Az a pillanat megvolt a hétvégén, amikor Sebastian Vettel lenyúlta Nico Rosberg sapkáját?
https://formula.hu/parc-ferme/11232
Valószínűleg megtetszett neki a "1st" felirat! ![]()
Oops! Wrong hat #F1 #ItalianGP #Seb5 pic.twitter.com/nKRJYsxqUZ
— Sebastian Vettel (@TR_SebVettel5) September 4, 2016
Ha a valóságban vennék ki azt a darabot az Audiból, nem nagyon bírna menni
https://formula.hu/parc-ferme/26305
De mivel ez egy torta, meg lehet enni!
Így köszöntötte 36. születésnapján bajnokpilótáját, Lucas di Grassit az Audi, egész pontosan a Formula-E 4. és az 5. berlini versenye között.
Happy birthday, @LucasdiGrassi! Enjoy your new Audi e-tron FE06, or should we say: Audi “eat-tron” FE06? Good luck for the final two races. #everythingiscake
— Audi Sport (@audisport) August 11, 2020
>> https://t.co/ktQ0jleme7 #PerformanceIsAnAttitude #ABBFormulaE #FormulaE #BerlinEPrix #etron #PositivelyCharged pic.twitter.com/NZJKv3UbMI
Pro és kontra - jól döntött Alonso a visszatéréssel?
https://formula.hu/parc-ferme/26303
Két év távollét után Fernando Alonso jövőre ismét Formula-1-es versenyző lesz, ezúttal a Renault-hoz tér vissza. A spanyol elmondta érzéseit a döntés kapcsán, mi pedig felsorakoztattuk az érveket és az ellenérveket amellett, miért döntött jól vagy éppen rosszul a kétszeres F1-es világbajnok. Olvasható az Autósport és Formula Magazin legújabb számában.

Féktelen száguldás a bokszban: nem olyan régóta van ám sebességkorlát az F1-ben!
https://formula.hu/parc-ferme/26302
A fölső videón Jean Alesi tölti stop&go büntetését az 1991-es Spanyol Nagydjon, Barcelonában, az alsón pedig Alain Prost és Ayrton Senna teljesíti bokszkiállását 1990-ben szintén a Spanyol Nagydíjon, Jerezben. A két videó közötti hasonlóság az, hogy mindkettőn hanyatt-homlok menekülnek ki a bokszutcából a pilóták, amit meg is tehettek, hiszen nem volt bokszutcai sebességkorlát, ami nélkül ma már nem is tudunk elképzelni egy szervizelést. Amikor a versenyzők éppen nem a helyükön álltak, ugyanúgy tövig nyomhatták a gázt, mint kint a pályán, ráadásul a bokszutcában akkor még a személyzetet illetően sem voltak ilyen kontrolláltak a körülmények, rengeteg ember tolongott odabent.
A bokszutcai sebességkorlátot szintén az 1994-es San Marinó-i Nagydíjat követően léptették életbe az F1-ben, de függetlenül az ismert tragikus eseményektől. Történt ugyanis azon a versenyen egy másik ijesztő baleset is, amikor Michele Alboreto Minardija elveszítette egy kerekét a bokszutcából kimenet, amely néhány személyt megsebesített.
When the you served your stop-and-go at the start of the pitlane, then accelerated through it with no speed limit and every team member standing inches away.
— WhenF1WasDifferent (@WhenF1Was) May 13, 2020
Absolute madness looking back at it today....! pic.twitter.com/VLdKf7ap38
Dan Ticktum renoméjával a helyében mi nem fenyegetőznénk azzal, hogy kiütünk valakit a versenyből...
https://formula.hu/parc-ferme/26301
"Ha ez a **** legközelebb is ilyen mozdulatot tesz, ígérem, neki fogok ütközni! Soha többé nem leszek ilyen nagyvonalú!" - ezt a DAMS versenyzője és a Red Bull juniorpilótája, Dan Ticktum kiáltotta a rádióba a Formula-2 hétvégi silverstone-i főversenyén, miután kivetnivalót talált Artyom Markelov védekezésében. Végül megelőzte őt, ám az indulatok mértéke nem tükrözi, hogy csata itt a 13. helyért folyt, a brit pedig végül 15.-ként ért célba.
A rádióüzenetre amiatt is kapták fel sokan a fejüket, mert ha valaki hírhedt arról, hogy szándékosan belerohan egy riválisába a versenypályán, az éppen Dan Ticktum. A pilóta nevét 2015-ben ismerte meg a szélesebb motorsportvilág, amikor a Formula MSA egyik versenyén bosszúból, a biztonsági autó mögött többet előzve kiütötte egyik ellenfelét. Tettének a versenyzéstől való egyéves eltiltás lett a következménye, és bár ígéretet tett arra, hogy maga mögött hagyja a sötét múltat, s azóta a Red Bull is felkarolta, egyes régi berögződéseket a jelek szerint nehéz felülírni...
Sorry, I realise racing drivers grow and develop and in most cases they shouldn’t be held to task for things they do when they’re young. But some people just do not change and I really find it hard to accept Dan Ticktum ever truly will. pic.twitter.com/MKsn4zpNRD
— Rob Watts (@robwattsf1) August 8, 2020
Rajongóinál csak kutyája örült jobban Hülkenberg visszatérésének
https://formula.hu/parc-ferme/26300
Azzal a különbséggel, hogy míg a rajongók az F1-be való visszatérésének éljeneztek, addig Zeus a Silverstone-ból való hazatérését díjazta látványosan - az alábbi videó napi cikuságbombaként gyorsan kezdett terjedni a közösségi médiában.
A német azonban várhatóan nem marad sokáig, legutóbbi tudomása szerint ugyanis az előttünk álló hétvégén, a Spanyol Nagydíjon szintén ott lesz a Racing Pointtal a biztonság kedvéért, noha a csapat arra számít, hogy Sergio Perez már negatív vírustesztet fog produkálni és visszaülhet az autóba.
If you need something wholesome today. Here’s @HulkHulkenberg’s dog’s reaction to him arriving home pic.twitter.com/99T9cr1ucf
— WTF1 (@wtf1official) August 11, 2020
Videón az F2 múlt hétvégi legjobb pillanatai
https://formula.hu/parc-ferme/26299
Callum Illot átveszi a bajnoki vezetést, Nikita Mazepin óriásit előz, David Schumacher győzelmi esélyei elúsznak - ezek voltak a Formula-2 második silverstone-i hétvégéjének legjobb pillanatai.
Hamilton beállított, Raikkönen pedig túl is szárnyalt egy schumacheri rekordot
https://formula.hu/parc-ferme/26298
Két világbajnok is komoly mérföldkőhöz ért a 70. Évfordulós Nagydíjon. Lewis Hamilton esetén már megírtuk, hogy 155. dobogós helyezésével utolérte Michael Schumachert az örökranglista élén, míg Kimi Raikkönen felül is múlt a hétszeres világbajnok németet az F1-ben megtett körök számát illetően, így 16845 körével már a finn teljesítette a legtöbb versenykört a Formula-1 70 éves történetében. Alighanem csak futamok kérdése, hogy mindketten egy-egy újabb schumacheri csúcsot állítsanak be: Hamilton a futamgyőzelmek, Raikkönen a nagydíjrészvételeket illetően.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Videón Norris szenzációs reakciója, amikor megtudta, hogy Verstappen nyerte a futamot
https://formula.hu/parc-ferme/26297
A két fiatal pilóta remek viszonyt ápol egymással, ezt rengeteg közös szimulátorversenyük alkalmával is láthatjuk. Ennek fényében pedig aligha meglepő, hogy a brit egyenesen „legendának” nevezte Verstappent, amikor megtudta, hogy ő nyerte a 70. Évfordulós Nagydíjat – bár az alábbi poszt kommentelői szerint bárkire ezt lehetne mondani, aki legyőzi a Mercedeseket…
A bejegyzés megtekintése az Instagramon"Legend" #F1 #Formula1 #F170 #Silverstone #Verstappen #LandoNorris @landonorris @maxverstappen1
Meglepően szorosan alakult a csapatok pole-versenye az F1 történetében – aztán Schumacher beült a Ferrariba…
https://formula.hu/parc-ferme/26296
A Racing Statistics YouTube-oldal ezúttal a Formula-1-es istállók rajtelsőségeinek időbeli alakulását dolgozta fel látványos videós infografika formájában. Érdekes látni, hogy bár a Ferrari az első szezontól kezdve jelen van az F1-ben, a Lotus sokáig szorongatni tudta ezen a téren, a kilencvenes években pedig a McLaren és a Williams is lőtávolon belülre került hozzájuk – csak aztán jött a Schumacher-korszak, amikor a maranellóiak mindenkit alaposan leszakítottak…
Elindult a Formula Girls - csatlakozzatok!
https://formula.hu/parc-ferme/26295
Elindítottuk Formula Girls névre hallgató Facebook-csoportunkat, ahol a nagy sikert arató galériáinkat gyűjtjük össze, természetesen némi bónusszal kiegészítve.
A csoporthoz ezen a linken lehet csatlakozni!

Mindenki: „emlékszem erre gyerekkoromból”, Raikkönen: „ah, vezettem ezt a versenyt!”
https://formula.hu/parc-ferme/26294
A 70. Évfordulós Nagydíj alkalmából a Formula-1 hétévtizedes történetének emlékezetes momentumait mutatták meg több csapat versenyzőinek is. Érdekes volt figyelni, hogy ki mennyire tudta kapásból, hogy milyen eseményt látunk éppen – de a pontot az i-re alighanem az Alfa Romeo párosa tette fel a videó végén, amikor a 2005-ös San Marinó-i Nagydíj Alonso–Schumacher csatájánál a következő párbeszéd zajlott le közöttük:
Kimi Raikkönen: „Oh, itt vezettem… csak aztán tönkrement az autóm!”
Antonio Giovinazzi: „Mint mindig…”
Raikkönen később Flavio Briatore ünneplésénél: „Valószínűleg ezen a ponton én már otthon voltam…”
Frusztrált Hamilton, beszólogató Vettel, boldog Verstappen – így szólt a rádió Silverstone-ban
https://formula.hu/parc-ferme/26293
Elkészült a szokásos csapatrádiós válogatás a 70. Évfordulós Nagydíj után is – volt miből szemezgetni:
Chase Carey: Lesz Drive To Survive 3. évad is
https://formula.hu/parc-ferme/26292
A Formula-1 elnök-vezérigazgatója erősítette meg, hogy az előző részek sikerének köszönhetően harmadik évad is készül a sorozatból, amely a 2020-as szezon eseményeit dolgozza fel.
„A Drive To Survive című Netflix-show első két szezonja erős eredményeinek köszönhetően a stáb már most a harmadik szezon forgatásán dolgozik” – erősítette meg a Formula-1 második negyedevés eredményeiről sajtótájékoztatót tartó Chase Carey. Az eddig sem volt titok, hogy a stáb dolgozik a versenyhétvégéken: a szezonnyitó Osztrák Nagydíjon egy minimalizált, háromfős csapat forgatott.
Carey egy másik újdonságot is bejelentett a Formula-1 médiajelenlétéhez kapcsolódóan: az októberi, Nürburgringen tartandó Eifel Nagydíjat először fogja a hétvége teljes hosszában YouTube-on streamelni a széria. A rajongók „kiválasztott európai országokban” nézhetik ingyenesen a versenyt.

Jelentkezik a heti Racing Point-híradó: így áll most a rózsaszínek helyzete
https://formula.hu/parc-ferme/26291
Zajlottak az események pályán és azon kívül is a második silverstone-i hétvégén a Racing Point körül: az istállót pontlevonással és pénzbírsággal büntették szabálytalanul megtervezett fékhűtése miatt, Lawrence Stroll pedig mélységesen felháborodott az ítéleten és a négy rivális csapat fellebbezésén, mondva, hogy foggal-körömmel bizonyítani fogja csapata ártatlanságát. A 33. Formula Podcastben kiemelt téma volt az istálló:
Versenyzők válaszolnak a legnehezebb kérdésre: Mit jelent számodra a Formula-1?
https://formula.hu/parc-ferme/26287
Bár a Formula-1 fennállásának 70. évfordulója valjában idén május 13-ára esett (ami az eredeti menetrendben a Spanyol Nagydíjat követő szerda lett volna), akkoriban viszont a sport mindent megtett annak érdekében, hogy ne versenyezzen, így augusztus elején tartották a hivatalos megemlékezést, a felforgatott naptár viszont azt is lehetővé tette, hogy 70. Évfordulós Nagydíjnak nevezzék el a második silverstone-i versenyt. A hétvége kezdete még több fronton is a múltidézésről szólt, a pilótáknak pedig nekiszegeztek egy igazán komplex kérdést, amire nem lehet egy szóban válaszolni (azért van, akinek sikerült): Mit jelent számodra a Formula-1?
Lewis Hamilton: Az életemet. Egy felületet, amelyen hallathatom a hangom.
Daniel Ricciardo: Munkát! (nevet)
Sebastian Vettel: Szeretem a versenyzést, szeretem a versengést, és a lehető legnagyobb kihívás elé állít, hogy ezt a leggyorsabb autókban ülve tehetem a legjobb versenyzők és csapatok ellen.
Carlos Sainz: A paddock is része a családomnak. Rengeteg nagyszerű emberrel találkoztam itt az évek során, akik azt éreztetik velem, mintha mind egy családba tartoznánk - jelenleg pedig egy buborékba is.
Max Verstappen: Ez az életem. Mindig is ennek akartam a részese lenni, hiszen már fiatalkoromtól fogva gokartokkal és versenyautókkal voltam körülvéve.
Charles Leclerc: A sebességet, az adrenalint, ezt szeretem leginkább a sportban. És a csapatmunkát: azt látni, hogy rengeteg ember ugyanazért a célért dolgozik. Ha pedig ez megmutatkozik az eredményekben, az mindenkit nagy boldogsággal tölt el.
What does F1 mean to you? And what about those first memories?
— Formula 1 (@F1) August 6, 2020
Some great answers from the drivers on the eve of our 70th Anniversary race weekend...#F170 #F1 pic.twitter.com/9zttPSEeN1
Lehet, hogy jogtalan volt Zarco büntetése, de ahogy azt letöltötte…!
https://formula.hu/parc-ferme/26290
A MotoGP Cseh Nagydíjának legvitatottabb incidense volt Pol Espargaro és Johann Zarco ütközése: a spanyol lesodródott az ívről az 1-es kanyarban, majd oda visszatérve összeért az ott érkező franciával, aminek a KTM-es bukása lett az eredménye. Zarcót megbüntették az incidens miatt – bár többek között a Ducati vezetése, valamint Casey Stoner is úgy vélte, hogy Espargaro hibázott azzal, hogy figyelmetlenül tért vissza a versenyívre, és jelen sorok írója is inkább ezt az álláspontot osztja –, ahogy pedig a hosszúkörös büntetést letöltötte a korábbi kétszeres Moto2-es világbajnok, végig a felfestett vonal mellett haladva, nagy tempónál bedöntve a motort a poros aszfaltrészen, nehéz szavakat találni. Ráadásul még pozíciót sem veszített vele, és végül dobogóra állhatott az Avintia Racing motorosa. Mutatjuk az incidenst és az említett büntetés-végrehajtást is:
Hamiltonon múlt, hogy nem Hülkenberg érkezett helyette a Mercedeshez - ő is világbajnok lett volna?
https://formula.hu/parc-ferme/26288
Ross Brawn a hétvégi futam után írt értékelőjében dicsérte Nico Hülkenberget, aki jól tért vissza a Formula-1-be, pedig rögtön a mélyvízbe dobták - majd azt is elárulta, hogy a német kis híján a Mercedes versenyzője lett. Brawn szerint ő odavitte volna a gyári istállóhoz abban az esetben, ha Lewis Hamilton végül nemet mond nekik és nem megy oda a McLarentől - ebben az esetben valószínűleg nem lenne a mostani dobogó nélküli sorozatba Hülkenbergnek, sőt, nem kizárt, hogy világbajnok lenne...

fotó: dppi
Marquez az első spielbergi versenyen sem tér még vissza
https://formula.hu/parc-ferme/26289
Bár ezt eddig is sejteni lehetett, a Repsol Honda csapatfőnöke, Alberto Puig a brnói értékelőjében elszólta magát: „Stefan itt lesz velünk ezen a héten is Ausztriában” – fogalmazott a Marc Marquezt helyettesítő tesztmotorosra, Bradlre utalva (mivel idén a koronavírus-járvány miatt nem engedélyezik a szabadkártyás indulásokat, csak helyettesként indulhat az Osztrák Nagydíjon a német).
A nyolcszoros világbajnok még a szezonnyitón elszenvedett bukásban törte el a jobb felkarját, s bár pár nappal később megpróbált visszatérni a második jerezi fordulón, vélhetően ez is közrejátszott abban, hogy megsérült a csont rögzítését szolgáló titánlemez (bár a hivatalos magyarázat szerint ablaknyitás közben történt mindez).
Marquez így már a harmadik futamot kénytelen kihagyni, s erősen kérdéses, hogy a jövő hétvégén esedékes második spielbergi viadalon, a Stájer Nagydíjon rajthoz tud-e állni – a hondáshoz közeli informátorok szerint ez sokkal inkább szeptember közepén, Misanóban fog csak megtörténni. A 27 éves motoros már most is halovány címvédési esélyeit csak az tarthatja életben, ha a távollétében olyan meglepő eredmények és körbeverések születnek, mint például a minapi Cseh Nagydíjon.

Alonso megérkezett üléstesztre a McLarenhez, de ez most egy másik McLaren
https://formula.hu/parc-ferme/26286
A célirány ugyanis most nem Woking volt, hanem Indianapolis, ahol az Arrow McLaren SP, vagyis a Schmidt Peterson Motorsportsszal az idei évtől szövetségre lépő McLaren IndyCar-csapata várta őt tárt karokkal. A spanyol az F1-ben megszakította szálait a McLarennel, jövőre már a Renault-val tér vissza oda, a tengerentúlon azonban továbbra is kitart együttműködésük, főleg úgy, hogy a tavalyi önálló indulás és a sikertelen kvalifikációt hozó hibahalmok után most már egy tapasztalt háttérrel vág neki az istálló az idei, május helyett augusztusra tolt Indy 500-nak. A csapat két állandó versenyzője, Oliver Askew és Patricio O'Ward mellett egy harmadik autót is csatasorba állít erre a különleges versenyre a spanyol számára. Alonso nem tudja elképzelni, milyen lesz a világ egyik legnagyobb autósport-eseménye rajongók nélkül, viszont a célja ettől változatlan, harmadik próbálkozásra már szeretné megnyerni a versenyt, hogy ezzel teljessé tegye a tripla koronát.
Az Indy 500 kéthetes ünnepe során e hét szerdán kezdődik meg a körözés a 2,5 mérföldes oválpályán, szombaton és vasárnap az időmérőt rendezik, majd pedig jövő vasárnap, augusztus 23-án elrajtol a 104. Indianapolis 500.
Welcome to Arrow McLaren SP, @alo_oficial.
— Arrow McLaren SP (@ArrowMcLarenSP) August 8, 2020
Seat Fit
Introduced to Crew
Engineering Meetings pic.twitter.com/flxAvqR1yY
Ez csúnya volt: Elrontotta saját világbajnokának nevét az F1
https://formula.hu/parc-ferme/26285
A 70. Évfordulós Nagydíj időmérő edzésének közvetítésében jelent meg az alábbi, ártalmatlannak tűnő grafika a Silverstone-ban eddig legtöbb pole-pozíciót szerző F1-es versenyzőkről, ami viszont végül kifejezetten ártalmas lett a sport vezetősége számára, hiszen egy csúnya hibát vétettek a feliratban. A kétszeres világbajnok és háromszoros silverstone-i pole-pozíciós Jim Clark nevét Jim Clarke-nak írták, ilyen formán pedig aligha elütésről volt szó, sokkal inkább arról, hogy aki a szöveget készítette, nem volt tisztában az F1 máig egyik legjobbjának tartott pilóta nevének helyes írásmódjával.
(És igen, Hamilton fölénye itt is nyomasztó.)
