Az FIA kedd délután hozta nyilvánosságra a Motorsport Világtanács által is elfogadott, így végleges(nek szánt) 2023-as Formula-1-es versenynaptárt. A jövő évi menetrend rekordot jelentő 24 futamból fog állni, a szezon március elejétől november végéig tart majd, s két alkalommal is tripla fordulót rendeznek (Imola, Monaco és Barcelona, valamint Austin, Mexikóváros és Interlagos között nem lesz szünet).
A naptár és annak közzétételének körülményei ugyanakkor állítólag a Liberty Mediából és több csapatvezetővel is elégedetlenséget váltott ki. A Motorsport.com olasz kiadása arról írt, hogy az FIA a kereskedelmi jogok tulajdonosával nem egyeztetve tette közzé a versenynaptárt, amelyet tradicionálisan a két fél együtt szokott megtenni – csakhogy most a híresztelések szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség a tervezettnél három nappal korábban megtette ezt.
Mindez pedig azt eredményezte, hogy Mohammed ben Sulayem, az FIA elnöke „arathatta le a babérokat” a rekordhosszúságú F1-es naptár, hiszen az ő nyilatkozata szerepelt a hivatalos közleményben (úgy fogalmazott, hogy az új helyszínek érkezése és a tradicionális versenyek megtartása is kiemeli az FIA sport feletti megfelelő gondoskodást), a Liberty Media részéről azonban nem szólalt meg senki, pedig nyilvánvalóan Stefano Domenicaliék érdemei is a helyszínekkel és a promóterekkel való megállapodások. Ennek eredményeként az F1 csak utólag, már a 2023-as naptár közzététele után tudta csak bejelenteni például a Monacói Nagydíjjal való hosszabbítást is.
A The Guardian eközben arról ír, hogy a csapatoknak pedig az nem tetszett, hogy ezúttal nem kérték ki előzetesen az álláspontjukat arról, hogy az említett két esetben is tripla fordulót fognak rendezni jövőre, ami értelemszerűen logisztikai és minden egyéb szempontból jelentős terheket róla az istállók személyzetére.
Nem ez az első eset idén, hogy némi feszültség érződik az F1-es szereplők és az FIA, valamint annak új vezetése között. A tavaly decemberben megválasztott Ben Sulayem érezhetően keménykezűbben igyekszik irányítani a sportot, amit akár a szezon korábbi részében hangsúlyos témává vált ékszerügy, akár a pattogás felszámolása érdekében kiadott technikai direktíva és jövő évi szabálymódosítások is jeleztek – ahogy az Olasz Nagydíj utánra a sportszabályokkal kapcsolatban összehívott csúcstalálkozó is. Minderről az Autósport és Formula Magazin legutóbbi számában is részletesen írtunk, ebből ízelítő IDE KATTINTVA olvasható.