DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 14. hétfő

Jókorát csattant Michelisz versenytársa a Nordschleifén

A Zöld Pokol még szárazon sem egy leányálom, hát még csuromvizesen... Ezt a WTCR német hétvégéjén Fred Vervisch is megtapasztalta az első időmérőn, akinek az autója egyszer csak lecsúszott az ideális ívről, majd menthetetlenül megindult a szalagkorlát felé, és óriási erővel bele is vágódott.

 

Alguersuari tisztázta a Markóról tett kijelentéseit

Nemrég az El Confidencialnak adott interjút Jaime Alguersuari, melyben azt ecsetelte, a mai napig rémálmai vanna Dr. Helmut Marko miatt, most azonban a Twitteren öntött tiszta vizet a pohárba az azóta DJ-ként dolgozó spanyol: "Szeretnék tisztázni pár dolgot a Helmut Markót érintő cikkek miatt."

"Nem tudom szavakkal kifejezni, mennyire hálás vagyok a Red Bullnak és Helmut Markónak, amiért megmutatták nkem, mit is jelent az elhivatottság és a kemény munka fogalma, amik segítettek elérni a céljaimat a magán és a zenei életben egyaránt. Ha nem lettem volna a Red Bull család tagja, ma nem az lennék, aki vagyok."

Verstappen vs Perez: holland vagy spanyol?

Melyiküknek megy jobban a másik anyanyelve? Nézzétek meg ezt a jó hangulatú videót Verstappennel és Perezzel, és megtudjátok!

 

Leclerc: Ez hideg! Hamilton: Mennyire?

Kissé lehűtötte magát a Szingapúri Nagydíjra való felkészülés körben Charles Leclerc és azzal a szöveggel posztolta az alábbi fotókat, hogy "Ez hideg." A kommentszekcióban megjelent Lewis Hamilton és megkérdezte, hogy mennyire, Leclerc pedig válaszolt is: Annyira, amennyire a kemény gumikeverék egy barcelonai teszten.

pf5

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Charles Leclerc (@charles_leclerc) által megosztott bejegyzés

 

Sainz extrém módon készül az extrém szingapúri körülményekre

Egész jól imitálja a szingapúri körülményeket?

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Carlos Sainz (@carlossainz55) által megosztott bejegyzés

 

„A Ferrarié a leggyorsabb autó, csak túl sok a hiba”

Gerhard Berger a La Gazetta dello Sport számára értékelte a Ferrari idei teljesítményét. A korábbi F1-es pilóta pozitívumokat lát a sokat kritizált istálló szereplésében, bár azt nem tagadja, hogy ez egyelőre nem világbajnoki teljesítmény.

„A Ferrari-szurkolók azt akarják látni, hogy a csapatuk minden bajnokságot megnyer, de a második hely is egy jó eredmény és tényleg hiszem, hogy nyerni is fognak majd. Most a Ferrarié a leggyorsabb autó, ami már egy remek alapot ad a következő szezonra. A probléma az, hogy most még túl sok hibát követ el a csapat a pályán és a bokszfalon is. Ez a csapat még nem áll készen a világbajnoki címre, mert olyan hibákat követ el, amelyek ezt meggátolják. Dolgozni kell rajta lépésről lépésre az idei szezon egyértelműen egy lépés a jó irányba. Nem lehet mindent és azonnal megnyerni” – fogalmazott Berger.

lec16_2

fotó: dppi

Ne maradj le: a szombati program

Bár F1 még ezen a hétvégén sincs, a motorsportok szerelmesei így sem fognak unatkozni szombaton. Íme, a szombati program:

     
07:25 - 07:55 MotoGP, 3. szabadedzés (tv: Aréna4, élő)
08:05 - 08:45 MotoGP, Időmérő (tv: Aréna4, élő)
09:30 - 10:05 TCR Europe, Időmérő  
10:00 - 10:20 DTM, 1. időmérő  
13:30 DTM, 1. futam  
13:40 TCR Europe, 1. futam  
14:00 Superbike, 1. futam (tv: Eurosport 2 és Aréna4, élő)
15:10 Kamion-Eb, 1. futam  
15:15 Supersport, 1. futam (tv: Eurosport 2 és Aréna4, élő)
17:50 Kamion-Eb, 2. futam

 

A hétvége teljes programja ide kattintva tekinthető meg!

Étolaj hajtotta a Mercedes kamionjait Spa, Zandvoort és Monza közt

A brackley-i istálló fenntarthatósági törekvései értelmében különleges próbaüzemet tartott a Formula-1 tripla versenyhétvégéjén: 16 kamionját bioüzemanyag használatára állította át. A teherautók HVO 100 (hidrogénezett növényi olaj) üzemanyagot használtak, amely étolajból, fáradt olajból és zsírokból készül.

A csapat egy kamionja már a Magyar Nagydíjtól induló hazautat HVO 100-zal tette meg, ezután tűzték ki a célt, hogy a 16 kamionból álló flotta biozümanyaggal tegye meg a belga, holland és olasz versenyek közti 1400 kilométer távolságot. Ez végül az utolsó 20 kilométer híján teljesült – mivel a termék Olaszországban nem elérhető, a legvégére dízelt kellett a járművekbe tankolni. A csapat elemzése szerint a károsanyag-kibocsátás 89 %-kal csökkent a kísérlet folytán, összesen 44 ezer kilogramm szén-dioxid kibocsátását spórolták meg.

A Mercedes első F1-es istállóként fenntartható repülőgép-üzemanyagba invesztált. A csapat számításai szerint az átállás a csapatszemélyzet repülőgépútjain a kibocsátást 50 %-kal veszi vissza, a csapat teljes éves kibocsátását pedig 25 %-kal. A Mercedes az F1 céljával összhangban 2030-ra akarja elérni a karbonsemlegességet.

Két évtizede nem kezdődött olyan korán az F1-es szezon, mint jövőre

Néhány napja tette közzé az FIA a 2023-as Formula-1-es versenynaptárt, amelyben szokatlanul korai, március 5-i időpontot kapott az évadnyitó Bahreini Nagydíj. Ennek egyik oka nyilvánvalóan a rekordot jelentő 24 forduló, a másik pedig vélhetően az, hogy a ramadán március 23-i kezdete előtt le akarták bonyolítani a bahreini és a szaúd-arábiai fordulókat (amelyek valószínűleg azért nem közvetlenül egymás utáni hetekre kerültek, mert akkor az előszezoni teszttel együtt tulajdonképpen kapásból egy tripla hétvégével indult volna az év).

Az elmúlt időszakban hozzászokhattunk, hogy az F1-es idények március közepén vagy végén startoltak (vagy startoltak volna 2020-ban), így egészen sokáig kell visszalapoznunk az időben, hogy hasonlót találjunk: legutóbb 2005-ben rendezték március első hétvégéjén a nyitány szerepét betöltő Ausztrál Nagydíjat. A futam akkor március 6-án került sorra, ha pedig a jövő évi 5-i dátumot is le akarjuk körözni, akkor 2002-ig kell visszamennünk: abban az évben március 3-án futották a melbourne-i versenyt. Persze az abszolút rekord ettől nagyon messze van és egyúttal megdönthetetlen is, hiszen két alkalommal, 1965-ben és 1968-ban is január 1-jén rendezték az évad első futamát, a Dél-afrikai Nagydíjat (amelyeknek az edzéseit még az előző évben teljesítette a mezőny!).

A november 26-i zárásban ellenben semmi rendkívüli nincs: hosszú ideje általában november végén zárul a szezon – a kivételt az előző két „koronavírusos” év és az azt megelőző 2019-es szezon jelenti, amikor átcsúszott decemberre a finálé. E tekintetben is Dél-Afrikáé a rekord: 1962-ben december 29-én rendezték az ottani versenyt, amely ráadásul a vb-címről is döntött akkor.

f1-bahrein-start-2022-dppi

Beakadó kesztyűje okozott majdnem balesetet Marqueznek – videó

Érdekes és kissé mókás jelenet játszódott le a MotoGP Japán Nagydíjának első szabadedzésén, amikor Marc Marquez az egyik etapja után visszatért a bokszba. Ahogy ugyanis leszállt a motorról és visszaindult a garázsba a Repsol versenyzője, a bal kezén lévő kesztyű beleakadt a Honda ülésére felszerelt kamerába, s ahogy a szerelő eltolta a motort, magával húzta a nyolcszoros világbajnokot. Szerencsére nem történt baleset Marquezzel – aki amúgy néhány éve a motorindítón is bucskázott már át egyszer a bokszban – a videón is megtekinthető „incidens” során:

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Bemutatta LMDh-autója festését és pilótáit a BMW

Leleplezte a BMW M Hybrid 8 névre keresztelt LMDh-autójának végleges dizájnját a BMW, amely jövőre még „csak” az IMSA-ban, 2024-től viszont már a WRT-vel együttműködésben az Endurance-világbajnokság összevont elitkategóriájában is elindítja a vadonatúj versenygépet. A fényezés aligha okoz meglepetést, a bajor márka ikonikus színei köszönnek vissza rajta.

bmw-lmdh-1_1

Egyúttal az is kiderült, hogy kik fogják vezetni majd a BMW-ket jövőre az IMSA WeatherTech SportsCar Championship versenyein, kezdve január végén a Daytonai 24 órással: az egyik autóban Philipp Eng és Augusto Farfus, míg a másikban Nick Yelloly és Connor de Phillippi kap helyet. A hosszútávú versenyeken csatlakozik hozzájuk a hétszeres IndyCar-futamgyőztes, s az elmúlt hetekben a Formula-1-gyel is szóba hozott, de ott végül lehetőséghez nem jutó Colton Herta, míg az endurance-viadalok további indulóit később nevezik majd meg.

bmw-lmdh-2_1

bmw-lmdh-3_1

bmw-lmdh-4_1

Hol áll Verstappen öt egymást követő győzelme a ranglistán?

Max Verstappen öt futamot számláló győzelmi szériája még nem ért a végéhez, hiszen a jövő héten Szingapúrban tovább yújthatja azt. A Red Bull-pilóta a Francia, a Magyar, a Belga, a Holland, majd az Olasz Nagydíjat is megnyerte gyors egymásutánban, aminek köszönhetően Szingapúrba már úgy utazhat el, hogy bizonyos feltételek teljesülése esetén már ott kétszeres világbajnok lehet. Azonban zsinórban öt sikere a dobogóra sem elegendő a vonatkozó ranglistán, ahol jelenleg Sebastian Vettel a csúcstartó 9 egymást követő győzelmével.

Sebastian Vettel - 9 (Belgium 2013 - Brazília 2013)
Alberto Ascari - 7 (Belgium 1952 - Argentína 1953)
Nico Rosberg - 7 (Mexikó 2015 - Oroszország 2016)
Michael Schumacher - 7 (Európa 2004 - Magyarország 2004)
Michael Schumacher - 6 (Olaszország 2000 - Malajzia 2001)

Kolumbiai Nagydíjjal bővülhet az F1-es naptár

Miután a héten hivatalosan is bejelentették a 2023-as versenynaptárt, máris új érdeklődő bukkant fel a száguldó cirkusz háza táján. Már januárban beszámoltunk arról, hogy Kolumbia szívesen rendezne F1-es versenyhétvégét, ez pedig most egyre valószínűbbnek tűnik Barranquilla polgármesterének, Jaime Pumarejo szavainak alapján: "Az F1 képviselőinek tetszett, amit láttak a látogatásuk alatt, s ha a fennmaradó kisebb problémákat is meg tudjuk oldani, akkor talán már 2024-ben vagy 2025-ben beszélhetünk is Kolumbiai Nagydíjról, ami tízéves szerződést kaphat majd" - mondta a polgármester a kolumbiai Blu rádióadónak.

Az új versenynaptár körül egyébként vannak érdekességek: a hírek szerint a csapatok nem örülnek a rengeteg futamnak, ütközött a Belga Nagydíj és a Spái 24 órás időpontja, valamint állítólag az F1 vezetése és az FIA közt is nézteltérés alakult ki a 2023-as versenynaptár megjelenése után.

Domenicali ismét hangsúlyozta: nem prioritás az F1 számára egy új csapat

Hónapok óta tudni lehet, hogy az Andretti szeretne csatlakozni a Formula-1 mezőnyéhez, ám míg a 2026-os motorszabályok által becsábított gyártókat (egyelőre az Audi jelezte az érkezését) szívesen látják, addig egy új csapat beszállását eddig nemigen támogatták. Toto Wolff Mercedes-főnök különösen ellenezte a tizenegyedik istálló lehetőségét, de Stefano Domenicali, az F1 vezérigazgatója is többször elmondta, hogy nem érzi ennek szükségét – most ezt újra megtette a Sky Sports F1-nek nyilatkozva annak ellenére is, hogy a plusz csapat révén több pilóta kaphatna lehetőséget a száguldó cirkuszban:

„Mint mindig, kiegyensúlyozottnak kell lennünk. Mindent meg kell vizsgálnunk. Hogy több versenyző indulhatna… végső soron mindig van egy limit, ameddig elmehetünk. Ha jönne egy vagy két csapat még, az talán plusz versenyzői üléseket jelentene, de a megfelelő tartományban kell maradni, ami sikeres a sport szempontjából. Ilyen tekintetben vizsgálni kell a csapat fenntarthatóságát, valamint azt, hogy ne legyünk túl zsúfoltan. Úgyhogy azt mondanám, hogy a prioritások között nincs szüksége erre most az F1-nek.”

Domenicali arra is utalt, hogy az extra alakulat érkezése megbontaná a jelenlegi csapatokkal meglévő anyagi arányokat is, elvégre eggyel több csapat között kellene szétosztani ugyanazt a pénzt: „Jelenleg az F1 rendkívül versenyképes, de erősnek kell lennünk pénzügyileg és kompetencia tekintetében is, és ma az egyik legfontosabb, hogy hosszú ideig stabil maradjon a rendszer. Látható, manapság mennyire nehéz olyan embert találni, aki a legmagasabb szintet képviseli a maga üzletágában. Úgy vélem, most kell befektetnünk a jövőbe, de kiegyensúlyozottnak kell maradnunk. Szóval nem mondom, hogy nem fog megtörténni, de lépésről lépésre kell haladnunk.”

domenicali-f1-dppi

fotó: DPPI

Hamilton unokaöccsével és unokahúgával töltődik fel a szünetben

Lewis Hamilton elment az iskolába az unokahúgáért és az unokaöccséért, megölelte őket és Buzz Lightyeart néztek - erről posztolt a közösségi oldalán.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

 

A Chelsea-től igazolt kommunikációs szakembert a McLaren

Hivatalos weboldalán jelentette be a McLaren, hogy leigazolta kommunikációs vezetőnek Steve Atkinst. A szakember jelenleg a Chelsea futballcsapatánál látja el ugyanezt a feladatot és december 1-jétől felel majd a wokingiak kommunikációjáért. Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója elmondta, hogy szerinte a kommunikáció korábban sosem volt még olyan fontos, mint most, főleg az ő terveikhez, így nagyon várja már, hogy munkába álljon. Atkins nemcsak az F1-es csapat ügyeit intézi majd, hanem a márkához kapcsolódó mind az öt istállóét is.

304853553_10160136232646413_5400099745212957025_n

fotó: McLaren

Tűz ütött ki egy Moto2-es csapat bokszában Motegiben

Bár a tájfunfenyegetést elkerülték (egyelőre), nem indult zökkenőmentesen a Japán Nagydíj hétvégéje a gyorsaságimotoros-világbajnokság mezőnye számára a Twin Ring Motegi versenypályán, ahova 2019 után először látogattak el a csapatok. Helyi idő szerint csütörtök este ugyanis tűz ütött ki a Moto2-es Marc VDS alakulat garázsában: a jelentések szerint az egyik motorindító fogott lángot. Az óriási füst az Aprilia és a Suzuki szomszédos bokszaiba is átterjedt, de szerencsére a pálya tűzoltói gyorsan beavatkoztak és megfékezték a tüzet. A Marc VDS a közösségi oldalán rövid közleményben jelezte, hogy senki sem sérült az incidensben – arról egyelőre nem tudni, mekkora kár keletkezhetett a felszerlésekben.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Rossi és Lorenzo emlékezetes csatájával hangolódik a MotoGP Japánra

A koronavírus okozta helyzet miatt 2019 óta nem járt a gyorsaságimotoros-világbajnokság Japánban, így érthetően izgatott mindenki, hogy hosszabb időt követően ismét Motegibe látogat a mezőny. Hangolódásképp a MotoGP Instagram-oldalára egy rövidke videó került fel, melyen Valentino Rossi és Jorge Lorenzo egyik emlékezetes csatáját elevenítik fel nekünk 2010-ból. A Yamaha versenyzői akkor a dobogó legalsó fokáért vívtak meg egymással, a harmadik hely pedig a doktoré lett, de mint az ismert, a feleknek még volt pár legendás harcuk egymás ellen az évek során, így ez csak egy kis szelete a közös történelmüknek.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

MotoGP™ (@motogp) által megosztott bejegyzés

Bejelentésre készül az Alfa Romeo

Azt még nem tudni, mi lesz a bejelentés tárgya, azt azonban már igen, hogy mikor számíthatunk rá. Az Alfa Romeo F1-es csapata hivatalos Instagram-oldalán tett közzé egy képet, melyen a „Valami közeleg” felirat olvasható, a leírásban pedig a következő áll: „Hamarosan bejelentés... maradjatok velünk” – írták a posztban, ahol egy szeptember 27-i dátum, illetőleg a #KeepMakingHistory, tehát az írjuk tovább a történelmet hashtag volt még olvasható. Hogy pontosan ez mire utal, arról semmilyen más konkrétum nem derült még ki egyelőre.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

@alfaromeoorlen által megosztott bejegyzés

Colton Herta a DTM-ben kaphatott volna lehetőséget

Bár komoly esély mutatkozott egy esetleges F1-es bemutatkozásra, végül meghiúsultak az amerikai versenyző és a Red Bull korábbi tervei. Miután Herta nem rendelkezett a Formula-1-es szuperlicenchez szükséges pontokkal, így végül az energiaitalosok letettek a szerződtetéséről. A Motorsport-Total úgy tudja, amennyiben nem gördültek volna akadályok a kapcsolat elé, abban az esetben a fiatal tehetség szabadkártyával indulhatott volna el a DTM következő ausztriai futamain szeptember 23 és 25. között egy Ferrari 488 GT3-al. Mivel a szériában Colton Herta nem tudott volna újabb licencpontokkal gazdagodni, így a beugrása vélhetőleg remek marketinglehetőséget nyújtott volna az osztrákok hazai versenyeire. A 22 esztendős pilótának nem ez lett volna az első szereplése egy GT-autóval, eddig hét alkalommal indult a BMW-vel az IMSA WeatherTech SportsCar Championship versenyein.

Pierre Gasly féltestvéreivel formulaautózott

Az AlphaTauri francia versenyzője az Instagram-oldalán osztott meg egy bejegyzést, melyben megmutatta, hogyan szórakozott bátyjaival egy formula-versenyautó volánja mögött.

Gasly a legfiatalabb négy féltestvére mellett, akik közül ketten (Nicolas és Cyril) édesanyja, valamint szintén ketten (Phillipe és Paul) pedig az édesapja előző házasságából születtek. A poszt szerint mind a négyüknek ez volt az első formulaautós tapasztalata.

Az egyszeres nagydíjgyőztes pilóta a posztban megemlékezett a gyerekkori közös nintendós Mario Kart játékokról, és arról, hogy most eljutottak az első ilyen élményig. Megköszönte nekik, hogy a kezdetek óta támogatják, és elmondta, mennyire hálás ezekért a közösen átélt pillanatokért.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

PIERRE GASLY