Norris már hét éve is ott volt a tűz közelében
https://formula.hu/parc-ferme/22708
Előkerült egy hét évvel ezelőtti fotó Lando Norris Twitterén, amelyen az akkor kétszeres világbajnoki címvédő Sebastian Vettel mellett pózol...

Vila Real utcái helyett Estorilban rendezik a WTCR portugál versenyét
https://formula.hu/parc-ferme/28906
Úgy látszik, csak nem akar véget érni a koronavírus-járvány miatti versenynaptár-módosítgatások időszaka: mivel a portugál kormány augusztusig megtiltotta a tömegrendezvények rendezését, ez ellehetetlenítette a Túraautó-világkupa Vila Real-i utcai futamát, hiszen városi helyszínről lévén szó, képtelenség lett volna felügyelni a nézőszámot. A WTCR azonban nem dobta ki az országot a naptárból, helyette ugyanis egy állandó épített pályára viszi a június végi fordulót, nevezetesen Estorilba.
A dátum változatlan: június 25-27-én randevúzik a mezőny a korábban F1-es nagydíjakat is rendező, sőt annak idején a jogelőd WTCC-t is vendégül látó helyszínen, azaz a szezon második állomása lesz a Nordschleifén rendezendő évadnyitó után. Viszont Vila Real is örülhet, a WTCR promótere, az Eurosport Events ugyanis bejelentette, hogy hároméves szerződést írtak alá az utcai pályával, így 2022-től újra ott rendezik majd a világkupa portugál futamát.

Ilyen lenne a retrósított Alfa Romeo és Ferrari
https://formula.hu/parc-ferme/28903
Kreatív olvasónk, Veres András küldött postaládánkba néhány képet általa készített F1-es dizájnokról. Az idei Alfa Romeo és Ferrari a múltból kölcsönzött köpenyt kapott. Az F1-en túl küldött még két elképzett dizájnt Ken Block új autójára, a Skoda Fabia R5-re tervezve.




Nincs kibékülve az olasz közvetítéssel Binotto: „A Ferrari nem kapja meg az elismerést”
https://formula.hu/parc-ferme/28904
A Ferrari csapatfőnöke nem hagyta szó nélkül, hogy a Formula-1-et közvetítő Sky Italia nem adja meg a megfelelő elismerést a Ferrarinak. Mattia Binotto Barcelonában azt kifogásolta, hogy a negyedik helyen célba érő Charles Leclerc-t egekig magasztalják, az SF21-et viszont a valósnál gyengébb autónak állítják be.
„Sajnálattal hallgattam azt, hogy ’milyen óriási Charles, milyen rossz az autója’. Szomorú, hogy ebben a helyzetben olyan megjegyzések hangzanak el, melyek nem adják meg az elismerést a csapatnak, mivel véleményem szerint ez egy csapateredmény volt” – mondta Binotto a szóban forgó csatornának nyilatkozva. Ezzel kifejezetten a pergő nyelvű kommentátornak, Carlo Vanzininek üzent, akinek nyílt véleménye, hogy a Ferrari cserben hagyta Leclerc-t, akinek már vb-címért kellene küzdenie.
A Spanyol Nagydíj értékelésében szintén kiemelte, a tavaly ugyanitt még lekörözött csapat érdeme az erős helyezés: „Charles kiváló versenyt teljesített, jól rajtolt, jól menedzselte a futamot. Carlos gyorsabbnak tűnt a kanyarokban, mint néhányan, akik előtte voltak. De el kell ismernünk a csapat érdemeit, mivel ez a csapat eredménye, nem csupán a versenyzőké. Az autó határozottan jobb a tavalyi évhez képest” – nyilatkozta Binotto a Sky Italiának.

Amikor legutóbb Monacóban járt az F1, Hamilton elmenekült Verstappen elől
https://formula.hu/parc-ferme/28902
A Spanyol Nagydíj leintését követően Monaco felé veszi az irányt a száguldó cirkusz, ahol legutóbb 2019-ben rendeztek versenyt. Ahogy idén, úgy akkor is egymásnak feszült a mezőny címvédője, Lewis Hamilton és a Red Bull sztárja, Max Verstappen. A fiatal holland elkeseredetten próbált rést találni a világbajnok pajzsán, ami majdnem mindkettejük kiesését eredményezte. A Red Bull jobb első kereke hozzáért a Mercedes bal hátsójához, így Hamilton kénytelen volt kimenekülni a bukótérbe.
Next up: MONACO
— Formula 1 (@F1) May 10, 2021
Remember our last visit...?#MonacoGP #F1 pic.twitter.com/Zd3SIIpNqT
Így áll az F1-es pontverseny négy futam után
https://formula.hu/parc-ferme/28901
A Bahreini és a Portugál Nagydíjat követően Spanyolországban is Lewis Hamiltont intették le elsőként, így a Mercedes hétszeres világbajnoka egyre növekvő előnnyel vezeti a világbajnoki tabellát. Egyedül Max Verstappen képes felvenni vele a kesztyűt, aki jelenleg 14 pont lemaradással követi őt a második helyen. A harmadik pozíció Valtteri Bottasé, a negyedikért pedig szoros a küzdelem Lando Norris és Charles Leclerc között. Így mutat az F1-es bajnoki tabella a Spanyol Nagydíjat követően.

Ilyet sem láttunk még: Túl sok volt az induló, nem volt elég felfestett rajtkocka
https://formula.hu/parc-ferme/28898
Magny-Cours-ban vendégeskedett a Renault Clio Európa-kupa mezőnye a hétvégén, méghozzá nem kevesebb, mint 38 nevezővel. A túl sok résztvevőre pedig szemlátomást az egykor F1-es nagydíjaknak is otthont adó francia pálya sem volt felkészülve, ugyanis egész egyszerűen nem volt elegendő rajtkocka felfestve nekik a célegyenesben – és szemlátomást ezt tényleg csak a verseny előtti percekben konstatálták. Így az az abszurd helyzet állt elő, hogy néhány autónak az utolsó kanyarkombinációból kellett rajtolnia, a szervezők pedig csak úgy nagyjából tudták belőni a távolságokat közöttük. A szombati első futamon még állórajt volt, vasárnapra legalább annyit javítottak a helyzeten, hogy a második versenyt már repülőrajttal engedték el. A mulatságos pillanatok a videó első negyed órájában:
A rajt, az üldözés, a taktika és az előzés – a Spanyol Nagydíj zanzásítva
https://formula.hu/parc-ferme/28899
A 2021-es Formula-1-es szezon negyedik futamának összefoglalója a hivatalos csatorna tolmácsolásában:
Hogyan lett defektes Giovinazzi gumija a garázsban?
https://formula.hu/parc-ferme/28900
Szokatlan probléma tette fájdalmasan lassúvá Antonio Giovinazzi első kerékcseréjét a Spanyol Nagydíjon, amikor a Yuki Tsunoda kiesése miatt pályára hajtó safety car alatt az olasz a 10. körben a bokszba hajtott. Az Alfa Romeo szerelői ugyan felkészülten várták a versenyzőt, ám mégis vissza kellett szaladniuk a garázsba egy másik szett közepes keverékű gumiért, a bal első kereket felhelyezni igyekvő csapattag ugyanis jelezte, hogy a kezében tartott gumi teljesen leeresztett.
A történtekre az Alfa Romeo vezető pályamérnöke, Xevi Pujolar adott magyarázatot:
„A munkafolyamat során adódott probléma, ugyanis a garázsban való készülődés alatt, a gumiszett áthelyezésekor sérült meg valahogyan a szelep. Van erre egy ellenőrzőrendszerünk, amiből látjuk, hogy a verseny rajtjakor még minden rendben volt vele, és pár körrel a bokszkiállás előtt történt a hiba. Ilyennek persze nem lenne szabad megtörténnie, szóval ezen a területen mindenképpen javulnunk kell” - mondta.
10 méteres toronyugrással ünnepelte monacói győzelmét da Costa
https://formula.hu/parc-ferme/28897
Miután a portugál média előtt leadta utolsó kötelező interjúját a monacói kanyarnévadóként ismertté vált "Uszoda" mellett, Antonio Felix da Costa sarkon fordult, és mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, felszaladt a medencekomplexum legmagasabb pontjára, ahonnan a 10 méteres toronyugró-gyakorlatokat végzik, s noha ott egy pillanatra visszahőkölt, végül kötelességtudóan a mélybe vetette magát. Ezzel a címvédő betartotta győzelem esetére tett ígéretét, egyúttal pedig jó magasra tette a lécet a monacói sikereket medencébe ugrálással szintén előszeretettel ünneplő F1-es Red Bull számára!
Ha rajzolásért osztanák az F1-es pontokat, Vettel még mindig a csúcson lenne
https://formula.hu/parc-ferme/28895
Bekötött szemű rajzolásban mérte össze képességeit Sebastian Vettel és Lance Stroll - olyan ábrákat kellett papírra vetniük, amelyeket még nyitott szemmel sem lett volna egyszerű, ám Vettel remek kézügyességgel oldotta meg a feladatokat, akár az Aston Martin logóját, akár egy versenyautót, egy sisakot vagy éppen csapattársát kellett lerajzolnia.
TCR: Először győzött a tavalyi bajnok és az új Hyundai
https://formula.hu/parc-ferme/28896
Vasárnap a fordított rajtrácsos második futammal folytatódott és egyben zárult a TCR Európa-kupa Slovakia Ring-i évadnyitója. A vezetést Mehdi Bennani ragadta magához, s azt nem is engedte ki a kezéből, így a marokkói nyert – méghozzá először ebben a sorozatban, hiszen tavaly úgy lett bajnok, hogy egyszer sem tudott győzni! Bennani sikere olyan szempontból is mérföldkő, hogy ez az új Hyundai-modell, az Elantra N TCR első nemzetközi sikere sprintfutamon (ez lesz az az autó, amellyel Michelisz Norberték is versenyezni fognak a WTCR-ben).
Bennanit egyébként a szombati győztes Mikel Azcona izzasztotta meg a verseny második felében: a Zengő Motorsport világkupás pilótája, aki a TCR Europe-ban a Volcano Motorsportot erősíti, a tizedik helyről startolva jött fel másodiknak. A magyar csapat is jelen volt a mezőnyben, méghozzá Nagy Dániellel, aki tegnapi harmadik helyezése után ezúttal az ötödik helyen hozta be a Cuprát, amellyel csak a hét elején kezdett el ismerkedni. Az esetleges közös folytatásról egyelőre nincsenek információk, első körben csak a szlovákiai fordulóra szólt a két fél megállapodása, mindenesetre Dani a harmadik helyen áll az összetettben, amelyet Azcona vezet. A vasárnapi futam az alábbi videóban nézhető vissza:
F3: Norvég győzelemmel zárult a barcelonai hétvége, Tóth a 26.
https://formula.hu/parc-ferme/28894
Ahogy a Formula-2-ben, úgy az idei évtől kezdve már a Formula-3-ban is három versenyt rendeznek azokon a hétvégéken, amikor ők a sorosak az F1 kísérésében. Így vasárnap délben rendezték meg a barcelonai főfutamot – ami egyébként ugyanúgy 22 körös volt, mint a szombati kettő –, amelyen Dennis Hauger indulhatott a pole-ból. A győzelme pedig csak az 1-es kanyarig forgott veszélyben: négyen érkeztek meg gyakorlatilag egymás mellett a féktávra, de maradt az élen a norvég, aki így meg is szerezte karrierje első sikerét az F3-ban – ezzel rögtön a pontverseny vezetését is magához ragadta.
A második helyet Jack Doohan szerezte meg, aki a korábbi ötszörös motoros világbajnok Mick Doohan fia, s első dobogóját jegyezte a szériában, míg a pódiumra Matteo Nannini állhatott még fel, aki pedig az ex-F1-es Alessandro Nannini unokaöccse. Ami a mezőny magyar tagját illeti: Tóth László ezúttal a 26. helyen hozta be a Campos Racing autóját.

fotó: DPPI
1000 nézőt engedtek a barcelonai lelátóra, de enniük és inniuk sem szabad
https://formula.hu/parc-ferme/28893
A hét elején hoztak döntést a Formula-1-es Spanyol Nagydíj szervezői arról, hogy mégsem lesz teljesen zárt kapus a versenyhétvége, az érvényben lévő spanyol szabályozások nyomán vasárnap 1000 szerencsés nézőt beengednek a célegyenes lelátóira – ezekre a helyekre a pálya klubtagságával rendelkező rajongók jelentkezhettek, és sorsolással osztották ki közöttük a jegyeket.
Mindezzel azonban együtt jár a járványügyi korlátozások egy újabb szélsőséges formája: a nézőknek a lelátón is végig maszkban kell ülniük, és tilos számukra bármilyen étel és ital fogyasztása – bármiféle táplálékot csak a teljes vírusvédelmi biztonságot ígérő éttermekben szabad magukhoz vételezniük a bebocsátást nyert rajongóknak.
A fotót helyszínen tartózkodó kollégánk, Mészáros Sándor készítette.

Welcome back fans!!! @F1, they are excited!! #F1 #SpanishGP pic.twitter.com/eecdMsOCPb
— Circuit de Barcelona-Catalunya (@Circuitcat_eng) May 9, 2021
A Formula-E megmutatta, hogyan lehet előzésektől hemzsegő versenyt futni Monacóban
https://formula.hu/parc-ferme/28892
Szombaton rendezték a Formula-E világbajnokság idei hetedik futamát Monte-Carlo utcáin, méghozzá az elektromos széria történetében először az F1-es pályával gyakorlatilag megegyező nyomvonalon (csupán az alagút utáni sikánnál volt némi eltérés). A Monaco ePrix pedig nem okozott csalódást: tele volt akcióval, a győzelem sorsa pedig egy utolsó körös előzéssel dőlt el - igen, előzéssel, Monacóban! Itt a videós összefoglaló, aki esetleg a barcelonai F1 forgatagában lemaradt volna:
Tsunoda a közösségi médiában kért elnézést szombati kirohanásáért
https://formula.hu/parc-ferme/28891
Yuki Tsunoda már a Q1-ben búcsúzott a Spanyol Nagydíj időmérő edzésén, ami után a japán újonc arra célozgatott a médiának nyilatkozva, hogy talán nem egyforma az autójuk Pierre Gaslyvel. Tsunoda vélhetően rájött – vagy magától, vagy más tanácsára –, hogy nem volt túl szerencsés az AlphaTauria nézve a megnyilvánulása, így Instagram-sztoriban kért elnézést a szavaiért:
„Nagyon szerencsés vagyok, hogy ilyen tehetséges és keményen dolgozó emberek csoportja dolgozik az autómon, és szeretnék elnézést kérni a csapattól a nyilatkozatomért. Nem tudtam kihozni az autóból a maximumot, ezért frusztrált voltam. Este átnézzük az adatokat a mérnökeimmel, és biztosan javulni fogunk vasárnapra” – írta szombat este a pilóta.

fotó: DPPI
Futamok Barcelonából és a Slovakia Ringről – itt a vasárnapi menü
https://formula.hu/parc-ferme/28890
Elérkezett a versenynap az F1-es Spanyol Nagydíjon, ahol a királykategória mellett az F3-asok főfutamára is sor kerül, míg a TCR Európa-kupa mezőnye a második versenyét fogja teljesíteni Szlovákiában, a szombaton dobogóra álló Nagy Dániellel a mezőnyben. Íme, a mai program (a TCR Europe futama a széria YouTube-csatornáján lesz követhető):
Vasárnap (május 9.)
12:05Formula-3, Főfutam(tv: M4 Sport, élő)
13:55TCR Europe, 2. futam
15:00Formula-1, Futam(tv: M4 Sport, élő)

Ha lemaradtál a barcelonai időmérőről, itt pótolhatod a lényeget!
https://formula.hu/parc-ferme/28889
Megérkezett a Spanyol Nagydíj kvalifikációjának hivatalos videós összefoglalója (amely a YouTube-ra átkattintva nézhető meg!):
F3: Kétszer is ütköztek az éllovasok, Tóth László a 24.
https://formula.hu/parc-ferme/28888
Mozgalmas versenyt hozott a Formula-3-asok második barcelonai futama, amely rögtön egy biztonsági autós fázissal indult a délelőtti viadalt megnyerő Alekszandr Szmoljar és Logan Sargeant ütközése miatt. Az újraindítást követően Enzo Fittipaldi vezetett David Schumacher előtt, a táv felénél viszont utóbbi megelőzte riválisát. Aki azonban ebbe nem akart belenyugodni, néhány körrel később visszatámadott, ennek azonban ütközés lett a vége: Ralf Schumacher fia a falban kötött ki, de Fittipaldi autója is megsérült.
A vezetést így Matteo Nannini örökölte meg, de a kockás zászlóig ő sem jutott el, ugyanis a hajrában Dennis Haugerrel kellett vívnia a győzelemért – és ismét ütközés lett a csatából! Ezek után Olli Caldwell találta magát az első pozícióban, s ő már meg is nyerte a futamot. A mezőny magyar tagja, Tóth László a 24. helyen hozta be a Campos Racing autóját.
Hamilton az első pole-ja után, 2007-ben: „Az időmérő nem az erősségem”
https://formula.hu/parc-ferme/28887
Egy különleges videót bányásztak elő a Formula-1 közösségi médiásai: a brit a 2007-es Kanadai Nagydíj időmérője után, pályafutása első pole-pozícióját követően nyilatkozott. Ez nem csupán azért érdekes, mert ma szerezte meg a 100. rajtelsőségét, hanem mert kifejezetten ironikus, amit mondott.
„Sosem voltam az a versenyző, aki pole-ba teszi az autót, ha megnézzük a korábbi éveimet. Az első háromból szoktam indulni, de sosem ez volt a legerősebb területem” – mondta akkor Hamilton.
14 évvel később ő vált a Formula-1 történelmének első versenyzőjévé, aki elérte a 100. pole-pozíciót: mára a valaha élt legnagyobb egykörös menők egyikeként beszélhetünk róla, akihez legfeljebb Ayrton Senna és Jim Clark mérhető csak ezen a téren.
“I’ve never really been a driver that sticks it on pole”@LewisHamilton speaking after claiming his first pole position back in 2007 #F1 pic.twitter.com/Z7qzlNqmdf
— Formula 1 (@F1) May 8, 2021
A mémgyártók azt is elképzelték, hogy a brit pole-pozícós trófegyűjteménye valahogy így nézhet most ki:
#SpanishGP #WTF1 pic.twitter.com/GoN93nY0Bi
— WTF1 (@wtf1official) May 8, 2021
Nagy Dani dobogóra állt a TCR Europe idei első futamán
https://formula.hu/parc-ferme/28886
A Slovakia Ringen rendezik a hétvégén a TCR Európa-kupa évadnyitóját, méghozzá magyar pilótával a mezőnyben: Nagy Dániel a Zengő Motorsport Cupráját vezetve csatlakozott a többi indulóhoz (egyelőre csak erre a fordulóra). Annak ellenére, hogy a fiatal pilóta a hét elején ismerkedett össze az autóval, rögtön az ötödik helyre kvalifikálta magát, a szombati versenyen pedig ezen is javítva harmadikként zárt, így felállhatott a dobogóra.
A győzelmet egyébként a Tom Coronelt lerajtoló Mikel Azcona szerezte meg, aki a WTCR-ben ugyan szintén a Zengőt erősíti, itt viszont a Volcano Motorsport színeiben szerepel egy Cuprával. A világkupasztároktól hemzsegő futam az alábbi videóban teljes egészében visszanézhető: