Steward
Balogh Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. szeptember 24. csütörtök
F1

Wolff szívesen menne bíróságra, Stroll kikéri magának a csalást

A Mercedest eddig nem vették elé a Racing Point ügyében: Toto Wolff provokatívan kijelentette, csak óvjanak a riválisok, mivel ők ártatlanok. Lawrence Strollt felháborította a fellebbezni tervezők rossz sportemberi magatartása: hadat üzent a csalással vádaskodó csapatoknak.

A két silverstone-i futam között ítélet született a Racing Point másolási ügyében: 15 pont levonására és 400 ezer euró pénzbírságra büntették a silverstone-i csapatot, amely a sportszabályzat ellen vétett a Mercedes 2019-es hátsó fékhűtőinek átvételével. A döntéssel sem a felmentésre számító Racing Point, sem az alkatrész betiltását váró ellenfelek nem elégedettek: fellebbezni szándékozik a brit istálló, az óvásokat kezdeményező Renault, továbbá a Ferrari, a McLaren és a Williams is.

 



A Mercedest – amely a tavalyi év végén a Racing Point rendelkezésére bocsátotta a fékhűtés dizájnját, miközben a szabályok kimondják, hogy 2020-szal kezdődően ezt az alkatrészt már nem lehet átvenni – eddig nem vették elő az ügyben, de a paddockban hallani olyan hangokat, melyek a bajnokistálló felelősségét feszegetik. A Mercedes ártatlanságában biztos Toto Wolff csapatfőnök erre reagált provokatívan:

„Ha valaki azt gondolja, hogy mi bármi rosszat csináltunk, akkor csak adjon be óvást. Szívesen megyünk bíróságra. De ellenünk nem óvtak, mert mi semmi rosszat nem csináltunk. Erősen hiszem, hogy a Racing Point szintén nem tett semmi rosszat. Abban is hiszem, hogy ha az ügy a Nemzetközi Fellebbvitelviteli Bírósághoz kerül (az FIA testülete), akkor az ügyvédek határozottan mondják majd, hogy erős lábakon állnak, és mindannyian biztosak lehetünk a dolgunkban. Fontos számunkra a hírnevünk, ami sértetlen” – idézi a BBC Wolffot.

„Ezt a szabályt a 2020-as szezonra hozták meg. 2018-ban és 2019-ben át lehetett adni a terveket és adatokat, akkor még engedélyezték őket. Nem hiszem, hogy nekünk kellett volna foglalkoznunk azzal, mit csinált velük a Racing Point, de a véleményem az, hogy a 2020-as autón való használatra sem vonatkozott megkötés” – beszélt arról, hogy a Mercedesnek nincs felelőssége azzal kapcsolatosan, mit kezdett a megvásárolt alkatrésszel a Racing Point, de ezen túl sem tartja vétkesnek a partneristállót.

 

A vitába a Racing Point tulajdonosa, Lawrence Stroll is beszállt: a kanadai üzletember ritkán nyilatkozik, de a csalásról szóló vádak és a négy rivális fellebbezési szándéka annyira felháborította, hogy álláspontját közlemény formájában küldte szét a sajtónak csapat.

„Sosem csaltam semmiben életem folyamán. Ezek a vádak teljes mértékben elfogadhatatlanok és nem igazak. Saját és csapatom feddhetetlensége kérdésen kívül áll. A Racing Pointnál mindenkit megdöbbentett és csalódással töltött el az FIA ítélete. Határozottan kitartunk ártatlanságunk mellett” – olvasható a közleményben. Stroll szerint a szabálynak megfelelve 2020-ban már nem kaptak információt a kérdéses alkatrészről: ami pedig azon a ponton birtokukban volt, saját tudásuknak számít.

„Azon a világos tényen túl, hogy a Racing Point megfelelt a műszaki szabályoknak, megdöbbent az a magatartás, ahogy a Renault, a McLaren, a Ferrari és a Williams megragadta a lehetőséget, hogy fellebbezzen, ezzel pedig csökkentse eredményeink értékét. Besározzák a nevünket, amit én nem fogok tétlenül nézni, sem elfogadni. Szándékomban áll megtenni minden szükséges lépést, hogy bizonyítsuk ártatlanságunkat. Csapatunk fáradhatatlanul dolgozott, hogy előállítsa a versenyképes autót, amellyel rendelkezünk. Őszintén feldühít, hogy ilyen rossz sportemberi magatartást látok vetélytársainktól” – üzent hadat a csalást kiáltó riválisoknak Stroll.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?