DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 25. szerda

Vernay a pole-ban, büntetéshegyek után is jó magyar eredmények a TCR Europe-ban

Jól mentek a magyarok, illetve a magyar érdekeltségű versenyzők is a TCR Europe  holland hétvégéjén.

Az időmérőt a magyar csapat, a Hell Energy Racing brit versenyzője, Josh Files nyerte meg, ám mivel az előző versenyről, a Hungaroringről magával hozott egy büntetést, végül „csak” a negyedik helyről vághat neki a délutáni első futamnak. Ott lesz mellette a fiatal magyar csapattárs, Tassi Attila, akié az első futamon az ötödik rajthely, így pedig a másodikra sem kerül sokkal hátrébb, azt a hatodikról kezdheti meg.

A negyedik időt eredetileg egyébként Nagy Dani érte el, viszont őt is hátrébb sorolták, egészen pontosan a pálya elhagyása miatt. A mirás így nyolcadikként várhatja a piros lámpák kialvását, ez viszont a második futam fordított rajtrácsán így egy harmadik helyet ér neki.

A pole-pozíciót a számos büntetés után végül Jean-Karl Vernay örökölte meg. A futamot 14:45-től rendezik.

 

Az új előzést támogató rendszer hatása nagyon hasonló lesz a DRS-hez

Nikolas Tombazis, az FIA együléses versenyautókért felelős szervezeti egységének igazgatója az F1 hivatalos oldalának elmondta, hogy a 2026-ban debütáló új, előzést elősegítő override mód hatása rendkívül hasonló lesz a jelenleg használatban lévő DRS-hez.

Az override mód a DRS-sel szemben nem egy mechanikus megoldás lesz, hanem elektromosenergia-többlettel igyekszik majd segíteni a támadó fél dolgát. 

„A DRS-hez nagyon hasonló hatást fogunk elérni az erőforrás elektromos részét használva. Azok a versenyautók, amelyek egy másodpercen belül követik az előttük autózót, több energiát tudnak majd használni az egyenesekben, melynek hatására nagyobb sebességet tudnak elérni.”

„Az override mód hatása nagyon, nagyon hasonló lesz ahhoz, amit a DRS nyújt” – tette hozzá Tombazis.

A 2026-os szabályokról további részletekért kattints ide.

Helyszíni: Életképek Le Mans-ból

A Formula.hu ott van Le Mans-ban, ahol néhány órán belül rajtol az idei a Le Mans-i 24 órás verseny. Helyszínen tartózkodó kollégánk jóvoltából hoztunk néhány aktuális képet a paddockból – érdemes vetni egy pillantást az égboltra is...





A Formula.hu egész héten a helyszínről szállítja az információkat a Le Mans-i 24 órásról, a szombaton 16 órakor rajtoló versenyről pedig szokásainkhoz hűen végig élő szöveges közvetítésben formájában tudósítunk majd!

 

Komatsu elmondta, hogy mikor jöhet a bejelentés

Ayao Komatsu, a Haas csapatfőnöke arról beszélt, hogy mikor érkezhet csapata 2025-versenyzőinek bejelentése.

Mint ismert, Nico Hülkenberg a jelenlegi szezon végén az Audi-projekthez távozik, míg Kevin Magnussen jövője erősen kérdéses a csapatnál.

„Nem vagyunk túl messze a bejelentéstől. Nem fog azonnal megtörténni, de nem vagyunk messze. Néhány héten vagy pár hónapon belül jönni fog a megerősítés” – mondta Komatsu.

„Fejleszteni akarjuk a csapatot, jelenleg pedig egy dinamikus szituációban vagyunk. Egy fiatal és egy tapasztalt versenyző kombinációja jó referenciát szolgáltathat, valamint egyben nagyon izgalmas párosítás is lenne” – tette hozzá az amerikai alakulat japán csapatvezetője.

Le Mans: 18 egykori F1-es pilóta a mezőnyben

A sportautózás szerelmesei mellett a Formula–1 rajongói is számos ismert nevet találnak a Le Mans-i mezőnyben – szám szerint 18 egykori F1-es pilótát, kivétel nélkül a hypercarok mezőnyében. Az alábbi táblázatban összeszedtük, kik rendelkeznek királykategóriás múlttal az egynapos résztvevői közül:

Pilóta

Autó

#

Le Mans-i eredmények

F1-es eredmények

Sebastien Bourdais

Cadillac #3

16

2. hely (háromszor)

27 nagydíj, 6 pont

Felipe Nasr

Porsche #4

4

LMP2 5. hely

39 nagydíj, 29 pont

Andre Lotterer

Porsche #6

12

3 győzelem

1 nagydíj

Kamui Kobayashi

Toyota #7

9

1 győzelem, 6 dobogó

1 dobogó

Nyck de Vries

Toyota #7

4

LMP2 4. hely

11 nagydíj, 2 pont

Sebastien Buemi

Toyota #8

12

4 győzelem

55 nagydíj, 29 pont

Brendon Hartley

Toyota #8

10

3 győzelem

25 nagydíj, 4 pont

Will Stevens

Jota #12

8

LMP2 és Am győzelem

18 nagydíj

Romain Grosjean

Lamborghini #19

1

-

10 dobogó

Mick Schumacher

Alpine #36

0

-

43 nagydíj, 12 pont

Jenson Button

Jota #38

2

39. hely (56-os garázs)

világbajnok, 15 győzelem

Antonio Giovinazzi

Ferrari #51

2

1 győzelem

62 nagydíj, 21 pont

Danyiil Kvjat

Lamborghini #63

1

-

3 dobogó

Robert Kubica

AF Corse #83

3

LMP2 2. hely (kétszer)

1 győzelem, 12 dobogó

Jean-Eric Vergne

Peugeot #93

5

8. hely, LMP2 5. hely

58 nagydíj, 51 pont

Paul di Resta

Peugeot #94

5

LMP2 győzelem

59 nagydíj, 121 pont

Stoffel Vandoorne

Peugeot #94

2

3. hely

42 nagydíj, 26 pont

Jack Aitken

Whelen #311

2

LMP2 Pro-Am 5. hely

1 nagydíj

 

A versenyző neve és autója mellett az olvasható, hogy hány Le Mans-on vett részt eddig.

A Le Mans-i 24 órás verseny szombaton 16 órakor rajtol, a futam eseményeit szokásainknak megfelelően élő szöveges tudósításban követjük majd, ráadásul egy kollégánk a helyszínről küldi majd a legfrissebb információkat!

 

 lemans-lead

Nyitókép: FIAWEC / DPPI

Stella elmondta, miért nyer nagyot, aki Sainzot szerződteti

Négy és fél hónappal Ferraritól való távozásának bejelentése után továbbra sem tudni, hol folytatja F1-es pályafutását Carlos Sainz, akinek lehetőségei mostanra meglehetősen leszűkültek, minden bizonnyal a Williams és a Sauber (a majdani Audi) közül fog kikerülni jövő évi munkaadója. A spanyol versenyző a Scuderia előtt a McLarennél versenyzett, ahol együtt dolgozott a korábbi csapatfőnökkel, Andrea Stellával, s a rutinos olasz szakember nem is fukarkodott a dicséretekkel, amikor Sainzról kérdezték.

sainz-kina-2

„Carlos egy érdekes versenyző, de különösen kiemelném, hogy mennyire racionális” – kezdte Stella. „Szüksége van egy tervre a fejében arról, hogy lesz a leggyorsabb egy kör, hogyan tud egy versenyt a leggyorsabban megcsinálni. És így rengeteg racionalitást ad hozzá az ösztöneihez” – mondta, majd hangsúlyozta, mekkora előnyt jelent ez a mentalitás majdani csapata számára:

„És az a fontos, hogy ha egyszer megvan ez a racionális kidolgozottság, akkor ezt könnyű kommunikálni is, ami nagy előny jelent a csapata számára, hiszen világos lesz nekik is mindaz, amit feldolgoz, amit lehetőségként vagy problémaként azonosít” – mondta, majd hozzátette: „Úgy gondolom, hogy számunkra egyértelműen az egyik legfontosabb tényező volt a csapat fejlődésében e tulajdonságai miatt.”

stella

A Red Bull és a Ferrari példája intheti türelemre az Audit

A 2026-os szezon az új szabályok érkezése mellett még egy szempontból történelmi lesz, hiszen a Volkswagen-csoport végre valahára bemutatkozik az F1-ben, méghozzá a Sauber istállót az Audi gyári alakulatává formálva. Az F1-ben versenyzőként komoly sikereket elérő, csapatfőnökként pedig a Toro Rossóval futamgyőzelmet ünneplő Gerhard Berger a Bild hasábjain fejtette ki nézeteit arról, mire számíthat a frissen bemutatkozó gyártó első éveiben:

audi-f1

„Nem szabad alábecsülni, mit jelent a debütálás a motorsport legmagasabb osztályában. A csúcsra vezető úton türelemre és kevés hibára van szükség” – nyilatkozta a 64 éves osztrák. „Emlékszem a Red Bullra, amelyhez akkoriban elég közel álltam. Annak ellenére, hogy többek között Adrian Newey is odaérkezett, rengeteg hibát követtek el, és hat évbe telt, mire győztes csapattá váltak.”

Berger azt is megfogalmazta, szerinte mennyi időbe telhet, mire az Audi felérhet abba a magasságba, ahova szeretne: „Az Audinak megvannak a szükséges erőforrásai, és az a nagy előnye is, hogy a háttérben már most is a Sauberrel dolgoznak. De véleményem szerint legalább öt évbe fog telni, mire az élre kerülnek. Nézzük csak meg a Ferrarit a század elején! Michael Schumacher, valamint a Jean Todt, Ross Brawn és Rory Byrne alkotta tökéletes felállás ellenére annak a csapatnak is öt évre volt szüksége, mire elkezdtek világbajnoki címeket nyerni.”

berger-ferrari

Alonso minden idők egyik legjobbja Verstappen szerint

A DAZN mikrofonja előtt hozták nehéz helyzetbe Max Verstappent, amikor arra kérték, hogy mondja meg, szerinte ki volt minden idők öt legjobb F1-es pilótája. A holland versenyző nem tért ki a válaszadás elől, de mindenekelőtt leszögezte, hogy miért gonosz kérdés ez: „Tudom, mi történik majd, hiszen bármit is mondok, jönnek majd a kommentek az emberektől, akik nem értenek egyet. Szóval nehéz kérdés ez.”

alonso-verstappen

Verstappen végül Schumachert, Sennát, Alonsót, Hamiltont és Fangiót nevezte meg, s a névsorban talán Alonso lehet a legmeglepőbb, hiszen őt a többieknél jóval ritkábban szokás az ennyire szűk elit tagjai közé sorolni. A háromszoros világbajnok beszélt is kicsit a spanyolról: „Szerintem Fernando mindig annak mutatja magát, aki valójában, és ezt én rettenetesen csodálom. Nagyon sikeres, de így is megmaradt a versenyzés iránti szenvedélye.”

„Egy normális, kedves srác, és én az ilyet nagyra tudom értékelni. És általában nagyon örül mások jó teljesítményének is” – mondta, majd párhuzamot vont kettejük között: „Szerintem ő tudta először naggyá tenni az F1-et Spanyolországban, és világbajnok is lett. Kicsit olyan, mint az én esetem Hollandiában. Mindketten szeretünk versenyezni, ő talán még jobban, hiszen az ő korában még mindig az F1-ben van. Nagyon tisztelem. Emlékszem, hogy amikor még gokartoztam, már akkor őt néztem az F1-ben, azért kapcsoltam be a tévét, mert tudtam, hogy jól fog versenyezni.”

verstappen-alonso

Le Mans: Bourdais nem értette, miért ünnepelnek körülötte

Amikor 7 perc 40 másodperccel a Le Mans-i hyperpole előtt beintették a piros zászlót, a Cadillac garázsában elszabadult az ünneplés, hiszen Sebastien Bourdais körének köszönhetően a #3-as autó vezette az időmérőt, és a csapatnál úgy vélték, már nem lesz esélye a riválisoknak javítani. Azonban akik ünnepeltek, előre ittak a medve bőrére, hiszen az egyébként büntetés miatt hátrasorolt testvérautó, és a #6-os Porsche is megelőzte őket az utolsó pillanatokban.

cadillac-3

Amikor a „helyi fiút”, a Le Mans-i születésű Bourdais-t megkérdezték, ő is azt hitte-e, hogy megvan a rajtelsőség, a francia klasszis így felelt: „Nem! Sőt, én azt mondtam mindenkinek, hogy nem tudom, miért akartok fotózkodni, még van hátra hét perc és negyven másodperc. Mókás, mert amikor végül nem a miénk lett a pole, már senki nem volt itt. Vicces, de egészen tipikus a sajtó részéről.”

Bourdais azt is kifejtette, hogy azért nem tért vissza a pályára, mert a megnyújtott első menete és a piros zászló által megszakított második menete azt eredményezte, hogy nem maradt elég üzemanyaga, és a szabályok értelmében a hyperpole alatt nem lehet tankolni… A háromszoros Le Mans-i második helyezett pilóta Scott Dixon és Renger van der Zande partnereként a második helyről kezdheti meg a 2024-es Le Mans-i 24 órást.

A Le Mans-i 24 órás verseny szombaton 16 órakor rajtol, a futam eseményeit szokásainknak megfelelően élő szöveges tudósításban követjük majd, ráadásul egy kollégánk a helyszínről küldi majd a legfrissebb információkat!

Fotó: FIAWEC / DPPI

Az F1-es Kanadai Nagydíjjal azonos hétvégén rendezik jövőre a Le Mans-t, jön a kétautós szabály

Ahogy azt megszokhattuk, a Le Mans-i 24 órás pénteki szünnapján jelentette be az FIA és az ACO az Endurance-világbajnokság következő évi versenynaptárát. A 2025-ös menetrend egyáltalán nem okoz meglepetést, ugyanis pontosan ugyanaz a nyolc forduló alkotja majd a szezont, mint idén. Kérdőjelek leginkább Imola körül voltak, de egyúttal azt is megerősítették, hogy az olasz pálya négyéves szerződéshosszabbítást írt alá a WEC-vel.

A szezon ismét a katari 1812-es versennyel rajtol a február 21-22-i prológ (azaz teszt) után a naptári tél utolsó napján, majd jön Imola és Spa, június közepén pedig a Le Mans – amely viszont az idei esztendővel ellentétben F1-es hétvégére került, hiszen jövőre egy héttel később rendezik majd meg a Kanadai Nagydíjat. Interlagos, Austin, Fuji és a nyolcórás bahreini finálé a folytatás a 2025-ös naptárban.

A pénteki sajtótájékoztatón egyúttal hivatalossá vált, hogy 2025-től két autót lesznek kötelesek indítani a Hypercar kategóriában induló gyártók, ezzel egyidejűleg pedig 37-ről 40-re növekszik a WEC állandó mezőnyének létszáma. A kétautós szabályra a jelenlegi márkák közül a Cadillacnek, a Lamborghininek és az Isotta Fraschininek kell reagálni, hiszen ők egy állandó egységet neveztek a szezonra, valamint eredetileg az újonnan beszálló Aston Martin is csak egy autót indított volna, de pénteken ők is jelezték: a gyári Heart of Racing csapatuk két Valkyrie-vel áll rajthoz jövőre a WEC csúcskategóriájában.

A WEC 2025-ös versenynaptára:

Február 28. Katari 1812 km-es Katar
Április 20. Imolai 6 órás Olaszország
Május 10. Spái 6 órás Belgium
Június 14-15. Le Mans-i 24 órás Franciaország
Július 13. Interlagosi 6 órás Brazília
Szeptember 7. Austini 6 órás (Lone Star Le Mans) USA
Szeptember 28. Fuji 6 órás Japán
November 8. Bahreini 8 órás Bahrein

lemans-family-portrait

Fotó: FIAWEC / DPPI

„Danielnek keményen kell dolgoznia, hogy megtartsa az ülését” – Horner

Sergio Perez és Yuki Tsunoda múlt heti hosszabbításával egyetlen kiadó hely maradt a Red Bull kötelékein belül a 2025-ös Formula-1-es szezonra: a Visa Cash App RB második ülése. Azt jelenleg Daniel Ricciardo birtokolja, aki egy-két alkalmat leszámítva idén elmaradt csapattársától, Tsunodától. A Red Bull F1-es csapatfőnöke, Christian Horner nem is tagadta, hogy az ausztrál elmaradt attól a teljesítménytől, ami a nagycsapathoz való előléptetéséhez lett volna szükséges: „Úgy vélem, Danielnek hullámzó idénykezdete volt. Tudja, hogy teljesítenie kell. Tudja, hogy nem tett eleget azért, hogy helyet szerezzen jövőre az anyacsapatnál.”

De vajon mi a helyzet a VCARB ülésével? Horner állítja, hogy nem sietnek, ugyanakkor azt is megjegyezte, hogy Ricciardo helye nem biztos, hiszen többen is esélyesek rá, beleértve a tartalékversenyzőjüket, Liam Lawsont: „Még sok időnk van. Itt van Daniel, aki nyilván rengeteg tapasztalattal rendelkezik, és nem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy ez Yukit is segítette, hiszen így van mérnöki iránymutatás. Érkezik néhány remek tehetségünk a Formula-2-ben, Isack Hadjar már az ajtón kopogtat. Danielnek keményen kell dolgoznia, hogy megtartsa az ülését, ha ezt akarja. Liam is ott van, ő szintén értékes tagja a csapatnak. Minden edzésen ott van, és tudjuk, mire képes. Úgyhogy mindig van nyomás az aktuális versenyzőkön.”

f1-ricciardo-visarb

Mugellóban teszteli a Pirelli 2025-ös F1-es abroncsait a Ferrari

Csütörtökön és pénteken Formula-1-es autók hangjától hangos a mugellói versenypálya, ahol eddig egyszer, a koronavírus-járványtól sújtott 2020-as idényben rendeztek F1-es futamot. Itt kerül sor ugyanis a Pirelli idei ötödik gumitesztjére, amely során a 2025-ös abroncsokat teszteli a gyártó.

f1-ferrari-pirelli-teszt-mugello-2

Ezúttal a csapatok közül a pályát birtokló Ferrari segít nekik: csütörtökön Charles Leclerc körözött az SF-24-es volánjánál, pénteken pedig Carlos Sainz váltja őt majd a volánnál. Leclerc a beszámolók szerint 120 kört tett meg, és mindenekelőtt a kemény keverék próbálgatásán volt a hangsúly a jövő évi konstrukciók közül – igaz, a délutáni eső révén az intermediate gumik tesztelésére is lehetőség nyílt.

f1-ferrari-pirelli-teszt-mugello-3

Fotó: Pirelli

Videó: ezzel a szenzációs körrel szerezte meg a Le Mans-i pole-t Kevin Estre és a Porsche

Az időmérő végén csente el a Cadillacnek álló pole-pozíciót a Le Mans-i 24 órás futamra a Porsche: a Penske által üzemeltetett, és a bajnokságot is vezető #6-os autóval Kevin Estre elképesztő kört rakott össze, kockáztatott az első rajtkockáért, és bejött neki, úgyhogy ez az egység indulhat majd az élről a szombaton 16 órakor kezdődő futamon.

Az időmérő beszámolója itt található, Le Mans-i felvezető műsorunk ezen a linken tekinthető meg, Estre körét pedig érdemes megnézni:

Hatalmas baleset és korlátjavítás miatt késik a Le Mans-i Hyperpole

Csütörtök este 20 órakor kellett volna elkezdődnie a Le Mans-i 24 órás legjobb rajthelyeiről döntő Hyerpole-nak, azonban a kvalifikációt megelőzően óriási baleset történt a betétszéria, a Michelin Le Mans Cup első futamán. Louis Rossi csapódott a szalagkorlátnak egy LMP3-as autóval: mivel visszajátszást nem mutattak, így azt nem tudni, pontosan hogyan történt az incidens, mindenesetre a korlátot is szerelni kell, ezért legalább félórás csúszás vár a 24 órás legjobbjaira.

Mick Schumacher „nem áll készen feladni” az F1-es álmát

Mick Schumacher két évet töltött el a Haas Formula-1-es alakulatánál, a 2023-as szezonra azonban már nem kapott ülést. Azóta a Mercedes tartalékpilótája, emellett az Alpine endurance-világbajnoki csapatát erősíti: a hétvégén velük versenyez a Le Mans-i 24 óráson. Az egynapos viadal helyszínén azonban a német ismét elmondta: a fő célja továbbra is az, hogy újra az F1-ben szerepeljen.

„Kimerítő visszaküzdeni magad. Megmutatják neked a süteményt, ami nagyon finom, de nem ehetsz belőle – és közben végig kell nézned, ahogy mások megeszik” – fogalmazott Schumacher. „Úgyhogy kemény ez, de tudom, miért csinálom. A két évvel ezelőtti énemnek köze sincs a mostanihoz.”

„Ötéves korom óta az F1 az álmom, és nem állok készen elengedni ezt. Néha úgy érzed, van esélyed, aztán az sosem történik meg végül, mert történik valami más. Érzelmi hullámvasút és kimerítő volt az utóbbi pár év. De dolgozom a visszatérésen” – mondta el a német, hozzátéve: „Többször megmutattam, hogy képes vagyok bajnokságokat nyerni. A kérdés csak az, vajon illeszkedek-e valakiknek a terveibe.”

wec-mick-schumacher-alpine

Sainz büszke arra, hogy ő dönthet a jövőjéről az F1-ben

Továbbra sincs döntés Carlos Sainz jövőjéről, de a Ferraritól kitett spanyol pilóta természetesen folyamatosan kapja az ezt firtató kérdéseket – az már eldőlt, hogy topülése nem lesz, miután az Aston Martin Fernando Alonsót és Lance Strollt, a Red Bull Sergio Perezt, a Mercedes pedig az újonc Andrea Kimi Antonellit választja inkább helyette.

Sainz ezzel együtt próbálja őrizni a nyugodtság látszatát – ezt fogalmazta meg legutóbb is:

„Csak annyit mondhatok, hogy minden opcióm, ami van, és ami az asztalon van most, azok jó opciók, és büszke vagyok arra a tényre, hogy én dönthetek a jövőmről az F1-ben. Nem hiszem, hogy sok versenyző volt olyan helyzetben a karrierje során, hogy eldönthette, hol akarja tölteni a következő két-három évet. Mindenki, akivel beszéltem, azt éreztette, hogy igazán engem akar a csapatában, ami büszkévé tesz” – mondta a spanyol.

A realitások talaján maradva az Audi és talán a Williams ajánlata jöhet szóba Sainznál jelen pillanatban.

f1-ferrari-sainz

Biztonsági aggályokat vetett fel a Rossi körüli őrület Le Mans-ban

Biztonsági aggályok merültek fel Valentino Rossi körül a Le Mans-i 24 órás viadal keddi napján. Az LMGT3-as kategóriában egy BMW-vel rajthoz álló olasz szupersztár körül ugyanis olyan szintű tömeghisztéria lépett fel, olyan tömegek próbáltak közel kerülni hozzá, ami kényelmetlenné vált – nem is elsősorban a motoros exvilágbajnok, hanem a csapattársai számára. 

Ahmad Al Harthy például arról beszélt, hogy ő még soha nem látott ilyen őrületet, mint ami Rossit vette körül, maximum hiphop-sztárok esetén – az autogramm-osztás kis híján káoszba fulladt az olasz esetében.

A helyzet odáig fajult, hogy a Rossit versenyeztető Team WRT csapatfőnöke, Vincent Vosse felhívta a verseny szervezőjét, hogy erősítsék meg a biztonsági intézkedéseket a pénteki pilótaparádéra – az amúgy is őrületet szokott hozni, az eddigi tapasztalatok alapján pedig joggal merülhet fel, hogy a megszokottnál is erősebb biztosításra lehet majd szükség.

A versenyt rendező ACO nem sokkal később ki is adott egy közleményt, amiben azt írta, hogy nem volt előjele a történteknek, úgy gondolták, hogy megfelelő létszámú a biztonsági személyzet az autogramm-osztás idején, de a növekvő népszerűség miatt újragondolják a terveket – azon lesznek, hogy a versenyzők ne érezzék magukat kényelmetlenül a nyomuló szurkolók miatt.

rossi-lemans-wec

Marko két hete koronavírusos volt, beszélni sem tudott

Az osztrák OE24-nek adott interjút az F1-es szezon és a Red Bull helyzetéről dr. Helmut Marko, a beszélgetés legérdekesebb információja azonban a 81 éves Marko egészségi állapotához kötődik. A Red Bull tanácsadóját ugyanis arról kérdezték, hogy fel tud-e töltődni a hazai futama (Spielberg), és úgy összességében az európai triple header előtt, amire azt válaszolta, hogy jó lenne, ugyanis a Monacói Nagydíj után (tehát május legvégén, nagyjából két héttel ezelőtt) koronavírusos lett, és ez a fertőzés eléggé le is döntötte a lábáról, saját bevallása szerint még beszélni sem tudott.

Szerencsére pár nap alatt felépült, összeszedte magát, és azt mondta, hogy most már jól van, de Montreal után azért még ráfér a pihenés a jövő hétvégi Spanyol Nagydíj előtt.

Hogy hogyan alakul az F1 őrült európai nyara, azt ebben a cikkben szedtük össze!

f1-redbull-marko

„A Red Bullnál mérgező a közeg, még többen fognak távozni” – Brown

Még a 2024-es Formula-1-es szezon rajtja előtt robbant ki a Christian Horner körüli botrány, amely hetekig meghatározta az F1-es közbeszédet. Bár az ügy pillanatnyilag csillapodni látszik, értesülések szerint nagy szerepe van annak Adrian Newey május elején bejelentett jövő évi távozásában is. Zak Brown, a McLaren elnök-vezérigazgatója pedig ismételten arról beszélt, hogy még további szakemberek hagyhatják ott a világbajnok istállót a fennforgás miatt:

„A Red Bull egy meglehetősen mérgező közeg jelenleg. Még több távozó lesz. Newey távozása fontos, mert szerintem sokan vele kezdtek el dolgozni a Red Bullnál. Már említettem, hogy keringenek önéletrajzok. Ilyen mindig van, de most nagyobb szintű kényelmetlenséget látni. Úgy gondolom, a jövőben a szponzorokkal is nehezebb lesz, mert alaposan megnézik, kivel hozzák hírbe magukat. Trükkös egy helyzet ez.”

„Itt van az egész Verstappen-dráma is” – utalt arra Brown, hogy rendre felröppennek a címvédő holland esetleges átigazolásával kapcsolatos pletykák is. „Marad vagy megy? Maxnak szerződése van, csak az apja annyira szókimondó. A Red Bull egy nagyszerű versenycsapat, de destabilizálódott. Látható ez Newey távozásával. Mint mondtam, egy hihetetlen csapat, csak szerintem már nem annyira erősek, mint korábban. Ha azt nézem, ki van a leginkább lendületben jelenleg, az a Ferrari és a McLaren. Ugyanakkor gyorsan változhatnak a dolgok, szóval két lábbal kell a földön állnunk.”

f1-brown-horner

„Becsuktam a szemem és vártam az ütközést” – Hülkenberg Tsunoda elkerüléséről

Az F1-es Kanadai Nagydíj utolsó köreiben jártunk, amikor a kilencedik helyen haladó Yuki Tsunoda hibázott és átszánkázott a füvön a 8-as kanyarban, éppen a mögötte lévő bolyban autózó Nico Hülkenberg elé visszaforogva a pályára, aki épp csak elkerülte a Visa Cash App RB autóját. A Haas német versenyzője így idézte fel a jelenetsort, amikor arról kérdezték, hogyan kerülte el Tsunodát:

„Egyszerűen nem tudom. Próbáltam reagáltam, próbáltam megállni és elkerülni őt, de millimétereken múlhatott. Nagyon-nagyon közelinek tűnt, ezért becsuktam a szemem és csak vártam az ütközést, de valahogy sikerült szerencsésen megúsznom.”

 

Korábban Alexander Albon nem volt annyira szerencsés, mint Hülkenberg, őt eltalálta a megforgó Carlos Sainz Ferrarija – pedig addig jó versenyt futott a Williamsszel: „Egymást követő két körben ketten is hibáztak ugyanabban a kanyarban. Az elsőnél buktam egy pozíciót, mert el kellett kerülnöm az ütközést, aztán a következő körben jött Carlos megforgása. Arra számítottam, hogy meg fog állni, az első manőveremmel azt is hittem, hogy jó pozícióban vagyok. Aztán láttam, hogy gurul felém és gondoltam, hogy el fogja találni az autóm jobb hátulját. Kicsit utas voltam csak abban a helyzetben, és frusztráló, mert elérhetők voltak a pontok.”

„Toto egója nem fogad el más megoldást, mint Antonelli”

Továbbra sem dőlt el hivatalosan, ki lesz 2025-től a Mercedes másik versenyzője George Russell mellett a távozó Lewis Hamilton helyén. Toto Wolff ugyanakkor az F1-es Kanadai Nagydíj hétvégéjén minden eddiginél egyértelműbbé tette, hogy Andrea Kimi Antonelli a fő jelöltjük: mint fogalmazott, a fiatalokra és kiemelten a Formula-2-ben szereplő 17 éves olaszra szeretnének koncentrálni, hogy őt felkészítsék a Formula-1-es ülésre.

Az 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve úgy véli, ez már egy lefutott meccs – és a Sky Sports F1-nek nyilatkozva azt is elmondta, miért: „Toto Wolff nem fog elfogadni más megoldást, mint Antonellit. Az ajtó bezárult ott. Ez most már Antonelli csapata a jövőre nézve. Évek óta erre készül. Toto Wolff egója is nagy szerepet játszott abban, hogy Antonellit választja. Be akarja bizonyítani a világnak, hogy helyes volt fogadnia a fiatal olaszra, amikor még csak 12 éves volt. Meg akarja mutatni, hogy már akkor látta benne a jövő világbajnokát.”

5-antonelli-2