DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Több csapat is fellebbez Racing Point-ügyben

A McLaren és a Renault esetén ezt várni is lehetett, de most már a Ferrari is beszállt a „rózsaszín Mercedesek” ügyébe. A pénteki ítélet ellenére sem csillapodnak az indulatok a paddockban.

Péntek délelőtt, nem sokkal a 70. Évfordulós Nagydíj első szabadedzése előtt tették közzé az FIA ítéletét a Racing Point elleni óvás ügyében. A felügyelők arra jutottak, hogy bár a szóban forgó fékhűtések megfelelnek a technikai szabályoknak, a sportszabályok ellen vétett a csapat azzal, hogy a Mercedes 2019-es alkatrésze alapján – amelyhez akkor még nem listázott elemként hozzájuthattak, idénre azonban már felkerült a listázott elemek közé – tervezték meg a saját verziójukat, emiatt pedig 15 pontos levonással és 400 ezer eurós pénzbüntetéssel sújtották az istállót.

racingpoint-renault-ferrari-silverstone-1



Az ítélet kihirdetése után több csapat is jelezte, hogy a többoldalas dokumentum átolvasása alapján fontolóra veszik, hogy fellebbezzenek a döntés ellen. Nos, a Motorsport.com információi alapján három csapat is megtette ezt. Azt, hogy a Racing Point közvetlen riválisának számító és a „rózsaszín Mercedesekkel” szemben a kezdettől kritikus McLaren és Renault így tesz, aligha meglepő, de most már a Ferrari is csatlakozott hozzájuk, rövid közleményben jelezve az FIA felé a fellebbezési szándékukat. Innentől kezdve a csapatoknak 96 órájuk van összeállítani a fellebbezési anyagot.

Zak Brown, a McLaren elnök-vezérigazgatója el is mondta, mi zavarja őket a büntetésben: „Ami szerintem összezavarhatja a rajongókat, hogy hogyan lehet valami még mindig az autón, ami Ausztriában szabálytalan volt. Azt mondták, hogy fotók alapján másolták az autót, de a dokumentumot elolvasva kiderül, hogy ez baromság, ezért minden mást is meg kell kérdőjelezni az autó kapcsán.”

Amikor a Racing Point csapatvezetőjét, Otmar Szafnauert szembesítették Brown megjegyzéseivel, ő sem fogta vissza magát: „Persze, hogy baromság Zak Brown számára, mert ő nem mérnök, így ötlete sincs arról, miről beszél. Meg is lep, mennyire keveset tud az F1-es szabályokról, szemlátomást többet tud a történelmi versenyzésről.”

Szafnauer megjegyezte: ők is gondolkodnak a fellebbezésen, csak értelemszerűen épp ellentétes előjellel, hiszen számukra pedig az „zavarba ejtő”, hogy úgy szankcionálták őket, hogy a technikai szabályzatnak megfelelnek a szóban forgó alkatrészek. A Racing Point csapatfőnöke arra is rámutatott: amit ők csináltak, az közelében sincs annak, amit más istállók művelnek, akik szoros kapcsolatot ápolnak más nagyobb alakulatokkal, mint az a Haas és a Ferrari, vagy épp a most már Alpha Tauri névre hallgató Toro Rosso és a Red Bull esetén fennáll. „Mi mindig saját magunk terveztük az alkatrészeinket. A Haasnak szerintem soha nem is volt olyan fékhűtése, ami nem a Ferrarié lett volna” – fogalmazott Szafnauer.

FRISSÍTÉS: Szombat délelőtt a Williams is jelezte fellebbezési szándékát, és ugyanezt tette maga a Racing Point is.

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: