Norris már hét éve is ott volt a tűz közelében
https://formula.hu/parc-ferme/22708
Előkerült egy hét évvel ezelőtti fotó Lando Norris Twitterén, amelyen az akkor kétszeres világbajnoki címvédő Sebastian Vettel mellett pózol...

Norris csak akkor fog cipőből inni, ha Ricciardo is ott lesz vele a pódiumon
https://formula.hu/parc-ferme/28156
Lando Norrisnak, a McLaren pilótájának streamelés közben szegezték a kérdést, hogy egy idei dobogós eredmény esetén fogyasztana-e pezsgőt a saját (vagy valaki más) cipőjéből. A kérdés vélhetően azért merült fel a nézőben, mert Norris idei csapattársa az a Daniel Ricciardo, akihez az egész "shoey-zás" köthető.
"Shoey-znék, de nem az ő cipőjéből. Ha csak én állok a dobogón, ő viszont nem, akkor nem tenném meg, de ha mindketten ott vagyunk, akkor innék cipőből" - fogalmazta meg Norris a feltételeket két meccs között. Az erről készült felvételt azóta törölték, ám a pilóta Twitch-csatornája ezen a linken elérhető.

Fittipaldi idén is szerepet kap a Haasnál
https://formula.hu/parc-ferme/28155
A Haas vezetősége elégedett Pietro Fittipaldival, ezért idén is őt jelöli ki a csapat teszt- és harmadik számú pilótájának - érkezett a bejelentés pénteken. A 24 éves brazil-amerikai versenyző tavaly a második szezonját töltötte a fenti beosztásban az istállónál, amikor a szezon vége felé a sérült Romain Grosjean helyére beugorva bizonyította rátermettségét. Mivel mindkét versenyen célba ért, amelyen rajthoz állt, így bebiztosította helyét az alakulatnál.
Günther Steiner szerint különösen azért figyelemre méltó a pilóta Szahíri és ABu Dhabi Nagydíjon látott teljesítménye, mert a versenyhétvégéket megelőzően egyetlen egyszer sem ült a csapat aktuális autójában. "A felkészülési időszak rövidségétől függetlenül jó munkát végzett. Nem sodorta őt magával az ár, türelmes maradt, és teljesítette, amit kértünk tőle: mindkétszer hazahozta az autót" - méltatta őt a csapatvezető.

Fotó: DPPI
Négy új Audi is rajthoz áll az idei WTCR-szezonban
https://formula.hu/parc-ferme/28152
Alig néhány hete mutatta be az Audi az új TCR-gépét, most pedig már be is jelentették, hogy négy is csatasorba fog állni az új RS 3 LMS-ből a Túraautó-világkupa 2021-es kiírása során. „Ez lehetőséget ad, hogy különböző nemzetközi versenypályákon, a legszínvonalasabb bajnokság versenykörülményei között teszteljük az új autót. Csak ezt követően fogjuk leszállítani őket az ügyfeleinknek az év második felében” – nyilatkozta Chris Reinke, az Audi Sport ügyfélprogramjának vezetője.
A versenygépeket az a Comtoyou Racing fogja indítani, amely már évek óta a négykarikás márka partnere. A négyből két versenyzőt is az Audi fog biztosítani Frederic Vervisch és Nathanael Berthon személyében, a másik két pilótát később nevezik meg. Ezzel egyébként Vervisch és Berthon lett az ötödik és hatodik hivatalosan is bejelentett induló a június elején a Nordschleifén startoló 2021-es WTCR-idényre a hondás kvartett után.

Arnoux és Alesi Lauda Ferrariját, Maldonado háború előtti autót vezethet Monacóban
https://formula.hu/parc-ferme/28151
A minap jelentették be a monacói szervezők, hogy a jövő héten nekiállnak az előkészületi munkálatoknak Monte-Carlo utcáin, most pedig már az is kezd körvonalazódni, kik fognak részt venni a tavaszi tripla eseménysorozat első felvonásán, a Historic GP-n április 24-25-én (két héttel később a Formula-E, május 23-án pedig az F1 versenyez a hercegség utcáin).
A legpatinásabb páros egyértelműen a német Methusalem Racingé lesz, amelynek színeiben két nagydíjgyőztes, René Arnoux és Jean Alesi fogja vezetni az 1974-es Ferrari 312B3-ast. A modellhez fűződik többek között Niki Lauda első futamgyőzelme, a két későbbi ferraris pilóta pedig az 1973 és 1976 közötti gépek számára kiírt Serie F kategóriában vezetheti az autót.
A másik érdekes név az indulók listájáról Pastor Maldonadóé: a 2012-ben versenyt is nyerő venezuelai az 1937-es Maserati 4CM-et fogja vezetni a háború előtti autók számára kiírt versenyben.

fotó: DPPI
Ilyen sem volt még: Névadó szponzora lesz a tesztnek
https://formula.hu/parc-ferme/28146
Régi hagyomány, hogy a versenynaptár nagydíjainak névadó támogatója van, így igyekeznek a sportba óriási összegeket öntő cégek maximalizálni a nyilvánosságot – olyanra azonban nem emlékszünk, hogy egy vállalkozás egy F1-es teszt szponzorálásában lásson lehetőséget. Márpedig a szezonnyitót megelőző háromnapos gyakorlás Aramco Szezonelőtti Teszt néven fog futni hivatalosan.
A versenyt szponzoráló szaúdi vállalat a világ egyik legnagyobb olajcége, a Formula-1 globális partnere, amely 2020-ban már több nagydíjat támogatott. A teszten túl idén is fel fog bukkanni versenyek nevében: az USA Nagydíj névadó szponzora lesz, valamint minden valószínűség szerint az első Szaúd-Arábiai Nagydíj is a helyi óriásvállalatot népszerűsíti majd (az F1 oldalán fellelhető versenynaptárban még nem szerepel a dzsiddai futam teljes, formális neve).
_resize.jpg)
Március 19-én jön a Drive To Survive 3. évada
https://formula.hu/parc-ferme/28154
Elkészült az utómunkálatokkal a népszerű Formula-1-es Netflix-sorozat, a 2020-as versenyeken leforgatott Drive To Survive stábja. A harmadik évad pontosan egy hónap múlva lesz elérthető a streamingszolgáltatón, március 19-én.
Az előző év nem csupán a koronavírus, hanem a pályán és azon kívül zajló bőséges történések miatt is rengeteg sztorit tartogatott, kíváncsiak leszünk, mit hozott ki belőle a Netflix, amely az első két évadban nehezen félbehagyható sorozatot produkált. „Fogalmunk sincs, mi fog történni” – hangzik el az első, 30 másodperces teaserben:
A Red Bull bemutatóidőpontja is nyilvános – Nem is kell sokat aludnunk addig!
https://formula.hu/parc-ferme/28153
A 2021-es versenygépek sorában a Red Bull lesz a negyedik, amelyet láthatunk. A McLaren MCL35M és az Alpha Tauri AT02 már megmutatkozott, jövő hétfőn az Alfa Romeo C41 debütál Varsóban, az energiaitalos istálló pedig keddre, február 23-ra tette saját leleplezését. Nem kell sokat várnunk, amíg látjuk az RB16B-t: a név tükrözi, hogy a modellt nem üres papírlapon tervezték, hanem az idei autón alapul.
A csapatbemutatók közül így most már csak a Haasé nem ismert:
McLaren – február 15.
Alpha Tauri – február 19.
Alfa Romeo – február 22.
Red Bull – február 23.
Ferrari (csapat) – február 26.
Mercedes – március 2.
Alpine – március 2.
Aston Martin – március 3.
Williams – március 5.
Ferrari (autó) – március 10.
Oh to be 16 again... It's a date #ChargeOn pic.twitter.com/V2EkAN9luj
— Red Bull Racing (@redbullracing) February 19, 2021
Így fest LCR-es színekben az ifjabb Marquez
https://formula.hu/parc-ferme/28149
A Honda szatellit alakulata, az LCR van soron a MotoGP-s bemutatók sorában – ráadásul két részletben ejtik meg ezt, köszönhetően annak, hogy Alex Marquez motorján a Castrol, Takaaki Nakagamién az Idemitsu lesz a névadó főtámogató. Pénteken délben a fiatal spanyol versenygépének leleplezésével indult a sor: a tavaly a Repsolnál debütáló és két dobogós helyezést szerző ifjabb Marquez motorjának festése a szokásos LCR-es és Castrol-színek mellett a hagyományosnál valamelyest több kéket tartalmaz.
Íme, néhány stúdiófotó a Moto2-ben és a Moto3-ban is vb-címet szerző Alex Marquezről és idei gépéről – felkészül Nakagami, akinek a motorjáról szombat délelőtt rántják le a leplet.



23 legyet egy csapásra: közzétette egészéves gumikínálatát a Pirelli
https://formula.hu/parc-ferme/28150
Nem vacakolt a Formula-1 hivatalos gumibeszállítója, egyszerre kiadta a 2021-es évad mind a 23 versenyére tervezett keverékek listáját. A magyarázat természetesen a koronavírus-járványhoz köthető, ezzel is könnyítenék a csapatok és saját maguk dolgát, hogy már az évadkezdet előtt meghatározzák, hogy az egyes helyszíneken mi lesz a kínálat – ha persze a versenynaptár maga nem változik. Ugyancsak a pandémia miatt megmaradt az a tavalyi trend is, hogy az istállók nem választhatnak mennyiséget: minden pilóta egységesen két kemény, három közepes és nyolc lágy szett abroncsot kap – meg persze az esőgumikat.
Ami pedig magukat a slick keverékeket illeti: a legtöbb pályán a tavalyival megegyező lesz a felhozatal, egyedül Azerbajdzsánban és Brazíliában lesz egy fokozattal lágyabb a kínálat, mint lett volna 2020-ban, ha a koronavírus nem kaszálta volna el a bakui és interlagosi versenyeket. Az ötös skála középső, C3-as keveréke mindenhol akcióban lesz, a legpuhább C5-ös gumik az utcai helyszíneken, míg a legkeményebb C1-es abroncsok Portimaóban, Barcelonában, Silverstone-ban, Zandvoortban és Suzukában jutnak szerephez. Íme, a teljes lista:

Mi jobb egy onboardnál? Négy onboard
https://formula.hu/parc-ferme/28147
A McLaren filmforgatási nap címszó alatt vitte először pályára az MCL35M-t, ennek megfelelően a gépet alaposan telepakolták kamerákkal. Íme Lando Norris körei Silverstone-ban.
Komplikációk léptek fel, súlyosbodott Fausto Gresini állapota
https://formula.hu/parc-ferme/28148
Nem érkeztek jó hírek Fausto Gresiniről: a lassan két hónapja, karácsony környékén koronavírussal kórházba került korábbi kétszeres 125 köbcentis motoros világbajnok állapota a legfrissebb fejlemények szerint még kritikussá vált. Csapata, a Gresini Racing csütörtök esti közleményében így fogalmazott az őt kezelő Dr. Nicola Cilloni:
„Fausto Gresinit továbbra is a bolognai kórház intenzív osztályán ápolják a koronavírus-fertőzés által okozott elhúzódó légzési elégtelenség miatt. Sajnos komplikációk léptek fel, ami miatt jelenleg kritikus az állapota. A kórházi személyzet továbbra is maximális intenzitással folytatja a kezelést, remélve a szervi funkciók helyreállását, amelyeket súlyosan érintett a fertőzés. Továbbra is légzőkészülék segíti a légzését, és mesterséges kómában tartjuk.”
A csapatvezetőről az utóbbi hetekben hol jobb, hol rosszabb hírek érkeztek, a fentiek alapján viszont újra kritikus az állapota. Pedig Carlo Merlini, Gresini jobbkeze az istálló Moto3-as és Moto2-es részlegének néhány nappal ezelőtti bemutatóján elmondta, hogy a 60. születésnapját nemrég ünneplő legenda néhány hete már negatív koronavírus-tesztet produkált, így jelenleg a fertőzésnek a tüdőn jelentkező szövődményei okoznak nagy problémákat.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Hagyománytipró és fölösleges marhaság vagy üdítő újítás? Így látjuk mi a sprintfutamok kérdését!
https://formula.hu/parc-ferme/28133
A Formula Podcast legutóbbi adásában aktuális F1-es kérdésekről is beszélgettünk, így nem mehettünk el a sprintversenyek elképzelése mellett sem, ami egyre közelebb jut ahhoz, hogy zöld jelzést kapjon az illetékesektől. Hallgassátok meg a stáb álláspontját 1:00:52-től (meg persze a teljes adást is!):
|
|
Hivatalos Farmer Partnere is lesz az Aston Martinnak
https://formula.hu/parc-ferme/28145
Úgy néz ki, a Formula-1-be 60 év után gyári márkaként visszatérő Aston Martin igencsak vonzó a szponzorok számára. Névadó támogatóként a Cognizant informatikai céget sikerült az F1-be csábítaniuk, most pedig a Replay ruházati márkával kötöttek együttműködést, amely – kellett valamilyen formális státusz – Hivatalos Farmer Partnere lesz a csapatnak. Ennek apropóján készült néhány játékos hangvételű fotó Sebastian Vettel és Lance Stroll szereplésével, természetesen talpig farmerruhában.

Az új Mercedest még nem láttuk, de legalább már halljuk
https://formula.hu/parc-ferme/28144
Először indították be a Mercedes 2021-es versenygépét, a W12-t a csapat főhadiszállásán: a közösségi médiába felkerült egy rövid klip, amin duruzsoló V6-os motor hangja hallható. A Mercedesnél nem bíztak semmit a véletlenre, kizárólag a hangot posztolták – így biztos nem járnak úgy, mint a Ferrari, amely egy apró darabkát mutatott meg az autóból, mégis kiszúrható egy jelentős innováció.
A csapatok ehhez hasonló, apró ízelítőket tesznek közzé új autójukról, így fokozva a várakozást a bemutatók előtt – ezeket itt foglaltuk össze. A Mercedes (amely március 5-én érkezik) egyébként le van maradva társaihoz képest, míg ők most indították be a W12-t, addig az új McLaren és Williams már a pályán is járt.
Push that button. Because trust us, you're gonna want to hear this.
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) February 18, 2021
Crank up the volume and listen up as our #W12 roars into life for the very first time! pic.twitter.com/97sTeneh4s
Valaki belógott a Red Bull bázisára, hogy autókon ugráljon
https://formula.hu/parc-ferme/28143
Egy jó kondiban lévő fiatalember ellen indított nyomozást a héten a Milton Keynes-i rendőrség. A jelek szerint a férfi belógott a Red Bull Formula-1-es csapatának központjába, ahol zárás után mindenütt ott hagyta a lábnyomát, és kis híján összetört egy orrkúpot. A csapat azt gyanítja, hogy a betörő az idei autót kereste.
Intruder alert! Someone's trying to get a peek at the RB16B pic.twitter.com/b0Dz5bdWZn
— Red Bull Racing (@redbullracing) February 17, 2021
Nocsak: Hülkenberggel együtt edz Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/28141
Zajlik a kemény fizikai felkészülés Max Verstappennél, erről töltött fel a minap fotókat és videókat az Instagram-oldalára – némelyiknek már a megnézése is fárasztó és/vagy fájdalmas –, az egyik képen pedig nem más tűnt fel, mint Nico Hülkenberg. A két pilóta jó kapcsolatot ápol egymással, nem véletlenül keringtek olyan pletykák tavaly, hogy Verstappen a németet szerette volna maga mellett tudni a Red Bullban. Úgy tűnik, most együtt is készülnek a szezonra, amely során Hülkenberg a hírek szerint a tavalyi sikeres beugrások után az Aston Martin hivatalos tartalékosa lehet.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Pattanj be Ricciardo mellé az első mclarenes körére!
https://formula.hu/parc-ferme/28139
A bemutató utáni napon már az esős Silverstone-ban tartott filmforgatási napot a McLaren, amely során új igazolásuk, Daniel Ricciardo is beülhetett az MCL35M-be. Rövid klipeket már osztottunk meg erről, de a wokingiak jóvoltából egy hosszabb onboard felvételt is megnézhetünk az ausztrál első métereiről a Mercedes-motoros, papaja festésű autóban:
Rózsaszínbe öltözhet Mick Schumacherék autója?
https://formula.hu/parc-ferme/28140
Bár a Racing Point Aston Martinná alakult, s a Cognizant révén új névadó szponzort is kaptak, így a BWT-rózsaszín nem fog feltűnni a zöldbe boruló autón, könnyen lehet, hogy így is láthatunk egy pink festésű gépet 2021-ben a Formula-1-ben. Az Express.de értesülései szerint ugyanis a víztechnológiai cég a Haasnál köthet ki, amely a napokban a magát az F1-gyel újra hírbe hozó Rich Energy botrányos távozása óta nem rendelkezik névadó támogatóval.
Ez pedig azt is jelentheti, hogy a megszokott szürke szín által dominált dizájn helyett rózsaszínbe öltözhet a két újonc, Mick Schumacher és Nyikita Mazepin 2021-es autója. A Haas egyébként egyelőre nem jelölt meg időpontot a csapatbemutatójának, de nem kizárt, hogy csak közvetlenül a bahreini teszt előtt leplezik le a gépet.
A Motorsport.com amúgy úgy tudja, hogy nem csak a Haas lehet opció a BWT számára: értesüléseik szerint a Williams is a radarján van a vállalatnak. A grove-i alakulat nem kívánt reagálni erre.

Fotó: DPPI
Quartararo félelmetesebb lesz a pályán, mint a motorversenyzés történetében eddig bárki
https://formula.hu/parc-ferme/28136
És ezt a címet a szó legszorosabb értelmében gondoljuk, hiszen a MotoGP-ben idénre a gyári Yamahához átnyergelő francia veszedelmes sisakfestésre váltott. Annak tetejére ugyanis egy ijesztő/gonosz/dühös arcot festettek, amely vörösen a nézők felé fog meredni minden alkalommal, amikor a motorján előredőlve száguldó, „az ördög” becenévre hallgató Quartararót mutatja a kamera. Nézzétek csak:


Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
92 éves múltra visszatekintő partnerséget hosszabbított meg a Ferrari
https://formula.hu/parc-ferme/28142
A Formula-1 egyik legkevésbé meglepő bejelentését tette meg csütörtökön a Scuderia, ugyanis kiderült, hogy további évekre megújították technológiai és kereskedelmi együttműködésüket az innovációs partnerükkel, a Shell-lel. A két fél kapcsolata egészen 1929-re nyúlik vissza, s az F1-ben összesen 12 egyéni és 10 konstruktőri vb-címet nyertek együtt. A közös közleményben Mattia Binotto, a Ferrari csapatvezetője és a magyar Kapitány István, a Shell globális alelnöke egyaránt kiemelte a sikeres közös múltat, a jövőt illetően pedig többek között várják a 2025-ben érkező új erőforrások jelentette kihívást.










