A 2024-es esztendő egyik legnagyobb Formula-1-es botránya volt a Christian Horner személye körül kialakult balhé, amelyet egy női alkalmazott panasza indított el. A Red Bull vizsgálata során felmentették a vád alól a csapatfőnököt, majd később az alkalmazott felülvizsgálati kérelmét is elutasították.
Horner tehát a helyén maradt, az ügy azonban hónapokig tematizálta a légkört az energiaitalosok körül, ahol komolyabb hatalmi harcok is felsejlettek a háttérben, és több kulcsszereplő is távozott az istállótól, beleértve Adrian Newey tervezőt vagy épp Jonathan Wheatley sportigazgatót.
Horner most a RacingNews365.com szaklap által készített interjú során elevenítette fel az év eleji botrányt: „Ragaszkodnod kell az elveidhez és ahhoz, amiben hiszel. Óriási támogatást kaptam a csapaton belül. Miközben nagy volt a zaj ezzel kapcsolatban a paddockban, valahányszor átlépted a piros vonalat a garázsunkba érkezve, a szokásos ügymenetben zajlott minden” – magyarázta a Red Bull-főnök.
„Sosem adhatod fel, és megtudod, kik a barátait. 100 százalékig nem vettem fontolóra a távozást, de ez egy olyan év, amit nem szívesen ismételnék meg. Úgy vélem, hogy itt ülve decemberben az elért eredményeink bizonyítják a csapatunk erejét és mélységét.”
„Csak hittem magamban és az eljárásban, arra koncentráltam, hogy biztosítsam, hogy továbbra is nyerjünk és továbbra is teljesítsünk. Hatalmas támogatást kaptam a családomtól és a feleségemtől, és végső soron ez a legfontosabb.”
Kihívásokkal teli év az F1-ben
A Red Bull végül idén a kettőből csak az egyik vb-címet szerezte meg: Max Verstappen diadalmaskodott a pilóták között, a konstruktőri értékelésben azonban a McLaren és a Ferrari is eléjük került. Horner így összegezte a szezont:
„Határozottan egy kihívásokkal teli év volt ez, de a versenyzőnk megvédte a címét és megszerezte a negyediket, megnyert kilenc nagydíjat, kilencszer végzett elsőként az időmérőn, még ha nem is indult annyiszor a pole-ból, és behúzott négy sprintversenyt. Erős szezon volt a csapattól és különösen Maxtól, hogy ilyen eredményeket szereztünk, hiszen több győzelemmel zártunk, mint bármely más csapat a bokszutcában.”
„Természetesen néha a nehézségek idején mások ki akarják ezt aknázni, de ez felélénkíti a csapatot. És úgy éreztem, ez történt idén is. A csapat arra figyelt, hogy akkor is optimalizálja a teljesítményt, amikor nem a miénk volt a leggyorsabb autó, hiszen így is erős stratégiákat, bokszkiállásokat, megbízhatóságot kellett produkálnunk. A későbbi futamokon sikerült visszanyernünk az autó teljesítményét is, így láthattuk, hogy újra jöttek az eredmények a kései versenyeken aratott két győzelemmel.”
„A pályán kívül pár fontos ember távozott, az autó nem teljesített a nyári hónapok során, szóval elég sok mindennel meg kellett küzdeni. Ráadásul a háttérben készítjük elő az új motort 2026-ra, szóval kihívásokkal teli évet zártunk.”