt találni rá, de megtanultuk a leckét, hogy vannak rajtunk kívül eső faktorok, amelyek miatt csúszhatnak az egyezkedések. Nem akarjuk ismét januárig halasztani, ezért 2022-ről valószínűleg sokkal hamarabb elkezdünk beszélgetni" - idézte a Racefans.

A pontszerző debütálástól a nürburgringi varázslatig – Jackie Stewart legnagyobb pillanatai
https://formula.hu/parc-ferme/28060
Ezúttal a háromszoros világbajnok Jackie Stewart legnagyobb teljesítményei kerültek sorra a Formula-1 YouTube-csatornáján – az első helyezett egy all-time lista dobogójára is jó eséllyel pályázna (a videó átkattintás után nézhető!):
Hulladékból készítik az Extreme-E trófeáit
https://formula.hu/parc-ferme/28059
Extrém környezetbarát módot választott az Extreme-E a legjobban teljesítő pilótái megjutalmazására: százszázalékban újrahasznosított műanyagból készült trófeákkal díjazza őket. Az április első hétvégéjén elrajtoló, környezettudatosságot hirdető versenysorozat számára a 3devo techcég 3D nyomtatással készíti a serlegeket.
Bár a széria elsődleges célja az emberek figyelmének felhívása a világ minden kontinensén nyilvánvaló környezetszennyezésre, a szervezők ennél messzebbre mentek. 2019 decemberében tartották az első akciójukat, amely során Szenegál tengerpartjának egy szakaszát tisztították meg a műanyaghulladéktól. Az összegyűjtött szemétből téglákat gyártottak, azokból pedig helyi iskolás gyermekek számára építettek mosdókat. A mezőny idei második versenye épp az említett szakaszon lesz május utolsó hétvégéjén.

Meddig várathatja a Mercedes George Russellt?
https://formula.hu/parc-ferme/28058
Legutóbbi podcastadásunkban az F1-es csapatok 2021-es pilótapárosait vettük górcső alá, a Williams brit tehetsége kapcsán pedig szóba került (egyébként még Lewis Hamilton hosszabbításának bejelentése előtt), hogy vajon nem veszítheti-e el őt a Mercedes, ha nagyon rövid időn belül nem ad lehetőséget neki. Hallgassátok a vonatkozó részt 23:11-től (meg persze a teljes adást is!):
|
|









